Mitä olette mieltä
Sain viikko sitten häiriökäytös merkinnän wilmaan. Opiskelen tosisan toista astetta ammattikoulussa. Tekstissä luki että häiritsin tuntia ja keskittyminen herpaantui jatkuvasti. Tunti oli levoton tyyppisesti. Mielestäni on aika hölmöä miksi tuollaisia merkintöjä pistelee lähes täysi-ikäiselle. Ikävintä oli että kysyi kaikkien läsnäollessa luokassa, että pystynkö keskittymään opetukseen johon tietenkin vastaan kyllä, koska en halua koko luokan edessä sanoa kaikkea. Ei varoittanut merkinnästä edes. Olisin lähtenyt pois tunnilta jos kerran olen liiansi häiriöksi.
Kommentit (14)
Taidat olla henkiseltä iältäsi vielä teini.
Ihan oma syysi. Ensi kerralla käyttäydyt.
Yleensä täysi-ikäinen ymmärtää miten oppitunnilla käyttäydytään.
Kyllä tiedän. Käytäntöön pano on haastavampaa..
Olisiko opettaja epäpätevä tehtävään? Tee valitus rehtorille että opettaja nolasi sinut kaikkien kuullen.
Niin, ikävää varmaan mennä jatkossa tunneilla kun jouluun asti samaa opettajaa viikottain..
Vierailija wrote:
Olisiko opettaja epäpätevä tehtävään? Tee valitus rehtorille että opettaja nolasi sinut kaikkien kuullen.
Kyllä tässä nyt tämä teini oli se missä vikaa oli… menisitte välillä itseenne ettekö syyttelisi vain muita.
Minua ihmetyttää eikö muka opettajadi varoittanut että laittaa merkinnän, jos et käyttäydy? Kyllä yleensä niille merkinnöille löytyy selitys.
Vierailija wrote:
Minua ihmetyttää eikö muka opettajadi varoittanut että laittaa merkinnän, jos et käyttäydy? Kyllä yleensä niille merkinnöille löytyy selitys.
Ei kyllä varoittanut muuten kuin muthaavalla katseella vähänväliä. Mutta jos olisi varoittanut olisin lähtenyt loppu tunniksi vessaan
Opettaja nolasi oppilaan toisten kuullen. Nöyryytti. En pidä sitä oikeana tapana hoitaa asioita.
Opettajat tarvitsevat ehdottomasti lisäkoulutusta oppilaiden kohteluun. Työpaikallakaan ei saa alaisia nöyryyttää muiden kuullen. Se on noloa.
Vierailija wrote:
Opettajat tarvitsevat ehdottomasti lisäkoulutusta oppilaiden kohteluun. Työpaikallakaan ei saa alaisia nöyryyttää muiden kuullen. Se on noloa.
Suurinosa opettajista vain toimii näin. Vaikka tekeekkn valituksen niin tulee seuraava, joka toimii samalla tavalla…
Minulla tosiaan erityisen tuen suunnitelma jossa mm lukee näistä haasteista, jonka varmasti kyseinen opettaja tiesi.