Miten joku voi käyttää terveyssiteitä?
En ole käyttänyt siteitä varmaan kohta 20 vuoteen (ikää 36) mutta nyt en ollut muistanut ostaa tamponeja ja kaapista löytyi jotain lehden mukana tulleita Alwaysin ilmaisnäytehässäköitä, joihin turvauduin kun en jaksanut lähteä kauppaan.
Herran jestas että nämä siteet hautovat, haisevat ja tuntuvat epämukavilta. Kulkeeko jengi oikeasti kuukautisten aikaan päiväkausia moinen hässäkkä pöksyissään?
Kommentit (131)
laittaminen sattuu vaikka olen synnyttäny. Ja hiertää, ei kiitos.
Jos se on kunnolla laitettu sinne ihan syvälle niin eihän se nyt missään tunnu. En ymmärrä, miten tamponi voisi hiertää..?
ja käytän kuukautisten vaiheeseen sopivaa tamponia eli mitään "kuituhässäkkää" ei ole. Ja vaikka olisikin, niin voisin kuvitella että alapäätä tuntikausia hautova keinokuitu-/muovisysteemi tuskin on sen parempi asia...
Ellei sitten satu olemaan oma reikä niin iso että ei tunnu missään kun ne vetäsee pois.
Ne eivät haudo, koska ovat täysin luonnonmateriaaleista valmistettuja.
Minullakin tampooni sattuu ja hiertää. Ehkä olen sitten vaan niin pöljä, etten osaa sitä asettaa...
Lisäksi työni on liikkuvaista. Välillä joudun olemaan niin suttaisissa vessoissa, että tamponin poistaminen ja sisäänlaittaminen ällöttäisi.
Enkä saa tamponia kunnolla sisälle, ellen pääse selälleni makaamaan ja rentouta lihaksia kunnolla. Ei oikein onnistu kuin kotona (esim. ennen uimaan menoa).
tunkee pildeensä jonkun tamppoonin?En ymmärrä? Täytyy olla oikea hehtolaari että sen sinne kivuttomasti saa, puhumattakaan että voisi kulkea joku tappi inessä kokoajan. Sama juttu kuukupissa.
tamponi tuntuu ikävältä ja on vaikea saada sisään, vaikka synnyttänyt nainen olenkin.
Ei ne siteet mitään haudo ja haise, jos ne vaihtaa usein ja huolehtii hygieniasta muutenkin.
Samoin pikkuhousunsuojat, joita käytän niukemman vuodon päivinä. Ovat todella ohuita ja pinnaltaan puuvillamaisia, eivät tosiaan hiosta mitään. Pari kertaa mennyt vahingossa pyykkikoneeseen ja tullut ehjänä ulos. Suosittelen.
yök!
Laittaminen yök
Pitäminen yök
pois ottaminen yök
sama pätee kierukkaan.
kaksi vuotta kärsin ja
ah mikä tunne kun viimein otin pois. Seksikin parempaa, ja juu se kyllä maittaa,
eli turha tulla lässyttämään, että miten sitten munan otat sisään kun ei tamponia.
Olisko eri asia, vai?
Ja että miten se voi tosiaan sattua, jos sinne mahtuu munakin?
Jos seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa kuitenkin pystytte harrastamaan? Se tamponi on kuitenkin maksimissaankin sisääntyönnettäessä vain peukalon paksuinen...
kuukuppi on sata kertaa parempi vaihtoehto, nyt kun taas monen vuoden tauon jälkeen joudun siteitä käyttämään jälkivuodon takia. mutta on nääkin kyllä kehittyny siitä mitä nää sillon oli kun viimeks käytin, että melkeen jo inhimillisiä. ainakin allwaysin yösiteet on paljon mukavampia nykyään. mut silti, menkat menee kyllä kuukupilla taas.
On mua sattunut gynelläkin kun se on tehnyt alapäätutkimuksen, eikä se ihmetellyt miksi, vaan käski vaan rentoutumaan. Ja mun miehellä on muuten isompi muna kuin gynen asettimet? vai mitä ne nyt on?
en tiedä muista, mutta minä olen ainakin jossain määrin vastaanottavaisemmassa tilassa seksiä harrastettaessa, kuin kuukautisten aikana (=muutenkin kipeänä maha, selkä, pää) vessassa verisen värkin kanssa ähräämässä. Kai muilla on sitten paikat liukkaana 24/7.
On mua sattunut gynelläkin kun se on tehnyt alapäätutkimuksen, eikä se ihmetellyt miksi, vaan käski vaan rentoutumaan. Ja mun miehellä on muuten isompi muna kuin gynen asettimet? vai mitä ne nyt on?
Kyllä mullakin ekat kerrat sattui tamponi, mutta se on vain opettelusta kiinni.
Mutta sattuu vaan. Ainakin yleensä. Vain silloin ei niin satu, kun vuoto tosi runsasta - mutta silloin tamponi ei myöskään pidä juuri mitään.
Vaikka kostun helposti, niin mulla kyllä myös eka työntö rakastellessa vähän kirpaisee. Sitten tuntuu vaan hyvältä. Miehen mukaan mulla on tiukin pimppa, mitä hän on koittanut.
Ja tosiaan, en saa tamponia edes asettimella sisään kuin selällä maaten. Myös rakastelu pitää aina aloittaa niin, että olen selälläni ja rentoudun hyvin. Sitten, kun on päästy alkuun, voi olla miten päin vaan.
en tiedä muista, mutta minä olen ainakin jossain määrin vastaanottavaisemmassa tilassa seksiä harrastettaessa, kuin kuukautisten aikana (=muutenkin kipeänä maha, selkä, pää) vessassa verisen värkin kanssa ähräämässä. Kai muilla on sitten paikat liukkaana 24/7.
Eli suht liukkaana on. Mutta kukin käyttäköön mitä suojaa haluaa, ei se mulle kuulu.
Mutta sattuu vaan. Ainakin yleensä. Vain silloin ei niin satu, kun vuoto tosi runsasta - mutta silloin tamponi ei myöskään pidä juuri mitään.
Vaikka kostun helposti, niin mulla kyllä myös eka työntö rakastellessa vähän kirpaisee. Sitten tuntuu vaan hyvältä. Miehen mukaan mulla on tiukin pimppa, mitä hän on koittanut.
Ja tosiaan, en saa tamponia edes asettimella sisään kuin selällä maaten. Myös rakastelu pitää aina aloittaa niin, että olen selälläni ja rentoudun hyvin. Sitten, kun on päästy alkuun, voi olla miten päin vaan.
Mulla tamponi ei edes tunnu, mutta seksi ei tunnu hyvältä. Ja jos seksissä on ollut taukoa, niin menen aivan punaiseksi penetraatiossa, koska ei satukaan ihan vähän.
Ensin ihmetellään, miten voi sattua ja heti perään sanotaan, että itselläkin sattui aluksi.
Esim. jos vuoto on niukkaa ja tuntuu että se ei sinne kunnolla mene, niin jo siinä vähemmästäkin pikkasen "hermostuu" ja ei lihakset ei ole ihan rentona.
Toisekseen miten niin kotona? mä käyn myös töissä ja liikun noin yleensäkin myös kuukautisten aikana. Välillä pitää se tamponi tai side vaihtaa jossain muualla kuin kotivessassa.
Mutta pakko sanoa että siteen sentään muistaa vaihtaa ja ottaa pois. Tamponin taas voi hyvin unohtaa sisäänsä ja mitä oon jutellut kavereiden kanssa niin ei ole edes mitenkään harvinaista se unohtelu.
ja käytän kuukautisten vaiheeseen sopivaa tamponia eli mitään "kuituhässäkkää" ei ole. Ja vaikka olisikin, niin voisin kuvitella että alapäätä tuntikausia hautova keinokuitu-/muovisysteemi tuskin on sen parempi asia...