Kerro joku outo fakta itsestäsi
Saa olla mitä vain, pysytään kuitenkin asialinjalla.
Itse sanon että tykkään juoda aina vain lämpimiä juomia. Jopa kaljan ja limsankin täytyy olla huoneenlämpöistä.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on trikotillomania
Kertoisitko lisää?
T: eräs, jolle tämä on ihan uusi tuttavuus.
Kirjaimellisesti revin hiukseni irti ja seurauksena on kaljut kohdat päässä. Neuroottisuutteni konkreettinen ilmentymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää matkustelusta ja vihaan olla kotoa yötä pois. Tämän netissä kerrottuani minua pidetään junttina nurkkapatrioottina. Sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Sitten meitä on kaksi :)
Koko elämäni olin miettinyt ja ihmetellyt, miksi matkustaminen on niin uuvuttavaa ja vie kaikki voimani. Asia selvisi minulle muutama vuosi sitten, kun tutustuin HSP-oireyhtymään ( onko oikea sana?) Kumma kyllä, tuon tiedon jälkeen myös yökyläily ja matkustaminen on hieman helpottunut. Ihan suotta kannoin vuosikymmenet syyllisyyttä uupumuksesta ja "kireydestä", joka uusi ympäristö minussa aiheuttaa.
Olen 33-vuotias ja olen neitsyt...
Nukahtaessa hieron toisen jalan jalkapöydällä toisen jalan jalkapohjaa, sillälailla jalkoja pyöritellen niin, että vuorottelevat. Teen tätä tiedostamattani, ikäänkuin automaationa.
No tässäpä tulee muutama!
1. Jos luen vaikkapa lehteä tai kirjaa en siedä sitä, että joku toinen tulee viereen ja lukee vaikka kirjasta takakansitekstin.
2. Minulla on tarve käyttää puhuessa kirjakieltä (sama homma viestejä kirjoittaessa)
3. Pidän asioiden järjestämisestä listoiksi
4. Rakastan uusien mattojen hajua.
5. Kirjaa lukiessa minun on jostain syystä pakko katsoa kirjan loppusivuille ja lukea ratkaisu.
6. Jos luen jotain surullista tarinaa jostain koirasta, saatan alkaa itkemään
7. Jos näen jossain jonkun söpön koiran minun on pakko sanoa: "uuu kaveri!"
Siinä on jo aika monta omituista faktaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt paljon enneunia, Kolme kertaa olen nähnyt etukäteen että joku lähipiiristäni kuolee. Unet eivät siis kerro että mihin he kuolevat mutta antavat selkeän vihjeen. Olen myös saanut kuolleen läheisen vierailemaan uneeni, normaali uni jäi yhtäkkiä paussille ja huomasin tien varressa seisovan läheiseni jonka kanssa kerkesin jutella ennen kuin hän haihtui. Usein myös aistin tapahtuvat asiat etukäteeen vaikkeivat ne koskisikaan aina minua.
Olen myös nähnyt elämäni aikana kolmen ihmisen kuoleman unessa.
Yhden 6- vuotiaan tytön, joka kuoli traagisesti kotipihassaan.
Opiskeluaikana erään opiskelukaverin, joka kuoli auto-onnettomuudessa ja prinsessa Dianan kuoleman. Unet näin muutama viikko ennen noita tapahtumia. Hyvin vahvoja ja ahdistavia kokemuksia. Täynnä vahvoja symboleja ja vasta onnettomuuden jälkeen unen merkitys on auennut. En sano kaipaavani lisää noita kokemuksia. Viimeisestä onkin kulunut jo kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, ja teininä keksin tavan masturboida tyynyllä. Laitan narun ensin keskeltä tyynyn ympäri, ja solmin sitten kaksi nurkkaa toisiinsa kiinni. Siihen tyynyyn tulee semmonen "vako", johon voi työntyä.
Portnoyn taudista voisit saada uusia ideoita!
Alkupäässä oli pari ihmistä laittanut että juo oluen lämpimänä. Minä taas oksennan jos on viileääkin, eli ei täysin kylmää, heti potkaisee. Joudun siis pakastimessa kylmittämään ettei nouse ylös. On monet laatat lentänyt tuosta kuistilta kun virhearviointi jäähdytyksessä.. Ja pidän kyllä oluesta, en siideristä.
Voin huonosti, kun näen kirjoitusvirheitä.
Pahimpia ovat isolla alkukirjaimella kirjoitetut Turkulainen, Ruotsiksi tms.
Kärsin, kun lyhenteet ovat väärin: klo, yms., jne. eli pisteet puuttuvat tai lyhenteissä on virheellisesti piste.
Puhelinnumerot kirjoitetaan väärin. Matkapuhelinnumeroiden väliin ei tule viivaa. Aiemmin esimerkiksi 09-alkuiset numerot laitettiin sulkeisiin, mutta näin ei enää toimita Kielitoimiston ohjepankin mukaan.
Kaksiosainen osoitteeni, jossa on nimi kirjoitetaan väärin. Esimerkiksi Aleksis Kiven tie kirjoitetaan kolme sanaa erikseen. Voin pahoin, kun lehtitalojen osoitelapuissa "Tie" on isolla alkukirjaimella eli heidän järjestelmänsä on huonosti kehitetty. Muuttaminen ei onnistu.
Nimeni muistuttaa suomalaisen missin nimeä, joten saan väärin kirjoitettuja posteja, joissa etunimeni on virheellinen. Pidän lähettäjiä epäreilusti yksinkertaisina.
Palstalla kärsin, kun pisteen tilalla on hymiö. Piste ja hymiö, kiitos.
Mulla on ylimääräinen nänni vasemmalla rinnan alla..
Olen nainen ja minulle kelpaavat vain miesten raikkaat suihkusaippuat. Kuitenkin häpeäisin, jos joku huomaisi minun tuoksuvan mieheltä.
En voi sietää tavallisen astianpesuveden tekemistä tiskialtaaseen, pidän sellaista pesuvettä saastaisena. Pesuaine laitetaan märkään tiskiharjaan ja sitten vaahdotetaan märät astiat ja huuhdellaan juoksevan veden alla.
Ärsyttää katsella, kun joku laittaa kuuman paahtoleivän päälle margariinia ja antaa sen sulaa. Margariini kuuluu laittaa jäähtyneen paahtoleivän päälle. Sen jälkeen minulle on kuitenkin se ja sama, missä järjestyksessä täytteet laitetaan eli tuleeko ensin juusto vai leikkele.
Missä tahansa olenkaan, missä on Moccamaster, kahvinkeiton jälkeen en saa rauhaa, jos keittäjä on jättänyt kahvinkeittimen vesisäiliön kannen paikalleen ja joudun katselemaan sitä vesihöyryä siellä. Pakko ottaa kansi pois. Tietenkin vihaan myös yli kaiken sitä, että ihmiset laittavat kahvipannuun vettä ja jättävät likoamaan. :D Onko se niin vaikeaa huuhdella se pannu ja laittaa alassuin kuivumaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti outo piirre mutta harvinaisuus, minulla ei ole yhtään serkkua. En tunne ketään muuta jolla ei olisi serkkuja... paitsi oma siskoni 😊
Mäkin olin serkuton elämäni ensimmäiset 20 vuotta. Nyt nelikymppisenä heitä on jo kaksi :)
Puhun itsekseni (amerikan)englanniksi ja käytän suomesta väännettyjä muka englanninkielisiä sanoja, esim. katkarapu = kärkäräp. Tyyliin "all right, then just add some kätkäräp!".
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minulle kelpaavat vain miesten raikkaat suihkusaippuat. Kuitenkin häpeäisin, jos joku huomaisi minun tuoksuvan mieheltä.
En voi sietää tavallisen astianpesuveden tekemistä tiskialtaaseen, pidän sellaista pesuvettä saastaisena. Pesuaine laitetaan märkään tiskiharjaan ja sitten vaahdotetaan märät astiat ja huuhdellaan juoksevan veden alla.
Ärsyttää katsella, kun joku laittaa kuuman paahtoleivän päälle margariinia ja antaa sen sulaa. Margariini kuuluu laittaa jäähtyneen paahtoleivän päälle. Sen jälkeen minulle on kuitenkin se ja sama, missä järjestyksessä täytteet laitetaan eli tuleeko ensin juusto vai leikkele.
Missä tahansa olenkaan, missä on Moccamaster, kahvinkeiton jälkeen en saa rauhaa, jos keittäjä on jättänyt kahvinkeittimen vesisäiliön kannen paikalleen ja joudun katselemaan sitä vesihöyryä siellä. Pakko ottaa kansi pois. Tietenkin vihaan myös yli kaiken sitä, että ihmiset laittavat kahvipannuun vettä ja jättävät likoamaan. :D Onko se niin vaikeaa huuhdella se pannu ja laittaa alassuin kuivumaan?
Vaikutat hieman pakkomielteiseltä ja neuroottiselta ihmiseltä.
"Näen" numerot väreinä ja muotoina (synestesia on ilmiön nimi). Tämä aiheuttaa välillä ongelmia. Jos olen esimerkiksi kylässä jonkun luona, ja pöydällä on hedelmäkulho, jossa on erilaisia hedelmiä, niin huomaan heti kuinka monta mitäkin hedelmää on. Jos siinä on vaikka kaksi banaania, niin minua alkaa ärsyttää ja ahdistaa. Koska minulle numero kaksi on vihreä ja liittyy neliöihin ja kuutioihin, kaksi keltaista ja pehmeän muotoista asiaa on minusta "väärin". Kolme banaania olisi optimaalinen määrä, koska kolme on minulle keltainen ja pehmeä. Tai ainakin banaanien määrän pitäisi olla kolmella jaollinen.
En kyllä koskaan mainiste asiasta, jupisen vain pääni sisällä. Tämä on sitä pahempi ongelma, mitä stressaantuneempi ja ahdistuneempi olen jo valmiiksi.
Rakastan kirjojen tuoksua ja tuntua. Aina kun luen, hypistelen samalla sivuja sormissani.
Rakastan yli kaiken sitä tuoksua, joka leijailee ilmassa kynttilän sytytyksen jälkeen. Tulee mieleen lapsuus ja juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Olen opetellut haukottelemaan suu kiinni. Kätevää palavereissa (en tosin tiedä kuinka friikiltä silloin näytän, luulen kuitenkin ettei kukaan huomaa.
Minäkin osaan! Haukottelen jotenkin nenän kautta, niin oudolta kuin kuulostaakin :D
Olet sitten myös erityisen notkeakin. Minulla vaan ei varpaankynsien pureskelu luonnistuisi. 😮