Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Puolison pienet, ärsyttävät tavat? Myös miehet saa vastata ;)

Vierailija
11.01.2011 |

Ja nyt siis nimenomaan sellaisia tapoja joista ei varsinaisesti ole ainakaan mitään isoa haittaa, vaan etupäässä vaan ärsytystä. Saa kertoa myös omista puolisoa ärsyttävistä tavoista :)

Mua ärsyttää

-miehen tapa tipauttaa takkinsa aina lattialle, tuolille tms. Ei ne varsinaisesti tiellä ole, mutta epäsiistin näköistä kun isoja takkeja lojuu siellä täällä.

-Pullonkorkit. Sanotaan heti kärkeen, etät mies ei ole mikään alkkis ;) Mutta KOSKAAN ei laita korkkeja metallinkeräykseen, vaan jättää ne lojumaan pöydille.

-Miestä taas ärsyttää se, kun jos huomaan levysoittimen päällä niin ettei tule musiikkia sammutan virran mutta en katso onko levyä sisällä enkä siis ota sitä pois jos on.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sdfsdf kirjoitti:

Räkäpallojen syöminen.

Vaimo kaivaa nenäänsä ja sitten vaivihkaa ujuttaa "saaliin" suuhunsa, kun luulee etten huomaa.

Mun mies kaivoi vaivihkaa kuivaa räkää nenästä ja sneppas se jonnekin avaruuteen eli olohuoneeseen. Huusin naama punaisena ja oli muka pahoillaan. Olen varma että se tekee sitä vieläkin.

No mieluummin lattialle, kuin suuhun.

Vierailija
82/103 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Mies jättää haisevat työvaatteensa samaan pyykkikoriin muiden vaatteiden kanssa, vaikka olen pyytänyt, että laittaisi työvaatepyykkikoriin, koska se haju tarttuu muidenkin vaatteisiin.

2) Tekee sellaista turhaa työtä, jos ei ole mitään oikeaa tekemistä. Esim. tekee vauvalle sosetta, vaikka siihen ei ole kaikkia tarvikkeita. Tai sitten raapii pihasta lunta kolalla vaikka ei oikeasti tarvitsisi.

3) Korjaa autoa, vaikka ei tarvitsisi. Siis varmuuden vuoksi. Toisaalta tietysti hyvä, mutta jostain syystä tämä ärsyttää. Tekee esim. ylimääräisiä öljynvaihtoja tai vaihtoi kerran molemmat lamput vaikkei toinen ollut palanut (ok, sävyero)

4) Tekee ruokaa, mutta tiskit jättää levälleen.

5) kommentoi autolla-ajamistani ihan joka kerta jos on kyydissä

6) ei pese käsiä kotiintullessaan ja harvoin vessastatullessaan

7) ei käy suihkussa joka päivä vaikka tekee ruumiillistä työtä.

8) kylvettää vauvaa hikisenä, niin että se vauvakin haisee ihan hieltä kylpynsä jälkeen

9) laittaa dödöä hikiseen kainaloon

10) ei pese hampaitaa joka päivä

tämä saa riittää ;) Rakastan kuitenkin miestäni paljon ja olen onnellinen, mutta nuo nyt ärsyttää

Siis minkä possun kanssa sä elät? Aikuinen mies ei pese käsiä eikä huolehdi hygieniasta ja koskee vielä lapseenkin niillä p*skasilla pesemättömillä käsillä?

Ei tuo oo enää mikään ärsyttävä tapa vaan ihan joku aivosolujen puutos aikuisella miehellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmasta osasta näitä kommentteja huomaa että se puoliso ei halua oikeasti asua yhdessä tai jos haluaa niin ei ole valmis tekemään paljoakaan toisen ihmisen mukavuuden eteen.

Siis nämä teidän miehethän on ihan possuja käsiä ei pestä vaatteita ei viedä likakoriin ja mitä kaikkea.

Ei kai siinä mitään jos väen vängällä haluaa holhota aikuista. Ymmärrätte varmaan että siksi ne miehet noin käyttäytyy kun joku kulkee aina perässä ja nostaa vaikka ne likaset kalsarit pyykkikoriin kun ei aikuinen mies sitä osaa tehdä.

Ja miksi muuttaa tapojaan - jokaisesta olisi varmasti ihan kivaa että palvelija kulkee oerässä.ja tekee pienimmätkin asiat puolesta.

Vierailija
84/103 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää että esim riisuutuessaan tarkastaa kaikki vaatteet huolellisesti, että jokainen nappi on varmasti paikallaan ja laittaa kaikki äärimmäisen huolellisesti, millintarkasti paikalleen. Muutenkin toki todella tarkka että kaikki on paikallaan ja siistiä, jos ei ole, jättää kaiken mitä on tekemässä ja alkaa siivoamaan.

Ehkä kaikista ärsyttävintä on se, että täyttää tiskikoneen uudestaan minun jälkeeni. Siis sillä lailla kun se hänen mielestään on loogisempaa. Onneksi ei koskaan kommentoi mitään, tekee vain.

Vierailija
85/103 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää apua mihin tahansa ja sitten auttaessani huomauttaa, että autan väärin. Ymmärrän jos on aihetta, mutta tämä on tapa. Muuten ei ärsytä mikään, niin kykenen elämään asian kanssa. Kotoa opittu tapa, anoppi toimii samalla tavalla.

Vierailija
86/103 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märän Kylpypyyhkeen jättäminen sängylle tai muualle ryttyyn ettei se kuiva kunnolla. Yleinen hajamielisyys.

Vierailija
87/103 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso ärsyttää monilla tavoillaan. Kaikki muut ovat pieniä paitsi muutamat.

Näitä pieniä ärsytyksiä on kaappien ovien jättö auki, omien roskien ja tavaroiden jättö pöydille. Saavat olla pöydillä niin kauan kunnes huomautan voisiko ne jo laittaa paikoilleen tai roskiin. Näistä kun on nätisti huomautellut niin harvemmin enää jää kaapin ovet auki ja harvoin on roskia pöydillä. Tavarat kyllä edelleen jäävät lojumaan eikä niitä voi vain laittaa sinne paikkaan mihin ne kuuluvat vaan jäävät aina puolitiehen. Minä sitten korjaan ne sinne mihin kuuluu..

Tukkaansa saattaa laittaa jopa tunnin wcssä ja kiroilla jos se ei mene hyvin. Itse pitäisin vähemmän laitetusta lookista, itse kun en kovin laittautuja edes ole. Lakkaa menee kamalia määriä ja sitten sitä on pitkin poikin wcssä yms. On kyllä oppinut että lakkajäämät pitäisi heti puhdistaa, nyt jo aikalailla onnistuu..

Mutta ärsyttävimmät tavat. Siis sellaiset jotka saavat vihan nousemaan ja ärsytyksen pilviin. Olen miettinyt onko tarpeetonta, ja miten voisin helpottaa itseäni että nämä eivät ärsyttäisi mutta mitää keinoa en ole keksinyt.

- rään vetäminen kurkkuun. Kovaäänisesti ja usein. Hyvin usein. Kylmällä ilmalla, illalla, aamulla, tulisen ruuan jälkeen yms yms yms. Sanoo että ei halua sitä lopettaa eikä voi. Siis tämän vanhemmat ei ole opettanut että rään vetäminen on kamalaa, epäkohteliasta, sikamaista jne! Hyi kamala. Yhden ulkoilun aikana saattaa tehdä sen 30 krt. Ja joka kerta sykkeeni nousevat ja ahdistus lisääntyy.

Toinen erittäin ärsyttävä tapa on kynsien syönti!!! Sormenpäitten nahan syönti!!! Ja jos leikkaa kynnet kynsisaksilla, ne kynnen palat laitetaan suuhun vaikka on wcssä ja ne voisi heittää vaikka pönttöön!! Sormet ovat ihan kuluneet ja koppurat ja kuivaa nahkaa täynnä, tottakai kun niitä revitään jopa vereslihalle asti. Sitten kosketus tuntuu kamalalta koska kädet ovat välillä niin huonossa kunnossa. Yök. Oikein yököttää välillä ajatella asiaa. Sormien suuhunlaitto on lapsellista, yököttävää, ajattelematonta, ja ihan kerta kaikkiaan ei sovi tähän päivään. Joskus on tehnyt jopa kaverien nähden! Niin kamalaa. Isäni on opettanut minulle pienestä pitäen että sormet eivät kuulu suuhun, koskaan.. Miksi tälle miehelle ei ole vanhemmat mitään opettaneet!! Ja sitten kun olen näistä huomautellut aluksi hellästi, sitten kovemmin ja oikeasti niin että olen tehnyt selväksi että nämä tavat ovat kamalia. Niin ei voi parisuhteen ja minun takia muuttaa tapoja. Välillä mietin mikä sitä ihmistä vaivaa.

Minun tavat varmasti ärsyttävät:

Nalkuttaminen ja pikkutarkkuus edellämainituista

Huonolla mielellä oleminen pienien asioiden takia

Vierailija
88/103 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmasta osasta näitä kommentteja huomaa että se puoliso ei halua oikeasti asua yhdessä tai jos haluaa niin ei ole valmis tekemään paljoakaan toisen ihmisen mukavuuden eteen.

Siis nämä teidän miehethän on ihan possuja käsiä ei pestä vaatteita ei viedä likakoriin ja mitä kaikkea.

Ei kai siinä mitään jos väen vängällä haluaa holhota aikuista. Ymmärrätte varmaan että siksi ne miehet noin käyttäytyy kun joku kulkee aina perässä ja nostaa vaikka ne likaset kalsarit pyykkikoriin kun ei aikuinen mies sitä osaa tehdä.

Ja miksi muuttaa tapojaan - jokaisesta olisi varmasti ihan kivaa että palvelija kulkee oerässä.ja tekee pienimmätkin asiat puolesta.

Vaikka ei holhoaisi aikuista ihmistä, joitakin ei vaan näytä kiinnostavan opetella elämään toista kunnioittaen.

Vierailija
89/103 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ärsyttävimmät tavat:

-jättää vesihanan auki turhaan lorottamaan kun harjaa hampaat (ok, ei haittaa enää kun nykyään ei ole vesilaskua, silti outo tapa)

-roskat ei osu roskakoriin

-kävelee ulkokengillä matolla (ei kuulemma pitäisi haitata)

-tiskaa miten sattuu -> puolet kuivauskaapin astioista likaisia, niissä kuivunutta ruokaa (olen kuulemma liian tarkka, jos asiasta sanon)

-syö epäterveellistä ruokaa ja lihoo

Näillä on mentävä, koska en ole täydellistä ihmistä tavannut.

Vierailija
90/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten raastaa se, että mies laittaa lähes joka päivä herätyskellon aikaisin soimaan, että unirytmi pysyy kohdillaan, ja sitten aamulla lätkäisee sen kiinni ja jatkaa unia. Itsekin siis havahdun kellon pirinään enkä monesti saa enää unta sen jälkeen.

Aiemmin miehellä oli tapana torkuttaa kelloa vaikka tunti niin ettei kukaan saanut nukkua, muttei hän silti noussut ylös. Siihen minulla alkoi palaa käämi ja nyt mies on lopettanut torkuttamisen ja sen sijaan herätyskellon soitua hän nousee ylös ja menee sohvalle nukkumaan, etten minä suuttuisi turhasta aamuherätyksestä. (Vaikka totta kai minä siihen herätyskellon pirinään olen jo herännyt, taas turhaan.)

Sitten jos annan miehen jatkaa unia herätyskellon soiton jälkeen, hän valittaa, että miksen herättänyt. Jos herätän, hän valittaa kun ei saa rauhassa nukkua.

Herätyskellon torkutuksen ja unien jatkamisen takia mies on joskus myöhästynyt töistäkin ja ärsyttää, että minun pitää huolehtia kuin pikkulapsesta, että hän nousee ajoissa töihin.

Miestä taas ärsyttää minun liian äänekäs niistäminen ja se, että minulla kestää valmistautumisessa "liian kauan".

Vierailija
91/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tapa unohtaa esim. palaverin ajaksi äänettömälle laitettu puhelin koko päiväksi äänettömälle

- sukkarullat pyykkikorissa

- treenivaatteiden liputtaminen ympäri asuntoa

- taipumus hamstrata hirveästi ja tarpeettoman paljon liikuntaan ja retkeilyyn liittyvää välineistöä jotka vievät tilaa ja joita käytetään harvoin

- ihme hinku kaivella keitosta pelkät perunat ja muut sattumat ja syödä se kuiviltaan - miksei sitä lientä voi ottaa yhtään lautaselle?

- ja sokerina pohjalla kestoärsytys: jätskiä syödessään mies käyttää hillitöntä ämpäriä ja minimaalisen pientä lusikkaa ja KÄÄNTÄÄ sen lusikan aina suussaan ylösalaisin - ÄRHHHH! :D

AARGH mä en kanssa kestä tuota lusikan ylös alaisin kääntämistä - mikä olet, pieni lapsi, joka ei osaa syödä?? Ylähuuli on lusikan putsaamiseen, eikä sitä tarvitse joka kerta nuolla kiiltäväksi, jos meinaa ottaa seuraavan lusikallisen. Vikan lusikallisen voi kääntää ympäri, jotta saa sen puhtaaksi..

Vierailija
92/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tapa unohtaa esim. palaverin ajaksi äänettömälle laitettu puhelin koko päiväksi äänettömälle

- sukkarullat pyykkikorissa

- treenivaatteiden liputtaminen ympäri asuntoa

- taipumus hamstrata hirveästi ja tarpeettoman paljon liikuntaan ja retkeilyyn liittyvää välineistöä jotka vievät tilaa ja joita käytetään harvoin

- ihme hinku kaivella keitosta pelkät perunat ja muut sattumat ja syödä se kuiviltaan - miksei sitä lientä voi ottaa yhtään lautaselle?

- ja sokerina pohjalla kestoärsytys: jätskiä syödessään mies käyttää hillitöntä ämpäriä ja minimaalisen pientä lusikkaa ja KÄÄNTÄÄ sen lusikan aina suussaan ylösalaisin - ÄRHHHH! :D

AARGH mä en kanssa kestä tuota lusikan ylös alaisin kääntämistä - mikä olet, pieni lapsi, joka ei osaa syödä?? Ylähuuli on lusikan putsaamiseen, eikä sitä tarvitse joka kerta nuolla kiiltäväksi, jos meinaa ottaa seuraavan lusikallisen. Vikan lusikallisen voi kääntää ympäri, jotta saa sen puhtaaksi..

Minä taas en ymmärrä, miten tuollainen voi ärsyttää ketään. :D Siis eihän siitä kai kuulu edes mitään ääntä tai muutenkaan koidu häiriötä. 

Vierailija
93/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää likaiset sukkansa lattialle, ei saa niitä viskottua pyykkikoriin joita on kahdessa eri kerroksessa.

Jättää vaatekaappinsa oven auki, siis ihan seljälleen, jolloin siitä ohi ei mahdu kävelemään ja sekaisin oleva sisältö sattuu silmiin.

Jättää tiskinsä pöydälle tai tiskipöydälle eikä saa niitä tiskikoneeseen.

Leikkaa tomaatin väärin päin viipaleiksi.

Minä

- keräilen tavaraa joka ikiselle tasolle joita kodista löytyy.

-jätän tavaroita käytön jälkeen "väärille paikoille", kun mun mielestä niiden paikka on siellä missä niitä tarvitaan eikä jossakin kellarin sopukassa josta niitä joutuu haeskelemaan eikä edeslöydä.

- leikkaan tomaatin väärin päin viipaleiksi

Vierailija
94/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimossa ärsyttää:

- Jättää vaatteensa levälleen. Sitä samaa, mistä tuolla valitetaan miehissä. Meillä kotona minä hoidan pyykinpesuun liittyvät asiat lähes aina. Pesen, ripustan kuivumaan, viikkaan ja laitan kaappiin. Laitoin myös vaimon vaatteita kaappiin, mutta en laita enää. Lopputulos: vaimon vaatepinot saattavat olla parikin viikkoa jossakin tasolla. Sama koskee "puolipitoisia" vaatteita. Likaiset vaatteet osaa viedä pyykkikoriin, mutta sellaisia vaatteita joita aikoo vielä käyttää uudelleen yllään, jää aina vaan odottamaan uudelleen käyttöä. Kun kasa on lopulta jo pyykkikorin kokoinen, se laitetaan kerralla pyykkiin.

- Keräilee kaikki lattialle jäävät tavarat kasoihin, kasseihin ja röykkiöihin, mutta jättää ne selvittämättä. Sama koskee astioita, jotka kerääntyvät keittiön tiskialtaaseen (eivätkä useinkaan mene tiskikoneeseen, jos minä en laita niitä sinne). Pahimmillaan viimeksi mainittu on johtanut siihen, että sukulaisten tai tuttavien tullessa yllätysvierailulle vaimo tekee "pikatiskauksen" eli mättää pesemättömät astiat muovikasseihin ja kantaa ne saunaan. Josta ne saattavatkin löytyä vasta sitten, kun menen klapikorin kanssa lämmittämään.

- Lapsille huutaminen.

Vierailija
95/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

En todellakaan siivoa mieheni jälkiä. Sukat pyörii lattialla just niin kauan kunnes hän ne itse siivoaa. Huomautan kyllä siitä. Myös likaiset astiansa saa ihan itse laittaa tiskiin, niistä en jaksa enää huomauttaa, lapsi tekee sen mun puolesta " miks mun tarvii jos isikään ei? Isii, mee laittaa sun astiat koneeseen!"

Vierailija
96/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi asia vaimossa ärsyttää: autoilu. Hän jaksaa itse maanisesti nykiä lasten turvaistuimien hihnoja lukuisia kertoja (kerta ei riitä) jotta kaikki olisi varmasti hyvin ja turvallisesti. Tämä on siis sinänsä ihan OK, mutta ei yhdistettynä siihen, miten hän ajaa - hän nimittäin ajaa hyvin holtittomasti.

Minua hirvittää, pelottaa aina hänen tapansa ajaa, kun itse istun pelkääjän paikalla. Hän puhuu paljon ajaessaan, ja keskustellessaan KÄÄNTYY ajajan istuimella puolittain minuun päin ja hakee katsekontaktia. Samalla auto seilaa miten sattuu, ja usein vasta valkoisen viivan tärinäharkotus tai jopa ajautuminen vastaantulijoiden kaistalle saattaa herättää hänet katsomaan tielle. Muutaman kerran olen joutunut viimeksi mainitusta syystä jopa tarttumaan rattiin, mutta tuloksena on ollut aina perheriita. Läheltä piti -tilanteita on ollut useita kertoja. Ja usein esimerkiksi vastaantulevat autot vilkuttelevat valojaan, kun automme kurvailee ja heittelehtii kaistallaan miten sattuu. Siitä vaimoni saa aina isoon ääneen ihmeteltävää.

Lisäksi hän kiihdyttää lyhyilläkin matkoilla usein nopeasti ja jarruttaa yhtä nopeasti. Ei osaa ottaa huomioon liukkautta. Ei myöskään osaa huomioida tai välitä tiessä olevista epätasaisuuksista, vaan ajaa syvimpäänkin routamonttuun tuosta vain. On myös rytännyt autojamme useita kertoja. Useammin kuin kerran on ajanut auton pohjan esimerkiksi kiveen tai kantoon, kun ei kiinnitä lainkaan huomiota esimerkiksi peruuttaessaan autoa metsätien levikkeellä.

Vierailija
97/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pikkuasia raivostuttaa: astioiden jättäminen keittiön tasolle, sekä likaisten että puhtaiden. Kun syömme ruokahuoneen/olohuoneen puolella, niin kumppani kyllä vie astiat keittiöön, mutta jättää ne tasolle, vaikka koneessa olisi tilaa. Samoin astianpesukonetta tyhjentäessään hän usein jättää esimerkiksi kaapin ylähyllylle menevät astiat "hetkeksi" tasolle odottamaan, ja siihenhän ne sitten jäävät. Lopputulos: minä saan jatkuvasti käydä tasolla olevia astioita läpi ja arvailla silmämääräisesti, ovatko ne menossa kaappiin vai koneeseen.

Vierailija
98/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun mä ajan ja mies istuu pelkääjän paikalla, olen monesti huomannut et sillä käy jalat vähän väliä! Painelee olematonta jarrua!

Mä teen muuten tuota, oon nainen.

Vinkki jos ukko ei saa pyykkiä, astioita tms kaappiin, tai laitettua uutta vessa rullaa. Niin älkää paikatko sen jälkii.

Vessa paperivinkki, laita pikku jemma peilikaappiin mistä otat itsellesi paperia mutta älä tuo uutta rullaa jos ukko toistamiseen sen unohtaa. Eiköhän kohta opi kun huomaa kakkosella käydessään että ei hitsi ei olekaan paperia.

Vierailija
99/103 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mennään yhdessä kauppaan, niin vaimo kerää kärryyn kaikenlaista tavaraa mitä vain hän käyttää, mutta sitten kun pitää mennä kassalle maksamaan niin sanookin: Voi että, unohdin rahat ja pankkikortin kotiin. Voitko sä maksaa? 

Vierailija
100/103 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpönttö on joka päivä vähintään kerran tukossa, koska sinne on ladattu ihan liian paljon johonkin muuhun tarkoitukseen käytettyä vessapaperia. Yleensä tilanne tulee vastaan kun olen itse menossa tarpeille tai jo tehnyt ne ja vedän vessan.

Vessa- ja talouspaperia on pakko käyttää ihan liikaa., esim. jos lapsen lusikasta putoaa sosetta pöydälle, niin vähintään 3 isoa talouspaperiarkkia käytetään sen putsaukseen, kun oieasti olisi riittänyt puolikas. Voitte siis kuvitella, miten on asian laita vessassa vessapaperin kanssa. Huvittavaa on se, että puoliso vielä ihmettelee, miksi meillä kuluu niin nopeasti nämä paperit ja koko ajan saa olla ostassa uutta.

Rahapussia ja kotiavaimia on vain niin ylitsepääsemättömän vaikeaa säilyttää kotona jossain tietyssä yhdessä paikassa, jolloin ne myös löytäisi aina nopeasti. Viikossa käytetään varmaan noin tunti aikaa näiden etsimiseen. Jos en osallistu, alkaa mykkäkoulu, koska en tee mitään hänen vuokseen. Tämä on aika iso osa kuitenkin vapaa-ajasta, joka on muutenkin tosi vähissä koska työt, kotityöt, nukkuminen ja lapsenhoito. Sama tilanne oli jo ennen lasta, ollut aina.

Aloitetaan siivoamaan esim. oma vaatekaappi. Nostetaan vaatteet sängyn päälle ja ehkä saadaan se kaappi pyyhittyä. Vaatteet jää sängyn päälle, ovat siinä illalla kun mennään nukkumaan, siirretään siitä lattialle kun ei jaksa enää yöllä tehdä mitään. Vaatteet ovat lattialla vielä viikon päästä, eivätkä siitä siirry ennen kuin minä teen aloitteen. Ei vain ymmärrä miksi ei voi tehdä asioita kerralla loppuun.

Kaupasta on pakko ostaa kaikkea ylimääräistä ruokaa, joka heitetään lopulta pois. "Kyllähän nämä nyt tulee syötyä". Kuinkahan paljon meillä meneekään biojätteeseen pastaa, riisiä, erilaisia jauhoja, kananmunia, kasviksia, hedelmiä sekä muutama päivä sitten valmistettuja aterioiden jämiä. Yritän syödä minkä kerkeän, mutta en ole kaatopaikka, enkä halua tämän takia lihoa porsaaksi. Jos kaupassa ostohetkellä toppuuttelen ostettavaa määrää, saan murhaavaa katsetta. Ainakin 100€ kuussa ruokaa roskiin, ruoka muutenkin kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän