Miehelleni valkeni vasta äsken
Kommentit (717)
tai jotain sellaista. En enää muista. Olin menossa Espooseen työhaastatteluun ja pääni puhki olin miettinyt, että miten osaan jäädä oikealla pysäkillä pois. Värväsin kaverin edellisenä iltana oppaaksi ja käytiin katsomassa paikka ja lähin bussipysäkki. Siinä luki tuo De´Caux tms.
Päättelin, että se on jonkun läheisen firman nimi ja sen mukaan on nimetty pysäkki. Meilläpäin kun sillä tavalla tehty.
Nooh, kuskille sitten sanoin lippua ostaessani, että viitsitkö vinkata, kun tullaan lähelle " dekauxin" pysäkkiä, että olen siinä jäämässä pois. Kuski oli aivan pihalla... ja minä ihmettelin, että on se nyt kumma, että ei tiedä oman reittinsä pysäkkejä...
Totuus valkeni itseasiassa vasta viime kesänä, kun oltiin lomalla Helsingissä ja huomasin, että aika monessa pysäkissä lukee niin. :)
Meillä se on lakki, lippalakki.
Vierailija:
mun mies on keittänyt riisiä kotsan tunnilla ilman vettä
omasta mielestäni riiseistä saa paljon maukkaampia tällä tavoin - eivät ole yhtä vetisiä. Kypsentäminen tapahtuu esim. oliiviölhyssä (tms.) wok-pannulla paistamalla.
Vierailija:
Vierailija:
mun mies on keittänyt riisiä kotsan tunnilla ilman vettä
omasta mielestäni riiseistä saa paljon maukkaampia tällä tavoin - eivät ole yhtä vetisiä. Kypsentäminen tapahtuu esim. oliiviölhyssä (tms.) wok-pannulla paistamalla.
jos piraisee saunassa samaan aikaan kun heittää vettä kiukaalle niin sauna räjähtää!!
olin kuudennella luokalla kun uskalsin ensimmäisen kerran saunassa pieraista...valmiina juoksemaan karkuun jos se tosiaan vaikka räjähtää.
eipä räjähtänyt!;)
mulla on teoria tähän. muistaakseni, äikän kirjassa ala-asteella oli tarina, jossa aprilli päivänä mummo lähetti jonkun lainaamaan makaronin siemeniä. Kenties olet lukenut samaa kirjaa? =) ja ehkä päätellyt asian olevan näin...
Tiedän myöskin että et ole ainoa, joskus ammattikoulussa luokallani oli kundi joka vastasi oikeesti kokeessa että makaronit kasvaa pensaassa, kun kysyttiin kuinka makaronit valmistetaan? =)
Ja oltiin kuitenkin silloin jo melki aikuisia......
Ennen kuin VHS:tä tuli standardi, oli muitakin videokasettimuotoja... Esim. Philipsillä oli tuollainen videokasetti, jossa oli kaksi puolta.
Vierailija:
Siis totta kai videoissa on sekä A- että B-puoli kuten kaseteissakin...
Vierailija:
Kun oli pieni niin vanhempani sanoivat että autoon ei voi tuoda kaasuilmapalloa, koska auton jarrut eivät toimi jos se puhkeaa autossa.
Kuulin itsekin vanhemmiltani 70-luvulla ettei ilmapalloa saa tuoda autoon. Vasta myöhemmin kuulin miksi. Siihen on ihan oikea peruste: joskus takavuosina (varmaan tyyliin 50-60-luvulla) kaasupallot oli täytetty vedyllä eikä heliumilla kuten nykyään. Vetyhän on heliumiakin kevyempi kaasu, joten hyvin toimii. Siihen vain liittyy äärimmäisen suuri räjähdysvaara, minkä vuoksi siitä on nyttemmin luovuttu. Mutta ajatus tuossa kiellossa oli kaiketi, että suljetussa tilassa räjähtäessään pallo tekee suurta tuhoa, ja toisaalta autoissa on sähkölaitteita (kipinävaara) ja jotkut tupakoivatkin siellä. Ei sillä, kyllä vetypallon räjähdys varmaan ulkoilmassakin olisi huono juttu pallon kantajalle :-/
Vierailija:
Kun oli pieni niin vanhempani sanoivat että autoon ei voi tuoda kaasuilmapalloa, koska auton jarrut eivät toimi jos se puhkeaa autossa.
Kuulin itsekin vanhemmiltani 70-luvulla ettei ilmapalloa saa tuoda autoon. Vasta myöhemmin kuulin miksi. Siihen on ihan oikea peruste: joskus takavuosina (varmaan tyyliin 50-60-luvulla) kaasupallot oli täytetty vedyllä eikä heliumilla kuten nykyään. Vetyhän on heliumiakin kevyempi kaasu, joten hyvin toimii. Siihen vain liittyy äärimmäisen suuri räjähdysvaara, minkä vuoksi siitä on nyttemmin luovuttu. Mutta ajatus tuossa kiellossa oli kaiketi, että suljetussa tilassa räjähtäessään pallo tekee suurta tuhoa, ja toisaalta autoissa on sähkölaitteita (kipinävaara) ja jotkut tupakoivatkin siellä. Ei sillä, kyllä vetypallon räjähdys varmaan ulkoilmassakin olisi huono juttu pallon kantajalle :-/
Hervannan Tapsantorilla kaupantäti täydensi pakastealtaan ranskanperunavarastoa, kun ajauduin keskusteluun ranskanperunoiden parhaista valmistustavoista, Kerroin, että tykkään laittaa suolan ranskiksiin ennen uuniinlaittoa, niin niistä ei tule niin lötköjä. Hänen kommenttinsa tähän oli " Niin... vettähän se suolakin on... järvestähän sitä saadaan..."
Kun olin pieni, meidän perheellä oli auto nimeltä Renu. Vasta noin kuukausi sitten tajusin, että auto oli merkiltään Renault ja nimi tuli siitä... Luulin, että autoa vain kutsuttiin Renuksi niinkuin koiraa vaikka Mustiksi..
Eräs tuttuni asui joskus Suokarinkadulla ja ihmettelin pitkään, mikä ihme suokari on, kunnes päätin etteu se tarkoita mittän. Joskus yläasteella olimme käymässä museossa ja siellä oli vanhoja valokuvia ihmisistä retkellä Suokarissa, joka siis oli paikka kaupungin lähistöllä...tuntui vähän tyhmältä..
Vierailija 286
" Alle kouluikäisenä
luulin korvakorujen menevän korvalehdestä läpi kun vaan tarpeeksi painaa. Isosisko oli lävistänyt korvalehtensä ensin nuppineulalla ja sitten vasta laittanut korun roikkumaan, oli unohtanut mainita asiasta minulle ja minä perässä kokeilemaan. Muistot korvalehdissä vielä aikuisiässäkin (kuopat, aivan kuin reiät, mutta ei läpi). "
Itse olen laittanut 8 reikää korviini itse, ilman nuppi- tai hakaneulaa, yhden rustoon, ihan vain painamalla nappikorviksen läpi (samanlainen nappi, joka ammutaan korvalehden läpi). Et varmaan vain uskaltanut painaa tarpeeksi kovaa korvista läpi...
Ihan mielettömiä juttuja täällä palstalla!!! Saanut nauraa maha kippurassa!!!
Sumuvaloja käytetään " katu-uskottavuuden" hankkimiseen. Sitä miesten turhamaisuutta. Ei vaan kehdannut sinulle sanoa miksi niitä käyttää, niin keksi tuon valojenlämmitin jutun.
Ala-asteen 5. tai 6. luokalla yksi kaveri vastasi maantiedon työkirjan tehtävään " Mikä on Norjan hallitusmuoto?" että " pyöreä" .
Toinen neronleimaus oli lukion maantiedossa, jolloin spekuloitiin ilmakehän vaikutusta ja opettaja kysyi miltä maailma näyttäisi, jos ilmakehässä olisi suhteellisesti suurempi osuus happea. Eräs tyttönen vastasi että " Me leijuttaisiin." Tässä vaiheessa luokka oli vielä shokissa eikä osannu reagoida. Vasta kun tyttö jatkoi että " Niin eikö avaruudessa leijuta sen takia, kun siellä on niin paljon happea?" luokka repesi.
Omat töppäykset saa jäädä historian kirjoista.
Meidän autossa sumuvalot on kyllä sumussa, rankkasateessa tai lumipyryssä käytettäväksi. Valo tulee alemmas, tiehen ja näkyvyys on parempi kuin normaaleilla tai pitkillä. Ei ne mitään turhamaisuutta ole!
Lisävaloja on koristevaloja. Auton keulassa saa olla tietty määrä valoja ja jotkut laittaa " rallivaloja" koristellakseen autoansa. Sumarit eri juttu.
Kun tapasin ekan kerran anoppini ja juteltiin siinä niitä näitä, niin kerroin hänelle että harrastan salibandyä.. hän kysyi mitä minä soitan siinä.. ;D
Olisi jo siinä vaiheessa pitänyt tajuta kadota siitä suhteesta, sillä anoppini harrastaa nykyään näitä loisto-väläytyksiä lähes jatkuvasta.. + se raukka kärsii vaihdevuosista ja kaikki on niin vaikeaa ja joka paikkaan sattuu ja on kylmä ja 2 min päästä on kuuma, jne jne.. Mä kieltäydyn nykyään jo aika sujuvasti näkemästä koko bitchiä, on se meinaan niin rasittava..
Kun tapasin ekan kerran anoppini ja juteltiin siinä niitä näitä, niin kerroin hänelle että harrastan salibandyä.. hän kysyi mitä minä soitan siinä.. ;D
Olisi jo siinä vaiheessa pitänyt tajuta kadota siitä suhteesta, sillä anoppini harrastaa nykyään näitä loisto-väläytyksiä lähes jatkuvasta.. + se raukka kärsii vaihdevuosista ja kaikki on niin vaikeaa ja joka paikkaan sattuu ja on kylmä ja 2 min päästä on kuuma, jne jne.. Mä kieltäydyn nykyään jo aika sujuvasti näkemästä koko tapausta, on se meinaan niin rasittava..
Olin parikymppisenä vastarakastuneena poikaystäväni kanssa ajelemassa hänen uudella autollaan. Autossa oli hienot stereot ja kuuntelimme musiikkia. Levyjä vaihdellessani tuumasin fiksuna että miksei kukaan ole keksinyt stereoita joissa olisi myös kuva? Poikaystävän siihen että no onhan, sitä kutsutaan televisioksi! Vähäks olin nolona.
Mun yhden kaverin mies ihmetteli kerran, että miten se perunamuusi pitää tehdä niin, että se pysyy kuumana - perunat kun aina jäähtyvät kaurintavaiheessa. Tässä vaiheessa hänelle selvisi, että perunat voi kuoria myös ENNEN keittämistä.
Kaukolämpövesi lämmittää patterivettä, joka ei todellakaan ole samaa vettä joka tulee hanasta.