Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua HUUMEHÖRHÖISTÄ

Vierailija
29.08.2015 |

Minä olen päällisin puolin täysin normaali ja kunnollinen ihminen. Minulla on hyvä ammatti, käyn töissä, maksan vuokran ja laskut. Pidän huolta ulkonäöstäni ja pukeudun siististi. Olen kiltti, ystävällinen ja avulias. Mutta olen huumeriippuvainen.
.
Lapsena olin ns. kympin tyttö, mutta todella arka. Pärjäsin koulussa hyvin ja minulla oli kavereita. Jossain vaiheessa kuitenkin masennuin ja ahdistuin, ja itsemurhaa yritin 15-vuotiaana. 17-vuotiaana kiinnostuin huumeista ja aloin käyttämään satunnaisesti, ensin harvoin ja saatoin olla kuukausiakin ilman. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, masennuksesta, surkeasta itsetunnosta... Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan. Monta vuotta käyttö oli hyvin satunnaista eikä siitä koitunut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa homma karkasi käsistä, eikä sitten enää ollutkaan kivaa. Nyt olen 23-vuotias ja olen jo uskoakseni päässyt pahimman yli, vaikka edelleen sorrun sillon tällöin huumeisiin. Olen yrittänyt jo pitkään yrittänyt lopettaa, mutta se ei ole helppoa. Uskon kuitenkin onnistuvani vielä, vaikka siinä menisi kauan.
.
Miksi huumeiden käyttäjiä vihataan niin paljon vain siksi, että he käyttävät huumeita? Jotkut nistit joo tekevät rikoksia ja aiheuttavat vahinkoa muille, mutta sitten on muita kaltaisiani jotka eivät tee kenellekkään mitään pahaa. Narkkaritkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja aivan yhtä arvokkaita, ainunlaatuisia yksilöitään. Miten itse suhtaudut huumeisiin ja niiden käyttäjiin?

Kommentit (564)

Vierailija
441/564 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:04"]

Koko ajan ei jaksa olla selvinpäin ja kun ottaa niin laillisesti on vain yksi vaihtoehto. Paljon mielummin polttelisin toisinaan kuin ottaisin kuppia. Krapula on ärsyttävä kärsimys ja muutenkin viina on rankka aine kannabikseen verrattuna.

[/quote]

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/eu-raportti-kannabis-tupakkaa-ja-alkoholia-turvallisempaa/2247772

[/quote]

Tiedetään mutta eipä ole tieto muuttanut kannabista lailliseksi tai edes sallituksi.

[/quote]

Lakia pitäisi rikkoa aktiivisemmin että se koetaan turhaksi. Onneksi sitä tapahtuu kokoajan ympäri maata. Ihmiset tietävät jo tarpeeksi ja eivät välitä laista joka on vanhentunut ja turha.

Suurin osa ei silti uskalla rikkoa lakia.

Vierailija
442/564 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:13"]

http://yle.fi/uutiset/kannabis_tuo_elamaan_lisamausteen__polttelu_yleistynyt_myos_yli_35-vuotiailla_nuoret_ohittivat_jo_eurooppalaiset_ikatoverinsa/8277220

Lainaus:

"– Laittomien aineiden pitkäaikaisvaikutuksia terveyteen on vaikea tutkia. Maailmalta saadut tulokset ovat osittain ristiriitaisia. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, millaisia tuloksia Yhdysvaltain osavaltioista, joissa kannabis on vapautettu, tullaan saamaan. Washington ja Colorado toimivat nyt kiinnostavina koeympäristöinä, Pekka Hakkarainen sanoo."

Miksi Hakkaraiselle ei kelpaa "kiinnostavana koeympäristönä" Hollanti? Siellähän kannabis on ollut käytännössä täysin laillista jo useita vuosikymmeniä. Onko ongelma se, että Hollannissa kovia huumeita käytetään asukaslukumäärään suhteutettuna vähemmän kuin Suomessa, ja myös kannabiksen käyttö on vähäisempää? Lisäksi skitsofreniaakin esiintyy paljon vähemmän mitä on maailman keskiarvo.

[/quote]

Se on kummallista ettei toimivaa (hollannin) mallia ole kopioitu käyttöön jo vuosia sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:01"]

Tiedetään mutta eipä ole tieto muuttanut kannabista lailliseksi tai edes sallituksi.

[/quote]

Aika monessa paikassa on kannabis tämänkin vuoden aikana laillistunut, ja tulee ensi vuoden aikana laillistumaan. Jossain vaiheessa se laillistuu myös Suomessakin. Älä sitä yhtään epäile.

[/quote]

On laillistunut monin paikoin ja se on hieno homma. Suomessa siihen menee joka tapauksessa liian kauan. Sitä on toistakymmentä vuotta kuullut että kohta laillistuu suomessa. Menee jo v.tt. hermo kun kestää ja kestää.

[/quote]

Poliisiammattikorkeakoulu arvioi, että kannabis on Suomessa laillista vuoteen 2020 mennessä. Aika realistinen arvio, mutta EU ehkä nopeuttaa aikataulua arvioidusta.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/122288-arvio-%E2%80%9Dkannabiksen-kaytto-laillista-suomessa-2020%E2%80%9D

[/quote]

Kun kerran suomessakin uskotaan kannabiksen laillistuvan niin miksi odottaa? Ammattilaisille siirtymäaika?

Vierailija
444/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:01"]

[/quote]

Aika monessa paikassa on kannabis tämänkin vuoden aikana laillistunut, ja tulee ensi vuoden aikana laillistumaan. Jossain vaiheessa se laillistuu myös Suomessakin. Älä sitä yhtään epäile.

[/quote]

On laillistunut monin paikoin ja se on hieno homma. Suomessa siihen menee joka tapauksessa liian kauan. Sitä on toistakymmentä vuotta kuullut että kohta laillistuu suomessa. Menee jo v.tt. hermo kun kestää ja kestää.

[/quote]

Poliisiammattikorkeakoulu arvioi, että kannabis on Suomessa laillista vuoteen 2020 mennessä. Aika realistinen arvio, mutta EU ehkä nopeuttaa aikataulua arvioidusta.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/122288-arvio-%E2%80%9Dkannabiksen-kaytto-laillista-suomessa-2020%E2%80%9D

[/quote]

Kun kerran suomessakin uskotaan kannabiksen laillistuvan niin miksi odottaa? Ammattilaisille siirtymäaika?

[/quote]

Kukaan ei käytännössä tiedä miten laillistaminen tapahtuu. Siitä voi toki puhua mutta miten se tapahtuu. Kuka asiasta päättää ja miten päätös kirjoitetaan ja siirretään? Asia on mahdoton. Ei eräänä päivänä vain yksinkertaisesti voi herätä ja todeta ahaa tänään se on laillista. Yhteiskunta ei vain toimi siten että asioita voidaan muuttaa.

Vähän kuin väittäisi kanojen lentävän.

Vierailija
445/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian pitkät lainailut menee ärsyttäväksi lukea. Siitä miten käytännössä laiilistaminen voidaan tehdä halutessa vaikka päivässä. Päätetään vain että kieltolaki päätty ja valtion firma tai luvan saaneet myy, erittäin yksinkertaista.

Yhteiskunta ei muka toimi että asioita päätetään nopeasti. Hah, hah. alkoholin kielitolaki tuli voimaan nopeasti ja purettiin vielä nopeammin. Mikään ei ole mahdotonta jos halutaan. Paitsi senkin kumoaa ehdoton kielto jota ei yksinkertaisesti noudateta.

Kieltolain puolustaminen kannabiksen kohdalta on kuin taistelisi olemattomia tuulimyllyjä vastaan. Ei onnistu. Jos nyt viisauksia aletaan käyttämään niin sen sijaan että voittaisit "vihollisen" niin liity joukkoon.

Vierailija
446/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:30"]

Kukaan ei käytännössä tiedä miten laillistaminen tapahtuu. Siitä voi toki puhua mutta miten se tapahtuu. Kuka asiasta päättää ja miten päätös kirjoitetaan ja siirretään? Asia on mahdoton. Ei eräänä päivänä vain yksinkertaisesti voi herätä ja todeta ahaa tänään se on laillista. Yhteiskunta ei vain toimi siten että asioita voidaan muuttaa.

Vähän kuin väittäisi kanojen lentävän.

[/quote]

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin jo nykyinen huumausainelainsäädäntö mahdollistaa syyttämättäjättämisen, jos rikos on pienimuotoinen. Tätä lainkirjainta ei vain noudateta sellaisella tavalla, minkälaisena eduskunta lain säätäessään sitä tarkoitti noudatettavan. Eli ei edes olisi mitään tarvetta muuttaa yhtään mitään, jos oikeuslaitos vain noudattaisi itse säädettyä lakia. Lait muuttuvat. Monessa paikassa maailmalla kannabis laillistui ja laillistuu tämän vuoden aikana, ja ensi vuonna maita tulee lisää. Ei se niin vaikeaa ja mystistä ole.

Vierailija
447/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kyseessä on kuitenkin koko yhteiskuntaa muuttava vaarallinen rikkaruoho, joka tuhoaa ihmisen pään sisältä käsin ja sitä kautta vaikuttaa lamaannuttavasti koko yhteiskuntaa. Sen näkee jo yhdysvalloista ja Hollanti on ollut jo pitkään vain varjo entisistä suurajoistaan. Ei enää omista siirtomaita ja on yksi kärpäsen paska kartalla. Ei kukaan enää pelkää ja kumarra Hollantia. Syy on varmasti selvä.

Vierailija
448/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:21"]

-Kyseessä on kuitenkin koko yhteiskuntaa muuttava vaarallinen rikkaruoho, joka tuhoaa ihmisen pään sisältä käsin ja sitä kautta vaikuttaa lamaannuttavasti koko yhteiskuntaa. Sen näkee jo yhdysvalloista ja Hollanti on ollut jo pitkään vain varjo entisistä suurajoistaan. Ei enää omista siirtomaita ja on yksi kärpäsen paska kartalla. Ei kukaan enää pelkää ja kumarra Hollantia. Syy on varmasti selvä.

[/quote]

Tuskin on millään tavalla kannabiksen vika, että yhdelläkään historian merkittävistä valtioista ei enää ole siirtomaita ja orjia. Jos sellaisessa uskossa olet, niin elät kyllä melkoisessa harhassa, mutta et varmasti ole ainoa. Huumevalistuksessa kun ei tunnu tulevan hulluuden rajat millään vastaan.

Vierailija
449/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:33"]

Kaikki narkit luulee että ei näy päälle mut kyllä näkyy! Käsien vapina ja se olemus on kokonaisuudessaan outo! Sitä ei peitä vaatteet eikä meikit.

[/quote]

Entä jos ihmisellä on Parkinsonin tauti ja hän tarvitsee lääkkeitä? Onko sillonkin vapiseva narkki?

[/quote]

Mulla on vahvat astmalääkkeet, aiheuttaa käsien tärinää. Huumeita en ole koskaan käyttänyt.

Vierailija
450/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumehörhöily, samoin kuin humalahakuinen juominen on kiellettävä julkisilla paikoilla!

Kotonaan ihmiset saavat tehdä mitä haluavat, mutta jos käytetään päihteitä hukuttamaan ongelmia elämässä, se pitäisi tehdä piilossa muiden katseilta.

Vierailija
451/564 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:24"]Niin se vaan on että narkkari on aina narkkari ja monesti myös erittäin hyvä valhtelemaan. Entiset narkkarit ovat "entisiä" narkkareita ja aina parantaneet tapansa. Haluavat ehkä uskoa itsekin siihen, mutta päätyvät lopulta narkkaamaan elleivät opi sisäistämään "elämän tarkoitusta". He ovat monesti tyhmiä ja kuvittelevat ettei muut huomaa. Elämä on kulissia ja kun ne kulissit sortuvat, pitää kuolla tai rakentaa uusia. Ei hirveesti heru myötätuntoa ihmisille, jotka aiheuttavat paljon kurjuutta ympärilleen.. [/quote] Älä jaksa. Toi sanonta ei todellakaan päde kaikkiin. Ite olen ollut vuosia kuivilla ja elän perhe-elämää ILMAN päihteitä joten harmi vaan asiat ei mene mulla niin kuin väität. Myös monet kaverini elävät ilman päihteitä eikä meistä kukaan ole retkahtanut. Joten sori siitä

[/quote]Oho ku män noin tunteisiin... Taisi ihan osua ja upota <3

Katotaan sitten jonkin ajan päästä asiaa uudestaan ;)

Vierailija
452/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:58"]

Alkoholi on porttihuume ja niin voimakkaasti päätä sekoittava sekä estoja alentava että sitä voi hyvällä syyllä sanoa vahvaksi huumeeksi.

[/quote]

Alkoholi on yksi niistä harvoista kovista huumeista, joilla voi sammuttaa tajunnankin ihan täydellisesti, ja myös erittäin helposti. Tekee tosi hyvää aivoille.

Vierailija
453/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:58"]

Alkoholi on porttihuume ja niin voimakkaasti päätä sekoittava sekä estoja alentava että sitä voi hyvällä syyllä sanoa vahvaksi huumeeksi.

[/quote]

Alkoholi on yksi niistä harvoista kovista huumeista, joilla voi sammuttaa tajunnankin ihan täydellisesti, ja myös erittäin helposti. Tekee tosi hyvää aivoille.

[/quote]

Alkoholi täyttää kevyesti ns. vaarallisen huumausaineen määritelmän:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Huumausainerikos_Suomessa#Eritt.C3.A4in_vaarallinen_huumausaine

Vierailija
454/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon huumeiden käyttäjiä, monia juurikin tällaisia kuin ap. Rehellisesti sanottuna heillä ei todellakaan ole asiat niin hyvin kuin antavat ymmärtää. Riippuvuus on suurta ja se hallitsee elämää. Toistaiseksi pystytään rahoittamaan käyttö laillisin keinoin, ja se voi jatkua pitkäänkin. Kulissit ovat kunnossa, mutta rajalla mennään. Ei pystytä itse näkemään sitä ongelmaa.

Vierailija
455/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:49"]

Tunnen paljon huumeiden käyttäjiä, monia juurikin tällaisia kuin ap. Rehellisesti sanottuna heillä ei todellakaan ole asiat niin hyvin kuin antavat ymmärtää. Riippuvuus on suurta ja se hallitsee elämää. Toistaiseksi pystytään rahoittamaan käyttö laillisin keinoin, ja se voi jatkua pitkäänkin. Kulissit ovat kunnossa, mutta rajalla mennään. Ei pystytä itse näkemään sitä ongelmaa.

[/quote]

Tuskin nyt niin paljon ketään tunnet kuitenkaan. Ehkä näillä harvoilla tutuillasi meneekin ihan hyvin, mutta sinä vain et halua asiaa ymmärtää. Etkä pysty näkemään itsessäsi sitä ongelmaa.

Vierailija
456/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi pystytään rahoittamaan käyttö laillisin keinoin, ja se voi jatkua pitkäänkin. Kulissit ovat kunnossa, mutta rajalla mennään. Ei pystytä itse näkemään sitä ongelmaa.

[/quote]

Millä tavalla huumeiden laittomuus auttaa asiassa?

Vierailija
457/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Huumeita on niin paljon erilaisia maailmassa, että on pakko kysyä mitä "huumeita" tuttusi käyttävät?

Vierailija
458/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:56"]

[/quote]

Tuskin nyt niin paljon ketään tunnet kuitenkaan. Ehkä näillä harvoilla tutuillasi meneekin ihan hyvin, mutta sinä vain et halua asiaa ymmärtää. Etkä pysty näkemään itsessäsi sitä ongelmaa.

[/quote]

Tunnen! Ja kyllä varmasti meneekin ihan hyvin kunhan sitä subua kans on. Notkuja ei enää tule, ei valveunia, ei välttämättä edes huumaavaa vaikutusta. Pystyy olemaan normaalisti, pystyy olemaan sosiaalinen... 

Ongelmaa ei oikeasti ole niin pitkään kun sitä subua on. Sitten kun sitä ei enää olekaan niin todellakin ollaan ongelmissa. 

Monet näistä tuntemistani subunisteistä eivät oikeasti kykene myöskään näkemään sitä miten itsekkäitä heistä on tullut. Minun paras kaverini oli subunisti! Juuri sellainen jolla meni hyvin. Niin kauan kun sitä subua oli. Tiettyyn pisteeseen asti tyydytään vetämään nokkaan, korvaushoidossa liotellaan suussa. Mut sit ku halutaan pitää vähä hauskaan niin houkutus vetää ränniin voi olla aikamoinen, varsinkin jos sen on kerran ajautunut tekemään. Jos ei ole niin rajahan luonnollisesti vedetään siihen että en mä ole nisti kun en mä vedä ränniin. :D Silti käytetään päivittäin.

Ei sitä ongelmaa oikeasti näe niin kauan kun sitä voi paeta. Ymmärrä.

Vierailija
459/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:12"]

Ei sitä ongelmaa oikeasti näe niin kauan kun sitä voi paeta. Ymmärrä.

[/quote]

Vai että subunistejä ovat tuttusi. Kovia huumeita käyttävät siis. Ymmärrän.

Vierailija
460/564 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 17:08"]

[/quote]

Huumeita on niin paljon erilaisia maailmassa, että on pakko kysyä mitä "huumeita" tuttusi käyttävät?

[/quote]

Osa subua, päivittäin. Osa myöntää olevansa nistejä, osa on juuri näitä jotka ei vedä ränniin eli ei ole nistejä. Osalla menee tosi hyvin, vaikka käyttää joka päivä. Nimenomaan siksi että toistaiseksi onnistuu saamaan sitä subua päivittäin. 

Osa taas käyttää piriä. Jatkuvasti säätö päällä, hei haluukko ostaa telkkarin? Mulla ois sulle uus mankka ja subbari autoon, tarviikko? Toin sulle kaupasta tuliaisia... tässä lohta, lihaa, mää tiiän et tykkäät kirjoista nii toin sulle kirjan.. En oo syöny neljää päivää, oisko sulla mitää..? Hampaat tippuu suusta kun liotellaan sitä piriä siellä, yhtään ei saa mennä hukkaan. 

"Huumeita"

Heh,

sitten on tietysti vielä savupäät jotka ovat sinäänsä ihan lepposia kunhan sitä savua on. Sitäkään ei koskaan ole tarpeeksi kun sitä kunnolla alkaa hiillostaa, mutta auta armias jos sitä ei ole niin sitten vasta ärsyttääkin.  Kun on ollut hetken polttamatta niin on oikeastaan ihan hyvä olla mutta sitä vaan sitten jostain syystä polttelee kuitenkin kun ei se m itenkään vaikuta. Paitsi että ärsyttää. Tämä siis vain siinä tapauksessa jos kannabista on polteltu pitempäänkin, tyyliin vuosia ja jatkuvasti, joka päivä. Satunnaispolttelu on ihan eri juttu, sitä voi verrata satunnaiseen kännäilyyn eli ei mitään vikaa.

Tunnen myös näitä sykedeelien käyttäjiä, jotka ovat "oivaltaneet kaiken" vetämällä niitä psykedeelejä. Ovat henkisesti valaistuneempia, fiksumpia, tiedostavampia ja tietävät miten tämä maailma oikeasti toimii... Sitähän ei voi tietää ellei ole psykedeelejä vetänyt. Ymmärtää niiku, kaiken niiku, nii paljon paremmin... 

Sitten on vielä sekakäyttäjät, jotka vetää ihan mitä vaan. Ne on nyt niitä kaikkien halveksimia rappionistejä. Eivät välttämättä kykene enää edes tekemään niitä pikkurikoksia, ovat lähinnä sekaisin kuin seinäkello, eivätkä muista kuka missä mitä milloin whaaat. Syövät paljon lääkkeitä, kato ku vedin eilen pirii nii nyt on hyvä ottaa vähä subuu ja bentsoi et voi rauhottuu.. hitto meni näist vähä liian sekasi ni jos sais viel vähä pirii nii pysyis hereillä.. bisse on janojuomaa, ei se sillee enää vaikuta. Mut siis viinahan ei sillee sovi mulle ku hätätapauksissa. Ja näin. 

:P Turhaa mä vakuuttelen että tunnen, jos ette usko nii ette usko. Tää on kyllä suoraan mun omia kokemuksia, jollain toisella on erilaisia. Mutta täytyy sanoa että ensimmäistäkään subun käyttäjää en ole tavannut jolla menis oikeasti hyvin myös silloin kun sitä subua ei ole. Satunnaiskäyttäjiä joo mutta niistäkin ainakin lähes kaikista on tullut parin vuoden sisällä jokapäiväisiä käyttäjiä.