G: Puolison pienet, ärsyttävät tavat? Myös miehet saa vastata ;)
Ja nyt siis nimenomaan sellaisia tapoja joista ei varsinaisesti ole ainakaan mitään isoa haittaa, vaan etupäässä vaan ärsytystä. Saa kertoa myös omista puolisoa ärsyttävistä tavoista :)
Mua ärsyttää
-miehen tapa tipauttaa takkinsa aina lattialle, tuolille tms. Ei ne varsinaisesti tiellä ole, mutta epäsiistin näköistä kun isoja takkeja lojuu siellä täällä.
-Pullonkorkit. Sanotaan heti kärkeen, etät mies ei ole mikään alkkis ;) Mutta KOSKAAN ei laita korkkeja metallinkeräykseen, vaan jättää ne lojumaan pöydille.
-Miestä taas ärsyttää se, kun jos huomaan levysoittimen päällä niin ettei tule musiikkia sammutan virran mutta en katso onko levyä sisällä enkä siis ota sitä pois jos on.
Kommentit (103)
Käytännön organisointikyky
mä en kans tajua, miten ihmiset ei voi edes vähän ajatella, mitä ja miten ne tekee!!
kanssa meillä oli tietyt taisteluaiheet.
Mua ärsytti:
-Vaatteet jäi just siihen mihin sattui riisumaan. No minäpä en niitä enää nostanut, imuroin niiden ympäriltä ja pesin ainoastaan ne pyykit jotka kopassa oli. No oppihan se hetken ajan jälkeen kun sai 2pv pestä omia lattiapyykkejään kun ne siinä olivat kaikkea p*skaa kuukauden keränneet. :) Juu, ei meillä kyllä vieraita tuolloin päässyt kyläilemään.
-Kahvikuppeja ihan missä vain, jopa sohvatyynyjen välissä.
-Meillä hitonmoinen pituusero joten laittoi kaikki tavarat ylähyllyille ja minä kuljin jakkarani kanssa että sain ne tavarat sieltä ylhäältä.
-Neuvoi aina kun ajoin, mutta lopetti kun kerran pysäytin auton, nousin ylös ja totesin että herra voi ajaa kun tuntuu sen niin paljon paremmin osaavan.
Minussa ärsytti:
-Tiskikaapin 'natsimainen järjestys'
-Tavarat aina alahyllyillä.
-Nypläsin kuulemma kaikkia pyykkejä ihan liikaa
-Lakanat vaihdoin usein. (Juu tuon myönnän, vaihdan kaikki lakanat 2-4vk välein).
Nykyisessä suhteessani ainoat mitkä ärsyttää on pyyhkeiden omituisten sijoituspaikat+ kaappien ovien jättö auki.
ärsytä, koska mies tekee pitkää päivää duunissa ja silti todella ihana puoliso ja isä, mutta onhan noita pikkujuttuja esim.
-Jättää likaiset vaatteet pyykkikaapin eteen lattialle, ei laita kaappiin asti.
-Jättää usein astiat tiskipöydälle, ei laita niitä koneeseen tai jos juo oluen, jättää tölkin tiskipöydälle, ei kaappiin jossa tyhjiä säilytetään.
Luettuani muiden vastauksia, alkaa tuntua, että ovat miesten yleispiirteitä :D
Minussa ärsyttäviä piirteitä varmasti miehen mielestä on noista yllämainituista asioista sanominen ja se että olen monissa asioissa tosi hysteerinen :D
Mutta tässä muutamia viime päivinä erityisesti ärsyttäneitä:
- imaisee hampaitaan (kuin olisi lihaa hampaiden välissä) muutaman minuutin välein
- kasaa pidettyjä vaatteita sohvan käsinojalle
- jättää käytettyjä astioita ympäri olohuonetta eikä kerää niitä, kun pistää tiskikoneen pyörimään
- unohtelee tavaroita kyläpaikkoihin (viimeisin on aika hinnakas pyyhe) eikä hae niitä takaisin
- ei voi ottaa työvaatteitaan sinne sohvan käsinojalle tai olohuoneeseen aamua odottamaan vaan kaivaa työvaatteet aamulla kaapistaan minun yrittäessä nukkua
Kumma se on, että toisessa niin moni asia ärsyttää mutta ilmankaan ei voi elää. Kenenkäs tavoista sitä sitten ottaisi pulttia? ;)
- Ei avaa, saati maksa nimellään tulleita laskuja vaan jemmaa ne jonnekin ja unohtaa, ei huomaa myöskään karhukirjeitä koska tosiaan ei avaa niitä. Kaikkien meidän laskujen pitäisi tulla mun nimelläni, sillä en voi ruveta availemaan mieheni postia mutten myöskään tykkää siitä että ulosottomies kolkuttelee vaikka tilillä on koko ajan ollut rahaa.
- Tarvitsee äärimmäisen tarkan ohjeistuksen arkipäiväisten kodin töiden tekemiseen. Jos esim. sanon että korjaisitko likaiset astiat pois niin se saattaa siirtää ne ruokapöydästä keittiön tasolle muttei silti tiskikoneeseen. Ja silloinkin vain juuri ne likaiset astiat, ei mitään muuta mitä aterialta on ehkä pöydälle jäänyt, esim. jäljelle jääneet ruuat, pannunaluset, servietit jne.
- Pitää erittäin huonoa huolta tavaroistaan, lähtee siitä että jos ne häviävät, menevät rikki tai esim. menevät likaiseksi, hän ostaa uusia tilalle. Esineen peseminen, korjaaminen tai komerosta etsiminen ei tunnu hänestä mielekkäältä.
- Usein vetää vessan niin huonosti että siellä lilluu kakkaa edelleen, jos muistaa ollenkaan vetäistä.
(johon olen tehnyt kauppalistan hänelle mukaan), hän kotiintultuaan, kasseja purkaessaan esittelee jokaisen ostoksensa "kato, ostin tämmöisen ja tämmöisen ja tällaista kinkkua ja..." ja ne on huomioitava vaikka itsellä olisi mikä tahansa työ siinä kesken.
Eihän tähän maailma kaadu, mutta jotenkin koomista on mielestäni.
Minussa ei tietenkään ole mitään ärsyttävää =)
" Pitäisiköhän alkaa käymään kauppaa näistä toista ärsyttävistä asioista? Jos sinä et enää jätä likaisia vaatteita lattialle, niin minä lasken aina WC:n istuinosan alas. "
Jos näitä nyt kukaan jaksaa lukea :) Mua siis ärsyttää miehessä mm. nämä asiat:
-ruuan jälkeen laittaa huuhtelemattomat astiat tiskikoneeseen.
- Jos oma shampoo on loppunut, käyttää mun kalliita shampoita ja suihkusaippuoita eikä osta uutta ennen kuin raivostun.
-laittaa pyykit kuivumaan narulle ruttuun, eli siis ei "ripistä" niitä suoraksi ensin.
-Keittäessään makaronia/riisiä laittaa kuivat makaronit lillumaan kylmään veteen ja odottelee veden kiehumista
-Jos tullaan kaupasta kotiin joudun kantamaan kaikki kassit ellen erikseen sano että voisitko ottaa jonkun näistä.
-Televisiota katsoessaan syö jatkuvasti jotain, ja unohtaa lautasia tai mukeja lattialle niin että astun niiden päälle sitten.
-Säätää mun tietokonetta jatkuvasti niin että sieltä häviää kaikenlaista aina "vahingossa".
-Jos ollaan lähdössä johonkin niin aina kestää ja saan odotella ainakin 15-30min täysissä pukeissa että päästään matkaan.
-Mistään ei voida sopia etukäteen jo valmiiksi esim. vaikka missä vietetään joulua tai juhannusta vaan sitä aletaan ihmettelemään vasta edellisenä iltana.
No juu, en jaksa kirjoittaa enempää vaikka näitähän riittäisi. Itse kun olen siis kamalan täydellinen aina ;DD
Miehessä ärsyttää:
- vaatteet ovat AINA keittiön tuolilla (meillä keittiö, olohuone ja ruokatila samassa).
- sukat ovat aina väärinpäin pyykkikorissa (arvatkaa tekeekö lisää työtä kääntää ne joka kerta?).
- tunkee märkiä, hikisiä vaatteita pyykkikoriin, vaikka lähes joka kerta kiellän, koska haju tarttuu muihinkin pyykkeihin.
- ei osaa ripustaa pyykkejä oikein kuivamaan, ainakaan sukkia.
- jättää mukeja ja tyhjiä mehupurkkeja ympäri asuntoa.
- myös boxerit ja t-paidat jäävät usein lattialle, jos on harrastettu seksiä, seksin jälkeen mies ottaa puhtaat, vaikka olisi juuri vaihtanut.
- ei tiedä keittiössä, missä mitäkin on (minä muutin hänen asuntoonsa eikä minkään paikka periaatteessa vaihtunut, tavaraa tuli vain vähän lisää).
- on äärimmäisen pikkutarkka Aku Ankka -taskukirjoistaan, saattaa valkata kaupassa suht kauan, että saa varmasti priimaa.
- yritän laihduttaa, mutta jos syön jotain herkkua, niin mies syyllistää, vaikka sanoo haluavansa tukea.
Miestä ärsyttää:
- olen päällepäsmäri.
- neuvon ruuanlaitossa koko ajan.
- nalkutan vaatteista keittiön tuolilla.
- jatkuva epävarmuus omasta kehostani.
Lisääkin varmaan tulisi mieleen, jos jaksaisi miettiä.
- tapa unohtaa esim. palaverin ajaksi äänettömälle laitettu puhelin koko päiväksi äänettömälle
- sukkarullat pyykkikorissa
- treenivaatteiden liputtaminen ympäri asuntoa
- taipumus hamstrata hirveästi ja tarpeettoman paljon liikuntaan ja retkeilyyn liittyvää välineistöä jotka vievät tilaa ja joita käytetään harvoin
- ihme hinku kaivella keitosta pelkät perunat ja muut sattumat ja syödä se kuiviltaan - miksei sitä lientä voi ottaa yhtään lautaselle?
- ja sokerina pohjalla kestoärsytys: jätskiä syödessään mies käyttää hillitöntä ämpäriä ja minimaalisen pientä lusikkaa ja KÄÄNTÄÄ sen lusikan aina suussaan ylösalaisin - ÄRHHHH! :D
Ei pidä tarpeeksi hyvää henkilökohtaista hygieniaa yllä: käy mielestäni liian harvoin suihkussa, ehkä muutaman päivän välein, ei valmistaudu mahdolliseen seksiin alapesulla päivittäin, ei pese iltaisin hampaita ja hönkii nukkuessa suu auki muhun päin, ei käytä deodoranttia ollenkaan! "En hikoile" Edes urheilemaan mennessä!!
Urheilee liian harvoin, voisi pitää kunnostaan parempaa huolta, ärsyttää kun mahan kohdalta lihonut. Saisin slaagin jos hän huomauttasi minulle lihomisesta !! :) (en ole sanonut hänelle tietenkään)
Se sijaan kerran sanoin ärsyttävästä tavasta olla vastaamatta esittämiini kysymyksiin, sanoin rakentavaan sävyyn että se tuntuu minusta loukkaavalta ja on korjannut tätä tapaansa.
Ai niin ja sikaärsyttävää on kun avaa uuden pakkauksen jääkaapista mitä vaan, maitoa, juustoa tms ennen kun edellinen on syöty loppuun. Kenen odottaa syövän ne jämät sieltä?
Ruokaa syödessään tai siis viimmeisiä haarukallisia ottaessaan työntää sormet ruokaan ja "avittaa" sormilla ruokaa haarukkaan, ja sitten maiskauttaa sormensa suussa puhtaaksi ja jättää lautaset pöytään!
Hei numero 66 "Voi yöh", taistelet ihan kärkikolmikon tuntumassa, kanssasi voitosta kilpailee se jonka mies syö räkää. Huh, huh. Täytyy sanoa että kun näitä lukee niin välillä olen kyllä ihan tyytyväinen etten itse sentään IHAN kaikkia näitä ärsyttävyyksiä tee.
Mua ärsyttää kun rakas ihana oma avovaimoni jättää aina sakset pitkin kämppää ja usein myös likaisia astioita, vaatteista nyt puhumattakaan. Minussa on tosin sata muutakin ärsyttävää asiaa, mutta näitä samoja en hänen kanssaan jaa, ja se menee kai aikalailla niin että sellaiset asiat joista itse on tarkka ja toinen epätarkka, ärsyttää eniten.
on miehen tapa vaihtaa autossa cd-levyä niin, että ottaa ulos levyn joka siellä sisällä sattuu olemaan, ja laittaa sen siihen koteloon mistä ottaa uuden levyn. Eli loppujen lopuksi missään kotelossa ei ole sitä levyä mikä niissä pitäisi olla.
Toinen ärsyttävä piirre on jättää reissusta/työvuorosta/treeneistä tullessa kassi vaan kylmän rauhallisesti eteiseen, ilmeisesti aikomuksena purkaa se joskus seuraavalla viikolla.
Kolmas, ehkä ärsyttävin, on pakkomielle Hesarin lukemiseen aamulla. Ei ehdi laittaa aamupalaa lapsille saati seurailla mitä muksut puuhaa, kun on niin uppoutunut rakkaaseen hesariinsa. Lukiessaan ei kuule mitään, eikä huomioi mitään, mutta saattaa yhtäkkiä kommentoida jotain lehdessä olevaa olevaa juttua ja olettaa että minä keskeytän kaiken mitä oon tekemässä vaan kuunnellakseni mitä mies sanoo.
Ei korjaa jälkiään. Jos esim. Pudottaa jotain lattialle, saattaa hölmönä katsella sitä vähän aikaa, lähteä kävelemään ja jättää pudottamansa tavarat siihen.
Ei osaa etsiä. Kysyy joskus, että missä joku tavara on ja vastattuani aukaisee kaapin oven, silmäilee sisälle ja huikkaa että ei ole. Ja tavara kyllä on siellä, mutta ei välttämättä heti ensimmäisenä esillä.
Valittaa kun ei ikinä ole puhtaita vaatteita. No ei kai, jos säilyttää puhtaita ja likaisia sekaisin ja ihan missä muualla tahansa kuin vaatekaapissa. Miljoonasti sanonut, että minä pesen kunhan vain erottelet likaiset puhtaista. Mutta ei. Ehkä vielä joskus.
Ruokaostokset hoitaa vähän miten sattuu. Saattaa kaupasta tullessaan kehua kovaan ääneen miten kannattaa ruokaostokset tästä lähin hoitaa vain lidlissä kun on niiin halpaa. Sitten kun käy läpi nämä "ruoka"ostokset niin kassista köytyy limsapullo, sipsipussi, energiajuoma ja paketti keksejä. Jaaha...se vissiin on sitten itse käytävä kaupassa, jos haluaa päivällistä tänään.
Aukaisee uudet juusto-, makkara-, leipä- yms. Pakkaukset ennen kuin vanhat on syöty lähellekään loppuun. "ihan vain vähän maistan" mutta sen jälkeen joka kerta ottaa niistä uusista paketeista ja minulle jää ne vanhat ja osa sitten meneekin pilalle, kun ei niitä kaikkia vanhoja ehdi yksin syödä.
ärsyttävintä ja ällöttävintä on miehen kynsien pureskelu sohvalla, pieniä kynnensiivuja löytyy lattialta ja sohvalta. On niin lyhyeksi järsinyt kyntensä että sormenpäät näkyy melkein sentin. Hyi. Kantapäitään myös repii sohvalla.
Ei auta mikään noihin.
Toinen on vaatekaappi. Kiskaisee AINA esim. puseron vaatepinon keskeltä ja pukkaa päällimmäiset vaatteet kaapin perälle myttyyn. Muutaman kerran kun noin tekee, koko kaappi on ihan sikin sokin ja vaatteet rytyssä. Vituttaa. Ei osaa edes laittaa puhtaita vaatteita kaappiin oikeille paikoilleen.
Ei myöskään osaa ripustaa pyykkiä niin ettei olisi ihan rypyssä, vaikka olen sata kertaa neuvonut.
Äitinsä pilaama lössykkä.
Opettakaa naiset pienestä pitäen poikanne kotitöihin, liikaa näitä äitien passaamia miehiä!
-jättää laatikot raolleen
-sanoo, että olisi imuroinut ihan kohta, kun minä hermostun odottamaan ja imuroin. (Nyt odotan taas viidettä päivää, että imuroisi...)
-kysyy "onko hyvää?" jos keskityn lukemiseen syödessäni
-jättää viikatut vaatteeni esim. ruokapöydälle
-jättää likaiset vaatteet makuuhuoneen lattialle, säilyttää välillä myös puhtaita vaatteita lattialla
-kääntää asiat aina niin päin, että minä olen syyllinen
-on vähentänyt kotitöiden tekoa 80%, kun olen lapsen kanssa kotona, vaikka maksamme kaikki puoliksi
-jätti aiemmin välioven raolleen (vauva lattialla vedossa)
-jätti kenkiä vaunujen kulkuväylälle
Laitoin "lapsellisen" lapun välioveen, jossa muistutin asiasta ja ajelin vaunuilla kenkien yli, jos sattuivat olemaan keskellä lattiaa. Nyt ovi menee kiinni ja eteisen lattia on kenkävapaa.
Itse kysyn säännöllisesti mikä minussa ärsyttää, ja yritän karsia ärsyttäviä tapoja parhaani mukaan.
Puhukaa siis toisillenne.
Räkäpallojen syöminen.
Vaimo kaivaa nenäänsä ja sitten vaivihkaa ujuttaa "saaliin" suuhunsa, kun luulee etten huomaa.
sdfsdf kirjoitti:
Räkäpallojen syöminen.
Vaimo kaivaa nenäänsä ja sitten vaivihkaa ujuttaa "saaliin" suuhunsa, kun luulee etten huomaa.
Mun mies kaivoi vaivihkaa kuivaa räkää nenästä ja sneppas se jonnekin avaruuteen eli olohuoneeseen. Huusin naama punaisena ja oli muka pahoillaan. Olen varma että se tekee sitä vieläkin.
kun mies jättää likaiset astiat pesualtaaseen sen sijaan että laittaisi tiskikoneeseen ja kaikkein eniten se, että heittää tiskiharjan sinne sotkun sekaan lillumaan. AAAARRRGH. Miksi oi miksi???
Pienempiä ärsytyksiä:
- jos juo illalla kaljan sohvalla, jättää tölkin/pullon aina olohuoneen lattialle. Lopetin niiden keräämisen, niin meillä oli parhaimmillaan viisi tölkkiä sohvan vieressä lattialla useamman päivän ajan.
- kerää likavaaatteensa sängyn alle ja puhtaat vaatteet tuolille makuuhuoneen nurkkaan. Olen lopettanut sen vaatteiden pesemisen nyt kokonaan.
- jättää kokatessaan kaikki roskat pöydälle, ei koskaan roskiin tai biojäteastiaan.
- kun ollaan lähdössä jonnekin, joudutaan aina odottamaan miestä vähintään vartti.
miestäni ärsyttää:
- en koskaan tiedä, mitä meillä on jääkaapissa tai paljonko sitä on. Jos kysyy kaupassa, jäikö maitoa, voin olla aivan varma, että jäi. Ja todellisuudessa maitoa on puoli desiä jäljellä...
- leikkaan kurkkua juustohöylällä, jos ei satu olemaan veistä käsillä (eikä mies näkemässä)
- mulla on puhelin ja rahapussi aina hukassa
- intän ja jankkaan, vaikka olisin väärässäkin :/ (huono häviäjä)