Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua HUUMEHÖRHÖISTÄ

Vierailija
29.08.2015 |

Minä olen päällisin puolin täysin normaali ja kunnollinen ihminen. Minulla on hyvä ammatti, käyn töissä, maksan vuokran ja laskut. Pidän huolta ulkonäöstäni ja pukeudun siististi. Olen kiltti, ystävällinen ja avulias. Mutta olen huumeriippuvainen.
.
Lapsena olin ns. kympin tyttö, mutta todella arka. Pärjäsin koulussa hyvin ja minulla oli kavereita. Jossain vaiheessa kuitenkin masennuin ja ahdistuin, ja itsemurhaa yritin 15-vuotiaana. 17-vuotiaana kiinnostuin huumeista ja aloin käyttämään satunnaisesti, ensin harvoin ja saatoin olla kuukausiakin ilman. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, masennuksesta, surkeasta itsetunnosta... Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan. Monta vuotta käyttö oli hyvin satunnaista eikä siitä koitunut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa homma karkasi käsistä, eikä sitten enää ollutkaan kivaa. Nyt olen 23-vuotias ja olen jo uskoakseni päässyt pahimman yli, vaikka edelleen sorrun sillon tällöin huumeisiin. Olen yrittänyt jo pitkään yrittänyt lopettaa, mutta se ei ole helppoa. Uskon kuitenkin onnistuvani vielä, vaikka siinä menisi kauan.
.
Miksi huumeiden käyttäjiä vihataan niin paljon vain siksi, että he käyttävät huumeita? Jotkut nistit joo tekevät rikoksia ja aiheuttavat vahinkoa muille, mutta sitten on muita kaltaisiani jotka eivät tee kenellekkään mitään pahaa. Narkkaritkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja aivan yhtä arvokkaita, ainunlaatuisia yksilöitään. Miten itse suhtaudut huumeisiin ja niiden käyttäjiin?

Kommentit (564)

Vierailija
501/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:13"]

mutta on naurettavaa liioittelua väittää että suurin osa suomalaisista on alkoholisteja, vaikka alkoholia käyttäisivätkin. Se että nauttii juhlissa alkoholia (runsaastikkin) ei tee kenenstäkään alkoholistia.

[/quote]

Minä olen elänyt siinä ymmärryksessä että tuo on jo alkoholismia jos pitää tuotteesta ja palaa aina sen juurille nauttimaan sitä. Siksi alkoholiin jää heti alussa koukkuun. Tämä valistus on saatu ihan perinteisestä huumevalistuksesta.

Kyllä minä huomasin miten kavala aine alkoholi on. Heti ensimmäisen illan jälkeen sitä aina palaa humalaan. Aina aina uudestaan. Pidemmän putken jälkeen tulee juuri flunssan kaltaisia oireita ja tärinää. Hermosto alkoi vaurioitumaan siten että pikkurillistä meni tunto. Nykyään kun pikkurilliä käskee koukistumaan niin se vain vähän liikahtaa.

Kannabiksesta ei ole ikinä kovassakaan käytössä tullut tuollaisia oireita varsinkaan kun lopettaa käytön seinään. Kannabista ei myöskään tee mieli ottaa joka päivä koska se ei toimi enää. Alkoholista lähtee nousut joka päivä ja aina saa kännin.

Vierailija
502/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekkin teinille on selvästi mennyt kannabispropaganda perille. Kuten joku jo yllä kirjoitti, sellainen asiantuntija joka väittää olevansa absoluuttisesti oikeassa eikä näe teoriassaan mitään vikaa ei ole kuulemisen arvoinen. Se ei tarkoita etteikö asiantuntijoita pitäisi kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:27"]

mutta on naurettavaa liioittelua väittää että suurin osa suomalaisista on alkoholisteja, vaikka alkoholia käyttäisivätkin. Se että nauttii juhlissa alkoholia (runsaastikkin) ei tee kenenstäkään alkoholistia.

[/quote]

Minä olen elänyt siinä ymmärryksessä että tuo on jo alkoholismia jos pitää tuotteesta ja palaa aina sen juurille nauttimaan sitä. Siksi alkoholiin jää heti alussa koukkuun. Tämä valistus on saatu ihan perinteisestä huumevalistuksesta.

Kyllä minä huomasin miten kavala aine alkoholi on. Heti ensimmäisen illan jälkeen sitä aina palaa humalaan. Aina aina uudestaan. Pidemmän putken jälkeen tulee juuri flunssan kaltaisia oireita ja tärinää. Hermosto alkoi vaurioitumaan siten että pikkurillistä meni tunto. Nykyään kun pikkurilliä käskee koukistumaan niin se vain vähän liikahtaa.

Kannabiksesta ei ole ikinä kovassakaan käytössä tullut tuollaisia oireita varsinkaan kun lopettaa käytön seinään. Kannabista ei myöskään tee mieli ottaa joka päivä koska se ei toimi enää. Alkoholista lähtee nousut joka päivä ja aina saa kännin.

[/quote]

voi vittu mikä ääliö :DDDDDDD

Vierailija
504/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:07"]

Lailliset tuotteet, kuten se demonisoimasi kofeiini ja alkoholi aiheuttavat suomessa keskivertoa enemmän haittoja koska niiden kulutus on runsaampaa kuin muualla.

[/quote]

Eli nyt sinäkin olet jo sitä mieltä, että kofeiinin liikakäyttö aiheuttaa myös haittoja?

Vierailija
505/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:11"]

Vaikutus oppimiseen on yksi kannabiksen haittavaituksista.

[/quote]

Minulla on adhd. Ennen lääkitystä lääkitsin itseäni kannabiksella. Sain keskittymiskyvyn takaisin kannabiksella. Lajike oli Jack Herer.

Nyt en enää tarvitse kannabista kun sain oikeat lääkkeet. Siihen meni vaivaiset 17-vuotta. Niin hyvin pärjäsin luonnonlääkkeellä elämässäni. Adhd voi olla aika haitallinen yhteiskunnassa jossa pitää suorittaa kouluja ja täyttää kaavakkeita kärsivällisyydellä.

Vierailija
506/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:07"]

Lailliset tuotteet, kuten se demonisoimasi kofeiini ja alkoholi aiheuttavat suomessa keskivertoa enemmän haittoja koska niiden kulutus on runsaampaa kuin muualla.

[/quote]

Eli nyt sinäkin olet jo sitä mieltä, että kofeiinin liikakäyttö aiheuttaa myös haittoja?

[/quote]

En ole tuo jota lainaat, ei sitä ole kukaan kieltänytkään. On vain sanottu että sinä liioittelet siitä aiheutuvia ongelmia. Ei ole ensimmäistäkään tutkimusta joka osoittaisi että suomessa on kofeiinin aiheuttamia psykooseja. Se ei tarkoita etteikö haittoja olisi. 

Toisekseen kumoat tuolla kofeiinijutulla tuon kieltolakijuttusi. Sekä kofeiini, että alkoholi, ovat suomessa laillisia j asilti niistä aiheutuu ongelmia. Miksi siis laillistaa lisää päihteitä kun se laillisuuskaan ei toimi?

Vierailija
507/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
508/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:34"]

Kaikille kofeiinihuumehörhöille infoa:

http://kuukkonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/127826-totuus-kofeiinista

[/quote]

Huutonaurua:D Voi vittu mitä huuhaata! Ei sillä, ei se kofeiini hyvyästä ole mutta joku raja :D taitaa olla tämä aivopesulatyyppi meillä täällä kirjoittelemassa:D:D

Vierailija
509/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:32"]

En ole tuo jota lainaat, ei sitä ole kukaan kieltänytkään. On vain sanottu että sinä liioittelet siitä aiheutuvia ongelmia. Ei ole ensimmäistäkään tutkimusta joka osoittaisi että suomessa on kofeiinin aiheuttamia psykooseja. Se ei tarkoita etteikö haittoja olisi. 

Toisekseen kumoat tuolla kofeiinijutulla tuon kieltolakijuttusi. Sekä kofeiini, että alkoholi, ovat suomessa laillisia j asilti niistä aiheutuu ongelmia. Miksi siis laillistaa lisää päihteitä kun se laillisuuskaan ei toimi?

[/quote]

Mitä liioittelua on siinä, että toteaa kofeiinin aiheuttavan joka vuosi myös psykooseja? Mitään muutahan ei asiasta ole todettu. Psykooseja aivan taatusti on, koska aiheesta on paljon tutkimuksiakin, mutta kuinka paljon, sitä ei tässäkään maassa tiedä kukaan. Kofeiinipsykoosejahan ei millään tavalla erikseen noteerata. Syiden katsotaan aina olevan jossain muualla kuin arkisessa päihteessä, jota kuitenkin usein käytetään runsaasti aamusta iltaan.

Miksi pitää laillistaa? Jos laittomuudesta on enemmän haittaa kuin hyötyä, niin se on ainakin aika hyvä syy.

Vierailija
510/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:37"]

Huutonaurua:D Voi vittu mitä huuhaata! Ei sillä, ei se kofeiini hyvyästä ole mutta joku raja :D taitaa olla tämä aivopesulatyyppi meillä täällä kirjoittelemassa:D:D

[/quote]

Ainakin siellä oli paljon linkkejä sinua huvittaviin lääketieteellisiin julkaisuihin. 

Vierailija
511/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:27"]

[/quote]

[/quote]

Sen takia alkoholi on katalin huume. Siihen jää jo alussa huomaamatta koukkuun ja sen ympärille on rakentunut kokonainen imperiumi suoraan antiikin ajoilta. Myöhemmin käyttäjä huomaa että pääsee helposti humalaan joka päivä. Aloittanut käyttäjä ei edes huomaa tai hyväksy olevansa koukussa aineeseensa.

Vierailija
512/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei todellakaan tuhoa tuntoa pikkurillistä tai etenkään tuhoa hermostoa. Nyt jotain rajaa kannabismarkkinointiin. Kannabis on se joka tuhoaa aivosoluja ja tekee hönöksi. Viina on viisasten juoma.

Vierailija
513/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:56"]

Sen takia alkoholi on katalin huume. Siihen jää jo alussa huomaamatta koukkuun ja sen ympärille on rakentunut kokonainen imperiumi suoraan antiikin ajoilta. Myöhemmin käyttäjä huomaa että pääsee helposti humalaan joka päivä. Aloittanut käyttäjä ei edes huomaa tai hyväksy olevansa koukussa aineeseensa.

[/quote]

Alkoholi aiheuttaa aktiivikäyttäjälleen yleensä 10 - 15 vuodessa heroiiniriippuvuuteen verrattavan sairauden. Alkoholi on tosiaan erittäin salakavala huume, se koukuttaa käyttäjänsä hyvin hitaasti, ja sitten jossain vaiheessa jokaiselle riippuvaiselle tulee se ensimmäinen päivä, että pitää jo aamusta avata pullo tai vieroitusoireet iskevät. Siltä tieltä ei moni enää palaa.

Vierailija
514/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:59"]

Alkoholi ei todellakaan tuhoa tuntoa pikkurillistä tai etenkään tuhoa hermostoa. Nyt jotain rajaa kannabismarkkinointiin. Kannabis on se joka tuhoaa aivosoluja ja tekee hönöksi. Viina on viisasten juoma.

[/quote]

Alkoholi on tuhoisin huume aivoille, se kirjaimellisesti sulattaa aivosoluja. Mitä suurempi känni, sen suuremmat tuhot. Kannabiksessa taas ei ole yhtään mitään myrkyllistä, eikä se tuhoa aivosoluja.

Jos kannabiksessa olisi jotain myrkyllistä, sen lääkekäyttö olisi ainakin täysin mahdotonta. Siinähän vahvaa kannabista käytetään jopa useita grammoja päivässä, mikä on satunnaisen päihdekäyttöannostuksen monisatakertaistamista ja sen käyttämistä joka päivä.

Vierailija
515/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:59"]

[/quote]

Suomessa tarvitaan kasvavassa määrin laitospaikkoja ihmisille, jotka jo 30-vuotiaina ovat tuhonneet aivonsa alkoholilla sellaiseen kuntoon, että eivät enää pärjää itsekseen. Loppuelämän kestävä laitoshoito ei ole mitään ihan halpaa.

http://www.ilkka.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/yleistyv%C3%A4-alkoholidementia-vaatii-tulevaisuudessa-laitospaikkoja-1.624869

Vierailija
516/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:59"]

Kannabiksella on jo niin suuri vaikutus oppimiseen että sitä voidaan pitää monin verroin haitallisempana kuin kofeiinia. Tuolla vähättelyllä et ainakaan edistä agendaasi. 

[/quote]

No voi että. Ja niinkuin lapsille ja koululaisille minä kannabista olinkin ensisijaisesti laillistamassa. Heillä on myös eniten varaa käyttää sitä joka päivä kouluissaan.

Vierailija
517/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todennäköisesti melkoinen rahamälli mikä Suomestakin valuu vuosittain kofeiinihuumeen tuottajille. Siihen vielä tupakat ja alkoholit päälle, niin summa kasvaa siitäkin vielä paljon suuremmaksi.

Vierailija
518/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku on tuhonnut aivonsa ryyppäämällä ei tee sinusta parempaa vaikka sinä tuhiatkin omasi kannabiksella. Miksi haluat ylipäätään lisää ihmisiä, jotka käyttävät päihteitä? Tämänkin energian voisit käyttää pikemminkin päihdevastaiseen asenteen levittämiseen. Siinä yhteiskunta säästäisi kaikkein eniten, kun oikeasti kaikkien psykooseja aiheuttavien aineiden käyttöä saataisiin vähennettyä. Mikään tutkimus tehty Suomessa ei puolla, että Suomen olosuhteissa laillistaminen ja saatavuuden helpottaminen vähentäisi käyttöä. Hinnan nostaminen on ollut tähän asti tehokkainta. Eli jos huumeet laillistetaan, niiden hinta pitäisi 5 kertaistaa. Silloin nähtäisiin ehkä vähenemistä myös käytössä. Muussa tapauksessa käy niinkuin alkoholin kanssa. Keskiolut tuli kauppoihin ja hinnat laskivat ja käyttö lähti huimaan nousuun.

Oletko oikeasti käynyt edes Portugalissa tai Hollannissa?

Vierailija
519/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:02"]

Se, että joku on tuhonnut aivonsa ryyppäämällä ei tee sinusta parempaa vaikka sinä tuhiatkin omasi kannabiksella. Miksi haluat ylipäätään lisää ihmisiä, jotka käyttävät päihteitä? Tämänkin energian voisit käyttää pikemminkin päihdevastaiseen asenteen levittämiseen. Siinä yhteiskunta säästäisi kaikkein eniten, kun oikeasti kaikkien psykooseja aiheuttavien aineiden käyttöä saataisiin vähennettyä.

[/quote]

Lähinnä ajan sitä asiaa, että oikeuslaitos noudattaisi itse säädettyä huumausainelainsäädäntöä. Soveltaisi sitä siis sillä tavalla, millä tavalla sitä oli tarkoitus soveltaa sen säätämishetkellä.

Teen ainakin koko ajan myös alkoholin vastaista työtä, jos et ole huomannut. Sinä taas et varmaan sitä ole koskaan tehnyt.

Vierailija
520/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:02"]

Se, että joku on tuhonnut aivonsa ryyppäämällä ei tee sinusta parempaa vaikka sinä tuhiatkin omasi kannabiksella. Miksi haluat ylipäätään lisää ihmisiä, jotka käyttävät päihteitä? Tämänkin energian voisit käyttää pikemminkin päihdevastaiseen asenteen levittämiseen. Siinä yhteiskunta säästäisi kaikkein eniten, kun oikeasti kaikkien psykooseja aiheuttavien aineiden käyttöä saataisiin vähennettyä. Mikään tutkimus tehty Suomessa ei puolla, että Suomen olosuhteissa laillistaminen ja saatavuuden helpottaminen vähentäisi käyttöä. Hinnan nostaminen on ollut tähän asti tehokkainta. Eli jos huumeet laillistetaan, niiden hinta pitäisi 5 kertaistaa. Silloin nähtäisiin ehkä vähenemistä myös käytössä. Muussa tapauksessa käy niinkuin alkoholin kanssa. Keskiolut tuli kauppoihin ja hinnat laskivat ja käyttö lähti huimaan nousuun. Oletko oikeasti käynyt edes Portugalissa tai Hollannissa?

[/quote]

Muuten samaa mieltä, mutta jos huumeet laillistettaisiin ja hintaa nostettaisiin, niin niitä huumeia hankittaisiin edelleenkin laittomasti.

Tupakan hintaakin kun nostetaan, niin yhä enempi hankkii tupakkansa muualta kuin kaupan automaatista tms.

Voitais lähettää kaikki narkkarit syyriaan, somaliiaan ja kaikkiin muihin maihin joista turvapaikanhakijoita tulee... Vähän niinkuin vaihtarina ja suomelle se olisi jopa kannattavaa päästä hörhöistä eroon...