Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelleni valkeni vasta äsken

Vierailija
03.02.2006 |

.

Kommentit (717)

Vierailija
601/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, ne on ne renkaat jotka nimenomaan johtaa iskun maahan. Sama juttu kun että ukonilmalla pitäis olla kumpparit jalassa jos on ulkona.

Ei kantsii mennä mihin tahansa metallihäkkyrään ukkosta suojaan : )

Vierailija
602/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on joku vanha luulo että ne renkaat johtaa sähkön maahan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eivät ne renkaat sitä autoa kuitenkaan turvalliseksi yksistään tee. Se on nimenomaan auton metallikuori, joka estää sen, ettei salama iske suoraan auton sisälle. Auton ovet ja ikkunat täytyy tietenkin olla kiinni, eikä metalliosiin saa koskea.

Vierailija
604/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton turvallisuus ukkosella ei yleisestä uskomuksesta poiketen perustu kumirenkaisiin. Turvallisuus aiheutuu siitä, että auto on ontto metallinen tila ja salamoiden sähkökenttä ei pääse tunkeutumaan tämmöisiin tiloihin.

Yleisesti kumisaappaita pidetään turvallisina jalkineina ukkosella. Kumisaappaista on hyötyä, jos salama iskee lähimaastoon, sillä salamavirta etenee maatapitkin. Kun iskukohta on kauempana, ehtii salaman jännitetaso laskea sen verran, että saappaiden eristyskyky riittää. Kumisaapas ei kuitenkaan estä tai auta jos salama iskee ihmiseen. Kumisaappaat tai auton kumirenkaat eivät karkota salamoita. Ainoa hyöty saappaista on pieneen jännitteeseen riittävä eristyskyky. Salaman sähkövirta hajoaa noin sadan metrin matkalla iskukohdasta niin, ettei sähkövirralla ole enää tuhovaikutuksia.

Vierailija
605/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoneen joskus tarinaa jostain 60-luvulta. Joku mies oli tehnyt elämänsä ensimmäisen ulkomaanmatkan (todennäköisesti Kanarialle). Matkalta palattuaan mies oli kehuskellut kavereilleen panneensa tiikeriä.

Taisi olla sekä tiikeri että neekeri pohjoisen pojalle yhtä outoja juttuja...

Vierailija
606/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joskus kiusasi mua et miten Kleemola kirjoitetaan kun ei ole klee-kirjainta. Ja mä ihmettelin sitä monta vuotta!

Vierailija
607/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joskus kiusasi mua et miten Kleemola kirjoitetaan kun ei ole klee-kirjainta. Ja mä ihmettelin sitä monta vuotta!

Vierailija
608/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukioikäisinä aliasta pelatessamme kavereitten arvuuttelu meni näin:

a:iso vuoristo norjassa?

b:alpit!

a: oikein!

Toinen hauska oli, kun sanana olisi ollut israel, puhelu meni näin

a:mistä juutalaiset ovat kotoisin?

b:saksasta!

a:ei!!! missä jeesus on syntynyt?

b: kreikassa!!

a:...ei..!

Vierailija
609/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että berhandilaiskoirien kaulan alla olevassa pikku tynnyrissä on kaakaota. Luulin 25-vuotiaaksi asti, kunnes ex-mieheni paljasti, että siellä onkin rommia! Kiitos Aku Ankka virheellisestä tiedosta!

Vierailija
610/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelin, kun faija nolona takelteli, että ,kysy äidiltä, luulin et ehkä isi ei ite tiedä eikä kehtaa myöntää... ;)

" muistatteko ennen kun oli sellanen ob-tamponien mainos missä käveli kolme kaunista pitkäsääristä naista ja sitten oli laulu: " oo bee, oobee, se varma tamponi" . mun paras kaveri väitti kiven kovaa että ob on sukkahousumerkki, että se mainostaa sukkahousuja ja et se on vaan sellanen vertaus että ne ob-sukkikset on yhtä varmoja kun tamponit!! me lähdettiin siltä seisomalta kauppaan tarkastamaan ja mä voitin..."

Vierailija
611/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

uskoin aika pitkään, että jos jyrsii hiuksenlatvoja niin ne hiukset ei ikinä lähde mahasta pois. voi kuolla siis;) äidiltä opittua..

Vierailija
612/717 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa tässä mieleen eräältä seksinoveli-palstalta luettua...

" työntyi syvälle aina klitorikseen asti..."

voi poikaraukkaa kun ekaa kertaa naisen kanssa touhuaa ja yrittää nuolla " klitorista"

Vierailija
613/717 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoi tv -ohjelmia lehdestä, jonkin urheiluohjelman kohdalla luki " pöytätennistä Jönköpigistä" . Kaveri siihen: kyllä mä pöytätenniksen tiedän ja olen pelannutkin, mutta mitä se jönköpingis on?

Nauroin tälle ainakin puoli tuntia silloin, ja vieläkin hymyilyttää.

Itselleni selvisi n. 15 vuotiaana, miksi esim. juoksukilpailussa sanotaan N-Y-T Nyt! En ollut varmaan koskaan ajatellut asiaa puolta sekuntia kauempaa, olin aina ajatellut että niin nyt vain sanotaan, tavan vuoksi...Ei siksi, että kirjaimet n, y ja t muodostavat sanan NYT :)

Vierailija
614/717 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus sentään...

Vierailija
615/717 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan että useimmiten hirvivaarasta varoitetaan juuri niissä kohdissa joissa on tapahtunut hirvikolari.

Vierailija
616/717 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä meidän rappusilla ja huutelin ohikulkijoille "Terska!" En tietenkään tiennyt mitä se tarkoittaa, kuhan tervehdin naapureita ja muita ohikulkijoita.

Vierailija
617/717 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyökkäävä pelaaja ei saa mennä hyökkäysaluelle (siniviivan yli) ennen kiekkoa.. Ihan sama miten päin pelaaja on, vaikka päällään seisten!!

Kyllä saa, jos kiekko on pelaajalla hallussa eli kuljettaa kiekkoa!

Terv. Jääkiekkotuomari

Vierailija
618/717 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin kolmen vauvan syntymäpaikaksi oli merkitty KOS. Ihmettelin, että kuinka on mahdollista, että noinkin moni suomalaisvauva on sattunut syntymään samalla Kreikan saarella.

Myöhemmin minulle selvisi, että KOS= Kätilöopiston sairaala.

Vierailija
619/717 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
620/717 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, mitä on silpoyds peas? Missä niitä on? Miksen mä oo ikinä nähny?

Ääks!!

Vai suomentaaks joku sen silpo ydin-herneiks? Ydin-reaktori? Ei tajuu....!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi