Keskustelua HUUMEHÖRHÖISTÄ
Minä olen päällisin puolin täysin normaali ja kunnollinen ihminen. Minulla on hyvä ammatti, käyn töissä, maksan vuokran ja laskut. Pidän huolta ulkonäöstäni ja pukeudun siististi. Olen kiltti, ystävällinen ja avulias. Mutta olen huumeriippuvainen.
.
Lapsena olin ns. kympin tyttö, mutta todella arka. Pärjäsin koulussa hyvin ja minulla oli kavereita. Jossain vaiheessa kuitenkin masennuin ja ahdistuin, ja itsemurhaa yritin 15-vuotiaana. 17-vuotiaana kiinnostuin huumeista ja aloin käyttämään satunnaisesti, ensin harvoin ja saatoin olla kuukausiakin ilman. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, masennuksesta, surkeasta itsetunnosta... Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan. Monta vuotta käyttö oli hyvin satunnaista eikä siitä koitunut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa homma karkasi käsistä, eikä sitten enää ollutkaan kivaa. Nyt olen 23-vuotias ja olen jo uskoakseni päässyt pahimman yli, vaikka edelleen sorrun sillon tällöin huumeisiin. Olen yrittänyt jo pitkään yrittänyt lopettaa, mutta se ei ole helppoa. Uskon kuitenkin onnistuvani vielä, vaikka siinä menisi kauan.
.
Miksi huumeiden käyttäjiä vihataan niin paljon vain siksi, että he käyttävät huumeita? Jotkut nistit joo tekevät rikoksia ja aiheuttavat vahinkoa muille, mutta sitten on muita kaltaisiani jotka eivät tee kenellekkään mitään pahaa. Narkkaritkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja aivan yhtä arvokkaita, ainunlaatuisia yksilöitään. Miten itse suhtaudut huumeisiin ja niiden käyttäjiin?
Kommentit (564)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:32"]
Jos lapsi jää kiinni viinan juonnista ja sammumisesta niin miten yleensä yhteisö reagoi tapahtuneeseen?
Millaisia sanktioita tulee?
[/quote]
Moni on ehkä hyvinkin tyytyväinen, että lapsi ei sentään kuollut alkoholin yliannostukseen.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 21:07"]
Allaolevasta ketjusta löytyy Irti Huumeista Oy:n perustajan legendaariset Hitler/kannabis-kommentoinnit. Nimimerkit tuolla kertaa "Muistuttaja" ja "Seurailija".
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12196311/kannabiksen-kayton-seuraamuksia.
[/quote]
Siinä on teille oikea huumehörhö...
[/quote]
Tosiaan hörhö, tuon jutuille nauraa varismaan aidatkin. Tuo rasvateoreettikko on kuitenkin pääsyyllinen valistuksen kautta tapahtuneeseen valehteluun.
[/quote]
Ja samaa uskovaista huumevalistushörhöä on aikoinaan myös kuunneltu jonain "asiantuntijana" ihan eduskunnassakin asti.
"Kannabis, kannabis, kannabis - hän öyhki."
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 11:41"]
Siinä on uskomaton ero miten suhtaudutaan juomiseen ja pelkkään kokeiluun kannabiksella. Muutama vuosi takaperin sekä yle että maikkari uutisoivat näkyvästi kun nuori salibandyn pelaaja oli bileissä kokeillut kannabista. Ihan kuin suurikin uutinen että nuoret kokeilee muutakin kuin alkoholia.
[/quote]
Ja mitä enemmän nuorison keskuudessa esiintyy alkoholin käyttöä, sen enemmän on myös huumekokeilujakin, koska jokainen huumekokeilu tehdään käytännössä poikkeuksetta aina humalassa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:27"]
Siinä on uskomaton ero miten suhtaudutaan juomiseen ja pelkkään kokeiluun kannabiksella. Muutama vuosi takaperin sekä yle että maikkari uutisoivat näkyvästi kun nuori salibandyn pelaaja oli bileissä kokeillut kannabista. Ihan kuin suurikin uutinen että nuoret kokeilee muutakin kuin alkoholia.
[/quote]
Ja mitä enemmän nuorison keskuudessa esiintyy alkoholin käyttöä, sen enemmän on myös huumekokeilujakin, koska jokainen huumekokeilu tehdään käytännössä poikkeuksetta aina humalassa.
[/quote]
Alkoholi poistaa estoja. Myös ryhmäseksiä moni kokeilee ensikertaa humalassa.
Alkoholi sinänsä toimisi porttihuumeteoriassa. Uskon että alkoholia nautittua moni uskaltaa tehdä enemmän juttuja kuin selvinpäin. Esimerkiksi kannabista nautittua ei tulisi mieleenkään tehdä mitään uhkarohkeaa ja vaarallista, kuten lähteä liikenteeseen hakemaan lisää kaljaa tms.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 20:27"]
[/quote]
[/quote]
Alkoholi poistaa estoja. Myös ryhmäseksiä moni kokeilee ensikertaa humalassa.
Alkoholi sinänsä toimisi porttihuumeteoriassa. Uskon että alkoholia nautittua moni uskaltaa tehdä enemmän juttuja kuin selvinpäin. Esimerkiksi kannabista nautittua ei tulisi mieleenkään tehdä mitään uhkarohkeaa ja vaarallista, kuten lähteä liikenteeseen hakemaan lisää kaljaa tms.
[/quote]
Alkoholi on porttihuume ja niin voimakkaasti päätä sekoittava sekä estoja alentava että sitä voi hyvällä syyllä sanoa vahvaksi huumeeksi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:44"]Subusta et pääse ikinä eroon. Se on pahempi kuin heroiini. Mutta sinulle subu in varmasti ollut pelastus. Mutta edes korvaushoidossa siitä ei vieroiteta. Tai varmaan kun keksivät uuden huumeen subun tilalle, niin vieroitus aloitetaan.
[/quote
Kyllä siitä subustakin pääsee eroon joten älä valehtele
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:24"]Niin se vaan on että narkkari on aina narkkari ja monesti myös erittäin hyvä valhtelemaan.
Entiset narkkarit ovat "entisiä" narkkareita ja aina parantaneet tapansa. Haluavat ehkä uskoa itsekin siihen, mutta päätyvät lopulta narkkaamaan elleivät opi sisäistämään "elämän tarkoitusta".
He ovat monesti tyhmiä ja kuvittelevat ettei muut huomaa. Elämä on kulissia ja kun ne kulissit sortuvat, pitää kuolla tai rakentaa uusia. Ei hirveesti heru myötätuntoa ihmisille, jotka aiheuttavat paljon kurjuutta ympärilleen..
[/quote]
Älä jaksa. Toi sanonta ei todellakaan päde kaikkiin. Ite olen ollut vuosia kuivilla ja elän perhe-elämää ILMAN päihteitä joten harmi vaan asiat ei mene mulla niin kuin väität. Myös monet kaverini elävät ilman päihteitä eikä meistä kukaan ole retkahtanut. Joten sori siitä
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:24"]Niin se vaan on että narkkari on aina narkkari ja monesti myös erittäin hyvä valhtelemaan. Entiset narkkarit ovat "entisiä" narkkareita ja aina parantaneet tapansa. Haluavat ehkä uskoa itsekin siihen, mutta päätyvät lopulta narkkaamaan elleivät opi sisäistämään "elämän tarkoitusta". He ovat monesti tyhmiä ja kuvittelevat ettei muut huomaa. Elämä on kulissia ja kun ne kulissit sortuvat, pitää kuolla tai rakentaa uusia. Ei hirveesti heru myötätuntoa ihmisille, jotka aiheuttavat paljon kurjuutta ympärilleen.. [/quote] Älä jaksa. Toi sanonta ei todellakaan päde kaikkiin. Ite olen ollut vuosia kuivilla ja elän perhe-elämää ILMAN päihteitä joten harmi vaan asiat ei mene mulla niin kuin väität. Myös monet kaverini elävät ilman päihteitä eikä meistä kukaan ole retkahtanut. Joten sori siitä
[/quote]
Minullakin jäi alkoholi heti kun esikoinen syntyi.
Iskä
Koko ajan ei jaksa olla selvinpäin ja kun ottaa niin laillisesti on vain yksi vaihtoehto. Paljon mielummin polttelisin toisinaan kuin ottaisin kuppia. Krapula on ärsyttävä kärsimys ja muutenkin viina on rankka aine kannabikseen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 13:10"]
Mistä päättelet, että ase taskussa tarkoittaa automaattisesti, ettei ihminen ole terve? Jos se olisi laillista, miksei myös terveet ihmiset voisi haluta kokeilla sitä? Vaaralliseksi se muuttuu vasta siinä vaiheessa, kun sillä ammutaan.
[/quote]
Kuljetko sinä itse aseen kanssa? Jos kuljet, niin mistä syystä?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:04"]
Koko ajan ei jaksa olla selvinpäin ja kun ottaa niin laillisesti on vain yksi vaihtoehto. Paljon mielummin polttelisin toisinaan kuin ottaisin kuppia. Krapula on ärsyttävä kärsimys ja muutenkin viina on rankka aine kannabikseen verrattuna.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:51"]
[/quote]
[/quote]
Tiedetään mutta eipä ole tieto muuttanut kannabista lailliseksi tai edes sallituksi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:55"]
Tiedetään mutta eipä ole tieto muuttanut kannabista lailliseksi tai edes sallituksi.
[/quote]
Aika monessa paikassa on kannabis tämänkin vuoden aikana laillistunut, ja tulee ensi vuoden aikana laillistumaan. Jossain vaiheessa se laillistuu myös Suomessakin. Älä sitä yhtään epäile.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 18:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aika surullista on ajatella, että Suomella ei olisi mitään taloudellista ongelmaa, jos koko valtion vuosibudjetista ei menisi joka vuosi noin viidennes pelkkiin alkoholihaittoihin. Mikään muu asia ei ole niin paljon tuhoa aiheuttava kuin alkoholihuume ja sen haitat.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:01"]
[/quote]
Aika monessa paikassa on kannabis tämänkin vuoden aikana laillistunut, ja tulee ensi vuoden aikana laillistumaan. Jossain vaiheessa se laillistuu myös Suomessakin. Älä sitä yhtään epäile.
[/quote]
On laillistunut monin paikoin ja se on hieno homma. Suomessa siihen menee joka tapauksessa liian kauan. Sitä on toistakymmentä vuotta kuullut että kohta laillistuu suomessa. Menee jo v.tt. hermo kun kestää ja kestää.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 19:01"]
[/quote]
[/quote]
On laillistunut monin paikoin ja se on hieno homma. Suomessa siihen menee joka tapauksessa liian kauan. Sitä on toistakymmentä vuotta kuullut että kohta laillistuu suomessa. Menee jo v.tt. hermo kun kestää ja kestää.
[/quote]
Poliisiammattikorkeakoulu arvioi, että kannabis on Suomessa laillista vuoteen 2020 mennessä. Aika realistinen arvio, mutta EU ehkä nopeuttaa aikataulua arvioidusta.
Lainaus:
"– Laittomien aineiden pitkäaikaisvaikutuksia terveyteen on vaikea tutkia. Maailmalta saadut tulokset ovat osittain ristiriitaisia. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, millaisia tuloksia Yhdysvaltain osavaltioista, joissa kannabis on vapautettu, tullaan saamaan. Washington ja Colorado toimivat nyt kiinnostavina koeympäristöinä, Pekka Hakkarainen sanoo."
Miksi Hakkaraiselle ei kelpaa "kiinnostavana koeympäristönä" Hollanti? Siellähän kannabis on ollut käytännössä täysin laillista jo useita vuosikymmeniä. Onko ongelma se, että Hollannissa kovia huumeita käytetään asukaslukumäärään suhteutettuna vähemmän kuin Suomessa, ja myös kannabiksen käyttö on vähäisempää? Lisäksi skitsofreniaakin esiintyy paljon vähemmän mitä on maailman keskiarvo.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 20:09"]
Ohio laillistaa kannabiksen:
http://www.tusky.fi/uutiset/709-ohio-laillistaa-
[/quote]
Ensi vuonna asiasta äänestävät mm. Arizona, Kalifonia ja Nevada. Luulisi että kahdessa ensiksi mainitussa menee ainakin läpi.