Miten joku voi käyttää terveyssiteitä?
En ole käyttänyt siteitä varmaan kohta 20 vuoteen (ikää 36) mutta nyt en ollut muistanut ostaa tamponeja ja kaapista löytyi jotain lehden mukana tulleita Alwaysin ilmaisnäytehässäköitä, joihin turvauduin kun en jaksanut lähteä kauppaan.
Herran jestas että nämä siteet hautovat, haisevat ja tuntuvat epämukavilta. Kulkeeko jengi oikeasti kuukautisten aikaan päiväkausia moinen hässäkkä pöksyissään?
Kommentit (131)
[/quote]
mene sellaiseen vessaan jossa ei ole suihkua ja lavuaaria! Eikö sinua ällötä ajatus siitä että sulla on peppu ihan punaisena verestä, likainen ja kostea, iho hautuu ja haisee. Kyllähän siteitten kanssa joutuu enemmän pesemään verta, se on totuus! Tamponit voi kätevästi tipauttaa pönttöön siinä istuessa, ei sitä verta edes huomaa. Sitten vaan sujauttaa nopeasti uuden tilalle. Ei näy verta missään.
[/quote]
Mutta saahan niitä suurimpia pyyhittyä vessapaperilla jos ei ole käytössä vesipistettä juuri siinä kopissa missä asioin. Mä koen helpommaksi edelleenkin siteet. Mä onnistun ollain ihmeen konstilla siinä tamponin ulosvetovaiheessa sotkemaan paikat vereen, ja istten inhottaa kun on sormet veressä, monesti olen sotkenut jopa housut kun verivana seuraa mukana. Minulla on runsaat kuukautiset ja joskus on otettava aivan äärimmäiset keinot käyttöön, piti laittaa yöksi vaippa kalsareihin että pysyi edes jotenkin veret hallinnassa. No ne menkat olikin jotain ihan järkyttävää ja silloin käytin tamponeja pitkästä aikaa, ei pitäneet sen paremmin kuin siteetkään. Yösiteet ja megatamponit olivat tunnissa läpi. Onneksi ei tarvinnut lähteä mihinkään.
Tamponit voi kätevästi tipauttaa pönttöön siinä istuessa, ei sitä verta edes huomaa.
Oletko idiootti?
Ehkä sitä on pikkasen rennompi sitä munaa vastaaottaessa?
No jo on jos aikuista ihmistä niin tamponin käyttö jännittää.
Mulla on sellainen olo, kuin olisi koko ajan pikku pippeli pimpissä. Se on tosi ärsyttävää.
Enkä myöskään saa niitä laitettua sisälle. Takertuvat emättimen reunoihin. Kai sitten pitäis käyttää liukuvoidetta tai jotain.
Eikä mulla ole mitään ongelmia kuivuuden tai seksin kanssa. Mutta pimppi ei vaan ole tarpeeksi kostea, jotta sinne kivuttomasti tamponin saisi. Kun nyt toi tamponin laitto ei noin niinkun kiihota, jotta kostuisi. Aika vaikea sitä on rutikuivaan pimppiin työntää.
Mutta kyllähän se veri yleensä aika hyvin paikat liukastaa...? Ehkei sitten jos on tosi niukat menkat.
Ob:n pro comfort- pinta on hyvä, se on sellainen vähän liukastettu ja menee kyllä ihan hyvin vaikkei superliukkaana olisikaan. Se, että tamponi tuntuu johtuu todennäköisesti siitä, että se ei ole riittävän syvällä.
Itse käytän kuppia kyllä nykyään, kun tuli aikoinaan jotain epämääräisiä limakalvo-ongelmia ja sekä siteet että tamponit tuntuivat tuolloin huonolta idealta (ja ihan fyysisestikin huonolta). Opettelua se vaati ja välillä oli varmaan vuoden kaapissa kun meni hermo, mutta taivuin sitten kuitenkin vielä kokeilemaan ja nyt pidän kyllä sitä parhaana suojana vaikkei täydellinen ole sekään. Parasta siinä on se, että niukkoina päivinä menkkojen lopulla menkat voi unohtaa täysin. Runsaimpina päivinä en kyllä uskalla ihan 100% siihen luottaa, vaikka yleensä pitääkin. Silloin pidän pikkuhousunsuojaa varmuuden vuoksi, mutta niitä ei tarvi kuin parina-kolmena päivänä.
Jos on niin niukat menkat, että paikat on kuivana menkkojenkin aikaan, niin sitten etenkin suosittelen kuppia. Itse laitan siihen pikkuisen liukastetta, sujautan paikoilleen ja voin unohtaa koko menkat. Niukemmassa vaiheessa se meinaan pitää kyllä hyvin luotettavasti.
silloin se ei ole tarpeeksi syvällä. Minä tein aluksi saman virheen. Tamponi ei tunnu, kun se on oikealla paikallaan, eli se pitää työntää syvemmälle. Nykyisin minä olen siteidenkäyttäjä. Ei niissäkään mitään vikaa ole, merkkejä kun on valittavissa vaikka kuinka paljon, laadut vaihtelee.
Kukin käyttäköön sitä minkä kokee itselleen sopivaksi, miksi kiistellä tälläisesta asiasta?
Kuukuppia en ole koskaan kokeillut, saako niitä ostettua kaupoista?
EI välttämättä ihan kaupoista (varma en ole), mutta netistä voi tilata ja apteekeista saa myös.
käytän tamponia, mutta kaks eka päivää niin runsas vuoto että pakko olla side varmistamassa. Ei riitä isoimmatkaan tamponit pariks tunniks.
tunkee pildeensä jonkun tamppoonin?En ymmärrä?
Täytyy olla oikea hehtolaari että sen sinne kivuttomasti saa, puhumattakaan että voisi kulkea joku tappi inessä kokoajan.
Sama juttu kuukupissa.
ettei lorahda veret pitkin työpaikan lattioita.
Täytyy olla oikea hehtolaari että sen sinne kivuttomasti saa, puhumattakaan että voisi kulkea joku tappi inessä kokoajan.
Sama juttu kuukupissa.
jos ei mulkkua edes sisään saa kun et voi tamponiakaan käyttää!
M34
ko. kirjoittajalla, jos tamponikin tekee tiukkaa...
Tai sitten kokeilu sarkasmin saralla ei nyt oikein onnistunut.
.
Sama juttu kuukupissa.
jos ei mulkkua edes sisään saa kun et voi tamponiakaan käyttää!M34
urpo!!
Sama juttu kuukupissa.
Sun kanssa en ainakaan haluais rakastella jos ei mulkkua edes sisään saa kun et voi tamponiakaan käyttää!M34
Eikö piukka pillu miellytä? ;)
..mä vähensin aika radikaalisti tamponien käyttöä sen jälkeen kun ystäväni oli kuolla siihen tulehdukseen mistä siinä tamponipaketissakin varotetaan..ja tamponin käytön seurauksena se hälle tuli.
Siinä vaiheessa kun vuoto on aika niukkaa. Mikään ei oo inhottavampaa kuin vetää sellanen kuiva tamponi pois, tuntuu että siitä jää jotain nukkaa sisään. Yök!
Harvoin on vuotoa, mutta silloin kun sitä on, niin tulee kunnolla. Joskus niin paljon, että joudun hakemaan lääkäriltä reseptin verenhyydyttämis- lääkkeeseen ja syömään rautaa, etten pyörtyisi.
Ei sitä ymmärrä kuin sellaiset, jotka kokeneet saman.
laittaminen sattuu vaikka olen synnyttäny. Ja hiertää, ei kiitos.
Herran jestas että nämä siteet hautovat, haisevat ja tuntuvat epämukavilta. Kulkeeko jengi oikeasti kuukautisten aikaan päiväkausia moinen hässäkkä pöksyissään?
jos et vaihda sitä...
Vai törkkätkö sen tamponin sisääs ja stten joskus muistat sen nykästä uloski? Niistä jää aina jotain kuituja, joo vieläki ja voivathan nuo aiheuttaa tosi vaarallisen oliko se nyt joku shokkioireyhtymän jollekki, no se on kyllä tosi harvinainen.
Olet ehkä vähän liian nuori, ettet ole törmänny nuorena perfekta siteisiin, jotka laitettiin ns. sidevyöllä kiinni, siinäpä sinulle side, johon nuo adjektiivit sopivat. Sidevyö vyötäisille ja siihen semmonen 20cm pitkä varmaanki 1cm paksu hässäkkä.
Huh huh, mielelläni käytän näitä ohuita siivellisiä jopa silkkisen tuntusia, joo ne täytyy ostaa kaupasta, ei tuu ilmaisnäytteinä, nykyisiä terveysyteitä. Mutta jokainen tavallaan.
..mä vähensin aika radikaalisti tamponien käyttöä sen jälkeen kun ystäväni oli kuolla siihen tulehdukseen mistä siinä tamponipaketissakin varotetaan..ja tamponin käytön seurauksena se hälle tuli.
Suositus vaihtoväli on 3 tuntia.
olisi tuollaisen miehen kanssa joska nysväilee lauantaina tällaisella akkojen palstalla!
mä en vielä saanut mitään hoita, muuta kun hormonikierukan, ihan kun ei olis ollut kaksi kertaa aiemminkin käytössä ja ei ole auttanut, ei vuotoihin eikä kipuihin.
Kipulääkityksenä burana 800 (jolla en ole huomannut mitään vuotoja vähentävää vaikutusta) sekä migreeniin tarkoitetut täsmälääkkeet 6€ pilleri, en ole vielä raaskinut ostaa.
Mulla on lisäksi sellainen ongelma, että veri on mustaa ja paksua ja sitä tulee isoina kökköinä niin jokainen voi aravata kuinka käy jos tamponia voisikin käyttää, ei se sinne imeydy vaan tukkii koko törpön ja tamponi rupeaa itsekseen työntymään ulos, joka ei tunnu kovin mukavalta, muutamia kertoja sen kokenut.