Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF / ICSI vko 10

31.01.2006 |

En ole nähnyt vielä kenenkään aloittavan tätä pinoa..

Aloitan sumut ensi vkolla 9.2. ja siitä lähdetään liikkeelle. Tämä on eka IVF meille. Viime vuonna tehtiin VL:ssä kolme IUI - kaikki negoja. Siirryimme Naistenklinikalle IVF:ää varten, kun hoidot vievät pienen omaisuuden yksityisellä.

Nyt on kiva, kun alkaa vähän tapahtumaankin, koska odotimme tätä IVF -hoitoa viime toukokuusta lähtien. Odottavan aika on pitkä tässäkin. Joka kuukausi sitä toivoo, että mitäs jos nyt tärppäisi, ja vielä sitä ihmettä ei ole tapahtunut. Olemme selittämättömästi lapsettomia. Varsinaista vikaa meistä ei ole löytynyt.

Olisi kiva jakaa hoidon vaiheita muiden kanssasisarten kanssa, joille osuu IVF / ICSI ko. vkolle. Tulkaa mukaan!

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki piinailijat =)

Mikä on olo muilla? Mulla on vatsa vähän vihdoin laskeutunut, mikä ei sinänsä tiedä hyvää koska lääkäri sanoi että jos kiinnittyminen tapahtuu niin turvotus lisääntyy roimasti n. viikon päästä siirrosta. Suorastaan siis toivon että loppuviikosta rupee vatsa taas turpoamaan. Toivo on aika vähissä kyllä, se yksi kolmoisluokan alkio kun siirrettiin niin ei oikeen uskalla toivoa.

Menkkamaisia kipuja on edelleenkin, vuorotellen myös munasarjoja juilii. Ei oikeen mitään muuta ihmeellistä, vaikka kuinka oireita etsisi=)

-Possukka ja tyyppi pp5

Vierailija
22/94 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei vain ole oikein mitään kerrottavaa. Mulla ei ole ollut minkäänlaisia oireita punktion jälkeen. Vatsakin oli turvoksissa vain ennen punktiota, mutta sen jälkeen palautui heti normaaliksi. Kipujakaan ei ollut punktion jälkeen, olen ulkoillut ja liikkunut muutenkin ihan normaalisti koko ajan. Olisi edes jotakin tuntemuksia, jotta voisi ajatella jotakin masussa tapahtuvan...

...no, jos oikein alan tunnustelemaan oireita, niin kyllä välillä hieman nippailee vatsassa. Mutta vähäistä se on. Ehkä lieviä menkkamaisia tuntemuksia, mutta nekään ei ole mitenkään verrattavissa normaaleihin menkkoja edeltääviin kipuihin. Nyt kun oikein mietin, niin rinnat ovat kyllä olleet hieman arat! Mutta kun ei ollenkaan tiedä, että ovatko nämäkin vähäiset oireet lugejen ansiota.

Minulla ei ole koskaan aikaisemmissa siirroissa menkat alkaneet ennen kuin pari päivää lugejen lopettamisen jälkeen. Eli en usko vuodon nytkään yhtäkkiä yllättävän. Luget pitävät siis oman kokemukseni mukaan vuodon poissa.

Niissäkään siirroissa, joissa lyhytiloinen plussa on tullut, ei ole ollut ennen plussaa mitään selkeitä raskausoireita. Ehkä hieman juuri menkkamaisia tuntemuksia, mutta missään vaiheessa ei ole vatsa turvonnut, kuten Possukka taisi kirjoittaa.

" Taikauskoisena" olen juonut joka päivä greippimehua sekä pienen viinilasillisen punaviiniä. Toivottavasti niistä olisi apua :)

pitkää pinnaa piinistelyyn, viikon päästä tiedetään jo tilanne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs meilläkin on kaksi pikkuista kaveria matkassa. perjantaina siirretty. toinen 1 luokkaa ja toinen 2-3. aiemmista hoidoista ivf-poika syntynyt 2/04! että näköjään se voi onnistua ;) vaikka neljä vuotta meni tässä edellisessä. toivotaan että nyt onnistuisi helpommalla!

mulla on maha turvonnut ainakin vielä.... pientä nippailua, mutta en turhia toivo! sen näkee sitten! miten, koska meinaatte testata? mulle sanottiin että 2 viikkoa siirrosta....en tiedä jaksanko niin kauaa piinailla!

mutta aurinkoista iltaa kaikille kanssa piinailijoille!

T: saanamaaria

Vierailija
24/94 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks töissä menee aika nopeemmin ja joutuu ajattelemaan muitakin asioita. Olen oikeen ahkera ollut töissä tällä viikolla jotta selviän tervejärkisenä viikonloppuun asti. Meinaan testata sunnuntaina pp10 ja päätin että sillon se raskaus näkyy testissä jos on näkyäkseen. =)

Voi sitten varautua veritestiin jo ettei tule liian kova järkytys sitten. Täytyy muuten joka tapauksessa varautua veritestin tulokseen niin, että lähtee töistä ennen sitä puhelua, en pysty kummassakaan tapauksessa olemaan töissä mitenkään enää tuloksen kuulemisen jälkeen!

Negamielellä ollaan, vaikka pitäisi tietty pitää toivoa yllä. Eilen illalla tuli niin omituisia tuntemuksia masussa että vähän toivo nosti jo päätään ja reisissäkin asti oli ihan ihme nippailuja. Kun ei tiedä mitä luget aiheuttaa, niin oireiden seuraamisesta menee hauskuus pois ihan totaalisesti! Tänä aamuna alkoi menkkamaiset kivut, ne olikin jo päivän pari poissa ja alkoi nyt uudestaan. Tietty pelkään että menkat on tulossa, ilman lugeja niiden pitäisi alkaa lauantaina, saa nähdä miten käy.. pidän sormia ja varpaita pystyssä että tämä yksi 3-luokan alkio-reppana olisi kiinnittynyt.

Tissit on edelleen tosi kipeä ja nännit tosi arat ja kutiavat. Vatsa on tosi pallo vieläkin, tai sitten mä vaan oon lihonu=) Kaikki nämä oireet ovat siis menkkaoireita mutta ehkä pari kertaa voimakkaampina.

Mites muilla piinailijoilla?

-Possu pp 6-

Vierailija
25/94 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa jo viikonloppu, niin voisi testata. Minä testaan joko perjantaina pp9 tai lauantaina pp10. Tämän piinailun lisäksi minua jännittää meidän koiran puolesta ;) Ollaan menossa sunnuntaina ensimmäiseen viralliseen kansainväliseen koiranäyttelyymme ja jännittää sekin kovasti!

Etsin tuossa äsken pahimpaan ahdinkoon hausta vanhoja tekstejäni vuoden takaa. Silloin plussasin pas-siirrosta ja halusin lukea, että mitä oireita oli ennen plussaa. Mutta kuten muistelinkin, niin ei minulla silloin ollut mitään oireita. Tämä täysin oireetonkin olotila antaa siis jotakin toivoa.

WAW ja käpyset pp77

Vierailija
26/94 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei ole koskaan madellut näin hitaasti. Onneks en ollut sairaslomalla enää tätä viikkoa, olisin tullut hulluksi jos ei olisi ollut töissä.

WAW, meinaatko testata huomenna? Mä mietin että testaanko lauantaina pp9 vai vasta sunnuntaina, koska lauantaina olisi sitten enemmän aikaa sulatella tulosta. Mutta jos lauantaina tulisi sitten nega, niin mahis tietty olis ettei se plussa näy vielä, eli sitten pitäisi joka tapauksessa testata sunnuntaina uudestaan.. eli yritän sinnitellä sinne sunnuntaille.

Olo on ihan kiikun kaakun, koko ajan vaihtelee fiilis että onko tärpännyt vai ei. En oikein usko mahiksiin ja vähän on menkkatuntemuksiakin, mutta toisaalta vatsa on ihan turvonnut taas ja lääkäri sanoi että niin tulee luultavasti käymään jos alkio kiinnittyy.

Tulkaas muutkin piinailemaan! Onko muillakin menkkatuntemuksia, vatsa turvonnut...? Rinnat ei ole ihan niin arat enää kuin mitä oli aikasemmin, mikä on varmaan huono merkki.

-Possu pp7

Vierailija
27/94 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pissin aamulla apteekin testin tikkuun. Menossa siis pp10. Yksi viivaisen tikun olin juuri heittämässä roskiin, kun huomasin siinä heiveröisen haamun. Pyysin äkkiä miehen paikalle tutkimaan tilannetta ja hänkin totesi, että on siinä " jotakin" . En siis vain itse kuvitellut haamua. Onko se nyt sellainen kuuluisa " viivanpaikka" (onko niitä olemassa?) vai oikea haamu... Huomenna testaan uudestaan, jotta näkisin vahvistuuko viiva ollenkaan. Mukava olo tästä nyt tietenkin tuli. Vaikka samalla pelkään, että hcg on maanantaina vaan joku hikinen 40 ja sitten taas odotellaan arvon nollaantumista. Näinkin kun on jo kerran käynyt.

Mikäs muilla on tilanne? Joko testit polttelevat kaapissa?

Varovaisen toiveikas WAW ja pikku käpyset, pp10

Vierailija
28/94 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa WAW!!! Toivotaan että viiva tummuu!!!!! Minulla myös pp 10...mutta viime yönä koski " menkkamaisesti" masuun. Nyt juilii selkään ja on " menkka" kipuja. Tuntuu että kohta " räjähtää" ja menkat alkaa.....nyyyh!

Hui, uskaltaisinko minäki tehdä????...tänään?...huomenna???

Mutta pidän peukut ja varpaat pystyssä TEILLE!!!!!!!

Ihanaa viikonloppua!!!!!

t:K@ksonen

Vierailija
29/94 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt pp8....vasta! ei oikein mitään oireita ole. Maha turpoaa, mutta mistä sen tietää mikä sen aiheuttaa...jotenkin ei uskalla antaa itsensä ajatella että siellä todella voisi jotain kasvaa.... en kyllä taida perjantaihin jaksaa odotella testiä! Plaah!

Mutta tehkää te muut nyt paljon plussa testejä niin jos se vähän antais toivoa.....

sanamaaria ja kirput pp8

Vierailija
30/94 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAW, pidän peukkuja että viiva tummuu!! Ihana että edes jotain näkyi. Myönnän että menin testaamaan tänään iltapäivällä acon10:llä, ja yksi viivahan siihen tuli vaan vaikka kuinka tiirailtiin miehen kanssa=( Oli kyllä ihan odotettavissa, niin pahoja menkkakipuja oli viime yönä. Mutta sitten mulla kävi kanssa niin, että kun olin heittämässä testiä roskiin niin näin siinä jonkunlaisen " varjon" eli ihan kuin viivanpaikan tosiaan. Mietin että onko se vielä pregnylin jämää, en uskalla yhtään toivoa mitään muuta kun menkkakivut on niin pahat.

Testaan huomenna apteekin testillä joskus illalla ja pidätän veskissä käyntiä tosi pitkään ennen sitä, jos siinä ei näy sitten mitään niin luovun toivosta kokonaan.

Tsemppiä kaikille piinailijoille, nämä viimeiset päivät on ihan tuskaa!=)

Vierailija
31/94 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pp9 vasta, joten siinä mielessä varmaan toivoa on vielä, vaikka nämä menkkakivut tuntuukin vievän kaiken toivon. Tissitkään ei ole oikeestaan yhtään kipeät enää ja vatsan turvotus on laskenut.

Vierailija
32/94 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko testannu muuten jo???????

Vierailija
33/94 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAW ja Possukka: toivon, että testiviivanne tummuvat!!! Paljon plussasäteitä teille.

Takana raskas työviikko. Tämä piinapäivien eteneminen on ollut hidasta, mutta sitä vain täytyy toivoa parasta. Isoin vatsaturvotukseni on jo poissa, tosin en vieläkään mahdu vanhoihin housuihini.. Rintani ovat olleet tosi arat ja pulleammat kuin tavallisesti. Crinonetkin aiheuttavat joitakin samoja oireita, joten en uskalla ajatella asiasta enempää. En ole testaillut ja olemme päättäneet miehen kanssa, että odotamme klinikan veritestiä ti saakka. Vaikka noita kotitestejä on meillä kaapin pohjalla useita, niin jotenkin sitä haluaa suojella itseänsä.. Niitä yksiviivaisia testejä on tullut nähtyä matkan varrella jo ihan tarpeeksi, ja nyt ainakin meillä klinikka saa hoitaa tuon viivan katsomisen.

Vatsani ei ole ihmeemmin kramppaillut. Viikko sitten oli menkkamaista särkyä, mutta sitä kesti vain pari päivää. Nyt on ollut ihan tasaista oloa monta päivää. On väsyttänyt edelleenkin tosi paljon. Ovathan ne hormonit itsessään olleet aika kovia keholle. Menee varmaan oma aikansa, kun ne poistuvat kokonaan kehosta ja keho pääsee normaliutumaan.

Jänniä nämä viimeiset piinapäivät. Jos tulee nega, täytyy toivoa, että pääsee nousemaan henkisesti ylös nopsaan ja etenemään taasen hoidoissa =)

Tsemppiä ja paljon plussasäteitä kaikille!

Hope ja maha-asukki, pp 9

Vierailija
34/94 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viime päivät ollut muissa maisemissa (netittömänä) ja täällähän on viestejä tullut siihen malliin että en enää perässä meinaa pysyä :)

Minä en ole vielä miettinyt tuota testausta, ajattelin aikasintaan keskiviikkona testata. Samana päivänä käyn veritestissä, tosin vastauksen siitä saan vasta seuraavana päivänä. Käyn nimittäin oman paikkakunnan sairaalasssa, josta tieto hoitavaan sairaalaan kulkee vasta seuraavana päivänä. Nykyaikaista tiedonsiirtoa, postilla...

Miehen kanssa ollaan puhuttu siitä miltä hoito on nyt tuntunut ja jos nyt tulee negaa ja PASsista samoin, niin halutaanko samaan ruljanssiin uudestaan. Selvisi samalla, että mies oli huomannut, etten kauheesti nauttinut pistämisestä ja muutenkin selvis uusia asioita siitä miten mies on tähän suhtautunut. Olihan se omalla tavallaan kannustavaa kuulla että mies on mielissään siitä, että olen tähän suostunu. Kaipa hän on vältelly sanomasta sitä, etten kokisi sitä painostuksena. Kaiken kaikkiaan oli hyvä jutella, tähän asti kun on välillä tuntunu ettei mies ole niin kauheasti mukana, että kaikki on hälle ihan sama.

Jatko selviää sitten joskus. Minulla ei ole mielikuvaa punktiosta nukutuksen takia, joten se ei ole negatiivisena kokemuksena estämässä.

Kärsivällisyyttä kaikille rutkasti!!!

Vierailija
35/94 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri apteekin testin ja puhdas nega tuli=( Olinhan sitä odottanutkin mutta silti se eilinen haamujen haamu pisti vähän toiveet pintaan. Täytyy tuota tulosta nyt sitten varmaan uskoa, harmittaa etten ostanut eilen apteekista toista aconin testiä, olisin voinut samanlaisella herkällä kokeilla tänäänkin... HARMITTAA!

Miten muilla, WAW ootko testannut uudestaan???

Vierailija
36/94 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkoi huonosti, koiranäyttely meni meidän hurtan osalta aivan penkin alle. Mutta siitä on jo toivuttu.

Ja tärkeimpään... eli testasin hetki sitten taas apteekin testillä ja haamu siihen edelleen tulee. Ja viiva on ehkä jopa hieman vahvempi kuin eilen, mutta ei kyllä mitenkään merkittävästi. Kyllä se nyt kuitenkin oli selkeästi havaittava, ei tarvinnut käännellä valossa. Huomiseen nyt sitten pitäisi vielä malttaa odottaa. Kyllä minä nyt uskon, että jotakin on ainakin tapahtunut, mutta eniten tosiaan pelkään matalaa hcg-arvoa. Mieluummin ottaisin suoraan negan kuin epätoivoisen hcg-arvon seurannan ensin hitaasti ylöspäin ja sitten yhtä hitaasti takaisin alas. Se on kamalaa kidutusta; ensin herätetään vähän toiveita ja sitten niitä sammutellaan hitaasti kiduttaen. Kamalaa miten pessimistiseksi sitä on tullut...!

Possukka: toivon todella, että se plussa sieltä vielä löytyisi. Toistaiseksi tyhjän ruudun voi laittaa testin vaihdon syyksi, nehän ei tosiaan ole oikein vertailukelpoisia.

Muille myös onnea alkavalle viikolle, possukka ja minä taidetaan toistaiseksi olla ainoat testanneet vai?

Vierailija
37/94 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kirjoitin viestin ja pinossa lukeekin että viimeisin viesti on tullut 22.24. Mutta sitä viestiä ei ole missään, WAWin viesti on viimeisin joka on kirjoitettu aikaisemmin. Hämärää!

Mutta joka tapauksessa: Pahoittelut WAW ettei koirulinne pärjännyt! Mä kävin joskus meidän koirulin kanssa myös näyttelyssä pentuna, mutta ne meni aina niin penkin alle että luovuin siitä hommasta=)

Käytiin sitten hätäisinä miehen kanssa apteekissa eilen illalla vielä ostamassa Early Detection testi. Ja taas testasin=) Haamujen haamu tuli taas, vähän paremmin erotettavissa kuin lauantainen, mutta todella haalea. Pelkään myöskin tuota alhaista hcg-tasoa, mutta mulla on veritesti vasta perjantaina. Huomenna aion vielä testata pp12, luulis että sitten jo näkyisi kunnon viiva jos on kaikki kunnossa. En ole koskaan ollut näin ahkera etukäteen testaaja, mutta nyt kun ensimmäinen ivf menossa niin annettakoon anteeksi malttamattomuus...

Onko WAW sulla tänään veritesti? Tuu heti ilmoittamaan tulos! Onko kukaan muu vielä testannut?

Vierailija
38/94 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virallisesti raskaana :) Tänään pp12 hcg oli 165,3. Hoitajan mukaan se on ihan hyvä luku, tosin omaan korvaan se kuulostaa matalalta, koska edellisen kerran se oli vastaavassa vaiheessa 376 (kesken meni siis myöhemmin). Toivotaan, että tämä alkava taival sujuisi paremmin kuin edelliset.

Ensimmäinen ultra on nkl:lla kolmen viikon päästä 10.4. Nyt vasta piinaava odotus alkoikin, koska juuri tuossa ekassa ultrassa onni kääntyikin viime kerralla suruksi.

Jostain on nyt vain kaivettava luottamus ja uskallettava nauttia tästä ihmeestä! Toivon sydämestäni, että saan teistä muistakin seuraa!

Vierailija
39/94 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, avasin meidän pinon plussatilin. Yritä nyt nauttia alkuraskaudesta, vaikka ymmärrän että se voikin olla tosi vaikeaa.

Tuosta siis näkee, että testit näyttää ihan mitä tahansa, jos eilenkin kerta sait vielä aivan vaalean haamun ja tänään hcg kuitenkin noinkin korkea. Tosi outoa miten testissä ei muka eilen sulla näkynyt vahvaa viivaa???

Itse jännäilen vielä huomiseen ennen kuin testaan uudestaan. Testi polttelee tuolla kaapissa mutta en kestä enää yhtään haamujen haamua, joten yritän pinnistellä huomiseen. Jos huomenna sitten ei näy vahvempi viiva niin tässä on varmaan ollut kyseessä vain jonkunlainen kiinnittymisen yritys. Toivottavasti ei ole niin! Tämä epätietoisuus on tappavaa...

Eikö kukaan muu viikon 10 punktiolaisista ole testannut vielä?

Vierailija
40/94 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes uskaltanut ajatella vielä testaamista! vaikka kovasti odotankin perjantaita että sen sais tehdä. jos siis sinne asti päästän....eilen alkoi olla aika menkkamaisia kipuja ja olen jo aika negalla fiiliksellä. Nyt yöllä oli tullut ruskeaa tuhrua :( Saa nähdä kuinka tässä käy! Jotenkin alkoi heti pelätä pahinta. Muta jos kuitenkin jompi kumpi jaksais sinnitellä! No mut oikeesti olen sitä mieltä että jos ovat ulos tullakseen niin nyt eikä sitten 12 viikon paikkeila....silloin se on vielä kamalampaa! mulla oli km vuosia sitten just noila viikoilla ja hyvä ettei mies ollu jo vaunuja ostanu et pikkasen oli suuri pudotus!

Onnittelut WAW! pyritään samaan :)

Mulle ei muuten ole edes määrätt veritestiä....miksköhän ei?!? Eli ihan aptekin testillä testailen! Mikäs niistä olikaan paras? ja herkin? Viimeksi plussaa testasin apteekin omalla, mut tein sen neljä kertaa....ja vielä vein pissanäytteen varmuuden vuoksi... kun tietysti en uskonut! Ja teillä muilla on ollu vissiin virallinen testauspäivä pp12? mulla pp14! et heittää noikin hoitopaikkakohtaisesti! Muistan viime IVF:stä etä alkionsiirto oli 16.5 ja testin teis vasta 6.6! hirmu pitkä aika odotella! mutta se kannatti....tulos nukkuu tuolla yläkerrassa :)

Mutta hauskaa tiistaita kaikille ja aurinkoisia ajatuksia! Työ kutsuu!

saanamaaria ja kirput pp11