Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustelua HUUMEHÖRHÖISTÄ

Vierailija
29.08.2015 |

Minä olen päällisin puolin täysin normaali ja kunnollinen ihminen. Minulla on hyvä ammatti, käyn töissä, maksan vuokran ja laskut. Pidän huolta ulkonäöstäni ja pukeudun siististi. Olen kiltti, ystävällinen ja avulias. Mutta olen huumeriippuvainen.
.
Lapsena olin ns. kympin tyttö, mutta todella arka. Pärjäsin koulussa hyvin ja minulla oli kavereita. Jossain vaiheessa kuitenkin masennuin ja ahdistuin, ja itsemurhaa yritin 15-vuotiaana. 17-vuotiaana kiinnostuin huumeista ja aloin käyttämään satunnaisesti, ensin harvoin ja saatoin olla kuukausiakin ilman. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, masennuksesta, surkeasta itsetunnosta... Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan. Monta vuotta käyttö oli hyvin satunnaista eikä siitä koitunut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa homma karkasi käsistä, eikä sitten enää ollutkaan kivaa. Nyt olen 23-vuotias ja olen jo uskoakseni päässyt pahimman yli, vaikka edelleen sorrun sillon tällöin huumeisiin. Olen yrittänyt jo pitkään yrittänyt lopettaa, mutta se ei ole helppoa. Uskon kuitenkin onnistuvani vielä, vaikka siinä menisi kauan.
.
Miksi huumeiden käyttäjiä vihataan niin paljon vain siksi, että he käyttävät huumeita? Jotkut nistit joo tekevät rikoksia ja aiheuttavat vahinkoa muille, mutta sitten on muita kaltaisiani jotka eivät tee kenellekkään mitään pahaa. Narkkaritkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja aivan yhtä arvokkaita, ainunlaatuisia yksilöitään. Miten itse suhtaudut huumeisiin ja niiden käyttäjiin?

Kommentit (564)

Vierailija
521/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:02"]

Se, että joku on tuhonnut aivonsa ryyppäämällä ei tee sinusta parempaa vaikka sinä tuhiatkin omasi kannabiksella. Miksi haluat ylipäätään lisää ihmisiä, jotka käyttävät päihteitä? Tämänkin energian voisit käyttää pikemminkin päihdevastaiseen asenteen levittämiseen. Siinä yhteiskunta säästäisi kaikkein eniten, kun oikeasti kaikkien psykooseja aiheuttavien aineiden käyttöä saataisiin vähennettyä.

[/quote]

Lähinnä ajan sitä asiaa, että oikeuslaitos noudattaisi itse säädettyä huumausainelainsäädäntöä. Soveltaisi sitä siis sillä tavalla, millä tavalla sitä oli tarkoitus soveltaa sen säätämishetkellä.

Teen ainakin koko ajan myös alkoholin vastaista työtä, jos et ole huomannut. Sinä taas et varmaan sitä ole koskaan tehnyt.

[/quote]
Teet oletuksia. Minä teen sekä alkoholi, että huumevastaista valistusta. En usko, että kumpikaan aine on hyväksi aivoille. Ne tuhoavat niitä ja sen asian voi kuka tahansa neurologi sinulle todistaa. Molempien käyttäjien aivoissa voidaan pidemmän käytön jälkeen nähdä jopa todella pahoja vammoja. On olemassa paljon ihmisille haitallisia aineita ja myös niiden kohdalla yritetään ihmisiä välttämään tai rajoittamaan käyttöä. Sinä sen sijaan sanot, että nyt huumeita on vaikea saada ja aiheuttaa myös sosiaalisia haittoja. Tehdään niistä laillisia, kun kerran ovat niin yleisiä ja toiset niin kovin niitä haluavat käyttää. Eipä tarvitse enää miettiä käyttäjiä poliisinkaan. Terveyshaittojen hoidot rahoitetaan myynnillä.
Toimitko ja ajatteletko vaikka rasvan kanssa samoin? Ihmiset tykkäävät rasvaisesta ruuasta, myydään sitä vielä enemmän ja rahoitetaan sillä lihavuusepidemia? Kerrotaan kaikille kuinka vähän siitä on oikeasti haittaa. Vain harvat saavat sen takia sydänkohtauksen tai infarktin. Onhan sokeri nimittäin pahempaa kuin rasva.

Minkä ihmeen takia yrität lisätä huumemyönteistä ilmapiiriä?

Vierailija
522/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:11"]

Vaikutus oppimiseen on yksi kannabiksen haittavaituksista.

[/quote]

Minulla on adhd. Ennen lääkitystä lääkitsin itseäni kannabiksella. Sain keskittymiskyvyn takaisin kannabiksella. Lajike oli Jack Herer.

Nyt en enää tarvitse kannabista kun sain oikeat lääkkeet. Siihen meni vaivaiset 17-vuotta. Niin hyvin pärjäsin luonnonlääkkeellä elämässäni. Adhd voi olla aika haitallinen yhteiskunnassa jossa pitää suorittaa kouluja ja täyttää kaavakkeita kärsivällisyydellä.
[/quote]
Kertoo hyvin kuinka se muokkasi siis aivojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:11"]

[/quote]

Minulla on adhd. Ennen lääkitystä lääkitsin itseäni kannabiksella. Sain keskittymiskyvyn takaisin kannabiksella. Lajike oli Jack Herer.

Nyt en enää tarvitse kannabista kun sain oikeat lääkkeet. Siihen meni vaivaiset 17-vuotta. Niin hyvin pärjäsin luonnonlääkkeellä elämässäni. Adhd voi olla aika haitallinen yhteiskunnassa jossa pitää suorittaa kouluja ja täyttää kaavakkeita kärsivällisyydellä.

[/quote]

No sepäs kannabis on tehnyt sinulle hyvää. Nyt olet adhd-lääkityksellä, eli vedät laillista piriä. Tosi hieno homma! Ehdottomasti laillistetaan KAIKKI huumeet !

Vierailija
524/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:11"]

[/quote]

[/quote]

Voi olla haitallista jäädä kiinni itselääkinnästä sen takia että haluaa keskittyä paremmin opintoihinsa. Siinä lyötyä lyödään ja sakotetaan. Se ei mielestäni kuulosta nykyaikaiselta.

Vierailija
525/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:11"]   Vaikutus oppimiseen on yksi kannabiksen haittavaituksista. [/quote] Minulla on adhd. Ennen lääkitystä lääkitsin itseäni kannabiksella. Sain keskittymiskyvyn takaisin kannabiksella. Lajike oli Jack Herer. Nyt en enää tarvitse kannabista kun sain oikeat lääkkeet. Siihen meni vaivaiset 17-vuotta. Niin hyvin pärjäsin luonnonlääkkeellä elämässäni. Adhd voi olla aika haitallinen yhteiskunnassa jossa pitää suorittaa kouluja ja täyttää kaavakkeita kärsivällisyydellä. [/quote] Kertoo hyvin kuinka se muokkasi siis aivojasi.

[/quote]

Miten masennuslääkkeet muokkaavat tälläkin hetkellä monien aivoja. Ovat juuri ottaneet "iltalääkkeensä". Aamulla otetaan toinen annos "lääkkeitä".

Sitä en kyllä huomaa mikä on muovannut sinun aivojasi tuollaisiksi.

Vierailija
526/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:11"]   Vaikutus oppimiseen on yksi kannabiksen haittavaituksista. [/quote] Minulla on adhd. Ennen lääkitystä lääkitsin itseäni kannabiksella. Sain keskittymiskyvyn takaisin kannabiksella. Lajike oli Jack Herer. Nyt en enää tarvitse kannabista kun sain oikeat lääkkeet. Siihen meni vaivaiset 17-vuotta. Niin hyvin pärjäsin luonnonlääkkeellä elämässäni. Adhd voi olla aika haitallinen yhteiskunnassa jossa pitää suorittaa kouluja ja täyttää kaavakkeita kärsivällisyydellä. [/quote] Kertoo hyvin kuinka se muokkasi siis aivojasi.

[/quote]

Miten masennuslääkkeet muokkaavat tälläkin hetkellä monien aivoja. Ovat juuri ottaneet "iltalääkkeensä". Aamulla otetaan toinen annos "lääkkeitä".

[/quote]
Harmittako sinua, kun eivät käytä sitä sinun lempilääkettäsi, vaan jotain muuta?

Vierailija
527/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:35"]

[/quote]

[/quote]
Tarkoitatko miksi minun aivoni eivät koe tarvetta joutua keinotekoisten aineiden manipuloitavaksi?
Miksi minä haluan ajatella aivoillani vielä vanhanakin? Miksen tahdo kerryttää aivohini rasvaliukoisia haitallisia aineita? Vai millaisiksi ne minun aivoni ovat muokkautuneet?

Vierailija
528/564 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:59"]

Alkoholi ei todellakaan tuhoa tuntoa pikkurillistä tai etenkään tuhoa hermostoa. Nyt jotain rajaa kannabismarkkinointiin. Kannabis on se joka tuhoaa aivosoluja ja tekee hönöksi. Viina on viisasten juoma.

[/quote]

Sulla on väärä käsitys. Kannabis ei tuhoa aivosoluja, kato vaikka googlesta. Alkoholi on yksi tuhoisampia aineita aivoille. Tämänkin voit tarkastaa googlettamalla. Väkivaltarikoksista 80% tehdään humalassa jos jokin muu aine aiheuttaisi tuollaista puhuttaisi erityisen vaarallisesta huumeesta. Alkoholin aiheuttamat moninaiset haitat hyväksytään ihmeellisesti. Samalla vähiten haitallista kannabista suorastaan demonisoidaan. Kaksinaamaista touhua.

Vierailija
529/564 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allaolevassa ketjussa Irti Huumeista Oy:n perustaja kertoilee taas siitä, kuinka BinLadenkin käytti kannabista ja se innoitti hänet terrorismiin:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13798133/tieteellisia-todisteita-kannabiksen-haitoista#comment-80698423

Vierailija
530/564 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:27"]

Se ei tarkoita etteikö asiantuntijoita pitäisi kuunnella.

[/quote]

Asiantuntijoita on varmasti kuunneltu, kun vaikkapa Yhdysvalloissa kannabista on laillistettu. Kun se julistettiin siellä aikoinaan laittomaksi, silloinkin varmaan kuunneltiin, mutta asiantuntijoiden mielipiteistä ei vain piitattu.

Vierailija
531/564 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:27"]

Se ei tarkoita etteikö asiantuntijoita pitäisi kuunnella.

[/quote]

Asiantuntijoita on varmasti kuunneltu, kun vaikkapa Yhdysvalloissa kannabista on laillistettu. Kun se julistettiin siellä aikoinaan laittomaksi, silloinkin varmaan kuunneltiin, mutta asiantuntijoiden mielipiteistä ei vain piitattu.

[/quote]

Englannissa politikot toimi vastoin asiantuntijoiden neuvoa. Kannabis on politikoille vaikea asia. Ei osata suhtautua järkevästi vaan pidetään sitkeästi toimimaton laki voimassa.

Vierailija
532/564 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:25"]

Allaolevassa ketjussa Irti Huumeista Oy:n perustaja kertoilee taas siitä, kuinka BinLadenkin käytti kannabista ja se innoitti hänet terrorismiin:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13798133/tieteellisia-todisteita-kannabiksen-haitoista#comment-80698423

[/quote]

No nyt on oikea huumehörhö päässyt ääneen. Skitsofreniaa pukkaa päälle vaihvihkaa, eikä potilas itse tajua olevansa mielenterveysongelmainen.

Vierailija
533/564 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 13:46"]

[/quote]

No nyt on oikea huumehörhö päässyt ääneen. Skitsofreniaa pukkaa päälle vaihvihkaa, eikä potilas itse tajua olevansa mielenterveysongelmainen.

[/quote]

No ei pidä alentua hänen tasolleen. Keskustelun on kuljettava asiallisia teitä eikä mielikuvituksellisia polkuja. Outoa on että Bin Ladens pitää tuoda kannabiskeskusteluun. Onko tilanne jo niin epätoivoinen että pitää keksimällä keksiä juttuja.

Vierailija
534/564 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Antaisitko tuolle fanaattiselle kannabisvalistajalle miljoona euroa "huumevalistukseen"? Sinä ehkä et, mutta oikeasti hänelle on annettu rahaa vuosien aikana huomattavasti enemmän, että hän on päässyt kertomaan itsekeksimiään "faktoja" kannabiksesta. Irti Huumeista Oy:n perustaja on myös eniten kannabista Suomessa mainostanut uskovainen, ja hyvin on kyllä mainonta tehonnut.

Vierailija
535/564 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 12:42"]

Antaisitko tuolle fanaattiselle kannabisvalistajalle miljoona euroa "huumevalistukseen"? Sinä ehkä et, mutta oikeasti hänelle on annettu rahaa vuosien aikana huomattavasti enemmän, että hän on päässyt kertomaan itsekeksimiään "faktoja" kannabiksesta. Irti Huumeista Oy:n perustaja on myös eniten kannabista Suomessa mainostanut uskovainen, ja hyvin on kyllä mainonta tehonnut.

[/quote]

Jos rahaa olisi niin lahjoittaisin sitä kaikkialle. Etenkin mainostamallesi huumehörhölle voisin lahjoittaa kaksi miljoonaa taalaa hyvän asian puolesta ja nostalgisen show-arvon puolesta.

Vierailija
536/564 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret löytävät intternettistä kaiken tiedon huumeista. Valistuksen aikakausi on mennyt ja moni vain naureskelee valehtelulle.

Vierailija
537/564 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:23"]Nuoret löytävät intternettistä kaiken tiedon huumeista. Valistuksen aikakausi on mennyt ja moni vain naureskelee valehtelulle.
[/quote]

Valitettavasti tämä "fakta" johon netissä törmätään on lähinnä huumemyönteistä propagandaa.

Vierailija
538/564 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:23"]Nuoret löytävät intternettistä kaiken tiedon huumeista. Valistuksen aikakausi on mennyt ja moni vain naureskelee valehtelulle. [/quote] Valitettavasti tämä "fakta" johon netissä törmätään on lähinnä huumemyönteistä propagandaa.

[/quote]

Ehkä kuitenkin kannabismyönteistä ja tieteellisesti tutkittua faktaa. Kannabiksesta on valehdelu paljon ja nyt valheet on oikaistu. Huumemyönteiseen propagandaan en ole törmännyt. Missään ei ole väitetty että heroiini ja amfetamiini on alkoholia haitattomampia huumeita.

Vierailija
539/564 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syystä, että ylipäätään kannustetaan minkään päihteiden käyttöön. En ymmärrä miksi alkoholia käyttävien tai kannabista polttavien tarvitsisi kertoa ihmisille, jotka sitä eivät käytä, että aloittaa tämä päihde. Se on parempaa kun tuo toinen. Tästä ei tule krapulaa tai toisesta ei tule psykoosia jne. Tupakoivassa, huumeita käyttävässä tai ryyppävässä ihmisessä ei ole mitään ihailtavaa.
Tällaisella typerällä "valistamisella" olette saaneet todellakin aikaan lisää käyttäjiä. Oletteko tyytyväisiä? Jokainen uusi nuori käyttäjä on sulka hattuun?
Onneksi monet nuoret ymmärtävät, että tuo huumeiden vetäminen on luusereiden hommaa. Niin kuin viinan kanssa on alkanut käymään. Fiksut eivät halua tulla yhdistetyiksi noihin hörhöin, joiden elämä pyörii huumeiden ja laillistamisen ympärillä.
Kyllähän monen hörhön tunnistaa jo kaukaa, vaikka itse kuvittelevat jotain muuta, eikä kukaan oikeastaan halua näyttää kuuluvansa siihen porukkaan. Ihan niinkuin johonkin spurgujengiinkään, ei kukaan halua tulla verratuksi. Tai lääkkeiden väärinkäyttäjiin.

Vierailija
540/564 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 18:48"]

Tällaisella typerällä "valistamisella" olette saaneet todellakin aikaan lisää käyttäjiä. Oletteko tyytyväisiä?

[/quote]

Kyllä se merkittävin huumeiden mainostaja Suomessa on ollut tähän asti ainakin Irti Huumeista Oy. Sillä on ollut miljoonaresurssit, ja se on niitä hyvin käyttänytkin. Sinä vähän ylikorostat tällaisten pienten forumien merkitystä.

http://yle.fi/uutiset/valistus_jopa_lisannyt_kiinnostusta_huumeita_kohtaan/6480647