Miehelleni valkeni vasta äsken
Kommentit (717)
Se sieni, suomuorakashan voisi olla myös suo-muorakas!!
Vierailija:
Kauhistelin tätä miehelle, että kaikesta sitä tyynyjä tehdäänkin. Alpakka-polo! Mies ihmetteli, että mitäs siinä nyt, eikös se alpakka ole kangasta? Sanoin, että alpakka on lampaan tyylinen, pitkäkaulainen eläin. Mies intti vastaan. Lopulta oli katsottava asia googlen kuvahausta, ja kyllä se alpakka vallan elukalta näyttää...
Elukkapa hyvinkin - josta myös keritään villaa samalla tavalla kuin lampaasta. Ei se alpakka siitä kärsi...
Vierailija:
En tajua?!
Vierailija:
Limsapullon kyljessä luki aikanaan " valmistuspaikkakunta
lovettu" ja menin sitten isältä kysymään missä päin suomea on Lovettu. Isä vieläpä vastasi epäröiden, että jossain Keski-Suomessa päin taitaa olla...
Siis paikkakunnan nimi ei ole Lovettu, vaan pullon etiketissä (tms) on useita paikkakuntia, joista juuri tämän pullon valmistuspaikkakunnan kohdalle on tehty lovi (=lovettu) merkiksi.
Hämmennystä lähipiirissä on aiheuttanut myäs sana piilevä. Itsekin luulin ensin, että se on vain joku outo elukka, joka pysyy piilossa, mutta sepä onkin pii-levä.
Joillekin on ollut epäselvää, että rusinat ovat kuivattuja viinirypäleitä, kapris ei olekaan kala ja että sikanauta ei ole eksoottinen eläin.
Maapallon aikavyöhykkeet ja vuodenajat ovat joillekin käsittämättömiä. Oletteko muuten ajatelleet, että eteläisellä pallonpuoliskolla aurinko kiertää taivaalla vastapäivään, siis nouseen kyllä idästä, mutta paistaa pohjoisesta keskipäivällä?
(Joo, ja tiedän, ettei vuorokausirytmi tule auringon kiertoliikeestä, vaan maapallon pyörimisestä ;)
Luulin vielä teini-iässä, että perätila on jokin osa naisessa, johon vauva voi lumpsahtaa synnytyksessä. Myöhemmin selvisi, että perätila tarkoittaa lapsen asentoa. Ja taisi olla viime viikolla, kun selvisi, että se tarkoittaa, että lapsi syntyy takapuoli edellä. Olin järkyttynyt. Lapsihan on silloin kaksinkerroin syntyessään! Olin aina luullut, että takaperin syntyminen tarkoittaa jalat edellä syntymistä.
Luulin lapsena, että Salo on joku kampaamosuku. Oli niin paljon kampaamoja, joiden nimi oli esim. " Salon Sirkka" , " Salon Bella" jne.
Vierailija:
Luulin lapsena, että Salo on joku kampaamosuku. Oli niin paljon kampaamoja, joiden nimi oli esim. " Salon Sirkka" , " Salon Bella" jne.
Jostain syystä olin aina yhdistänyt syyskuun muiden kielten version syksyyn. Vasta, kun Ranskassa minua ei ymmärretty lainkaan, kun ihmettelin ääneen, että onpas outoa, kun syyskuun lopussa on 30 astetta lämmintä eli kesä, tajusin, ettei septembre ole ranskaksi syys-kuukausi, vaan vain nimi muiden joukossa. Nimihän tulee sanasta seitsemän, mutten ollut sitä tajunnut itse.
Vierailija:
799 itse asiassa on mahdollista hedelmöittyä toistamiseen ja saada eri-ikäiset kaksoset
joskus ovulaatio sattuu vielä raskauden aikanakinharvinaista kyllä mutta englannissa oli yksi tapaus tässä hiljan
Milloin lapset syntyvät? Onko toinen yliaikainen vai toinen keskonen vai sekä että? :o Kuulostaa epäterveelliseltä sille nuoremmalle sikiölle.
että lohikäärmeitä ei oo oikeesti ikinä ollu olemassa. hirveä pettymys. :(
Yli 50-vuotias työkaverini kuuli, että minulla (nainen) on kaksoisveli. Tiedustelipa heti innokkaana, että olemmeko identtisiä :D :D
ne pikkubroiskut on kaikki KUKKOJA, sillä kanat menee munintakanaloihin :)
Mies siis itsenäisesti kirjallisen ohjeen ja minun ohjeiden mukaisesti leipoi maustekakkua. Pyysin häntä lisäämään taikinaan kaksi munaa, johon hän tiedusteli, että kypsiä vai raakoja.
kun kysyin, mikä on tähdenlento, että "Tähti vaihtaa paikkaa taivalla":)
selitiin tohkeissani kaverilleni, että "sitten kun musta tulee ihminen, niin...." tarkoitin aikuista.
Olen itse syntynyt liputuspäivänä ja oletin että tietenkin liputetaan minun syntymäpäiväni kunniaksi ja että kaikkien syntymäpäivää liputetaan. Pettymys oli melkoinen kun äiti selitti totuuden.
tuttavan tuttava kysyi joulun alla kun oltiin samassa paikassa kutsuilla, ihan tosissaan, samalla kun ihaili emännän tekemää piparkakkutaloa:
- olen aina ihmetellyt että miten ihmeessä te jotka teette noita piparkakkutaloja, niin saatte pysymään ne pystyssä uunissa?
:D :D :D :D :D
Äitini oli aikoinaan perhepäivähoitajana ja eräs insinööri-äiti luuli että lapsen kuravaatteet puetaan ulkovaatteiden alle - oli näin tehnyt kerran kunnes äitini valisti asiaa.
:D :D :D :D :D :D
meillä koira sai anafylaktisen shokin ilmeisesti ampparin pistosta ja meni aivan hengettömäksi, mutta toipui onneksi. mies väitti äidilleni kivenkovaan, että se tarkoittaa sitä, että koira pelästyi niin pahasti ampparia, että meni shokkiin ja hengettömäksi..äitini korjasi asian :)
että make up cream on kasvojenpuhdistusainetta, koska on "make up" = meikki ylös :DD Pesin muutamia kertoja sitten sellaisella värivoiteella kasvoni. Äiti ei oikaissut asiaa, tosin ei meikkaa, joten ei varmaan sitten osannutkaan neuvoa.
Pienenä sitä ei kaikkea tiedä.
Luulin että cheerleaderit ovat ilotyttöjä, kun ovat iloisia.
Ei voi tulla pimeä jos pilvet eivät peitä taivasta.
Kaveri väitti kivenkovaa että naiselle tulee kolmas reikä sitä varten kun vauva syntyy.
Keskusteltiin suomen kielen erilaisista sumua tarkoittavista sanoista, kuten utu, terhen ja auer, että onpas jänniä ja eipä taida olla käytössä missään. Englantia osaamaton äitini sitten kysyi, mikäs se on se häpi auer (happy hour)...
Veljelle tuli kysymys, jonka vastaus oli Runeberg (en enää muista kysymystä). Veli mietti kauan, muttei muistanut nimeä millään. Sanoi sitten, että se on se torttu-ukko :D Sai pisteen ;)