Keskustelua HUUMEHÖRHÖISTÄ
Minä olen päällisin puolin täysin normaali ja kunnollinen ihminen. Minulla on hyvä ammatti, käyn töissä, maksan vuokran ja laskut. Pidän huolta ulkonäöstäni ja pukeudun siististi. Olen kiltti, ystävällinen ja avulias. Mutta olen huumeriippuvainen.
.
Lapsena olin ns. kympin tyttö, mutta todella arka. Pärjäsin koulussa hyvin ja minulla oli kavereita. Jossain vaiheessa kuitenkin masennuin ja ahdistuin, ja itsemurhaa yritin 15-vuotiaana. 17-vuotiaana kiinnostuin huumeista ja aloin käyttämään satunnaisesti, ensin harvoin ja saatoin olla kuukausiakin ilman. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, masennuksesta, surkeasta itsetunnosta... Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan. Monta vuotta käyttö oli hyvin satunnaista eikä siitä koitunut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa homma karkasi käsistä, eikä sitten enää ollutkaan kivaa. Nyt olen 23-vuotias ja olen jo uskoakseni päässyt pahimman yli, vaikka edelleen sorrun sillon tällöin huumeisiin. Olen yrittänyt jo pitkään yrittänyt lopettaa, mutta se ei ole helppoa. Uskon kuitenkin onnistuvani vielä, vaikka siinä menisi kauan.
.
Miksi huumeiden käyttäjiä vihataan niin paljon vain siksi, että he käyttävät huumeita? Jotkut nistit joo tekevät rikoksia ja aiheuttavat vahinkoa muille, mutta sitten on muita kaltaisiani jotka eivät tee kenellekkään mitään pahaa. Narkkaritkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja aivan yhtä arvokkaita, ainunlaatuisia yksilöitään. Miten itse suhtaudut huumeisiin ja niiden käyttäjiin?
Kommentit (564)
Ohio laillistaa kannabiksen:
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 20:09"]
Ohio laillistaa kannabiksen:
http://www.tusky.fi/uutiset/709-ohio-laillistaa-
[/quote]
Aika paljon on tämän vuoden aikana tapahtunut kannabiksen laillistamisrintamalla. Ohiossakin tajuttiin, että kannabis on erittäin vähähaittainen päihde.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:06"]
Myös Irti Huumeista Ry:n perustaja on kertonut kuinka kannabista annettiin Natsi-Saksassa keskitysleirien vartijoille jotta heistä tulisi äärimmäisen sadistisia. Yhdysvaltojen armeijan ongelma Vietnamissa taas oli se, kun kannabista käyttäneistä sotilaista tuli pasifisteja.
[/quote]
Allaolevasta ketjusta löytyy Irti Huumeista Oy:n perustajan legendaariset Hitler/kannabis-kommentoinnit. Nimimerkit tuolla kertaa "Muistuttaja" ja "Seurailija".
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12196311/kannabiksen-kayton-seuraamuksia.
Kannabis laillistetaan Suomessakin pian. Sitten voi kansa ilakoida ja tuulettaa näille jeesustelijoille pitkät. Siitäs saitte.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:07"]
Allaolevasta ketjusta löytyy Irti Huumeista Oy:n perustajan legendaariset Hitler/kannabis-kommentoinnit. Nimimerkit tuolla kertaa "Muistuttaja" ja "Seurailija".
[/quote]
Siinä on teille oikea huumehörhö...
Huumeiden laittomuus tarjoaa irti huumeista yhdistyksille rahaa ja duunia. Se on tavallaan ihan hyvä. Sitä voisi jatkaa siten että peloitteleva valistus lopetetaan kokonaan ja keskitytään siihen että nuorille kerrotaan ettei ole ok juoda 0,5dl leijonapulloa 14 vuotiaana ykkösellä ales. Tai ettei kannabiksesta tarvitse vetää heti älystä tai kerrotaan edes miten mitäkin otetaan jos aikuisena tulee tilanne jossa pitää päättää haluaako vai ei. Siten että yksi hatsi riittänee ettei tule yrjö kylään, jos on siideriä taustalla tanssimassa. Minulle vanhemmat ei opettaneet alkoholinkäyttöä mitenkään. Meinasi sitten henki lähteä myöhemmin kun sammuin hankeen ja onneksi naapurit löysi. Valistusta tarvitaan ettei turhia kuolemia tai muita vammoja tule ja myös siksi ettei välttämättä omat vanhemmat käytä alkoholia tai kannabista tai mitään muutakaan. Silloin nuori on tulevaisuudessa melko vaarassa. Toki nettikin on olemassa, mutta yleensä se tilanne iskeytyy alkoholin käytön yhteydessä ja joku kysyy otatko tämmöstä. Alkoholi poistaa estoja ja on porttihuume. Siksi niin moni suomalainen on kokeillut kannabista.
Nimimerkillä leijonapullon ykkösellä vetänyt ja onneksi hengissä
Jos lapsi jää kiinni viinan juonnista ja sammumisesta niin miten yleensä yhteisö reagoi tapahtuneeseen?
Millaisia sanktioita tulee?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
Tosiaan hörhö, tuon jutuille nauraa varismaan aidatkin. Tuo rasvateoreettikko on kuitenkin pääsyyllinen valistuksen kautta tapahtuneeseen valehteluun.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
Tosiaan hörhö, tuon jutuille nauraa varismaan aidatkin. Tuo rasvateoreettikko on kuitenkin pääsyyllinen valistuksen kautta tapahtuneeseen valehteluun.
[/quote]
Viimeksi vuonna 1999 kuulin tuon rasvateorian. On se jännä miten jotkut uskovat omiin valheisiinsa ja selittävät naamataulu totisena pajunköyttä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:32"]
Jos lapsi jää kiinni viinan juonnista ja sammumisesta niin miten yleensä yhteisö reagoi tapahtuneeseen?
[/quote]
Vatsahuuhtelu korkeintaan ja nuhtelu. Jos lapsi jää kiinni kannabiksesta niin sosiaaliviranomaiset hyökkäävät apuun ja poliisi tekee lasun. Nuori joutuu melkoiseen pyöritykseen ja saattaa olla kymmenen vuoden päästä nuori eläkeläinen joka popsii pillereitä masennukseen ja ties mihin keksittyyn ongelmaan.
Ainoa ongelma on asenne kannabista kohtaan. Lasten ei tietenkään pitäisi vielä kokeilla mitään päihteitä.
Asenne on edelleen aika hysteerinen tietyn ikäisillä ihmisillä.
Älä valehtele on kymmenessä käskyssä :(
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:32"]
[/quote]
Vatsahuuhtelu korkeintaan ja nuhtelu. Jos lapsi jää kiinni kannabiksesta niin sosiaaliviranomaiset hyökkäävät apuun ja poliisi tekee lasun. Nuori joutuu melkoiseen pyöritykseen ja saattaa olla kymmenen vuoden päästä nuori eläkeläinen joka popsii pillereitä masennukseen ja ties mihin keksittyyn ongelmaan.
Ainoa ongelma on asenne kannabista kohtaan. Lasten ei tietenkään pitäisi vielä kokeilla mitään päihteitä.
Asenne on edelleen aika hysteerinen tietyn ikäisillä ihmisillä.
[/quote]
Siinä on uskomaton ero miten suhtaudutaan juomiseen ja pelkkään kokeiluun kannabiksella. Muutama vuosi takaperin sekä yle että maikkari uutisoivat näkyvästi kun nuori salibandyn pelaaja oli bileissä kokeillut kannabista. Ihan kuin suurikin uutinen että nuoret kokeilee muutakin kuin alkoholia.
Ei voida puhua enään mistään marginaalista kun 800 000 on kokeillut. Voi olla että enemmänkin kun tuskin olen ainoa joka ei missään kyselyssä ole myöntänyt kokeiluja?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 17:10"]
Ettekö te edes pelkää lakia?
Todella pöyristyttävää käytöstä, no siitä seuraa rangaistus. Ettekö te häpeä tekoanne? Mitä mieltä vanhempanne ovat teoistanne tai ystävänne?
Eikö teillä huumeiden käyttäjillä yhtään soi hälyytyskellot päässä. Ettekö te tiedä miten synkkään kuiluun heittäydytte. Heittäydytte suoraan hävitykseen ja alimpaan tulikasteeseen. Ette pääse vapaaksi milloinkaan. Emmekä me voi enää ojentaa auttavaa kättämme teille kun otatte avusta vain rahat ja syöksytte takaisin kunnes kuolette. Ettekö ymmärrä miten paha olo tavallisella suomalaisella tulee, kun menetämme yhden meistä. Suomalaisia on muuenkin liian vähän ja osa haluaa viedä itsensä ennenakaisesti hautaan vaikka canabiksella!
parantakaa tapanne pleace.
[/quote]
Ei pelätä ja miksi pitäisi hävetä miedoimman käyttöä? Kannabiksen käyttö on kasvanut jo siihen malliin laittomana että on nähty ettei kiellolla ole mitään vaikutusta. Lailliseksi tai vähintään sallituksi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:33"]Kaikki narkit luulee että ei näy päälle mut kyllä näkyy! Käsien vapina ja se olemus on kokonaisuudessaan outo! Sitä ei peitä vaatteet eikä meikit. [/quote] Mun kädet ei vapise, miksi vapisisivat? Olemuksessani ei ole mitään outoa. Ystävä jolle kerroin käytöstäni, luuli koko juttua ensin vitsiksi ja järkyttyi sitten. Minusta kuulemma on niin vaikea uskoa mitään sellaista, koska en vaikuta millään tavalla nistiltä ulkoisesti enkä sisäisesti. Huumeiden käyttö on todella yleistä nykyään ja saattaapa sinunkin tuttavapiirissäsi olla joku joka tietämättäsi käyttää. T. Ap
[/quote]
Subun näkee kyllä pupilleista täysin kiistatta.
[/quote] Totta. Niistä pikkuruisista pupilleista ja silmien epämiellyttävästä kiillosta ei voi erehtyä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:10"]
Mistä päättelet, että ase taskussa tarkoittaa automaattisesti, ettei ihminen ole terve? Jos se olisi laillista, miksei myös terveet ihmiset voisi haluta kokeilla sitä? Vaaralliseksi se muuttuu vasta siinä vaiheessa, kun sillä ammutaan.
[/quote]
Kyllä jotain vikaa päässä pitää ihmisellä olla, jos tarvitsee aseen kanssa kulkea. Hullu tai humalassa.
[/quote]
Aika jännä tuo, että "terveetkin" voisivat kokeilla aseen kanssa kulkemista yleisemminkin, jos se olisi laillista. Kirjoittaja itsekin siis toteaa, että tällä hetkellä lähinnä vain jollain tavalla sairaat kulkevat aseen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 19:42"]
Mistä päättelet, että ase taskussa tarkoittaa automaattisesti, ettei ihminen ole terve? Jos se olisi laillista, miksei myös terveet ihmiset voisi haluta kokeilla sitä? Vaaralliseksi se muuttuu vasta siinä vaiheessa, kun sillä ammutaan.
[/quote]
Kyllä jotain vikaa päässä pitää ihmisellä olla, jos tarvitsee aseen kanssa kulkea. Hullu tai humalassa.
[/quote]
Aika jännä tuo, että "terveetkin" voisivat kokeilla aseen kanssa kulkemista yleisemminkin, jos se olisi laillista. Kirjoittaja itsekin siis toteaa, että tällä hetkellä lähinnä vain jollain tavalla sairaat kulkevat aseen kanssa.
[/quote]
Itsensä pussiin puhuminen on ihan tavallista foobikoilla. Eihän sille kannabiksen kieltämisellekkään koskaan löydy perusteluja. Hoetaan vain että kun laki. Ikään kuin se olisi perustelu.
Suomessa saa luvan aseisiin ja autoihin, jopa hormoneita saa käyttää. Kaikki nuo tappaa, mutta kannabis ei tapa.
Käsittämätöntä ettei aikuinen ihminen saa käyttää kannabista :D
Ihan naurettavaa. Osa on vielä sitä mieltä että asiasta ei saa edes puhua koska huumeet ovat pahoja ja laittomia. Todella Kafkamainen tilanne.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 17:27"]
Suomessa saa luvan aseisiin ja autoihin, jopa hormoneita saa käyttää. Kaikki nuo tappaa, mutta kannabis ei tapa.
Käsittämätöntä ettei aikuinen ihminen saa käyttää kannabista :D
Ihan naurettavaa. Osa on vielä sitä mieltä että asiasta ei saa edes puhua koska huumeet ovat pahoja ja laittomia. Todella Kafkamainen tilanne.
[/quote]
Onhan se erikoista että horminoien käyttö katsotaan omaksi asiaksi ja kannabiksen käyttöä ei. Kyllä mä ymmärrän miksi kieltäjien mielestä asiasta ei saisi keskustella. Siinä käy niin että joutuvat myöntämään olevansa väärässä jos debattiin ryhtyvät. Tai no eihän ne ikinä myönnä olevansa väärässä vaan jankuttavat epäoleellisuuksia ja siirtävät keskustelua pois asiasta.
[/quote]