Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi käyttää terveyssiteitä?

Vierailija
09.01.2011 |

En ole käyttänyt siteitä varmaan kohta 20 vuoteen (ikää 36) mutta nyt en ollut muistanut ostaa tamponeja ja kaapista löytyi jotain lehden mukana tulleita Alwaysin ilmaisnäytehässäköitä, joihin turvauduin kun en jaksanut lähteä kauppaan.

Herran jestas että nämä siteet hautovat, haisevat ja tuntuvat epämukavilta. Kulkeeko jengi oikeasti kuukautisten aikaan päiväkausia moinen hässäkkä pöksyissään?

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkee pildeensä jonkun tamppoonin?En ymmärrä?

Täytyy olla oikea hehtolaari että sen sinne kivuttomasti saa, puhumattakaan että voisi kulkea joku tappi inessä kokoajan.

Sama juttu kuukupissa.

Sun kanssa en ainakaan haluais rakastella jos ei mulkkua edes sisään saa kun et voi tamponiakaan käyttää!

M34

Eikö piukka pillu miellytä? ;)

mutta kyllä sinne nyt sentää yksi tamponi mahtuu.

Vierailija
42/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkee pildeensä jonkun tamppoonin?En ymmärrä?

Täytyy olla oikea hehtolaari että sen sinne kivuttomasti saa, puhumattakaan että voisi kulkea joku tappi inessä kokoajan.

Sama juttu kuukupissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi ei sopinut, kun pissatti koko ajan. Tamponille vuoto ei ole oikein koskaan sopiva.

Minun kuukautiseni ovat sellaiset, että vuoto on alkuun päästyään niin runsasta, että tamponista ei ole mihinkään. Käytän yösidettä päivällä ja herään yöllä vaihtamaan siteen välillä. Sitten kun vuoto niukkenee, saatan joskus käyttää tamponia, mutta sellainen kuivahko tamponi on aivan kamalaa vetää pois.

Kuukuppikaan ei sovi, sillä se painaa virtsarakkoa ja minulla on muutenkin liian aktiivinen rakko. Työpaikan vessan epäsiisteys ei innosta koskettelemaan alapäätä siellä. Siteillä siis mennään, enpä voi sanoa niiden käytöstä nauttivani. Onneksi ne ovat kehittyneet paljon kahdessakymmenessä vuodessa.

Vierailija
44/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, en luota tampooniin enkä kuukuppiin. Mikä takaa, että ne pysyvät paikallaan koko ajan ja imevät vuodon kunnolla? Joutuisin pitämään sidettä varuilta kuitenkin. Joten mieluummin pidän vain pelkkää sidettä ja vaihdan sen riittävän usein.

Epämukavaa tai ei, helpommalla pääsen kuitenkin pelkän siteen kanssa.

Vierailija
45/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tamponi tuntuu ikävältä laittaa ja ottaa pois.

Lisäksi vaikka kuinka laitan niin syvälle kuin sen saa, niin tuntuu sitten koko ajan että jotain olisi putoamassa/paineentunne/tms.

Vuoto on onneksi jopa niin vähäistä, että selviäisin pikkuhousunsuojallakin, eikä tarvitse kärsiä kosteasta/inhottavasta olosta "lorahduksen" jälkeen kun silloin voi mennä sen siteen vaihtamaan, eikä niitä silti mene montaa päivässä.

Vierailija
46/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisten aikana. Side on oikea aromipesä.

Vierailija
47/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisten aikana. Side on oikea aromipesä.

Ihmiset haisee aika usein muutenkin. Yllättävän monen henki haisee ällölle.

Vierailija
48/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi ei riitä runsaaseen vuotoon ja niukassa vuodossa sen poisottaminen tuntuu inhottavalta. Kuukuppia en voi käyttää työpaikalla, jossa kuppia pitäisi tulla omasta loosista huuhtelemaan yhteiselle käsienpesupisteelle.

Vierailija
49/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi ei riitä runsaaseen vuotoon ja niukassa vuodossa sen poisottaminen tuntuu inhottavalta. Kuukuppia en voi käyttää työpaikalla, jossa kuppia pitäisi tulla omasta loosista huuhtelemaan yhteiselle käsienpesupisteelle.

Vierailija
50/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ainakin tampooneista joka kerta hiivan samoiten vuokkosten siteistä. Ei siis oo hygienian puutetta...

Libressen siteet on ihan ok sitten kun mä niitä taas joskus tarviin ja nää olikohan ne rainbown siteet joista ei tuu hiivaa mulle.

Kuukuppikin mulla on mutta mua vaan jotenkin niin ällöttää kun sitä saa nyhtää tuntitolkulla itestään ulos. On se verran tiukassa...

Uimareissuilla ja tälläsillä se on kyllä tosi kätevä

Vierailija
51/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl se tamppoonikin hautoo ällösti ja vielä sisällä.... yök.

Vierailija
52/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset toppaukset sitten pitää olla yöllä jos on runsaat kuukautiset ja tamponi ei muka sovi? Jos sitä verta tulee litratolkulla niinkuin joidenkin kirjoituksista vois päätellä niin eikö se tule siteestä ohi etu- ja takapäästä ja molemmilta sivuilta? Vai nukahteletteko istuallaan ja nousette parin tunnin välein vaihtamaan sidettä?

Tamponin käyttö taitaa sit olla taitolaji, kyllähän joskus huomaa kun se on väärässä asennossa/ei tarpeeksi syvällä, sen tuntee. Ilman asetinta helpompi saada oikealle paikalleen mielestäni, on se "näppituntuma", asettimen kanssa ei meinaa mennä oikeaan kohtaan. Tottumuskysymys tietysti.

Vierailija
53/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hautominen tapahtuu kehon ulkopuolella kuin sisällä.

Vierailija
54/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että aikuinen nainen viitsii ihmetellä moista ja arvostella/kummastella muiden kuukautissuojia? Mitäpä muuta vielä?

Onko sinulle, ap, tullut mieleen, että toisilla ne kuukautiset on aika runsaat? Jolloin kuukuppi on yksi suuri vitsi.

Jollakin voi olla kierukka, joten tamponi ei käy? Ainakaan mä en uskalla tamponia laittaa.

Niin kerrohan mitä muuta jää jäljelle?

t. Joku joka vuotaa viikon väh. ja ei mitekään tiputellen, mitä se edes lienee vaan siteen saa vaihtaa tunnin kahden välein ja silti meinaa falskata.

Taisit lisätä ikääsi 15 vuotta, ei tuon ikäinen oikeasti voi moisia murehtia..

Vierailija
55/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet hiostaa, hiertää ja haisee. Tamponi kuivattaa koko toosan niin, että laittaminen ja pois ottaminen sattuu. Kuukuppi on ihana. Se ei kuivata, ei hierrä, ei hiosta. Eikä tunnu miltään! Ehdottomasti paras kuukautissuoja, mitä olen eläessäni käyttänyt! =)

Itse ihmettelen, että kun kuukuppi kerran on olemassa, miten kukaan vapaaehtoisesti enää haluaa käyttää siteitä tai tamponeja.

Vierailija
56/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en enää suostu mitään rättejä käyttämään :)

Vierailija
57/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä sopii sulle ei automaattisesti käy kaikille muille.

Siteet hiostaa, hiertää ja haisee. Tamponi kuivattaa koko toosan niin, että laittaminen ja pois ottaminen sattuu. Kuukuppi on ihana. Se ei kuivata, ei hierrä, ei hiosta. Eikä tunnu miltään! Ehdottomasti paras kuukautissuoja, mitä olen eläessäni käyttänyt! =)

Itse ihmettelen, että kun kuukuppi kerran on olemassa, miten kukaan vapaaehtoisesti enää haluaa käyttää siteitä tai tamponeja.

Vierailija
58/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet hiostaa, hiertää ja haisee. Tamponi kuivattaa koko toosan niin, että laittaminen ja pois ottaminen sattuu. Kuukuppi on ihana. Se ei kuivata, ei hierrä, ei hiosta. Eikä tunnu miltään! Ehdottomasti paras kuukautissuoja, mitä olen eläessäni käyttänyt! =) Itse ihmettelen, että kun kuukuppi kerran on olemassa, miten kukaan vapaaehtoisesti enää haluaa käyttää siteitä tai tamponeja.

Kun kaikille ei kaikki sovi, tässäkään asiassa vaikka oishan se maailma niin ihana paikka kun kaikki olisivat samanlaisia, ei tarttis kenenkään ihmetellä mitään..

92

Vierailija
59/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran matkalla ollessani unohdin ottaa kuukupin mukaan ja ainoa vaihtoehto minulle oli käydä ostamassa uusi kuppi apteekista, vaikka se maksoikin yli 30 euroa ja tamponipaketin olisi saanut parilla eurolla. En vain voi enää kuvitellakaan käyttäväni mitään muuta. Siteet nyt on kaikkein ällöttävin vaihtoehto!

Vierailija
60/131 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet hiostaa, hiertää ja haisee. Tamponi kuivattaa koko toosan niin, että laittaminen ja pois ottaminen sattuu. Kuukuppi on ihana. Se ei kuivata, ei hierrä, ei hiosta. Eikä tunnu miltään! Ehdottomasti paras kuukautissuoja, mitä olen eläessäni käyttänyt! =) Itse ihmettelen, että kun kuukuppi kerran on olemassa, miten kukaan vapaaehtoisesti enää haluaa käyttää siteitä tai tamponeja.

Kun kaikille ei kaikki sovi, tässäkään asiassa vaikka oishan se maailma niin ihana paikka kun kaikki olisivat samanlaisia, ei tarttis kenenkään ihmetellä mitään..

92

"Itse ihmettelen, että kun kuukuppi kerran on olemassa, miten kukaan vapaaehtoisesti enää haluaa käyttää siteitä tai tamponeja."

Noinhan juuri kirjoitit.