Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon aina ihmetellyt, miksi mun dippailut ei onnistu. Onneksi nyt

Vierailija
18.09.2015 |

löysin tämän loistavan ja tarkan reseptin. Kokeilen tänään että onnistuuko tuolla reseptillä.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/168633/DIPPAUS%20LAUANTAI-ILLALLE/?_ga=1.266962439.866266466.1438515888

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:34"]

Mitäs tuossa on niin ihmeellistä? Ihan hyvä vinkki ainaisten epäterveellisten sipsien ym. tilalle.

[/quote]

Siis mitä sä höpötät? Oot niin kujalla...

Vierailija
2/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuossa on niin ihmeellistä? Ihan hyvä vinkki ainaisten epäterveellisten sipsien ym. tilalle.

[/quote]

Tarkoitatko, että jonkun reseptin ainesosan voi korvata sipseillä? Minkä? Haluaisin hieman herkutella lauantain kunniaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap ja reseptin kirjoittaja! Taisitte pelastaa meidät avioerolta. Tänään dippaillaan sovussa. Viimeinkin minulla on tuolle mulkvistille mustaa valkoisella siitä ettei mitään lanttua tai kukkakaalia kuulu dippailla.

Vierailija
4/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tän tehdä gluteenittomana?

Vierailija
5/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:51"]

Voiko tän tehdä gluteenittomana?

[/quote]

Jos kokeilet tota mitä edellisellä sivulla ehdotettiin, että heität ne jauheet roskiin ja sekoitat kermaviiliin vaan ne dippijauhepussit? Niissä ei varmaan oo gluteiinia??

Vierailija
6/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:36"]

[/quote]

Tarkoitatko, että jonkun reseptin ainesosan voi korvata sipseillä? Minkä? Haluaisin hieman herkutella lauantain kunniaksi.

[/quote]

Kokeilin dipata kurkkuja ja porkkanoita sipseissä, mutta ei se mielestäni toiminut. :(

Vierailija
7/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, mutta kiitos ap, kun palasit kertomaan kuinka kävi. Minultakin meni ihan ohi, että 400 g on kuorittujen porkkanoiden paino. Minulla ei ole kotona vaakaa. Kävisiköhän, jos kuorisin porkkanat jo kaupassa, niin saisin punnittua? Voisin laittaa kuoret eri pussiin ja maksaa nekin, jos niin kuuluu tehdä. Kertokaa nyt, kumpi on yleisempi käytäntö.

Vierailija
8/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava resepti, kertakaikkiaan!

Jään vielä seurailemaan, josko tulisi uusia reseptejä. Multa puuttuu vielä reseptit jääpalojen tekoon, popcornin valmistukseen ja teeveden keittämiseen. Onko tullut vastaan?

Vierailija
9/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kas, enpä olisi itse osannutkaan ilman tuollaista reseptiä!

Vierailija
10/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voisko joku laittaa tästä vinkkiä sille jauhelihakeittokirjailijalle...? Siis ihan mahtava idea ja aihe keittokirjaan! Tätähän voisi varioida loputtomasti!

Vierailija
11/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaupassakäyntiä kuorin yhden porkkanan ja punnitsin kuoret. Kaupassa punnitsin porkkanat ja vähensin tuosta painosta kotona mittaamani kuoren paino kertaa porkkanoiden määrä.

Kuorin äsken nuo porkkanat ja punnitsin. Ei tämä täsmää. :(

Miten ihmeessä te muut tuon teette? :(

Vierailija
12/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 20:39"]Ennen kaupassakäyntiä kuorin yhden porkkanan ja punnitsin kuoret. Kaupassa punnitsin porkkanat ja vähensin tuosta painosta kotona mittaamani kuoren paino kertaa porkkanoiden määrä.

Kuorin äsken nuo porkkanat ja punnitsin. Ei tämä täsmää. :(

Miten ihmeessä te muut tuon teette? :(
[/quote]

Kokemuksen kautta. :)

Tarpeeksi monta kertaa kun on epäonnistunut ja koko satsi mennyt roskiin, niin jostain se vain löytyy, se oma tuntuma jolla onnistuu.

Oikotietä ei ikävä kyllä ole. Yrityksen ja erehdyksen kautta. :)

Vierailija
13/131 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että kinuskikissa tekisi tuosta oman versionsa.

Vierailija
15/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:23"]Tää oli parasta pitkään aikaan palstalla. Kiitos ap:lle! [/quote] Ole hyvä :) täällä ap siis ja kävin ostamassa sitä porkkanaa lisää. En kuitenkaan huomioinut sitä, että punnitsin porkkanat kuoret päällä, joten porkkanaa tulikin siis alle 400g. Roskiin meni tuokin paska. Taas liian vaikea ohje:(

[/quote]

Mitä luulet, onnistuisiko tämä resepti, jos dippailu on vielä hieman liian haastavaa? http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/207153/AMERIIKAN%20Vihannekset/
[/quote]
Eiiih älä noin vaikeita reseptejä laita! Tuossa on ihan liikaa noita erilaisia ameriikan vihanneksia tuossa pussissa että mistä minä tiedän missä järjestyksessä ne laitetaan astiaan? Menee jo ihan yli ymmärryksen! Ap

Vierailija
16/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:10"]Siis kiitos tästä ohjeesta ap! Nyt mä tajusin mikä mulla on aina menny pieleen dippaamisessa. Mä en oo koskaan tajunnut laittaa sinne kermaviiliin sitä dippijauhepussia. Kun kerran yhden kevein luona oli dippiä, niin se näytti siltä, että kermaviilin sekaan oli laitettu vaan se jauhe. Ilmeisesti se oli kuitenkin koko pussi siellä, mutta kaverilla on ollut malttia sekoittaa sitä paremmin.
Kuin paljon ja millä te sekotatte , että siitä tulee tasaista?
[/quote]
Itse olen ostanut blenderin sitä varten

Vierailija
17/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:10"]Siis kiitos tästä ohjeesta ap! Nyt mä tajusin mikä mulla on aina menny pieleen dippaamisessa. Mä en oo koskaan tajunnut laittaa sinne kermaviiliin sitä dippijauhepussia. Kun kerran yhden kevein luona oli dippiä, niin se näytti siltä, että kermaviilin sekaan oli laitettu vaan se jauhe. Ilmeisesti se oli kuitenkin koko pussi siellä, mutta kaverilla on ollut malttia sekoittaa sitä paremmin.
Kuin paljon ja millä te sekotatte , että siitä tulee tasaista?
[/quote]
Itse olen ostanut blenderin sitä varten
[/quote]
Silppuri käy myös, mikäli blenderiä ei ole.

Vierailija
18/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/123048/LOHIFILE%20Uunissa/
Tämä sopisi varmaan AMERIIKAN VIHANNESTEN kanssa, olisiko kokeneempaa kokkia paikalla joka voisi vielä selventää tuota ohjetta että varmasti onnistuu?

Vierailija
19/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:29"]http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/123048/LOHIFILE%20Uunissa/
Tämä sopisi varmaan AMERIIKAN VIHANNESTEN kanssa, olisiko kokeneempaa kokkia paikalla joka voisi vielä selventää tuota ohjetta että varmasti onnistuu?
[/quote]
No tässä painottaisin ihan ensimmäisenä, että lohi tulee poistaa pakkauksestaan ENNEN suolausta ja ennen uuniin laittoa se pitäisi laittaa johonkin uuninkestävään paistovuokaan (värillä ei ole suurempaa seksuaalista merkitystä). Sitä ei siis mielellään saa laittaa uuniin paljaaltaan ilman vuokaa, koska uunin peseminen on jo oma haasteellinen juttunsa , jota tuskin kannattaa ihan vielä tässä vaiheessa opetella. Nyt en osaa muuta tarkennusta antaa, mutta kysymyksiin voin vastata mielelläni.

Vierailija
20/131 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ketju aikoihin. Silkkaa asiaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän