Keskustelua HUUMEHÖRHÖISTÄ
Minä olen päällisin puolin täysin normaali ja kunnollinen ihminen. Minulla on hyvä ammatti, käyn töissä, maksan vuokran ja laskut. Pidän huolta ulkonäöstäni ja pukeudun siististi. Olen kiltti, ystävällinen ja avulias. Mutta olen huumeriippuvainen.
.
Lapsena olin ns. kympin tyttö, mutta todella arka. Pärjäsin koulussa hyvin ja minulla oli kavereita. Jossain vaiheessa kuitenkin masennuin ja ahdistuin, ja itsemurhaa yritin 15-vuotiaana. 17-vuotiaana kiinnostuin huumeista ja aloin käyttämään satunnaisesti, ensin harvoin ja saatoin olla kuukausiakin ilman. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, masennuksesta, surkeasta itsetunnosta... Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan. Monta vuotta käyttö oli hyvin satunnaista eikä siitä koitunut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa homma karkasi käsistä, eikä sitten enää ollutkaan kivaa. Nyt olen 23-vuotias ja olen jo uskoakseni päässyt pahimman yli, vaikka edelleen sorrun sillon tällöin huumeisiin. Olen yrittänyt jo pitkään yrittänyt lopettaa, mutta se ei ole helppoa. Uskon kuitenkin onnistuvani vielä, vaikka siinä menisi kauan.
.
Miksi huumeiden käyttäjiä vihataan niin paljon vain siksi, että he käyttävät huumeita? Jotkut nistit joo tekevät rikoksia ja aiheuttavat vahinkoa muille, mutta sitten on muita kaltaisiani jotka eivät tee kenellekkään mitään pahaa. Narkkaritkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja aivan yhtä arvokkaita, ainunlaatuisia yksilöitään. Miten itse suhtaudut huumeisiin ja niiden käyttäjiin?
Kommentit (564)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 07:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:35"]
"Kuten sanoin aiemmin, huumeiden käyttäjä on itsekäs. Hän ajattelee ensin omaa oloaan ja sitten vasta muiden."
Kuten 100 % kaikista muistakin ihmisistä.
[/quote]
Sinulla ei taida olla omia lapsia? Mutta oletkin narkkari. Kannat narkkirin arvomaailmaa. Ajattelet kyynisesti narkkarin aivoillas.
Pelkäät varmaan kokoajan et sut käännetään etkä saa seuraavaa satsia. Tai vähintäänkin pyhität käyttösi tällä argumentilla joka on yleistävä ja ontto. Kuinka narkkari piripäissään satsinsa jälkeen rupee sit yhtäkkiä muita ajattelee? Herätys!
[/quote]
Hankit lapset sen takia, että "sinullakin olisi". Hankit ne siksi, että saisit DNA:si maailmalle. Et tehnyt lapsia siksi, että maailma on hyvä ja/tai tänne tarvitaan yhtään enempää ihmisiä.
[/quote]
Narkeille maailma on tietysti paha. Siksi hänestä tänne ei kannata tehdä lapsia. Ei kaikki edes "hanki" omalla dna:lla lapsia. Toiset ottavat sijaislapsia, adoptoivat, tekevät lapsen koska puoliso haluaa.
Sinusta muut ovat itsekkäitä, koska sinä ja kaverisi olette sitä ja luulet, että kaikki muutkin ovat.
[/quote]
AV-mamma Janicat ovat itsekkäitä ja järkeilevät tekosensa vaikka puolisonsa valintojen avulla. Tärkeintä on olla normaali ja ns "hyvä ihminen" eli katsoa paljon telkkaria. Salaa ollaan sitten rasisteja ja/tai homofoobeja ja vaikka mitä. AV-mamma ei ole kykenevä kasvattamaan tasapainoisia lapsia. Sitten kun vaikka Janica Juniorilla on huumeongelma, nähdään miten älykkäästi ja rakentavasti AV-mammat osaa toimia.
[/quote]
Hyvän ja normaalin ihmiseen skaala on laaja. Ja vaikka oma lapseni alkaisi käyttää huumeita, en siltikään alkaisi pitämään sitä jonain hyvänä asiana. Päinvastoin, se aiheuttaisi aivan hirveää tuskaa ja todennäköisesti vielä suurempaa vastustusta.
Mitä luulet? Tuliko Martina Aitolehden äidistä huumemyönteinen, kun Martinan sisko kuoli huumeisiin liittyen?
Vedät käsittämättömiä korrelaatioita. Huomaa, että huumet ovat pehmentäneet aivojasi.
Ainiin, huumeiden käyttäjähän se on joka osaa niitä lapsia kasvattaa. Ainakin silloin, kun ei ihan kauhean sekaisin ole. Lastensuojelukin on samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:18"]
"Kuten sanoin aiemmin, huumeiden käyttäjä on itsekäs. Hän ajattelee ensin omaa oloaan ja sitten vasta muiden."
[/quote]
Sinulla ei taida olla omia lapsia? Mutta oletkin narkkari. Kannat narkkirin arvomaailmaa. Ajattelet kyynisesti narkkarin aivoillas.
Pelkäät varmaan kokoajan et sut käännetään etkä saa seuraavaa satsia. Tai vähintäänkin pyhität käyttösi tällä argumentilla joka on yleistävä ja ontto. Kuinka narkkari piripäissään satsinsa jälkeen rupee sit yhtäkkiä muita ajattelee? Herätys!
[/quote]
Hankit lapset sen takia, että "sinullakin olisi". Hankit ne siksi, että saisit DNA:si maailmalle. Et tehnyt lapsia siksi, että maailma on hyvä ja/tai tänne tarvitaan yhtään enempää ihmisiä.
[/quote]
Narkeille maailma on tietysti paha. Siksi hänestä tänne ei kannata tehdä lapsia. Ei kaikki edes "hanki" omalla dna:lla lapsia. Toiset ottavat sijaislapsia, adoptoivat, tekevät lapsen koska puoliso haluaa.
Sinusta muut ovat itsekkäitä, koska sinä ja kaverisi olette sitä ja luulet, että kaikki muutkin ovat.
[/quote]
AV-mamma Janicat ovat itsekkäitä ja järkeilevät tekosensa vaikka puolisonsa valintojen avulla. Tärkeintä on olla normaali ja ns "hyvä ihminen" eli katsoa paljon telkkaria. Salaa ollaan sitten rasisteja ja/tai homofoobeja ja vaikka mitä. AV-mamma ei ole kykenevä kasvattamaan tasapainoisia lapsia. Sitten kun vaikka Janica Juniorilla on huumeongelma, nähdään miten älykkäästi ja rakentavasti AV-mammat osaa toimia.
[/quote]
Hyvän ja normaalin ihmiseen skaala on laaja. Ja vaikka oma lapseni alkaisi käyttää huumeita, en siltikään alkaisi pitämään sitä jonain hyvänä asiana. Päinvastoin, se aiheuttaisi aivan hirveää tuskaa ja todennäköisesti vielä suurempaa vastustusta.
Mitä luulet? Tuliko Martina Aitolehden äidistä huumemyönteinen, kun Martinan sisko kuoli huumeisiin liittyen?
Vedät käsittämättömiä korrelaatioita. Huomaa, että huumet ovat pehmentäneet aivojasi.
Ainiin, huumeiden käyttäjähän se on joka osaa niitä lapsia kasvattaa. Ainakin silloin, kun ei ihan kauhean sekaisin ole. Lastensuojelukin on samaa mieltä.
[/quote]
AV-mamma tuo esille idolinsa, Martina Aitolehden.
Tämä johtuu siitä, että he ovat samalla älyllisellä tasolla.
Eivät ole juorulehdet kehittäneet tämänkään AV-mamman aivoja.
Siitä johtuukin AV-mamman tarve harrastaa jatkuvaa moraalista ylemmyyttä. Se on kova huume. Siitä ei ole mitään hyötyä. Se ei tee maailmasta yhtään parempaa. Mutta yritäpä vieroittautua.
Viimeinen lause oli siis.Et huomaa itse sitä älykkyyden alenemista etkä kykene ymmärtämään sitä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:00"]
Mahdollisimman kovaa tavaraa mahdollisimman halvalla. Mahdollisimman helposti.
[/quote]
Kapitalismissa asiat toimivat noin. Kysynnälle on tarjotaan. Haluatko kommunismin jossa ihmisten toimiin puututaan ja kaikkia kytätään?
[/quote]
Haluan ettei jokainen heikko yksilö tai typerä nuori voi vapaasti alkaa lääkitsemään itseään riippuvuutta aiheuttavilla aineilla. Vapaa on vapaa kaikille ja silloin myös ihmiset, joiden ei tosiaankaan kuulu sotkeutua niihin, tekevät sen. Ethän sinä nytkään ole vapaa ostamaan katukaupasta mitä tahansa. Sitä rajoittaa sinun rahasi ja tarjolla olevat aineet.
[/quote]
Pidät nuoria ja ihmisiä noin muutenkin heikkoina ketkä heti lääkkeiden laillistuessa ryntäävät suu vaahdossa ostamaan niitä. Ensinnäkin alaikäiset eivät enää saisi niitä helposti koska ikäraja.
Ei kukaan normaali halua huumelääkkeitä vaikka ne olisivatkin laillisia. Laittomuus tuo paljon ongelmia niiden käyttäjille ja syrjäyttää.
Et siis usko valistuksen voimaan kun kuvittelet käytön räjähtävän käsistä?
Valitettavasti sinun vuoksesi en silti halua pitää huumeita laittomina vaan vapauttaa ne. Saat pärjätä omillasi omien halujesi kanssa. Yritä kuitenkin taistella vastaan sitä piikkiä jota tunnut haluavat jostain käsittämättömästä syystä.
Onko tahoja joissa voi käydä nimettömästi?A-klinikka?Eikö sen saa niin että ei näy muualla terveyspalveluissa,että on käynyt?Entäs ap ja muut NA-ryhmä,sieltä ainakin sais tukea ja vinkkejä.Hirveästi tsemppiä,huolestuttaa mitä toi tekee sitten pitkän päälle.Toivottavasti pääsette irti myrkyistä ja saatte elämän sellaisenaan,kokonaisena ja puhtaana.Itse sitä halliten.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:37"]
...Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan...
[/quote]
Kertomus ei voi pitää paikkaansa. Subutexia käytetään opiodien väärinkäyttäjien vieroitus- ja korvaushoidossa. Oopiumi, kodeiini, morfiini, heroiini lamauttavat, väsyttävät, nukuttavat, aiheuttavat euforian eli hyvän olon ja suurinaannoksina pysäyttävät hengityksen. Subutexin vaikutukset ovat samankaltaiset.
Sensijaan vaarallinen huumausaine amfetamiini vaikuttaa toisin. Se "antaa energiaa" ja nimenomaan itseluottamusta, jaksamista, piristää, pitää hereillä annoksista riippuen jopa muutaman vuorokauden. Amfetamiinin erilaisia muunnoksia käytetäänkin yöravintoloissa ym bileissä antamaan tanssivoimaa.
Sodan aikana amfetamiinia annettiin Pervitin-nimisenä piristyslääkkeenä rintamalinjan toiselle puolen menneille kaukopartiomiehille.
Ihmettelen AP:n aloituksen tarkoitusta, koska se on ilmiselvä valekertomus.
[/quote]
Kysyppä keneltä tahansa subunistiltä miten subutex vaikuttaa, tai kokeile vaikka itse. Kokenutta käyttäjää saattaa nuokuttaa, mutta muuten vaikutus on juuri niinkuin AP kuvasi. Amfetamiinin vaikutukset kuulostavat samankaltaiselta, mutta tuntuvat aivan erilaiselta, tiedän koska olen molempia käyttänyt. Mikä ihmeen tarve ihmisillä on päteä asioista mistä ei tiedä yhtään mitään?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 03:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:27"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:18"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:15"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:06"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 07:33"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:35"] "Kuten sanoin aiemmin, huumeiden käyttäjä on itsekäs. Hän ajattelee ensin omaa oloaan ja sitten vasta muiden." Kuten 100 % kaikista muistakin ihmisistä. [/quote] Sinulla ei taida olla omia lapsia? Mutta oletkin narkkari. Kannat narkkirin arvomaailmaa. Ajattelet kyynisesti narkkarin aivoillas. Pelkäät varmaan kokoajan et sut käännetään etkä saa seuraavaa satsia. Tai vähintäänkin pyhität käyttösi tällä argumentilla joka on yleistävä ja ontto. Kuinka narkkari piripäissään satsinsa jälkeen rupee sit yhtäkkiä muita ajattelee? Herätys! [/quote] Hankit lapset sen takia, että "sinullakin olisi". Hankit ne siksi, että saisit DNA:si maailmalle. Et tehnyt lapsia siksi, että maailma on hyvä ja/tai tänne tarvitaan yhtään enempää ihmisiä. [/quote] Narkeille maailma on tietysti paha. Siksi hänestä tänne ei kannata tehdä lapsia. Ei kaikki edes "hanki" omalla dna:lla lapsia. Toiset ottavat sijaislapsia, adoptoivat, tekevät lapsen koska puoliso haluaa. Sinusta muut ovat itsekkäitä, koska sinä ja kaverisi olette sitä ja luulet, että kaikki muutkin ovat. [/quote] AV-mamma Janicat ovat itsekkäitä ja järkeilevät tekosensa vaikka puolisonsa valintojen avulla. Tärkeintä on olla normaali ja ns "hyvä ihminen" eli katsoa paljon telkkaria. Salaa ollaan sitten rasisteja ja/tai homofoobeja ja vaikka mitä. AV-mamma ei ole kykenevä kasvattamaan tasapainoisia lapsia. Sitten kun vaikka Janica Juniorilla on huumeongelma, nähdään miten älykkäästi ja rakentavasti AV-mammat osaa toimia. [/quote] Hyvän ja normaalin ihmiseen skaala on laaja. Ja vaikka oma lapseni alkaisi käyttää huumeita, en siltikään alkaisi pitämään sitä jonain hyvänä asiana. Päinvastoin, se aiheuttaisi aivan hirveää tuskaa ja todennäköisesti vielä suurempaa vastustusta. Mitä luulet? Tuliko Martina Aitolehden äidistä huumemyönteinen, kun Martinan sisko kuoli huumeisiin liittyen? Vedät käsittämättömiä korrelaatioita. Huomaa, että huumet ovat pehmentäneet aivojasi. Ainiin, huumeiden käyttäjähän se on joka osaa niitä lapsia kasvattaa. Ainakin silloin, kun ei ihan kauhean sekaisin ole. Lastensuojelukin on samaa mieltä. [/quote] AV-mamma tuo esille idolinsa, Martina Aitolehden. Tämä johtuu siitä, että he ovat samalla älyllisellä tasolla. Eivät ole juorulehdet kehittäneet tämänkään AV-mamman aivoja. Siitä johtuukin AV-mamman tarve harrastaa jatkuvaa moraalista ylemmyyttä. Se on kova huume. Siitä ei ole mitään hyötyä. Se ei tee maailmasta yhtään parempaa. Mutta yritäpä vieroittautua. [/quote] Hyvä mielikuvitus sinulla ainakin on. Tuo oli esimerkki eikä siinä viitattu Martinan ihannoimiseen mitenkään. Totta kai ihminen joka ei ree rikoksia on moraalisesti parempi verrattuna sellaiseen, joka niitä tekee. Ja huumeiden ostaminen on sellaista. Samoin kasvattaminen. Sitä moraalista ylentämistä ei tarvitse edes harrastaa. Se on ihan tosiasia tai sitten et ymmärä mitä moraali on. Itse sen sijaan ylennät itseäsi kuvittelemalla olevasi jotenkin parempi, kun joku toinen joka lukee seiskaa. Sekin tulee ihan omasta sairaasta päästäsi. Mikä saa sinut kuvittelemaan itsesi älykkäämmäksi, koska omassa päässäsi keksit että joku fanittaa Martinaa? Tai että sen perusteella voi määrittää jonkun älykkyyden? Korrelaatiosi ovat taas ihan käsittämättömiä. Paljonko reikiä ne huumeet ovat jo tehneet aivoihisi? Pääsetkö jo neurologien kokoukseen, jossa kerrotaan millaisia tuhoja huumeet aiheuttavat aivoissa? Ehkä sopisit hyvin sinne esimerkiksi kuinka aivot "pehmenevät" huumeista? Kohta voit olla tyytyväinen kun edes ymmärrät mitä siinä seiskassa lukee. Jatka vaan samaa rataa. Hyvältä näyttää nuo vaikutukset sinussa. Mutta kuten sanoin aiemmin. Huumeet ovat armollisia. Et huomaa itse sitä älykkyyden alenemista ymmärtämään.
[/quote]
Tässä kohtaa AV-mamma sekosi täysin.
Sitten itse asiaan: "Totta kai ihminen joka ei ree rikoksia on moraalisesti parempi verrattuna sellaiseen, joka niitä tekee. Ja huumeiden ostaminen on sellaista"
Esim reseptilääkkeiden ostaminen reseptin kanssa ei ole rikollista, vaikka se olisikin luokiteltu huumausaineeksi. Jokainen kroonisesti kipuileva on huumeidenkäyttäjä jos hakee helpotusta kipuihinsa resepti kourassa.
AV-mamman päähän tuli pipi, kun pitää laittaa niin paljon asiaa yhteen kappaleeseen. Puhutaan neurologeista, vaikka oma nuppi on moraaliylemmyyden vallassa. Ei ole kivaa kun omat käsitykset kyseenalaistetaan.
Eikä ole kivaa kun panetellaan. Silti AV-mamma panettelee "narkkareita", jotka edustavat pahuutta, ja jotka ovat kaikki samanlaisia pohjimmiltaan.
Se vitutus, mitä AV-mamma siellä tuntee juuri nyt (ja jonka kohta kiistää) johtuu mustavalkoisesta ajattelusta, ei siitä mitä joku AV-mammalle vastailee.
Suomessa saa vetää mitä tahansa kamaa kunhan siihen on resepti. Silloin lähes taianomaisesti huumeiden käytöstä tulee lääkitys. Erikoista on se että miedoimmalle eli kannabikselle on vaikeinta saada resepti. Kipuihin saa jotain opiaattia, sressiin rauhoittavia ja univaikeuksiin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä.
Tuo että kovempia aineita saa helpommin on niin hämärää logiikkaa etten sitä ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 07:20"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:37"]
...Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan...
[/quote]
Kertomus ei voi pitää paikkaansa. Subutexia käytetään opiodien väärinkäyttäjien vieroitus- ja korvaushoidossa. Oopiumi, kodeiini, morfiini, heroiini lamauttavat, väsyttävät, nukuttavat, aiheuttavat euforian eli hyvän olon ja suurinaannoksina pysäyttävät hengityksen. Subutexin vaikutukset ovat samankaltaiset.
Sensijaan vaarallinen huumausaine amfetamiini vaikuttaa toisin. Se "antaa energiaa" ja nimenomaan itseluottamusta, jaksamista, piristää, pitää hereillä annoksista riippuen jopa muutaman vuorokauden. Amfetamiinin erilaisia muunnoksia käytetäänkin yöravintoloissa ym bileissä antamaan tanssivoimaa.
Sodan aikana amfetamiinia annettiin Pervitin-nimisenä piristyslääkkeenä rintamalinjan toiselle puolen menneille kaukopartiomiehille.
Ihmettelen AP:n aloituksen tarkoitusta, koska se on ilmiselvä valekertomus.
[/quote]
Kysyppä keneltä tahansa subunistiltä miten subutex vaikuttaa, tai kokeile vaikka itse. Kokenutta käyttäjää saattaa nuokuttaa, mutta muuten vaikutus on juuri niinkuin AP kuvasi. Amfetamiinin vaikutukset kuulostavat samankaltaiselta, mutta tuntuvat aivan erilaiselta, tiedän koska olen molempia käyttänyt. Mikä ihmeen tarve ihmisillä on päteä asioista mistä ei tiedä yhtään mitään?
[/quote]
Korjaan, siis kokematonta käyttäjää nuokuttaa, sitten kun on pidempään käyttänyt niin ainakin minulla vaikutus oli juuri päinvastainen.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 06:46"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:00"]
Mahdollisimman kovaa tavaraa mahdollisimman halvalla. Mahdollisimman helposti.
[/quote]
Kapitalismissa asiat toimivat noin. Kysynnälle on tarjotaan. Haluatko kommunismin jossa ihmisten toimiin puututaan ja kaikkia kytätään?
[/quote]
Haluan ettei jokainen heikko yksilö tai typerä nuori voi vapaasti alkaa lääkitsemään itseään riippuvuutta aiheuttavilla aineilla. Vapaa on vapaa kaikille ja silloin myös ihmiset, joiden ei tosiaankaan kuulu sotkeutua niihin, tekevät sen. Ethän sinä nytkään ole vapaa ostamaan katukaupasta mitä tahansa. Sitä rajoittaa sinun rahasi ja tarjolla olevat aineet.
[/quote]
Pidät nuoria ja ihmisiä noin muutenkin heikkoina ketkä heti lääkkeiden laillistuessa ryntäävät suu vaahdossa ostamaan niitä. Ensinnäkin alaikäiset eivät enää saisi niitä helposti koska ikäraja.
Ei kukaan normaali halua huumelääkkeitä vaikka ne olisivatkin laillisia. Laittomuus tuo paljon ongelmia niiden käyttäjille ja syrjäyttää.
Et siis usko valistuksen voimaan kun kuvittelet käytön räjähtävän käsistä?
Valitettavasti sinun vuoksesi en silti halua pitää huumeita laittomina vaan vapauttaa ne. Saat pärjätä omillasi omien halujesi kanssa. Yritä kuitenkin taistella vastaan sitä piikkiä jota tunnut haluavat jostain käsittämättömästä syystä.
[/quote]
No nyt olet harvinaisen oikeassa. Totta kai pidän ihmistä heikkona jos hän suu vaahdossa juoksisi apteekkiin ostamaan huumavia aineita. Ja kuten itsekin sanot ketään normaali ihminen ei niitä ostaisi ilman reseptiä, koska kykenee ymmärtämään käytöstä johtuvat vaarat.
Ja kyllä rikoksia tekevä ihminen on moraalisesti rappeutuneempi, kun rikoksia tekemätön. Vaikka kuin haluaisit uskotella itsellesi muuta.
Keksit kokoajan omiasi.
Joko et ymmärrä lukemaasi tai sitten vain provoat.
Jatka sinä vain tuota huumeiden promoamista ja uskomista siihen, että se tuo jotain hyvää mukanaan ihmisille. Se kertoo sinun heikosta moraalista, vaikka kuinka yrität olla jotain muuta.
Minun ei tarvitse nostaa itseäni yhtään mihinkään. Eikä minun tarvitse olla edes vihainen.
Kuten toteat itsekin, kukaan normaali ihminen ei halua käytätä huumelääkkeitä. Kategorisoit itse itsesi sillä lauseella.
Ja on kyllä harvinaisen typerää ajattelua kuvitella, että laillisuus poistaa kaikki huumeisiin liittyvät ongelmat. Viina on laillista ja yhteiskunta maksaa sen haittavaikutuksista miljardeja terveyden huollossa. Kuten hyvin tiedät, mitä vapaammaksi ja halvemmaksi sen myynti on tullut, sitä enemmän sitä on käytetty. Huumeilla kävisi aivan samoin.
Mutta sinähän haluat, että muutkin käyttäisivät. Ei tarvitsisi tuntea vissiin oloa huonommaksi, kun muutkin olisivat yhtä rappiolla. Joka vuosi saisit vähän enemmän niitä 15 vuotiaita narkkeja seuraksi. Joku saattaisi kuolla yliannostuksen, kun ei ole vielä oppinut tavoille. Mutta se nyt olisi sinulle pieni hinta, kun sinun ei enää tarvitsisi miettiä rekistereihin joutumista ja rahat riittäisivät paremmin niihin sinulle rakkaisiin huumeisiin.
Moni kannattaa vain kannabiksen laillistamista.... Itse en nykyään juo alkoholia tai polta tupakkaa, koska kannabis riittää ja tulee halvemmaksikin :) Aika monelta loppuis työt jos kannabis laillistettaisiin ja monelta loppuis rahat... Itse kun kasvattaa muutaman kasvin vuodessa niin ei tartte töissä käydä, eikä maksaa veroja, sossusta voi hakee rahaa kasvatustarpeisiin ja käydä vaikka pari kertaa lomalla ulkomailla :) t. YH-mamma, "työtön" ja velaton
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:59"]Suomessa saa vetää mitä tahansa kamaa kunhan siihen on resepti. Silloin lähes taianomaisesti huumeiden käytöstä tulee lääkitys. Erikoista on se että miedoimmalle eli kannabikselle on vaikeinta saada resepti. Kipuihin saa jotain opiaattia, sressiin rauhoittavia ja univaikeuksiin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä.
Tuo että kovempia aineita saa helpommin on niin hämärää logiikkaa etten sitä ymmärrä.
[/quote]
Olet ymärtänyt reseptit ihan väärin. Sinun ei kuulu mennä lääkärille vaatimaan niitä, vaan ne määrätään sinulle. Lääkäri on opiskellut vuosia, jotta tietäisi mikä lääke sopii sinulle parhait
en. Sinä vaadit jotain lääkettä perustuen mutuun ja joihinkin nettijuttuihin. Kuvitellen tietäväsi enemmän ja nostat itsesi lääkäreiden yli jopa lääketieteessä.
Onko narkeilla kaikilla noin hyvä itsetunto?
Eikö sen pitänyt olla huono? Siksihän te olitte aloittaneet sen huumeiden käytön. Koulukiusaaminen ja paskat vanhemmat, jotka tuhosivat itsetunnon? Eikö ne ollutkaan ne vakkari syyt aloittamiseen?
On ihan tuollaisia tavallisia kipulääkkeitä, kuten ibuprofeenit tai ketoprofeenit. Jos tarvii sellaista miedompaa lääkitystä. Mitä jos kokeilisit sellaisia? Nekin tepsivät kipuun. Paitsi tietenkin niihin itse keksittyihin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:51"]Moni kannattaa vain kannabiksen laillistamista.... Itse en nykyään juo alkoholia tai polta tupakkaa, koska kannabis riittää ja tulee halvemmaksikin :) Aika monelta loppuis työt jos kannabis laillistettaisiin ja monelta loppuis rahat... Itse kun kasvattaa muutaman kasvin vuodessa niin ei tartte töissä käydä, eikä maksaa veroja, sossusta voi hakee rahaa kasvatustarpeisiin ja käydä vaikka pari kertaa lomalla ulkomailla :) t. YH-mamma, "työtön" ja velaton
[/quote]
Tässä hieno esimerkki moraalisesti hyvästä YH-mammasta. Yhteiskunta kiittää sinua, sinun hienosta osallistumisestasi yhteisten asioiden hoitamiseen.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:59"]Suomessa saa vetää mitä tahansa kamaa kunhan siihen on resepti. Silloin lähes taianomaisesti huumeiden käytöstä tulee lääkitys. Erikoista on se että miedoimmalle eli kannabikselle on vaikeinta saada resepti. Kipuihin saa jotain opiaattia, sressiin rauhoittavia ja univaikeuksiin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Tuo että kovempia aineita saa helpommin on niin hämärää logiikkaa etten sitä ymmärrä. [/quote] Olet ymärtänyt reseptit ihan väärin. Sinun ei kuulu mennä lääkärille vaatimaan niitä, vaan ne määrätään sinulle. Lääkäri on opiskellut vuosia, jotta tietäisi mikä lääke sopii sinulle parhait en. Sinä vaadit jotain lääkettä perustuen mutuun ja joihinkin nettijuttuihin. Kuvitellen tietäväsi enemmän ja nostat itsesi lääkäreiden yli jopa lääketieteessä. Onko narkeilla kaikilla noin hyvä itsetunto? Eikö sen pitänyt olla huono? Siksihän te olitte aloittaneet sen huumeiden käytön. Koulukiusaaminen ja paskat vanhemmat, jotka tuhosivat itsetunnon? Eikö ne ollutkaan ne vakkari syyt aloittamiseen? On ihan tuollaisia tavallisia kipulääkkeitä, kuten ibuprofeenit tai ketoprofeenit. Jos tarvii sellaista miedompaa lääkitystä. Mitä jos kokeilisit sellaisia? Nekin tepsivät kipuun. Paitsi tietenkin niihin itse keksittyihin.
[/quote]
Mitä jos opettelisit ymmärtämään lukemasi ja jättäisit paatoksen vähän vähemmälle? Kipua, stressiä tai unettomuutta ei voi mitata kuin vaikka verenpainetta. Niistä keskustellaan lääkärin kanssa ja sen perusteella tohtori kirjoittaa mitä kirjoittaa. Siinä ei vaatimiset mitään auta. Turhaan siitä kiukuttelet että suomessa kirjoitetaan helpommin kovia kuin mietoja aineita.
Viihdekäyttö on ihan toinen asia ja niin kauan kun ei myönnetä että sitä voi harrastaa kohtuudella siitä ei kannata keskustella. Fanaattisesti suhtautuvilla kun palaa hihat jos asiasta puhutaan totta.
Minua ärsyttää narkkamit mm siksi että heidän takia lääkärit ovat niin nihkeitä määräämään kunnon kipulääkkeitä kipupotilaille ja aina lääkärit koittaa tarkkailla kuka on se väärinkäyttäjä ja määrää lääkitykset alakanttiin.
Kaikki annokset lasketaan pilkun tarkkaan apteekissa, eikä ole mitään pelivaraa siis lääkityksessä kipuihin nähden.
Jos ei narkkarit huijaisi systeemiä kaikin keinoin saadakseen päihteitä, olisi kipupotilaan elämä hieman helpompaa.
t. hermokipupotilas
Ps. tässäkin aloituksessa ap sanoo että huumeet ei ole ongelma, ja että on tavan kansalainen. Mutta mitä pidemmälle ketjua luin, niin selviää että myös miesystävä narkkaa, pikavippejä ja lainaa otettu, joutunut huoraamaan yms. Ja nyt vielä annokset suht pieniä. Mitäs sitten kun keho vaatii enemmän että käynnistyy?
Jos huomaa että päihteilyn täytyy olla päivittäistä on koukussa, ja silloin on jo pulassa ja kaipaa apua.
Ja se kaikki tuntuu ihan keskarilta kipupotilaalle. Minulla ei ole edes katukauppakontakteja mistä saada lievitystä kipuun. Täysin lääkärin armoilla.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:59"]
Suomessa saa vetää mitä tahansa kamaa kunhan siihen on resepti. Silloin lähes taianomaisesti huumeiden käytöstä tulee lääkitys. Erikoista on se että miedoimmalle eli kannabikselle on vaikeinta saada resepti. Kipuihin saa jotain opiaattia, sressiin rauhoittavia ja univaikeuksiin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä.
[/quote]
Pitää olla hyvät perustelut että saa esimerkiksi pitkäaikaisen bentso- tai unilääkereseptin. Keho tottuu eikä annoksia meinaa saada nostettua.
Masennuslääkkeet tuskin käy päihteeksi, vaikka vetäähän nämä narkit myös Lyricaa tyytyväisenä. Mutta suurinosa kyllä ei käy, eikä käy yhteen opiaattien kanssa.
Opiaatteja on helppoa saada mietona johonkin vammaan, kuten Tramal tai Panacod. Vahvoihin opiaatteihin tarvitsee tutkimuksia, sekä erikoislääkärin kirjoittaman reseptin. Morfiini on hyvin kiven alla ja sitä ennen pitäää kokeilla kaikki muut päänsekoittajat läpi, esim epilepsialääkkeitä.
Jos se on noin helppoa narkkarille, niin onneksi olkoon. Ainakaan kipupotilaalle tuo tie ei ole helppo.
Syöpäsairaiden lääkityksestäkin pihistellään "ettei vaan jää koukkuun".
t. se hermokipupotilas
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:59"]Suomessa saa vetää mitä tahansa kamaa kunhan siihen on resepti. Silloin lähes taianomaisesti huumeiden käytöstä tulee lääkitys. Erikoista on se että miedoimmalle eli kannabikselle on vaikeinta saada resepti. Kipuihin saa jotain opiaattia, sressiin rauhoittavia ja univaikeuksiin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Tuo että kovempia aineita saa helpommin on niin hämärää logiikkaa etten sitä ymmärrä. [/quote] Olet ymärtänyt reseptit ihan väärin. Sinun ei kuulu mennä lääkärille vaatimaan niitä, vaan ne määrätään sinulle. Lääkäri on opiskellut vuosia, jotta tietäisi mikä lääke sopii sinulle parhait en. Sinä vaadit jotain lääkettä perustuen mutuun ja joihinkin nettijuttuihin. Kuvitellen tietäväsi enemmän ja nostat itsesi lääkäreiden yli jopa lääketieteessä. Onko narkeilla kaikilla noin hyvä itsetunto? Eikö sen pitänyt olla huono? Siksihän te olitte aloittaneet sen huumeiden käytön. Koulukiusaaminen ja paskat vanhemmat, jotka tuhosivat itsetunnon? Eikö ne ollutkaan ne vakkari syyt aloittamiseen? On ihan tuollaisia tavallisia kipulääkkeitä, kuten ibuprofeenit tai ketoprofeenit. Jos tarvii sellaista miedompaa lääkitystä. Mitä jos kokeilisit sellaisia? Nekin tepsivät kipuun. Paitsi tietenkin niihin itse keksittyihin.
[/quote]
Mitä jos opettelisit ymmärtämään lukemasi ja jättäisit paatoksen vähän vähemmälle? Kipua, stressiä tai unettomuutta ei voi mitata kuin vaikka verenpainetta. Niistä keskustellaan lääkärin kanssa ja sen perusteella tohtori kirjoittaa mitä kirjoittaa. Siinä ei vaatimiset mitään auta. Turhaan siitä kiukuttelet että suomessa kirjoitetaan helpommin kovia kuin mietoja aineita.
Viihdekäyttö on ihan toinen asia ja niin kauan kun ei myönnetä että sitä voi harrastaa kohtuudella siitä ei kannata keskustella. Fanaattisesti suhtautuvilla kun palaa hihat jos asiasta puhutaan totta.
[/quote]
Minkä ihmeen takia sinun pitäisi saada viihdyttää itseäsi heroiinillä?
Laillistaminen lisäisi tietetenkin käyttöä, koska silloinhan sitä pidettäisin hyväksyttynä. Sen myötä tulisi tietenkin he, joilla homma riistäytyisi ihan totaalisesti käsistä. Enemmän käyttäjiä, enemmän ongelmia. Välillä syntyisi ehkä kunnon trendejä, jolloin käyttö lisääntyisi vielä enemmän.
Hollannissa käytetään suhteessa enemmän huumeita, kuin niissä maissa joissa se on laitonta.
Mutta kai minä olen vain vanhanaikainen, kun en ymmärrä sitä hienoutta, kun vanhemmat siinä saunan jälkeen piikittävät itseensä heroiiniä kotisohvalla ja sillä aikaa lapset leikkivät siinä olohuoneen lattialla legoilla.
Tietyt huumet ovat varsin ok mielestäni. Liika mitä tahansa on liikaa kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:52"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:59"]Suomessa saa vetää mitä tahansa kamaa kunhan siihen on resepti. Silloin lähes taianomaisesti huumeiden käytöstä tulee lääkitys. Erikoista on se että miedoimmalle eli kannabikselle on vaikeinta saada resepti. Kipuihin saa jotain opiaattia, sressiin rauhoittavia ja univaikeuksiin keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. Tuo että kovempia aineita saa helpommin on niin hämärää logiikkaa etten sitä ymmärrä. [/quote] Olet ymärtänyt reseptit ihan väärin. Sinun ei kuulu mennä lääkärille vaatimaan niitä, vaan ne määrätään sinulle. Lääkäri on opiskellut vuosia, jotta tietäisi mikä lääke sopii sinulle parhait en. Sinä vaadit jotain lääkettä perustuen mutuun ja joihinkin nettijuttuihin. Kuvitellen tietäväsi enemmän ja nostat itsesi lääkäreiden yli jopa lääketieteessä. Onko narkeilla kaikilla noin hyvä itsetunto? Eikö sen pitänyt olla huono? Siksihän te olitte aloittaneet sen huumeiden käytön. Koulukiusaaminen ja paskat vanhemmat, jotka tuhosivat itsetunnon? Eikö ne ollutkaan ne vakkari syyt aloittamiseen? On ihan tuollaisia tavallisia kipulääkkeitä, kuten ibuprofeenit tai ketoprofeenit. Jos tarvii sellaista miedompaa lääkitystä. Mitä jos kokeilisit sellaisia? Nekin tepsivät kipuun. Paitsi tietenkin niihin itse keksittyihin. [/quote] Mitä jos opettelisit ymmärtämään lukemasi ja jättäisit paatoksen vähän vähemmälle? Kipua, stressiä tai unettomuutta ei voi mitata kuin vaikka verenpainetta. Niistä keskustellaan lääkärin kanssa ja sen perusteella tohtori kirjoittaa mitä kirjoittaa. Siinä ei vaatimiset mitään auta. Turhaan siitä kiukuttelet että suomessa kirjoitetaan helpommin kovia kuin mietoja aineita. Viihdekäyttö on ihan toinen asia ja niin kauan kun ei myönnetä että sitä voi harrastaa kohtuudella siitä ei kannata keskustella. Fanaattisesti suhtautuvilla kun palaa hihat jos asiasta puhutaan totta. [/quote] Minkä ihmeen takia sinun pitäisi saada viihdyttää itseäsi heroiinillä? Laillistaminen lisäisi tietetenkin käyttöä, koska silloinhan sitä pidettäisin hyväksyttynä. Sen myötä tulisi tietenkin he, joilla homma riistäytyisi ihan totaalisesti käsistä. Enemmän käyttäjiä, enemmän ongelmia. Välillä syntyisi ehkä kunnon trendejä, jolloin käyttö lisääntyisi vielä enemmän. Hollannissa käytetään suhteessa enemmän huumeita, kuin niissä maissa joissa se on laitonta. Mutta kai minä olen vain vanhanaikainen, kun en ymmärrä sitä hienoutta, kun vanhemmat siinä saunan jälkeen piikittävät itseensä heroiiniä kotisohvalla ja sillä aikaa lapset leikkivät siinä olohuoneen lattialla legoilla.
[/quote]
Minä en koskisi mihinkään kannabista vahvempaan vaikka r-kioskilta saisi. Hollannissa on suhteessa vähemmän huumekuolemia kuin suomessa. Coloradossa rikollisuus laski kautta linjan kun laillistivat kannabiksen. Ei se kieltolaki kenenkään käyttöä estä mutta mahdollistaa rikollisille markkinat.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]