Oon aina ihmetellyt, miksi mun dippailut ei onnistu. Onneksi nyt
löysin tämän loistavan ja tarkan reseptin. Kokeilen tänään että onnistuuko tuolla reseptillä.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/168633/DIPPAUS%20LAUANTAI-ILLALLE/?_ga=1.266962439.866266466.1438515888
Kommentit (131)
Olen jo aikaisemmin koettanut tuota reseptiä ja epäonnistumisten kautta päässyt jo muutaman kerran melko hyvään lopputulokseen. Eilen päätin sitten illanistujaisia varten repäistä ja laittaa dipit erilaisiin tarjoilukulhoihin noiden kermaviilipurkkien sijaan. Lopputulos oli aivan järkyttävän huono! Maku oli sanoinkuvaamattoman paha! Osaisiko joku sanoa, mikä tuossa meni vikaan? :(
Hain eilen tarvikkeita tätä reseptiä varten. Porkkanoiden osto meni hyvin ja muistin huomioida kuorten osuuden painosta. Kermaviilin ja dipit valitsin silmät kiinni hapuillen, niin valinta eri vaihtoehtojen välillä oli helpompaa. Ajattelin, että voin kerrankin tuolla tavoin heittäytyä ja elää vähän. Mutta valitettavasti minut heitettiin ulos Citymarketista kun olin jo ehtinyt järjestellä melkein kaikki kurkut riviin lattialle löytääkseni keskikokoisen. Nyt pitää odottaa klo 12:een että Prisma aukeaa.
Sitä vain mietin, että pitääkö tarjoiluohjeen mukaisesti dipata aina kaksi kurkkua ja kaksi porkkanaa yhtä aikaa? Saako sekoittaa makuja? Millaista on rajoittamaton syöminen?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:48"]Olen jo aikaisemmin koettanut tuota reseptiä ja epäonnistumisten kautta päässyt jo muutaman kerran melko hyvään lopputulokseen. Eilen päätin sitten illanistujaisia varten repäistä ja laittaa dipit erilaisiin tarjoilukulhoihin noiden kermaviilipurkkien sijaan. Lopputulos oli aivan järkyttävän huono! Maku oli sanoinkuvaamattoman paha! Osaisiko joku sanoa, mikä tuossa meni vikaan? :(
[/quote]
Teit perjantaina. Ohjeen otsikossa kyllä lukee, että se on lauantaille. Itsekin tosin innostuin tuosta reseptistä niin, että valmistin sen keskiviikkona.:)
Eihän siitä mitään tullut. Syynä ainakin osaltaan voi olla tuo, että vääränä päivänä valmistin. :(
Voi että, tää on paras mun silmiin osunut ketju sitten sen tarroja miehille kotitöistä -ketjun :D
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/2049/Kalapuikot%20ja%20ranskikset/
Hei onko joku jo kokeillut tälläistä uutukaista? Tässä on ainakin suht tarkat ohjeet, mutta jäi ihmetyttämään kohta jossa sanottiin, että joka puolella peltiä tulee olla keskinmäärin 2,5 ranskalaista eivätkä ranskalaiset saisi missään nimessä koskea kalapuikkoihin, niin missä kulmassa nämä tikkuperunat tulisi pellille sijoittaa, jotta tulos olisi kuin ohjeessa? NOPEASTI APUA KIITOS
Siis mikä daiju sivusto tää kotikokki.net oikein on??!! :DDD
Kävin katsomassa tässä ketjussa olevat linkit ja tää sivusto ehdotti laittamaan "muistitaululle" suosikkireseptit, että löytää ne helpommin. No joo. Jos reseptit on tyyliin dippiporkkanat ja kurkut sekä "ameriikanvihannekset", niin ehkä mä muistan ne ilman muistitaulutoimintojakin...
Voe elämä :DDDD
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 21:29"]
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/123048/LOHIFILE%20Uunissa/ Tämä sopisi varmaan AMERIIKAN VIHANNESTEN kanssa, olisiko kokeneempaa kokkia paikalla joka voisi vielä selventää tuota ohjetta että varmasti onnistuu?
[/quote]
Eihän siin oo edes kuvaa!! Ei tota kukaan osaa tehä, ku ei ees näytetä miltä lopputuloksen pitäs näyttää!
Juu, siis Prismaan kannattaa mennä, siellä tulee henkilökunta ja vartijat auttamaan kurkun valinnassa.
Mutta jos lähettyvillä on joku pieni kauppa tai elintarvikekioski, niin siellä keskikoon kurkku löytyy nopeammin.
Siis kiitos tästä ohjeesta ap! Nyt mä tajusin mikä mulla on aina menny pieleen dippaamisessa. Mä en oo koskaan tajunnut laittaa sinne kermaviiliin sitä dippijauhepussia. Kun kerran yhden kevein luona oli dippiä, niin se näytti siltä, että kermaviilin sekaan oli laitettu vaan se jauhe. Ilmeisesti se oli kuitenkin koko pussi siellä, mutta kaverilla on ollut malttia sekoittaa sitä paremmin.
Kuin paljon ja millä te sekotatte , että siitä tulee tasaista?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 17:42"]
löysin tämän loistavan ja tarkan reseptin. Kokeilen tänään että onnistuuko tuolla reseptillä. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/168633/DIPPAUS%20LAUANTAI-ILLALLE/?_ga=1.266962439.866266466.1438515888
[/quote]
Tää oli mun bravuuri kun muutin omaan kotiin enkä osannut kokata :D
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 18:01"]Kurkut on kyllä liian paksuja ja lyhyitä. On tilanteita joissa paksu ja lyhyt on hyvä, mutta tässä dippauksessa siitä seuraa toimintoketju, jossa dippaajan käden keskimmäisten sormien päät ja kynnet osuvat dippikastikkeeseen, josta seuraa sekä dipin epähygieenistyminen että toistuva sormien nuoleskelu, joka aiheuttaa vakavan hygieniariskin seuraavalla dippauskerralla. Myöskin epätasa-arvoisuus porkkanadippaajan ja kurkundippaajan kesken huolestuttaa, porkkanadippaaja hyötyy tuplamäärästä dippiä porkkanan huomattavan positiivisen pituuseron vuoksi. Tämä voi aiheuttaa eripuraa dippaajien välillä, jos kurkunpitäjä huomioi eron.
Itse korjaisin reseptiä tarkistamalla kurkun suikalointijäljen aavistuksen kapeammaksi ja pidemmäksi.
[/quote]
:'DDDDDDD
Osaisiko joku taitava neuvoa, voiko tuon reseptin puolittaa? Olen sinkku ja näyttää isolta annokselta. Täytyykö laittaa sitten vain joko kurkkua tai porkkanaa? Haluaisin mieluiten kumpaakin.
Nopeita vastauksia, kiitos! Olen menossa kauppaan, huomenna en pääse ja harmittaisi joutua odottamaan ensi lauantaihin.
Vaadin saada tarkat millimetrimäärät vihannesten pituudesta ja paksuudesta. Entä mitä dippiä käytetään? Minkä merkkistä kermaviiliä? Tuleeko porkkanan olla luomuporkkanaa? Entä kurkku, kotimaista vai ulkomaista ja miltä puutarhalta? Suututtaa noin epäspesifit ohjeet.
Alkoipa tehdä mieli dippiä ja vihanneksia, muttei jaksa lähteä kauppaan. Tuota reseptiä korjaisin sillä tavalla että lisäisin siihen kukkakaalta, nam!
Ap taisi vaan linkittää oman reseptinsä kehujen toivossa. Säälittävää! Ohje on erittäin epäselvä. Pitääkö jauheet sekoittaa kermaviileihin vuorokautta ennen, vai miksi te nyt kokkaatte?
Kaikki eivät palstaile Suomesta käsin. Australiassa on jo vuorokausi vaihtunut.
Aattelin kokeilla ihan toisenlaista dippausta näin saunaillan kunniaksi......
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:14"]
Kaikki eivät palstaile Suomesta käsin. Australiassa on jo vuorokausi vaihtunut.
[/quote]
Australia my ass! Tämä on provo. Mistä ap muka saa kermaviiliä? Turha tulla sönköttämään jostain sour creamista mitään.
Nyt on lau-an-tai. Tiedän mitä tänään kokataan! :)