G: Puolison pienet, ärsyttävät tavat? Myös miehet saa vastata ;)
Ja nyt siis nimenomaan sellaisia tapoja joista ei varsinaisesti ole ainakaan mitään isoa haittaa, vaan etupäässä vaan ärsytystä. Saa kertoa myös omista puolisoa ärsyttävistä tavoista :)
Mua ärsyttää
-miehen tapa tipauttaa takkinsa aina lattialle, tuolille tms. Ei ne varsinaisesti tiellä ole, mutta epäsiistin näköistä kun isoja takkeja lojuu siellä täällä.
-Pullonkorkit. Sanotaan heti kärkeen, etät mies ei ole mikään alkkis ;) Mutta KOSKAAN ei laita korkkeja metallinkeräykseen, vaan jättää ne lojumaan pöydille.
-Miestä taas ärsyttää se, kun jos huomaan levysoittimen päällä niin ettei tule musiikkia sammutan virran mutta en katso onko levyä sisällä enkä siis ota sitä pois jos on.
Kommentit (103)
En nykyään jaksa ärsyyntyä miehen tavoista, sillä olen varmasti vähintäänkin yhtä ärsyttävä itse. Sen sijaan kouluikäiset lapset ärsyttävät nyt samalla tavalla kuin mies lapsettomina aikoina :-)
- Inttää raivokkaasti vastaan asiassa, josta ei ole varmuutta hänen puoleltaan, sitten toteaa luovuttaen "no okei..", kun esitän yhdenkin faktan häntä vastaan.
- Ylisuorittaa töissä, alisuorittaa kotona.
- Puhtaat pyykit tippuvat lattialle kun niitä ei saada kaappiin asti -> pesuun uudestaan.
- Tahroja riittää kun eihän jälkiään voi korjata heti...;)
Mieheni on melko epämusikaalinen ja minulla on taas tarkka sävelkorva, rasittaa kuunnella epävireistä lauleskelua. Toisaalta olen sitä mieltä, että kotona jokainen saa olla oma itsensä ja laulaa, jos siltä tuntuu, vaikka se ei menisikään ihan kohdalleen.
- Inttää raivokkaasti vastaan asiassa, josta ei ole varmuutta hänen puoleltaan, sitten toteaa luovuttaen "no okei..", kun esitän yhdenkin faktan häntä vastaan.
Ihan sikaärsyttävää! Mua ärsyttää kun miehet luovuttaa inttämisen kanssa ja myöntää olevansa väärässä!
mies vihaa talvea eikä ole vienyt lasta ulkoilemaan kertaakaan tänä talvena. Ei suostu ostamaan kunnon talvivaatteita kun väittää ettei ne olisi kuitenkaan tarpeeksi lämpimät :o
Lapsi kyllä ulkoilee päiväkodissa 2x päivässä, viikonloppuisin minä lähden lapsen kanssa pihalle tai teemme perheenä jotain muuta.
nämä ärsyttää:
* nalkuttaa ja puhuu rumasti lapsille ja etenkin väsyneenä tiuskii ympäriinsä
* ei ole suvaitsevainen, eikä sosiaalinen
* ei osta itselleen ajanmukaisia vaatteita
* ei hoida kuntoaan
Mun mies puree kynsiä ja jättää kynnet pöydille lojumaan.
"myöhästyy bussista" ja joutuu ottamaan auton.(Vaikka maksaa kk maksua kortista)
Jättää hikiset urheiluvaatteet pussiin.
Ei vie likaisia vaatteita pyykkikoriin.
Siivotessa "unohtaa" imuroida joitain kohtia.
Siinä nyt joitain mitä tuli nyt mieleen.
Rakastan häntä kuitenkin paljon :)
.
järjestän miehen jäljiltä jääkaapin ja astiakaapin.
Miehellä kun on tapana laittaa kaikki matalat pakkaukset (esim. juustot ja leikkeleet) sille ainoalle hyllylle, johon maitopurkit ja muut korkeat mahtuvat pystyyn. Maitopurkit hän laittaa kyljelleen matalalle hyllylle ..ja sitten ihmettelee mihin laittaisi avatun purkin.
Astiakaappiin soveltaa samantyyppistä logiikkaa eikä saa kaappiin mahtumaan edes puolia astioista :/
Mun täytyy sanoa, että olen todella huono sietämään tuon tyyppistä käytännön älyn puutetta. Meillä mies myös tekee tuontyyppistä, minkä minusta apinakin tajuaisi, ja en voi sille mitään, että heti mielessäni mies tuntuu tyhmältä (vaikka ei oikeasti ole, on hyvinkin lahjakas)
En voi tajuta, ettei joku automaattisesti huomaa tuollaisia organisointiasioita.
Ei liity mieheen, mutta olen ollut monessa muutossa mukana. Lähes poikkeuksetta ihmiset alkaa koota tyhjiä muuttolaatikoita ULKO-OVEN VIEREEN eteiseen jossa ne on kaikkein eniten tiellä kun ovesta koko ajan rampataa. Totta kai ne, mitä ei siinä heti enää tarvita, pitäisi laittaa vaikkapa nyt kerrostalossa parvekkeelle, ja jättää kulkureitit kannettaville tavaroille vapaaksi. Kun olen (ehkä 10 kertaa) ehdottanut näin, niin minua katsotaan kuin jotain ihmettä ja kiitellään, että eivät olisi ikinä älynneet ja onpa näin nyt tosiaan parempi. Minun taas on vaikea tajuta, ettei joku tajua tuollaista sanomatta ja neuvomatta.
Tähän miehenkin kanssa kilpistyy. Hän ei tee noit muiden mainitsemia, ei jätä vaaatteitaan lojumaan yms, mutta saan jotenkin aina olla ohjeistamassa miten joku asia menisi kätevimmin, nopeammin ja vähemmin vaurioin. Osaan helposti ja miettimättä ennakoida tilanteita, että vaikka jos paistan pullia niin ei voi laittaa siihen kohtaan mitään muuta, mihin nostan kohta kuuman pullapellin lieden sivuun (meillä on sellainen tietty alusta jolle se aina laitetaan, niin eiköhän sekunnissa siihen ilmaannu muki tai maitopurkki juuri kun olen nostamassa peltiä, keittiö on ahdas eikä muita peltipaikkoja ole). En voi käsittää, miksei joku tajua sellaista automaattisesti. Se harmittaa minua päivittäin ja ajattelen miehestä ei-niin-kivoja :((
-jättää tyhjät maitotölkit pöydälle tai keittiötasolle
-jos niitä maitotölkkejä sitten laittaa roskiin asti, niin ei laita pahviroskiin vaan normi roskikseen
-murustelee ihan hirveästi (jos minä syön leivän siitä ei synny läheskään niin paljon murusia)
-kotiin tullessa mussuttaa leipää ja juo maitoa keittiössä, niin että sen jälkeen keittiön taso on täynnä murusia, tyhjä maitotölkki, maitolasi, rasvainen veitsi ja tasollakin vielä voi hippusia. Lattiallakin niitä murusia sitten on.
-ei käy suihkussa töistä tullessa vaan rojahtaa sohvalle likaiset (jos ei likaiset niin ainaskin hikiset) työvaatteet päällä, sen jälkeen sohva haisee aina hielle ja muutenkin likaantuu (mun mielestä), illalla nukahtaa siihen sohvalle, nousee ylös jossain vaiheessa, käy sitten vasta suihkussa ja ihmettelee kun ei saa enää unen päästä kiini kun on niin pirteä suihkun jälkeen (miks ei voi käydä kotiin tullessa suihkussa, se ratkaisisi koko ongelman)
-ei siivoa mitään jälkiä, kerää omituisia kasoja kuitteja, nauloja, roinaa vähän sinne sun tänne, mutta koska en ole varma että onko niissä jotain tärkeitä papereita mukana, en uskalla heittää niitä pois.
Minussa ärsyttävää on varmaan se että nalkutan kaikista yllä mainituista ja monesta muusta.
Käy ostamassa Stopparia, kynsilakan mallinen pullo ja suti. Laita sitä miehen nukkuessa kynsiin, niin jopas loppuu kynsien pureskelu. Maksaa Sokoksessa 6.90 e.
-jättää tyhjät maitotölkit pöydälle tai keittiötasolle
-jos niitä maitotölkkejä sitten laittaa roskiin asti, niin ei laita pahviroskiin vaan normi roskikseen
-murustelee ihan hirveästi (jos minä syön leivän siitä ei synny läheskään niin paljon murusia)
-kotiin tullessa mussuttaa leipää ja juo maitoa keittiössä, niin että sen jälkeen keittiön taso on täynnä murusia, tyhjä maitotölkki, maitolasi, rasvainen veitsi ja tasollakin vielä voi hippusia. Lattiallakin niitä murusia sitten on.
-ei käy suihkussa töistä tullessa vaan rojahtaa sohvalle likaiset (jos ei likaiset niin ainaskin hikiset) työvaatteet päällä, sen jälkeen sohva haisee aina hielle ja muutenkin likaantuu (mun mielestä), illalla nukahtaa siihen sohvalle, nousee ylös jossain vaiheessa, käy sitten vasta suihkussa ja ihmettelee kun ei saa enää unen päästä kiini kun on niin pirteä suihkun jälkeen (miks ei voi käydä kotiin tullessa suihkussa, se ratkaisisi koko ongelman)
-ei siivoa mitään jälkiä, kerää omituisia kasoja kuitteja, nauloja, roinaa vähän sinne sun tänne, mutta koska en ole varma että onko niissä jotain tärkeitä papereita mukana, en uskalla heittää niitä pois.Minussa ärsyttävää on varmaan se että nalkutan kaikista yllä mainituista ja monesta muusta.
Kaikki osuu meidän isäntään, paitsi tuo nukkuminen. Tätä ei saa nukkumaan, vaikka silmät painuu istuallaan kiinni.
Tuli mieleen, että onko jollain hyviä konsteja, joilla näitä juttuja voisi helpotta/poistaa? Jos toiselle ei mene perille kauniisti pyytämällä tms, mikä voisi auttaa? Onko joku saanut jonkun toisen ärsyttävän tavan kitkettyä pois? Yleensähän se on niin, että toista ei pitäisi muuttaa, vaan itseään, mutta kyllähän yhteiseen kotiin pitäisi saada yhteiset pelisäännöt, että kaikilla olisi kotona tai autoa ajaessa hyvä olla.
-jättää tyhjät maitotölkit pöydälle tai keittiötasolle -jos niitä maitotölkkejä sitten laittaa roskiin asti, niin ei laita pahviroskiin vaan normi roskikseen -murustelee ihan hirveästi (jos minä syön leivän siitä ei synny läheskään niin paljon murusia) -kotiin tullessa mussuttaa leipää ja juo maitoa keittiössä, niin että sen jälkeen keittiön taso on täynnä murusia, tyhjä maitotölkki, maitolasi, rasvainen veitsi ja tasollakin vielä voi hippusia. Lattiallakin niitä murusia sitten on. -ei käy suihkussa töistä tullessa vaan rojahtaa sohvalle likaiset (jos ei likaiset niin ainaskin hikiset) työvaatteet päällä, sen jälkeen sohva haisee aina hielle ja muutenkin likaantuu (mun mielestä), illalla nukahtaa siihen sohvalle, nousee ylös jossain vaiheessa, käy sitten vasta suihkussa ja ihmettelee kun ei saa enää unen päästä kiini kun on niin pirteä suihkun jälkeen (miks ei voi käydä kotiin tullessa suihkussa, se ratkaisisi koko ongelman) -ei siivoa mitään jälkiä, kerää omituisia kasoja kuitteja, nauloja, roinaa vähän sinne sun tänne, mutta koska en ole varma että onko niissä jotain tärkeitä papereita mukana, en uskalla heittää niitä pois. Minussa ärsyttävää on varmaan se että nalkutan kaikista yllä mainituista ja monesta muusta.
Esim. tää äijä on kun joku jälkeenjäänyt pieni tenava. Kulkee ympäriinsä haisten ja sotkien, ihan sokeana kaikelle. Itsekäs, ällöttävä, keskenkasvuinen nulikka!
Sori sinä, joka kirjoitat, ei ole tarkoitus sun miestäsi haukkua suoranaisesti! :D Saat vaan kuulostamaan juuri tuollaiselta, suorastaan karikatyyriltä - varmasti hänessä on hyvät puolensa ja esimerkillisesti keskityit ketjun aiheeseen, mä en vaan KÄSITÄ tollasia ihmisiä (kuin hän). Että saat kuule vähän marmattaakin! :)
Anteeksi vielä, en tarkoita häntä ihmisenä, vaan sitä mielikuvaa jonka ehdin luomaan päähäni jostain aivan vieraasta ihmisestä.
- Käy suihkussa aamulla ennen töihin lähtöä, töistä tullessa ja illalla, joka vitun kerta uusi pyyhe ja voitte kuvitella miten paljon pyykkiä tästä kertyy kun joka kerta vaihdetaan myös puhtaat vaatteet.
-Jättää vaatteet siihen kohtaan missä sattuu riisuun ne.
-Jättää yläkertaan vaatteita ja sitten ihmettelee kun ne ei sieltä tule pesuun.
-Ottaa eripari sukkia jalkaan narulta ja sitten minä ihmettelen miksi ei löydy ikinä pareja.
-Työkaluja löytyy jokaisesta keittiön kaapista,eteisestä, vessasta, housujen taskusta, ym vaikka talli on olemassa.
-Autoon vänkärin paikalla istuttaessa jalat joutuu pitämään korvissa koska jalkatila on täynnä romua. Lapset ei mahdu kunnolla taakse istumaan koska lattia on täynnä romua.
-Miehelläni on 6 päivän vapaita, ja joka kerta homeisia ruoka astioita löytyy repusta kun niitä ei ole voitu laittaa tiskipöydälle heti vapaiden alkaessa.
-Tapa laittaa alushousut ja sukat ruokapöydälle vaikka toiset olisi siinä syömässä.
-Mies tekee hyvää ruokaa MUTTA ei ole ikinä siivonnut jälkiään. Sipulin kuoret saattaa olla kuukaudenkin keittiön pöydällä ja minä en niitä varmasti laita roskiin.
-Tyhjentää astianpesukoneen, ja kysyy sitten minulta missä se ja se vispilä on vaikka itse on sen johonkin työntänyt.
- On ostanut tälle talvelle 6 pipoa ja yksikään niistä ei ole tallessa.
-Jos hän laskee jotain kädestään niin se on hukassa.
Tässä ihan näin aluksi, ja suoraan sanottuna minä en edes ymmärrä miksi enään olen tän idiootin kanssa!
Yksi tuttavapariskunta joiden kanssa oltiin mökillä yhtä aikaa riiteli siitä klassisesta hammastahnan puristamisesta JA siitä mikä oli paras hammastahna. ehdotin sitten että miksi eivät ostaisi omia hammastahnoja, niin siasivat mieluisaa ja saisi puristella mistä haluaa. Katsoivat hetken toisiaan ja totesivat, että noinhan me tehdäänkin tästä lähtien.
No, mulla on tietysti omat vikani mutta kyllä tällaiset tapaukset vähän kummastuttavat :)
Mun täytyy sanoa, että olen todella huono sietämään tuon tyyppistä käytännön älyn puutetta. Meillä mies myös tekee tuontyyppistä, minkä minusta apinakin tajuaisi, ja en voi sille mitään, että heti mielessäni mies tuntuu tyhmältä (vaikka ei oikeasti ole, on hyvinkin lahjakas)
En voi tajuta, ettei joku automaattisesti huomaa tuollaisia organisointiasioita.Ei liity mieheen, mutta olen ollut monessa muutossa mukana. Lähes poikkeuksetta ihmiset alkaa koota tyhjiä muuttolaatikoita ULKO-OVEN VIEREEN eteiseen jossa ne on kaikkein eniten tiellä kun ovesta koko ajan rampataa. Totta kai ne, mitä ei siinä heti enää tarvita, pitäisi laittaa vaikkapa nyt kerrostalossa parvekkeelle, ja jättää kulkureitit kannettaville tavaroille vapaaksi. Kun olen (ehkä 10 kertaa) ehdottanut näin, niin minua katsotaan kuin jotain ihmettä ja kiitellään, että eivät olisi ikinä älynneet ja onpa näin nyt tosiaan parempi. Minun taas on vaikea tajuta, ettei joku tajua tuollaista sanomatta ja neuvomatta.
Auton osista lopulta huusin niin kauan että ne lähtivät talosta.
Olen jättänyt miehen pyykit pesemättä, jos ne eivät löydä pyykkikoriin. Ei auta. Ensin ne paskaiset kasat vetelee ympäri kämppää ja sitten se pesee ne ja uudet kasat valloittavat lattiat.
Heitin maitotölkillä päähän (tyhjällä). Suuttui, kumma juttu, mutta edelleen ne tyhjät purkit vetelee ympäri keittiötä.
Nalkutan varmaan enemmän kuin puhun ja se ärsyttää MINUA!
mua naurattaa nää teidän miehet :D Ihania!
kun mies:
- jättää aina syömisen jälkeen astiansa pöytään
- jättää vaatteita kaikkialle
- ei ymmärrä että asiat voi tehdä eri lailla kun hän ja lopputulos on sama , esim. en kuulemma osaa pestä pyykkiä kun otan vaan satunnaisesti jotain vaikka tummaa pyykkiä koneen täyteen kun pitäis pestä esim vaan sukkapyykkiä jne.
- kuorsaa
- jos siivoaa niin tekee sen kovaan ääneen ja rytinällä että varmaan nyt huomataan et siivoo
Miestä ärsyttää:
- jos joku maiskuttaa (häntä on kuulemma pienenä isoveli lyöny pollaan jos on maiskuttanu)
- välillä miestä ärsyttää että hengitän ja oon olemassa
[quote author="Vierailija" time="11.01.2011 klo 11:48"]
mua apukuskin paikalta jatkuvasti kun ajan autoa.
Oon ihan ok kuski, en ikinä koheltanut mitään tms, mutta mies katsoo aiheelliseksi jatkuvasti kerrata liikennesääntöjä minulle. Myös neuvoo miten kannattaa vaikkapa risteykseen tullessa aloittaa jarruttaminen hyvissä ajoin.
Enää en suostu ajamaan ollenkaan jos mies on mukana, siitä saadaan aina niin mojova riita aikaiseksi.
[/quote]
Oh, olet eksäni kanssa! Onneksi olkoon. Samanlaista se oli meilläkin. Ja mun pitäis kyllä oikeestaan kiittää että aloit vehdata sen kanssa jo ennen kun erottiin, oli helpompi olla uskottelematta itselleen että siinä on yhtään mitään hyvää siinä tyypissä :D Kontrollifriikki joka kontrolloi kaikkia paitsi itseään, hyi olkoon ...