~~Marrasmasujen viikko 6~~
Huomenta kaikille ja mukavaa alkanutta kirpeän kylmää viikkoa! Täällä meneillään kp 16/24-31 ja jänskättää jo. Yritän koko ajan seurata, nippaako missään ja tuntuuko miltään... Esikoisesta muistan 6-7vrk oletetusta oviksesta tunteneeni pientä nippailua, silloin ajattelin sen olevan kiinnittymiskipua... Joten nyt täällä hysteerisenä odotan, että alkaako nippailemaan vaiko eikö... Voi kun osasi vaan odotella rauhassa!
Mitäs muuta marraskuiset, kenellä on tärppipäivät meneillään? Ja ilmottautuuko joku muu ensi viikolle mun kanssa piinailemaan?
Marrastoive kp 16/24-31
Kommentit (92)
omaa napaa ensin:
päätin sitten vielä testata kun ajattelin, että jos tulee negaa en mene ollenkaan Mehiläisen labraan kalliiseen verikokeeseen.. eilen iltapäivällä testi näytti negaa ja tänä aamuna tuli taas - plussaa ?! Kaipa se on pakko investoida muutama kymmenen euroa siihen, että tutkitaan verestä ne raskaushormonit...
Voiko muuten raskaustesti reagoida ovikseen? Vuodosta laskettuna nyt olisi kp12, eli alkais olla ovisajat käsillä -etenkin kun näyttää tulevan kirkasta " limaa" (yöh) ja sitten taas jos ei vuotoa lasketa olis nyt kp40, eikös sitten raskaustesti jo näyttäisi plussaa muutenkin kuin aamupissasta??
Mikäs muuten Caritan tilanne on?
Tärppionnea kaikille ovisaikaisille!! Ja plussaonnea niille, jotka ovat jo oviksen ohittaneet, onnistuneesti ;O)
perhiksen sivuilla oli tästä muistaakseni jotain juttua. Siinä muistaakseni sanottiin että ovistikku voi reagoida raskauteen,mutta ei toisten päin... eli kuulostaa lupaavalta tuo tilanteesi =)
tulin siihen tulokseen, että minulla varmaankin on ovis tulossa(siitä siis vuoto), kun naamaan paukahti hormonifinni ja niitä tulee vain oviksen aikaan. Tavalliset finnit tulee yleensä vasta menkkojen aikaan. ja äkillinen mielihalu mätitahnaan :P oli ihan pakko käydä ostamassa. Mutta kun aloin syömään sitä, niin ei se niin hyvää ollutkaan... yleensä aina oviksen aikaan tulee tällaisia mielihaluja :)
vilijonkkka on se jännä että toisena päivänä tulee negaa ja seuraavana plussaa no se ehkä vaikutti asiaan että teit sen testin aamulla tai niinhän se varmimmillaan on kun aamulla tekee kyllähän mullekkin tuli tokassa testissä kun aamulla sen tein niin haamu mutta kolmas sitten näytti negaa taas kun tein sen illalla.
Mietin tässä vähän samaa kun sinäkin kun kysyit että jos kp on 40 jos nyt oikein muistan niin eikö sen pitäisi testissä jo näkyä niin mullakin olisi nyt kp 36 jos ei sitä ihmeelistä vuotoa laskettaisiin mukaan niin luulisi toisaaltaan jo testissä näkyvän mutta eihän sitä koskaan tiedä riippuu paljonkin varmaan siitä paljonko elimistöön on tullut sitä raskaushoormonia vai mitä se nyt onkaan:)
Kyllähän mulla tuon toisen lapsen kohdalla testi näytti plussaa vasta 6+ viikoilla ja esikoisen kanssa vähän sen jälkeen kun veikkasin menkkojen olevan myöhässä.
Tänään meinaan tehdä sitten taas testin saa nähdä mitäköhän meinaa se tällä kertaa näyttää:)
Toivotaan nyt parasta että sinun kohdalla se olisi tosiaan plussa ainakin hyvältä näyttäisi että olisi eihän sitä plussaa varmaan muuten tulisi ellei olisi raskaana??
Ja plussa onnea tietysti muillekkin!!:)
nimittäin... äsken vuoto oli jo punaisempaa, kuin eilen... En oikein ymmärrä miten minulla on nyt näin sekaisin kierrot mennyt... voiko tämä liika vauvakuumeilu saada kierron sekaisin. Sillon kun ei vielä kuumeilua ollut, niin ei ollut mitään ongelmia. Tai saatika mikäänlaisia oireita ennen menkkoja. Nyt tunnen yleensä oviksesta lähtien kaikki nippaisut jne.
kohta pitäis töihin lähteä... mitenhän sielläkin pystyy keskittymään mihinkään, kun mielessä pyörii vaan tämä vuoto asia :(
Tässä alkaa tuntea itsensä ihan sekopäiseksi näiden testitulosten kanssa... Olen tässä pikkuhiljaa taipunut siihen päätökseen, että torstaina käväisen siinä verikokeessa. Mulla on ihan selvää vellovaa pahoinvointia, samanlaista ollut aiemmissakin alkuraskauksissa, rinnat arat ja tuntuu maidonnousun tunnetta ja väsyttää. Alavatsaa vihloo ja äkkinäiset liikkeet tuntuvat välilä vihlaisuina.. Jos verikoe näyttää negaa niin taidan sitten olla valeraskaana...
Plussaonnea sinullekin testaukseen!!
Ja positiiivista säteilyä kaikille muillekin!
ja se on nyt varmaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Itse olisin halunnut lukea siitä, miten joku sitten onnistui tulemaan raskaaksi, joten näin minä tein. Aloin käydä jumpalla j2p / j3p, syödä säännöllisesti ja monipuolisesti, aloitin foolihappotablettien käytön ja rakastelin hellästi ja nautinnollisesti silloin, kun siltä tuntui. Onnea teille muillekin!
Kävinkin jo tietoni tuonne listan perään lisäämässä.. Eli täällä toista kuumeillaan, esikoistyttö täyttää toukokuussa 5 v. Ehkäisy jätettiin syksyllä ja heti toisesta kierrosta tärppäsi (la olisi ollut 24.8), mutta meni yllättäen kesken rv 7+2.. Piti odottaa yhdet menkat väliin ja nyt ne sitten eilen alkoivat. Mahdollinen la olisi 13.11, jos tästä kierrosta sattuisi tärppäämään ja kuume kova!!!
Liliane (kp 2/28)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! =) Taas hopusti luin tän viikon jutut, mut viikonloppupinoa en ole ehtiny lukea... Jos joku viittii, niin kertois jos on jotain kerrottavaa tapahtunut. Kiits! =)
Oma ).(... ei yhtään mitään. Ovista odotellen, tikkuja en ole hankkinut vaan mennään kalenterin ja mutu- tuntumalla.
Sen verran täs on kiirusta pitäny, kun ollaan ostamassa ihan ekaa omaa kotia ja vielä okt!!! =))))) Kaikki on vielä ihan vaiheessaan, mut meidän tarjous on hyväksytty. Jos ja kun muutetaan, niin se tapahtuu vasta kesäkuussa. Huoh. Pitkä aika... Mut olen saanut hieman muuta ajateltavaa kuin vauvakuume, joka ei ole unohtunut, mut muutakin mietittävää riittää.
Mut tämä tällä kertaa!
++++PLUSSATUULIA++++
KJ25 kp 10/30-34
Anzqu: Toivottavasti vuoto vähentyy..oliskohan ovisvuotoa jos se oli vähäistä? Minulla ainakin tässä kierrossa tuli ovislimakin rusehtavana, niinkuin kaikki muukin vuoto menkkojen jälkeen...
Onnea Mauste plussasta, Caritalle ja viljonkalle plussan vahvistusta ja heti!
Itselläni kp 15/28 ja tulihan ne ovislimat vihdoinkin!! Ajattelin etten ovuloi tässä kierrossa ollenkaan. No luvassa on pidempi kierto kuin normaalisti, sillä en muista ovislimojen tulleen koskaan näin myöhään. Toivottavasti hyvä merkki; illalla pitää saada ukko kenolleen...
vauvaksi
[B]Liliane tervetuloa =)[/B]
minäkin toivon että tämä vuoto olisi ovista... hyvin vähän on tullut. Pikkuhousunsuojassa oli vaan pikkasen tullut vaaleanruskeaa vuotoa. Noh aika näyttäköön... Töissä oli onneksi niin vilske, ettei kerinnyt vuotoa murehtimaan.
Niin ja [color=red]ONNEA MAUSTEELLE![/color]
Tänään tuli ovistikut postissa ja oli ihan pakko kokeilla oliko se tuhruilu ovisvuotoa. Eipä tainnut olla :( tikkuun tuli vain todella haalea haamu... no onneksi tuhruilu sentään on nyt loppunut :) No pitääedelleen odotella ollia saapuvaksi =)
nyt töihin... palailen illalla
-anzq kp12-
Vähän on vähiin jääneet nää mun pinoilut, mutta koitan parantaa tapani.
Epätoivoa on ilmassa 3 kk:n yrittämisen jälkeen jo sen verran, että kävin ostamassa ovistikkuja. Nyt niitä sitten ihmettelen ja mietin, miks ei o vielä tärpännyt, kun esim viime kierrossa oletettuun ovisaikaan touhuiltiin joka toinen päivä....Luulis että ois tärpännyt. Nyt sitten aloin pohtia, että jos ovuloinkin toooosi myöhään tai tosi aikaisin... No, ehkä se selviää nyt sitten noiden tikkujen kanssa. Ja voihan olla, etten edes ovuloi lainkaan....
Kp on 8, helppo seurata kun täti tuli kuun eka päivä, ni kp on sama kun kalenterissa. =D Ei tarvi laskeskella.
palajan taas, siihen asti hirmuisesti onnea kaikille ovikseen ja tärppiin!!!!
Lyne
Ihan pakko kommentoida hetimiten ANZQU79 tilannetta!
Mikä sun kierron pituus yleinsä on?
Olen nimittäin aikas satavarma, että sulla on kinnittymisvuotoa eikä ovis. =)
Siksi testikin jo hailakan viivan puolella, toisekseen LH-huippuhan tapahtuu paria päivää ennen ovista, joten oviksen aikaan/sen jo tapahduttua alkaa viiva haalistumaan. =)
NMulle kävi viimeksi noin ja plussaa sain, kuten tuonne ylemmäs vastasin niin kp19 marketin testillä.Eli älähän heitä vielä kirvestä kaivoon!
MAUSTE paljon onnea! Ja kaikille muillekin plussanneille!!!
Täällä kp7/25 ja ensimmäiset simpat päästetty vauhtiin. ;)
Ovistesteillä minäkin testasin jo ja tuossa laitoinkin oman aloituksen kun en ota selvää siitä tuloksesta, mutta eilen lorahti vuotoa, joka tulee mulle usein juuri ennen ovista.=)
Lämpöjä en ole nyt seuraillut, mutta olo on erittäin positiivinen...vihdoin.
Meillä on rankka muutto takana(reilu vko sitten) ja vieläkin paikat rempallaan.Asuttavassa kunnossa tosin, mutta muhun iski sisustus-kärpänen ja menee siis kaikki uusiksi. Tässä nyt myydään sitten edellisiä huonekaluja tieltä pois ja hommaillaan " uutta" tilalle, nimittäin höynähdin antiikkiin. Sellaiseen Talonpoikaistyyliin. =)
Miehellä on tänään työhaastattelu ja toivon kovin, että pääsisi sinne kun ei viihdy kovin hyvin nykyisessä paikassa.
Montaa eri juoksua ja asioita on nyt, joten ihan en kerkine joka minuutti vauvakuumetta miettimään, mikä on toisaalta ihan ok....josko piinailu menisi sitten sujuvammin.
Kaikille nyt hurjasti jaksuja ja tärppionnea/plussaonnea!
Only1
Näin uutena kuumeilijana ilmottaudun. Toivottavasti oikeaan pinoon. :)
Olen 27 vuotias yhden lapsen äiti. Poika syntyi 08/05 ja nyt siis kuumeillaan toista. Ehkäisyä ei olla käytetty missään vaiheessa ja imetyksen olen lopettanut tammikuussa 06. Tätiä ei ole vielä näkynyt, eikä kyllä mitään oireitakaan tulevasta ole ollut. Täällä siis ollaan odottavalla mielellä, jokos tulis täti tai sitten plussa.
- lillamaar -
Marrasvauvahan se meillekin tulis, jos nyt olisi onni myötäinen... Ja tuolla puolivallattomalla en suinkaan tarkoita puoluepoliittista näkemystä, vaan omaa taisteluani vauvakuumeen/realismin välillä. Mulle tulee jo ikä kohta vastaan pikkukolmosen haaveilussa, ja mies on vielä paljon muakin vanhempi, tosin kuumeilee vahvasti :)
Viimeinen vuosi on ollut vähän soutamista ja huopaamista, mutta nyt on kyllä päästelty ihan täysillä... Vauvanteossa siis.
Mulla kiertopäivät (pitkällisen pähkäilyn tuloksena) n 13/28-30
Mutta nyt kone kiinni ja kotiin!
Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja plussan vahvistuksia haamun saaneille! Marrasmasuihin toivotaan paaaljon plussia +++++
Omaa napaa: eilen illallavatsa pompotti kovasti, mitakohan tuokin tarkoittanee? Ovis oli luultavasti lauantaina. Osaako joku sanoa tarkoittaakohan jotain, vai haaveilenkohan vain :o) ? Muuten ei mitaan uutta, odotellaan, odotellaan viikkoja kuluvaksi...
Mukavaa viikon puolta valia kaikille!
:o) Töötsi kp 16/27
Omaa napaa: Oli sitten pakko tänään tilata Acon 10-testejä... Ihan vaan varuilta ;) Juu ja voin vaikka vannoa, että oon lauantaina aamusta jo pissaamassa tikkuun... Silloin olis tietysti vasta kp 21/24-31 että tuskin mitään näkyy, mutta jos edes sen kuuluisan haamun saisi ;) Tai viivan paikan... Oon niin sekopää kyllä, ihan sama kuin esikoisella! Silloinkin meinasin testata " liian aikaisin" , mutta mies ei päästänyt mua apteekkiin (siis ihan oikeasti esti mun lähdön...) ja jäi testi saamatta... On tää internet vaan ihana paikka, kun nyt ei tarvi edes apteekkiin päästä ;) Esikoiselta testasin kp 26/25(-28) eli menkat oli noin päivän myöhässä ja apteekin oma näytti ihan selvän positiivisen. Että nyt sitten järkeilen, että tuo Aconin herkkä testi voisi näyttää vähän aikaisemmin... Nyt siis kierto on lyhentynyt tuosta ja on tavallisesti sen 24 päivää, kerran venyi 31 päivään ja silloin ehdin toki 2 testiä (negaa) tehdä.
anzq79: miten nuo ovistikut oikein toimii? Siis tuleeko silloin viiva jos on ovis menossa vai miten? En oo nimittäin ikinä käyttänyt... Ehkä ensi kierrosta voisi koittaa huvikseen, jos ei nyt tärppää!
Amanita: teillä alkaa myös olla pian tärppipäivät käsillä, vai kuinka? Onnea yritykseen :)
Töötsi: Täällä myös jokaista vartalossa tapahtuvaa puolikin sekuntia kestävää outoa tunnetta pidetään varmana merkkinä " jostain" . Eilen ihan varmasti nippaisi kerran tuolta alavatsasta. Niin ja tuli vilunväreitä. Ja vähän huippasi. Niin ja tänään oli ehkä ihan kaksi sekuntia vähän huono olo ;) Pöhlö oon, joo tiedetään... Mutta ei sille mitään voi, kun niin kovasti toivoisi niitä oireita...
Carita: Ootkos sinä testaillut enää uudestaan?
lillamaar: Ovishan tulee ennen ekoja menkkoja, joten toivottavasti tärppää heti :) Vaikka toki lasketun ajan määritteleminen olisi helpompaa, jos menkat tulisi välissä. No, ultrallahan sen näkee myös :)
Mutta nyt ei enempää!
Marrastoive kp 18/24-31
huh huh... taas yksi työpäivä takana.
[B]Only1:[/B] Kiertoni on yleensä 30-34, joten olisi omituista,jos nyt olisi ovis tai tuo olisi kiinnittymisvuotoa. Hieman taustaa: viimeksi ennen menkkoja tuhrutti 5 päivää ja sitten tuli 5 päivää normaalia vuotoa...sitten 5 päivää sai olla rauhassa kunnes alkoi tuhruttelu kesto 2 päivää. Olen käsittänyt, että kiinnitymisvuoto tulisi noin 4-6 päivää oviksen jälkeen... Pupuiltiin kp7,8 ja9 ja tuhruttelu alkoi jo kp 10. Jännä että tikku antoi negatiivisen tuloksen, ku tuntuu että ovis oireet on päällä. Tein sen kyllä hätäisesti aamulla juotuani kahvia, testi kylmä(suoraan postilaatikosta joka on ulkona) ja virtsa oli varmaan tunnin rakossa. teen kohta uuden testin ja katson saisiko siihen vahvemman viestin.
[B]marrastoive:[/B] tikkut näyttävät tulevan oviksen. eli olikohan se 24 tunnin aikana pitäisi tulla ovis, kun viivat on tasavahvoja. Mutta kannattaa kokeilla... vaikka toivotaan ettei sinun niitä tarvitsisi tilailla =)
haamua se tikku näytti edelleenki :P no mikä lie sitten... Mulla vaan on ihan selkeitä ovisoireita :
*menkkamaisia kipuja
*välillä " kutittaa" mahaa (siis aivan kun sisäpuolelta joku kutittas)
*välillä tuntuu et tissit ois tulossa araks, mutta ne ei vielä ole kuitenkaan
*finni
No tekee vaan sitten tuloaan...kaippa se viiva vahvistuu tuosta
anzq79, toivotaan että tuo tuhru olisi merkki nimen omaan ovulaatiosta, eikä mistään muusta! Kai sekin lienee mahdollista?
Tässä pari googlettamalla löytynyttä linkkiä:
http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/07_Kysy_asiantuntijalta/06_Raska…
http://groups.msn.com/lapsettomuus/kuukautishirit2.msnw
Omassa navassa ei muutoksia ;) Odotellaan... Ei sitten nippauksen nippausta, jotenkin ajattelen että ei kai se sitten tärpännyt... Kun esikoisesta niitä nippailuja oli tässä vaiheessa vaikka muille jakaa... Toisaalta kai ne raskaudet voi oireilla eri tapaan?
Mukavaa päivää kaikille toivottelee Marrastoive kp 17/24-31.