Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelleni valkeni vasta äsken

Vierailija
03.02.2006 |

.

Kommentit (717)

Vierailija
561/717 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ovulaatio sattuu vielä raskauden aikanakin

harvinaista kyllä mutta englannissa oli yksi tapaus tässä hiljan

Vierailija
562/717 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää on kaverini: oli poikaystävän kans alottelemas makaronilaatikon tekoa ja poikakaveri alko laittaa makaroneja kiehuun. Kaverini siihen kummissaan, ett eikös meitin pitäny tehä sitä makaronilaatikkoa! juu, uuniin vaa raakana..

Itse asiassa ne makaronit voi aivan hyvin laittaa uuniin raakana. Tarvitsee vain laittaa enemmän nestettä. Itse en niitä keitä, koska säästyy vaivaa ja tulos on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/717 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin luokkaretkellä ja olimme eräässä ostoskeskuksessa yksi kaverini ehdotti että käydäänkö mic mac:issa (vaatekauppa jossa myytiin kyseisen merkkisiä vaatteita). Toinen kaverini sitten tokaisi että "Mennään vaan, paljonko siellä maksaa ateriat?" Sekoitti ilmeisesti jotenkin big mac:iin joita saa mäkkäristä...:D

Vierailija
564/717 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aivan vakuuttunut siitä, että australian alkuperäisasukkaat ovat ainoita vaihtolämpöisä ihmisiä maailmassa.

Vierailija
565/717 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että dinosaurukset ovat kuolleet sukupuuttoon. Onneksi lastenlapset (silloin 5v ja 7v ) valistivat mummoa asiassa ;).

Vierailija
566/717 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kaverini: oli poikaystävän kans alottelemas makaronilaatikon tekoa ja poikakaveri alko laittaa makaroneja kiehuun. Kaverini siihen kummissaan, ett eikös meitin pitäny tehä sitä makaronilaatikkoa! juu, uuniin vaa raakana..

eli ei mikään väärä ihmettely...

Laittaa vain ememmän nestettä.

Vierailija
567/717 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tein ekakertaa vispipuuroa, että tuleeko siihen mannaryynejä? Ei ollut koskaan tiennyt vaikka toki heillä kotonakin on äiti tehnyt vispipuuroa.

Vierailija
568/717 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon veljen vaimo (nyk. ex)aina kehui erityisesti itseään, koulutustaan, palkkojaan jne.

Ja paskat: usein pistivät laskunsa anopille (siis mieheni/veljensä äidille), esim. vuosikausien vuokralaput. Taloakin kun olivat ostamanssa, miehen veli soitti ekana isälleen, että maksa puolet ja ukkohan maksoi.

Että se siitä täydellisyydestä.

Vierailija
569/717 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
570/717 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeastaan vielä teininäkin mä luulin, että itsari tarkoittaa itsetyydytystä. Luin jotain nuortenlehtien kysymyspalstoja joissa joillain oli aina hirveitä ongelmia ja oli sitten miettineet itsaria. Ja vastattiin ettei kannata tehdä sitä. Hirveetä! :D

Vierailija
571/717 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa oli se hellejakso, ja satuin olemaan lähikaupassa, kun sisään tuli vanha pappa, ja kysyi tosi nuorelta kassatytöltä, että onkos teillä sitä pilsneriä kun niin tuli jano...

Kassatyttö katsoi pappaa silmät pyöreänä, ja sanoi että "ei meillä kyllä semmosta merkkiä ole, en oo ikinä nähny". Pappa siihen, että eipä sitten voi mitään... Olisin kyllä neuvonut, jos olisin pystynyt, mutta kun nauratti niin pirusti, että piti keskittyä puremaan huulta. Ei ollut pappakaan käynyt varmaan vuosiin pilsun ostossa, niin ei osannut itse tarkistaa asiaa...

Vierailija
572/717 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin lapsena syntyneeni eräistä Helsingin savupiipuista. Totuus valkeni vasta noin 10-vuotiaana.

Reilu vuosi sitten kehäkolmosella Petikon kohdalla huusin lujaa ja innoissani miehelle ja pojalle "KATSOKAA ÄKKIÄ, TUOLLA JUOKSEE BAMBI" Miehellä ja pojalla oli tietenkin hauskaa.. sitten rupesin itsekin nauramaan, ja korjasin, että ainiin eihän Suomessa ole Bambeja vaan .. niin vaan.. niinpä!!

Vierailija
573/717 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisesti " ___ luokan oppilaan_________ kodista saapuu vanh.iltaan ____ henkilöä"

Eräällä lapsella oli tuohon toiselle viivalle kirjoitettu "omasta". On hyvä, että sentää omasta kodista eikä ihan vieraasta... :) Ihan pikkuisen nauratti :)

Vierailija
574/717 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on vanhanajan kirjaimia mitä siinä rasiassa on, voiko oikeesti kukaan olla enempää puupää ? :D:DD:D:DD

miksi ei ole voitu kirjoittaa vanhanaikaisilla kirjaimilla SISU vaa Gifu. Aika lapsus suunnittelijalta.

Vierailija
575/717 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on vanhanajan kirjaimia mitä siinä rasiassa on, voiko oikeesti kukaan olla enempää puupää ? :D:DD:D:DD

miksi ei ole voitu kirjoittaa vanhanaikaisilla kirjaimilla SISU vaa Gifu. Aika lapsus suunnittelijalta.

Tiedätkö yhtään mitään vaikka Agricolan teksteistä? Hänen aapisessaan k saattoi olla milloin x, milloin c ja niin edelleen, niinpä myös sinun Gifusi on kyllä ihan sisu lausuttuna. Agricola oli siis se herra, jota pidetään suomen kirjakielen keksijänä, jos et tiennyt.

Ja vielä, suomea ei todellakaan lausuta täsmälleen niin kuin kirjoitetaan. Yritäpä vaikka sanoa sadepäivä kahdentamatta p-kirjainta tuossa välissä. Äidinkielen tunneilla luulisi tämänkin oppivan.

Vierailija
576/717 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisesti " ___ luokan oppilaan_________ kodista saapuu vanh.iltaan ____ henkilöä"

Eräällä lapsella oli tuohon toiselle viivalle kirjoitettu "omasta". On hyvä, että sentää omasta kodista eikä ihan vieraasta... :) Ihan pikkuisen nauratti :)

Vierailija
577/717 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä liity mitenkään suomen kirjakieleen tai Agricolaan. Kyse on siitä, että kirjasimet ovat vanhanaikaiset, fraktuuraa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Fraktuura

Vierailija
578/717 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungissamme on kampaamo nimeltä Salon Riley.

Lapsena ihmettelin, että miten ihmeessä täällä voi olla Salon Riley, Saloonhan on hirmuisen pitkä matka!

Vierailija
579/717 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anjovis on kala.

Olin ekaa kertaa miehen vanhemmilla ja söin grillikasvisten kanssa kastiketta. Olen pahasti kalalle allerginen, ja huuli turposi ja meinasin tukehtua. Siinä sitten mietin, että mikähän tuon reaktion oli saanut aikaan, ja miehen äiti muisti, että ruuassa on anjovista (ollaan joskus puhuttu mun kala-alleriasta) siinä sitten kaikki muut ihan hirveellä tohinalla ettiin mulle allergiapillereitä ja miehen äiti oli ihan huolesta suunniltaan ja syyllisti itseään siitä anjoviksesta. Minä sitten siihen viisaasti selitin jotain, että en minä millekkään mausteille tai yrteille ole allerginen, että ei kyllä siitä johdu, että varmaan on joku muu. Luulin siis että anjovis on yrtti ym. Että hyvä vaikutus tuli appivanhempiin:)

Viidennellä luokalla opettaja kysyi että mikä on Suomen pääkaupunki, minä siihen fiksusti vastasin, että Englanti.

Miehen kanssa kinattiin siitä, että onko Richard Sceren (vai miten kirjoitetaankaan) Touhukas maailmaan- lastensarjan mato nimeltään Richard Scere. Mies väitti että on, ja minä sanoin, että se Richard on se sen piirretyn luoja. Mies ei uskonut ollenkaan, Googletteli ties kuin kauan, ja sitten päätti, että netti on väärässä:)

Vierailija
580/717 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita varmasti sattunut itsellenikin...

Mutta:

Isäni väitti eläkkeelle jäädessään saavansa takaisin samat rahat kuin mitä oli itse maksanut (eläkemaksu= eläke, jonka saat eläkkeelle jäädessäsi eläkkeenä). Eli hänellä on oma eläketili, josta hänelle maksetaan eläkettä kuukausittain, ilmeisesti oli pappa aikaansa edellä...

Singaporelainen tuttava luuli vesisäiliöksi talon julkisivun koroketta (näytti hieman tornilta, mutta todellisuudessa vain tiilistä muurattu uloke). Itse mietin miten mahtaisi Suomessa käydä, jos vettä säilöttäisiin eristämättömässä säiliössä talvella... Mutta asiaa mietittyäni, olen alkanut miettiä josko meillä onkin oikeasti jokin vesisäiliö piilossa jossakin, koska esim. suihkun jälkeen kuuluu vielä hyvinkin pitkään veden kohina, aivan kuin jokin säiliö täyttyisi. Tietääkö joku?

Itse luulin lapsena etunimeni kirjoitettavan oikeasti Tiija (nimi muutettu), vaikka se oikeasti on tietysti Tia...

Lisäksi lapsena kävin sukulaisten kanssa Linnanmäellä, ja kyselin innokkaana milloin menisimme ilotaloon. Siis tarkoitin ilmeisesti joko Vekkulaa tai niitä hauskoja peilejä (olisiko ollut Naurutalo?)...