Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon aina ihmetellyt, miksi mun dippailut ei onnistu. Onneksi nyt

Vierailija
18.09.2015 |

löysin tämän loistavan ja tarkan reseptin. Kokeilen tänään että onnistuuko tuolla reseptillä.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/168633/DIPPAUS%20LAUANTAI-ILLALLE/?_ga=1.266962439.866266466.1438515888

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:08"]

Osaisiko joku taitava neuvoa, voiko tuon reseptin puolittaa? Olen sinkku ja näyttää isolta annokselta. Täytyykö laittaa sitten vain joko kurkkua tai porkkanaa? Haluaisin mieluiten kumpaakin.

Nopeita vastauksia, kiitos! Olen menossa kauppaan, huomenna en pääse ja harmittaisi joutua odottamaan ensi lauantaihin.

[/quote]

Tämäntyyppinen resepti ei ikävä kyllä sovi puolitettavaksi. Maku kärsii liikaa, jos ei tee suurta erää. Järjestä illanistujaiset ja tarjoa kavereillekin.

Vierailija
42/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta niin tulee samalla joulupöytään jotain uutta ja erilaista. Vai joko on pakastin täynnä uusia pottuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te reseptiä kokeilleet, minkälaisia dippikastikepusseja käytitte? Olisin halunnut kokeilla, mutta kaupassa olikin useampia erilaisia. :/

Vierailija
44/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:38"]

Te reseptiä kokeilleet, minkälaisia dippikastikepusseja käytitte? Olisin halunnut kokeilla, mutta kaupassa olikin useampia erilaisia. :/

[/quote]

Onko??? Mulla tyssäsi jo kermaviilihyllylle kun sielläkin oli erilaisia. Ohjeessa sanotaan, että se on vähärasvainen. Voisiko kermaviilin korvata viilillä?

Vierailija
45/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa tuli riitaa reseptin puolittamisesta. Puolikas kurkku, yksi kastikepussi ja yksi kermaviili oli selviö. Mutta tuo porkkanan määrä! Jos kahta purkkia kohti menee 0,4 kg porkkanaa ja 0,5 kurkkua, eikö silloin 0,4+0,5/2 ole 0,65. Kun vähennetään kurkun osuus 0,5 jää 0,15 kg eli 150 grammaa porkkanaa. Mies väittää, ettei se mene noin, mutta kyllä minä muistan koulusta laskujärjestyksen olevan se, että kertolasku lasketaan ensimmäisenä.

Vierailija
46/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 17:56"]Noi kommentitkin :D voi että!
[/quote]

Tämä some- ja nettiaika tyhmentää ihmiset ihan aivottomiksi. En kestä :DDD

Vierailija
47/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli parasta pitkään aikaan palstalla. Kiitos ap:lle!

Vierailija
48/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:23"]Tää oli parasta pitkään aikaan palstalla. Kiitos ap:lle!
[/quote]
Ole hyvä :) täällä ap siis ja kävin ostamassa sitä porkkanaa lisää. En kuitenkaan huomioinut sitä, että punnitsin porkkanat kuoret päällä, joten porkkanaa tulikin siis alle 400g. Roskiin meni tuokin paska. Taas liian vaikea ohje:(

Vierailija
49/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:23"]Tää oli parasta pitkään aikaan palstalla. Kiitos ap:lle! [/quote] Ole hyvä :) täällä ap siis ja kävin ostamassa sitä porkkanaa lisää. En kuitenkaan huomioinut sitä, että punnitsin porkkanat kuoret päällä, joten porkkanaa tulikin siis alle 400g. Roskiin meni tuokin paska. Taas liian vaikea ohje:(

[/quote]

Mitä luulet, onnistuisiko tämä resepti, jos dippailu on vielä hieman liian haastavaa? http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/207153/AMERIIKAN%20Vihannekset/

Vierailija
50/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:10"]

Siis kiitos tästä ohjeesta ap! Nyt mä tajusin mikä mulla on aina menny pieleen dippaamisessa. Mä en oo koskaan tajunnut laittaa sinne kermaviiliin sitä dippijauhepussia. Kun kerran yhden kevein luona oli dippiä, niin se näytti siltä, että kermaviilin sekaan oli laitettu vaan se jauhe. Ilmeisesti se oli kuitenkin koko pussi siellä, mutta kaverilla on ollut malttia sekoittaa sitä paremmin. Kuin paljon ja millä te sekotatte , että siitä tulee tasaista?

[/quote]

Ja mitä niille jauheille sitten tehdään? Roskiin vaan? Pitää varmaan ne pussit ensin pieniä saksilla, jotta sekottamiseen ei mene ihan älytöntä aikaa. Nyt kauppaan, pitää ostaa myös talousvaaka, että osaa punnata noi porkkanat grammalleen oikein. Keskikokoisen kurkun etsimiseen kyllä menee kans aikaa, mutta onhan tässä päivä aikaa, että voi sitten illalla dippailla teinien kanssa! Kerrankin heillekin jotain, ettei tarvitse rajoittaa!!!

Vierailija
51/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tarjota tätä tänään vieraille. Luuletteko että onnistuu jos ostan neljä kermaviiliä ja vain kaksi pussia dippiä? Mietin sekoittavani aina puolikkaan pussin per kermaviilipurkki. Vai pelaanko varman päälle mutta sitten dipit saattaa loppua sitten kesken?:/

Vierailija
52/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea resebti! Kiitos. 

Tiiätkö meillä on aina ennen dibattu väärin.

Vierailija
53/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:23"]Tää oli parasta pitkään aikaan palstalla. Kiitos ap:lle! [/quote] Ole hyvä :) täällä ap siis ja kävin ostamassa sitä porkkanaa lisää. En kuitenkaan huomioinut sitä, että punnitsin porkkanat kuoret päällä, joten porkkanaa tulikin siis alle 400g. Roskiin meni tuokin paska. Taas liian vaikea ohje:(

[/quote]

Mitä luulet, onnistuisiko tämä resepti, jos dippailu on vielä hieman liian haastavaa? http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/207153/AMERIIKAN%20Vihannekset/

[/quote]

En uskalla kokeilla, kun ei kerrota, miten sen ylimääräinen vesi kaadetaan pois, mistä mä tiedän, mikä osa vedestä on ylimääräistä?

Vierailija
54/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:08"]Osaisiko joku taitava neuvoa, voiko tuon reseptin puolittaa? Olen sinkku ja näyttää isolta annokselta. Täytyykö laittaa sitten vain joko kurkkua tai porkkanaa? Haluaisin mieluiten kumpaakin.

Nopeita vastauksia, kiitos! Olen menossa kauppaan, huomenna en pääse ja harmittaisi joutua odottamaan ensi lauantaihin.
[/quote][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:08"]Osaisiko joku taitava neuvoa, voiko tuon reseptin puolittaa? Olen sinkku ja näyttää isolta annokselta. Täytyykö laittaa sitten vain joko kurkkua tai porkkanaa? Haluaisin mieluiten kumpaakin.

[/quote]
En suosittele, että lähdet ominpäin muuttamaan ohjetta.

Vierailija
55/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D

Vierailija
56/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä resepti on näköjään uusi monille, mutta minä olen innokas ja kokeilunhaluinen kotikokki, joten tämäkin ohje on tullut jo kokeiltua.

Ikävä kyllä dippailu ei ihan onnistunut, vaikka noudatin ohjetta pilkulleen. Voiko reseptissä olla virhe kohdassa keskikokoinen kurkku? Jos siinä pitäisikin lukea keskipituinen? Kurkkujen punnitseminen käy minusta nopeammin kuin järjestely pituusjörjestykseen, mutta ehkä oikaisin väärässä kohdassa. :( Kurkku oli selvästi keskimääräistä lyhyempi, vaikkakin keskipainoinen Siwan noin 30-40 kurkun valikoimasta.

Vierailija
57/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tätä reseptiä. Ostin vahingossa 500 g porkkanoita, jotka kuorin vanhasta tottumuksesta sillä lapset eivät tykkää porkkanan kuorista. Punnitsin kuoritut porkkana ja voitteko kuvitella, porkkanoita oli enään 420 grammaa! Miksi tässä ohjeessa ei sanota, että porkkanat pitää kuoria ja että porkkanoita pitää ostaa lähes puoli kiloa. 

Vierailija
58/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikokoinen tarkoittaa keskikokoista, ei keskipainoista saati keskipituista. Pituuden lisäksi myös halkaisijan on oltava keskimääräinen. Vinkki, kannattaa hankkia työntömitta. Tuo yksikin heitettiin sittarista pois ehkä siksi jos todella halkaisi kurkkuja.

Vierailija
59/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että minusta jo kaupan valinnalla mentiin pieleen. Jos kurkkuja on vain muutama kymmenen, otos vääristyy helposti suuntaan tai toiseen. Suosittelen käyttämään paremmin varusteltua ruokakauppaa jatkossa.

Vierailija
60/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:08"]

Osaisiko joku taitava neuvoa, voiko tuon reseptin puolittaa? Olen sinkku ja näyttää isolta annokselta. Täytyykö laittaa sitten vain joko kurkkua tai porkkanaa? Haluaisin mieluiten kumpaakin.

[/quote]

Ei voi mitenkään puolittaa, kolmasosaan tai neljäsosaan sen saa, mutta tuo annos ei taivu puolitettavaksi. Ehkä joku muu loistava ohje löytyy netistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän