G: Puolison pienet, ärsyttävät tavat? Myös miehet saa vastata ;)
Ja nyt siis nimenomaan sellaisia tapoja joista ei varsinaisesti ole ainakaan mitään isoa haittaa, vaan etupäässä vaan ärsytystä. Saa kertoa myös omista puolisoa ärsyttävistä tavoista :)
Mua ärsyttää
-miehen tapa tipauttaa takkinsa aina lattialle, tuolille tms. Ei ne varsinaisesti tiellä ole, mutta epäsiistin näköistä kun isoja takkeja lojuu siellä täällä.
-Pullonkorkit. Sanotaan heti kärkeen, etät mies ei ole mikään alkkis ;) Mutta KOSKAAN ei laita korkkeja metallinkeräykseen, vaan jättää ne lojumaan pöydille.
-Miestä taas ärsyttää se, kun jos huomaan levysoittimen päällä niin ettei tule musiikkia sammutan virran mutta en katso onko levyä sisällä enkä siis ota sitä pois jos on.
Kommentit (103)
Sillä oli tapana aina jättää paskaiset astiat lojumaan sinne tänne, ei kertakaikkiaan vaivaautunu niitä viemään astianpesukoneeseen ja se olin mä joka niitä sen jälkiä aina raivaili! Vitutti siivota aikuisen ihmisen jälkiä!
Yks kaunis päivä raivostuin ja uhkasin et seuraavan kerran kun löydän paskaisia astioita pöytien kulmilta niin heitän ne seinään. Katotaan onko sulla sit kivempi siivota niitä sirpaleita lattialta. Katos kummaa...meni jakeluun!
Toinen ärsyttävä tapa sillä oli ottaa jääkaapista ruokatavaraa ja jättää ne sit pilaantumaan keittiönpöydälle. En tajua mikä oli niin ylivoimaisen vaikeaa laittaa ne käytön jälkeen takaisin jääkaappiin? No tääkin rupes kyrpimään ajan myötä...(arvatkaa kuka ne aina raivas?)
Pari kertaa nakkasin ketsupit, margariinit ym suoraan pöydältä roskikseen ja komensin ukon kauppaan ostamaan uudet tilalle.Juu, ruuan tuhlaustahan se oli, mut ei kiinnosta vedellä enää leivän päälle sellaista margariinia mikä kesähelteessä muhi päivän pöydällä! Saatikka sitten keittokinkkua tai juustoa...hyi!!!
Yleensäkään en ole mikään pirttihirmu mutta mieheni äiti en myöskään ole, raivatkoon itse omat jälkensä...helevetti...
ärsyttää kun peruutan autoa , kysyy mies lempeällä äänellä: haluatko että mä peruutan ?
Miksi pitäis miehen peruuttaa , siksikö kun oon nainen...? en oo ikinä autoa ees rutannu mutta hän on!
Ja miestä ärsyttää kun jätän kaikki korkit puoliauki syystä että lapset ei saa limsaa auki jos se on täysillä ruuvattu kii. Niin ja kun jätän kahvikuppiin aina jäähtyneen noron.
ärsyttää kun peruutan autoa , kysyy mies lempeällä äänellä: haluatko että mä peruutan ?
No mut tää oli vaan hellyttävä. :) Vaikka joo, ei varmaan asianomaisesta... :D
Silloin kun mä ajan ja mies istuu pelkääjän paikalla, olen monesti huomannut et sillä käy jalat vähän väliä! Painelee olematonta jarrua!
-jättää tyhjät maitotölkit pöydälle tai keittiötasolle -jos niitä maitotölkkejä sitten laittaa roskiin asti, niin ei laita pahviroskiin vaan normi roskikseen -murustelee ihan hirveästi (jos minä syön leivän siitä ei synny läheskään niin paljon murusia) -kotiin tullessa mussuttaa leipää ja juo maitoa keittiössä, niin että sen jälkeen keittiön taso on täynnä murusia, tyhjä maitotölkki, maitolasi, rasvainen veitsi ja tasollakin vielä voi hippusia. Lattiallakin niitä murusia sitten on. -ei käy suihkussa töistä tullessa vaan rojahtaa sohvalle likaiset (jos ei likaiset niin ainaskin hikiset) työvaatteet päällä, sen jälkeen sohva haisee aina hielle ja muutenkin likaantuu (mun mielestä), illalla nukahtaa siihen sohvalle, nousee ylös jossain vaiheessa, käy sitten vasta suihkussa ja ihmettelee kun ei saa enää unen päästä kiini kun on niin pirteä suihkun jälkeen (miks ei voi käydä kotiin tullessa suihkussa, se ratkaisisi koko ongelman) -ei siivoa mitään jälkiä, kerää omituisia kasoja kuitteja, nauloja, roinaa vähän sinne sun tänne, mutta koska en ole varma että onko niissä jotain tärkeitä papereita mukana, en uskalla heittää niitä pois. Minussa ärsyttävää on varmaan se että nalkutan kaikista yllä mainituista ja monesta muusta.
Esim. tää äijä on kun joku jälkeenjäänyt pieni tenava. Kulkee ympäriinsä haisten ja sotkien, ihan sokeana kaikelle. Itsekäs, ällöttävä, keskenkasvuinen nulikka!
Sori sinä, joka kirjoitat, ei ole tarkoitus sun miestäsi haukkua suoranaisesti! :D Saat vaan kuulostamaan juuri tuollaiselta, suorastaan karikatyyriltä - varmasti hänessä on hyvät puolensa ja esimerkillisesti keskityit ketjun aiheeseen, mä en vaan KÄSITÄ tollasia ihmisiä (kuin hän). Että saat kuule vähän marmattaakin! :)
Anteeksi vielä, en tarkoita häntä ihmisenä, vaan sitä mielikuvaa jonka ehdin luomaan päähäni jostain aivan vieraasta ihmisestä.
Nooh, nuo nyt on pikku juttuja. Oikeastaan ei voi sanoa ihmisestä noin yksioikoisesti mitään, koska tämä on vain yksi osa, niin kun itsekin totesit. Välillä huomautan miehelle että ei hän asu yksin täällä, mutta hänessä on todellakin myös tosi paljon hyviä puolia että en mä nyt jaksa ottaa isompaa stressiä näistä asioita.
T.Sen jätkän muija
eivät millään mene 20 sentin päässä olevaan roskikseen vaan jäävät eteisen pöydälle.
makkarin lattialla on imovanen puolikkaita
tyhjiä kaljatölkkejä löytyy milloin mistäkin
mikään ei ole auttanut :(
mitään hellyyttä kun se on sovinistista mollaamista. Oon kykenevä peruuttamaan autoa siitä huolimatta et oon nainen, mulla on ABC-korttikin , miehellä B
Miehelläni oli ennen vaikka mitä ärsyttäviä tapoja liittyen kotitöihin, mutta olen saanut hänet muuttamaan tapansa. Myös omat tapani ärsyttivät miestäni, joten olemme jakaneet kotitöitä.
Minä hoidan kaikki pyykinpesut ja mies on oppinut tuomaan likaiset pyykit (useimmiten oikeaan) pyykkikoriin. Ennen mies pesi pyykkiä lajittelematta ja sattumanvaraisilla ohjelmilla ja jätti likaisia vaatekasoja lojumaan tuoleille.
Mieheni käyttää meillä astianpesukonetta. Minua ärsytti miehen tapa täyttää kone "edestä päin" jolloin lähes täysinäisiä koreja piti vetää ulos asti, jotta sai viimeiseen vapaaseen koloon astian. Mieheni mielestä laitoin astianpesukoneen liian aikaisin päälle ja täytin sitä huonosti, enkä huuhdellut astioita tarpeeksi hyvin. Nyt mieheni siis täyttää itse koneen ja minä nostan likaiset astiat vain tiskipöydälle. Muitakin vastaavia sopimuksia olemme tehneet eikä meillä enää juuri riidellä tai edes keskustella kotitöistä lukuunottamatta kaupassa käyntiä.
Mies ostaa vain kyseisen päivän ostokset tai korkeintaan huomiselle. Hän ei varaa mitään kuivatarvikkeita kaappeihin ja ostaa aina pienen määrän kerrallaan (esim 2 jogurttipurkkia). Ennen tämä ei ärsyttänyt niin paljon, mutta lasten saamisen jälkeen kulutus on kasvanut eikä kauppaan välttämättä ehdi lähes joka päivä.
ennen ei ikinä tehnyt sitä. Ja kummallakin kaapin ovet jää aina auki. Ja eikä vedä wc pönttöä, pissan jälkeen.
nyhrää paperisilppurin kimpussa. Syöttää silppuriin sellaiset poisheitettävät paperit, joista nimemme ja osoitteemme saattasivat päästä vääriin käsiin. Tämä on ok, mutta silloin kun meillä on siivouspäivä, hän tekee tätä tärkeää tehtävää suurella hartaudella ja syöttää sinne myös kaikki mainoskirjeet ja kirjekuoret, joissa ei meidän tietojamme todellakaan ole. Sillä välin kun herra istuu perseellään paperia silppuriin tunkemassa, olen minä jo ehtinytkin kätevästi siivota miltei koko kämpän.
Kaiken lisäksi siitä silppurista lähtee ihan v***n ärsyttävä ääni :D
mitään hellyyttä kun se on sovinistista mollaamista. Oon kykenevä peruuttamaan autoa siitä huolimatta et oon nainen, mulla on ABC-korttikin , miehellä B
mutta ajattelin lähinnä siltä kannalta, kuinka itse tuli usein puututtua miehen lapsenhoitoon; kuinka hän muka tekee asioita "väärin", vaikka teki vain eri tavalla. Seurasin sivusta ja aina teki mieli puuttua, että tehtäisiinkö asia kuitenkin näin. Kunnes tajusin oman puusilmäisyyteni ja annoin touhuta, valmistahan siitä tuli, vaikkei omalla tavallani.
Kai miehesi on vähän samanlainen, ei vaan ole vielä tajunnut sitä, että osaat kyllä ja pärjäät... :)
Meillä on tehonnut se noihin likaisiin vaatteisiin lattialla, että olen jonkun kerran sanonut, että "voisitko nyt viedä noi vaatteet pyykkiin" niin monta kertaa, että mies on tajunnut, että se on tehtävä nyt heti. Sanon niin monta kertaa, että mies tekee tuon homman.
Sama koskee astioita pöydillä.
Tämä nalkuttaminen on auttanut, mies kun tietää että nalkutan niin kauan, kun homma on tehty. Nykyään riittää jo yksi sanominen, tai on tuo jo huomannut tehdä noi hommat huomauttamattakin.
-vaatteiden ja deodorantin/hiusgeelin jättäminen olohuoneeseen
-laittaa roskia roskikseen, vaikka siellä ei olisi roskapussia
-ei siivoa oma-alotteisesti
minussa miehen mielestä ärsyttää ainakin se että jätän valot päälle huoneeseen vaikkei siellä olisi ketään.:)
mies:
- ei ikinä tiedä missä tavarat ovat. Saattaa hyvinkin kysyä että missä vauvan vaipat ovat. No ovat EDELLEENKIN siinä hoitopöydän vieressä missä aina ennenkin.
- edelliseen liittyen, ei osaa etsiä. Jos sanon että silitysrauta on tuossa kaapissa, niin mies kurkkaa sinne sisään ja sanoo eikä ole. Kun menen itse katsomaan, niin siinähän se silitysrauta on ihan ensimmäisenä. Ei voi olla huomaamatta.
- ei kuule mitään silloin kun istuu tietokoneella. Sataan kertaan saa huutaa oikein nimeltä ennenkuin havahtuu.
- ottaa joka aamu noin 20min suihkun, viikonloppuisin joskus jopa pidemmän.
ei siis mitään vakavaa:
-astiat, kuten mukit, jää olohuoneen sohvapöydälle
- koiran talutushihna heitetään aina lattialle, vaikka sille on naulakko viereisellä seinällä
- vaatteet aina olohuoneen tuolilla, meillä makuuhuoneessa tuoli sitä varten, että siinä voi säilyttää edellisenpäivän farkkuja jos ne eivät vielä pesua kaipaa
- tiskikoneen täyttö, usein jää joitain astioita ulkopuolelle, jotka huomaan kun kone on jo käynnissä.
Tiedän että miestä ärsyttää se että mä korjailen hänen jälkiään, ja "piilottelen" tavaroita, eli vien tavarat paikoilleen, heitän pois jne.. :) ikuinen oravanpyörä siis..
Sanoin ei avovaimo ole saanut sitä opettua, housut nurin puolin tai ainakin toinen lahe. Mies tuumasi äitiinsä tullut, totta se onkin mulla sama vika.
- aina puolityhjän tiskikoneen päälle
- ei älyä vieläkään, että tummille ja vaaleille pyykeille on omat korinsa
- ei kykene keskittymään kuin yhteen asiaan kerralla. Vaikka mä istuisinkin tietsikalla, niin tiedän tasan tarkkaan koko ajan, mitä tässä huushollissa tapahtuu ja vastailen samalla lasten kysymyksiin jne. Mies ei ole ollenkaan mukana vaan on täysin kuuro jos tekee jotain muuta.
- heittää tosi herkästi tavaraa roskiin. Siis jos vaikka paidasta irtoaa nappi niin hän ei vaivaudu tekemään asialle mitään (kysyisi vaikka minua ompelemaan) vaan heittää sen roskiin.
Yksi tuttavapariskunta joiden kanssa oltiin mökillä yhtä aikaa riiteli siitä klassisesta hammastahnan puristamisesta JA siitä mikä oli paras hammastahna. ehdotin sitten että miksi eivät ostaisi omia hammastahnoja, niin siasivat mieluisaa ja saisi puristella mistä haluaa. Katsoivat hetken toisiaan ja totesivat, että noinhan me tehdäänkin tästä lähtien.
Joskus ne ratkaisut on siinä ihan lähellä ja yksinkertaisia. Niitä ei vain huomaa.
Näitä lukiessa olen kyllä tunnistanut lukuisia tuttuja piirteitä, jotka sopivat myös minuun (olen mies). Ja joitakin jotka sopivat puolisooni. Se on kyllä kumma että ne ärsyttävimmät piirteet on joskus vaikeimpia oppia pois tai kitkeä pois, miltä puolelta asiaa sitten katseleekin.
Pitäisiköhän alkaa käymään kauppaa näistä toista ärsyttävistä asioista? Jos sinä et enää jätä likaisia vaatteita lattialle, niin minä lasken aina WC:n istuinosan alas.
- ei kykene keskittymään kuin yhteen asiaan kerralla. Vaikka mä istuisinkin tietsikalla, niin tiedän tasan tarkkaan koko ajan, mitä tässä huushollissa tapahtuu ja vastailen samalla lasten kysymyksiin jne. Mies ei ole ollenkaan mukana vaan on täysin kuuro jos tekee jotain muuta.
Tämä ei ole vika vaan ominaisuus.
Tuo kyllä myös ärsyttää suunnattomasti jos on jokin sellainen asia missä toinen voisi auttaa, mutta sitten ei pyydetä apua. Sitten tehdään jotain tyhmää tarpeettomasti.
on noiden kohdalla luovuttanut :) Kun oikeasti ei ole iso vaiva nostaa sitä takkia naulakkoon tai pullonkorkkia keräysastiaan, ja kyllä mieskin sietää erinäisiä minun ärsyttäviä tapoja mukisematta, nimim. en koskaan riivi hiustuppoja suihkukaivosta vaikka mulla on pitkä tukka.