Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF / ICSI vko 10

31.01.2006 |

En ole nähnyt vielä kenenkään aloittavan tätä pinoa..

Aloitan sumut ensi vkolla 9.2. ja siitä lähdetään liikkeelle. Tämä on eka IVF meille. Viime vuonna tehtiin VL:ssä kolme IUI - kaikki negoja. Siirryimme Naistenklinikalle IVF:ää varten, kun hoidot vievät pienen omaisuuden yksityisellä.

Nyt on kiva, kun alkaa vähän tapahtumaankin, koska odotimme tätä IVF -hoitoa viime toukokuusta lähtien. Odottavan aika on pitkä tässäkin. Joka kuukausi sitä toivoo, että mitäs jos nyt tärppäisi, ja vielä sitä ihmettä ei ole tapahtunut. Olemme selittämättömästi lapsettomia. Varsinaista vikaa meistä ei ole löytynyt.

Olisi kiva jakaa hoidon vaiheita muiden kanssasisarten kanssa, joille osuu IVF / ICSI ko. vkolle. Tulkaa mukaan!

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon WAW!!

Minullakin tuo testipäivä on pp 14, kuten Saanamaarialla. Aluksi suunnittelin, että teen pissatestin kotona vasta kun olen käynyt verikokeessa (tuskin jaksaisin odottaa tulosta seuraavaan päivään muuten) Mutta nyt alkaa vähän polttelemaan, että josko sen tekisikin jo tänään. Mutta entäs jos se on nega, huvittaako sitten huomenna herätä aikasin verikokeeseenkin. Plääh.

Mulle on kyllä meilkein joka käänteessä lääkärit ja hoitajat sanonut että mahdollisuudet on nyt hiukan huonommat kuin normaali hoitojaksoissa. Johtuen just siitä irrotuspiikistä ja lisäksi siirrettiin vielä vähän rajatapaus alkio. Aikasemmin kun soitin hoitajalle, että mun luget ei riitä edes testipäivään, niin hän meinas aluks, että tarviiko niitä enää oikeestaan lisää. Periaatteessa tarvitsen enempi ja pidempään tukihoitoa plussankin jälkeen, mutta kun se plussa ei ole niin varma. Aargh. Tuli vähä semmonen olo kuin mun papereihin olis jo valmiiks kirjoitettu että nega tulee.

Mitähän sitä täks päiväks keksis, jottei ajatukset koko ajan huopais ja soutais mahdollisen testituloksen ympärillä ja pitäskö jo tänään testata... Kevät siivous...?

Vierailija
42/94 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä vielä itsekään oikein tajua. On todella vaikea uskoa olevansa raskaana.

Noista hcg-arvoista. Lueskelin netistä ja sain selville, että hcg:n taso virtsassa on yleensä aina matalampi kuin hcg-taso veressä. Eli tämän vuoksi minullakin Apteekin oma testi näytti vain hailakkaa haamua ja seuraavana päivänä hcg oli tuon 165,3. Tosin haamutestipäivänä hcg on voinut hyvin olla alle 100 ja sekin selittää viivan himmeyden. Virtsan mahdollisesti alhaisen hcg-tason takia veritesti on siis hyvä tehdä! Joillakin naisillahan pissatestit eivät anna plussaa vaikka veritesti huitelisi tuhansissa, tosin tämä taitaa olla melkoisen harvinaista.

Apteekin oma testi reagoi (muistaakseni) 25 yksikköön eli on ns. herkkä testi.

Edelleen toivottelen kovasti onnea teille muille ja toivon seuraa plussanneiden puolelle (tosin sinne en kyllä uskalla kirjoitella ennen ensimmäistä ultraa...)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä taisi mennä toiveet hoidon onnistumisesta. Teen illalla vielä sen viimeisen testin ennenkuin heitän kirveen kaivoon.

Haamujen haamu sitten merkkasi varmaan että kiinnittymisyritys on ollut mutta kesken meni=(

Vierailija
44/94 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAW, liityn seuraasi! Veritestini vahvisti tänään alkaneen raskauden. Istukkahormoniarvo oli 73,8, minkä sairaanhoitaja sanoi olevan hyvä. Tämä asia on vielä niin kovin uusi, ettei sitä tahdo oikein tajuta. Pieni ihme kasvaa sisälläni. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saamme jatkaa raskauttamme loppuun saakka. Töistä kotiintultuamme teimme jopa kaksi raskaustestiä, koska halusimme kerrankin nähdä ne kaksi viivaa ja ne näkyivät hyvin. Taidan säilyttää testit.. =) Toivottavasti maha-asukkimme on kiinnittynyt oikeaan kohtaan. Voiko muuten näissä hoidoissa tulla kohdunulkopuolista raskautta? Tuulimunaraskaus ainakin on ohitettu.

Tämä raskaus tuntuu erikoisen ihanalta, koska viisi vuotta sitten minulta löydettiin kilpirauhassyöpä ja sen takia meni " hukkaan" nämä vauvakuviot kolmeksi vuodeksi. Nyt olemme olleet lapsettomuushoidoissa kaksi vuotta ja tämä on elämäni ensimmäinen plussatulos. Sanat eivät riitä kuvaamaan tätä onnentunnetta. Onhan minulla jo ikääkin..

Meillä on Naikkarilla ultra 12.4. Varasimme jo loppusyksystä talvilomamatkan pääsiäiseksi Algarven alueelle Portugaliin. Saa nähdä pääsemmekö menemään sinne.

Toivon sydämestäni, että teillä Possukka, Saanamaria ja Iidaleena tärppäisi jos ei nyt, niin pian. Paljon plussasäteitä ja tsemppiä teille!!!

Haluan kiittää teitä kaikkia tuestanne. On ollut hienoa jakaa tuntemuksia kanssanne.

Hope ja pieni maha-asukki, rv 4

Vierailija
45/94 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa että sinullakin kävi noin hyvin. Nyt paljon vauvaliimaa mukaan että masuasukki pysyy mukana loppuun saakka.

Testasin eilen taas pp12, ja nyt tikkuun tuli heti kaksi viivaa! Toinen viiva oli himmeämpi, mutta ei mikään haamujen haamu enää, vaan ihan vaaleanpunainen pimeässäkin selkeästi erotettava. Viikonloppunahan piti eri kulmista tiirailla tikkua että näkyykö siinä mitään=) Eli positiivista on se, että hcg on selvästi koko ajan noussut.

Mutta pelottaa tuhrun alkaminen, eilen tuhrutti jonkun verran mutta onneksi tänä aamuna ei näkynyt mitään. Pelkään että menee kesken. On tuolla masussa jotain ihan selvästi, täytyy vaan toivoa että tuhru lakkaa ja asukki pysyy matkassa. Perjantaina on vasta veritesti joten sinne asti pitää jännätä. Lopetatteko muuten luget nyt heti? En mitenkään uskaltaisi lopettaa niitä varsinkin kun tuhrua tulee, täytyy kysyä lääkäriltä että saisinko uuden reseptin. Jos siis raskaana ollaan. Vielä ei uskalla liikaa toivoa!

Onnea vielä WAW ja Hope66, toivottavasti me muutkin seurataan perässä! Viikko 10 näyttäisi olevan aika hedelmällinen! =)

Vierailija
46/94 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Hope66 ja Possukka! Uskon, että veritesti vahvistaa sinunkin Possukka olevan raskaana! Eihän ne viivat testiin tyhjästä tule! Tuhru oli toivottavasti vain kiinnittymisvuotoa. Me taidetaan pistää kertaheitolla ivf:n onnistumisprosentit rikki, 10 viikossa taisi olla taikaa :)

Toivotaan vielä, että lopuillakin kymppiviikkolaisilla onnistuisi!

Vierailija
47/94 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hoitaja sanoi maanantaina, että voin lopettaa parin päivän päästä luget (eli tänään). Tuoresiirrossa lugeja ei kuulemma tarvita pidemmälle, pas-siirroissa käytetäänkin sitten vielä jopa viikkoja plussatestin jälkeen. Vähän kyllä pelottaa tuo lugejen lopettaminen... Minulla on kaksi aloitettua pakkausta ja ajattelin ne kuitenkin käytää loppuun. Taitavat riittää tämän viikon loppuun tai ehkä ensi viikon alkuun.

Vierailija
48/94 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään jo todenäköisyyksien ohi selvästi onnistumisprosentissa. Aivan ihanaa!

Kyllähän siis minäkin raskaana olen ainakin tavallaan, eihän ne viivat testiin tule muusta syystä ja viiva on koko ajan vahvistunut. Mutta tuhrua taas tänäänkin näkyvissä, joten pelkään että menee kesken.. luulisi ettei kiinnittymisvuotoakaan enää ole näin myöhään.

Mutta ei auta kuin toivoa parasta. Tsemppiä vielä niille ketkä eivät ole testanneet! Tehdään tästä oikeen kunnon ennätysviikko!!

Vierailija
49/94 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rtestin tulokseksi tuli nega. Kaipa se on tavallaan ollut ihan odotettukin tulos.

Meillä on vielä yksi olki odottamassa ja sain jo ajankin PASsin suunnitteluun. Ensin pitäisi vaan yhdet kuukautiset ainakin odottaa.

Eiköhän tämä tästä.

Vierailija
50/94 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ettei onnistanut tällä kertaa. Onneksi teillä on kuitenkin pakkasessa vielä papusia odottelemassa.

Kävin tänään veritestissä mutta tulokset saan vasta huomenna, kun VL tekee niitä vain perjantaisin ja tiistaisin. Kamalaa tämä odottelu.

Tuhrua on ollut taas tänään ja menkkakipuja.. pelkään että hcg on tosi alhainen.

Vierailija
51/94 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi seuraavan hoidon suunnittelu yleensä auttaa toipumisessa. Voimia!

Hope66: kyselit jossakin viestissä kohdunulkoisen riskeistä. Minusta tuntuu, että minulla pyörii päässä vain kaikenlaiset riskit ja aikoinaan tuotakin asiaa selvittelin. Kauhukseni sain selville, että itse asiassa ivf:ssä on suurempi todennäköisyys kohdunulkoiseen kuin normaalisti. Syytä tähän en tiedä.

Vierailija
52/94 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten viestissä sanoit niin rahaa yksityiselle puolelle uppoaa, mutta myös jonottaminen on piinaa...

Olemme siis jonossa Helsinkiin Naistenklinikalle ja mietin, että kuinka kauan te jonotitte?

Vierailija
53/94 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo oikeastaan odotettavissa, joten en ole pettyynyt! Vuoto alkoi viime yönä!Kyllä luonto tämän asian hoitaa! Pitäis tunnin päästä alkaa lääkärille soittelemaan jatkosta jos vaikka pääsis pian taas hommiin! Mutta jatkakaa te plussanneet onnellista odotusta ja eka ultraa! toivon sydämestäni että saatte jatkaa matkan loppuun asti! Meillä kuitenkin pettymystä ja tuskaa lievittää tuo 2v IVF-poika! Onhan meilä jo tämä lapsi....voiko toista lahjaa vielä odotaa.....se jää nähtäväksi!

Aurinkoista päivää!!!!

saanamaaria kp1

Vierailija
54/94 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääsette jatkamaan hoitoja pian.

T. Possukka pp15, edelleen jännityksessä...

Vierailija
55/94 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hcg jotain yli 100, mikä on kuulemma hyvä. Mutta tänään tuhruttelu on muuttunut punaisemmaksi, joten pelkään että keskenmeno tulossa. Viikonlopun aikana pitäisi selvitä mikä tilanne, tämä on kyllä ihan p**seestä...=(

Vierailija
56/94 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut saanamaria, parempaa onnea seuraavalle kierrokselle!

Possukalle varovaiset onnittelut, eipä meillä kellään hcg-arvot päätä huimaavia olleet. Pidetän peukkuja ylhäällä, että kaikki menisi hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
57/94 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verinen vuoto lisääntynyt niin paljon, että keskenmeno ihan varmasti tulossa. Tuntuu NIIN epäoikeudenmukaiselta että ensin saa iloita niistä kahdesta viivasta jotka testiin ensimmäisen kerran elämässä tuli, ja sitten se onni otetaan pois.

Tsemppiä Hope66:lle ja WAW:lle että raskaus jatkuu onnellisesti loppuun saakka, ja onnea teille muille seuraavaan hoitoon.

T. Possukka, vielä rv 4+4 mutta ei kauaa.

Vierailija
58/94 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iidaleena ja Saanamaaria: olen pahoillani teidän negoista. Tuntuu varmasti pahalta, kun samasta pinosta lähtipiinajat raskautuvat ja itselle ei suoda sitä onnea. Uskon ja toivon, että teillä tärppää pian. Kesäkin tekee tuloa..

Possukka: toivon sydämestäni, että vuotosi olisi silti vielä ok ja raskautesi jatkuisi. Monilla, jotka ovat raskautuneet, on ollut melkein kunnon menkat ja eikä ole mennyt kesken.. Ymmärrän, miten pahalta ja epätoivoiselta olosi tuntuu nyt, vielä ei ole kaikkea menetetty. Tsekkaa VL:n kautta heti alkuvkosta tilanteesi, niin saat vähän varmempaa tietoa. Voimia sinulle.

Minulla on ollut ihan hurjan raskas vko takana. Ensin ti sain tietää +tuloksen, ke töihin mennessä kuulin läheisen työtoverini saaneen sairaskohtauksen ja kuolleen, ke iltana lapsuudenystäväni ilmoitti että meidän yhteinen lapsuudenystävämme on teholla hengityskoneessa ja tila hyvin kriittinen.. hänelle tehtiin viime pe sappikivenleikkaus ja siinä lääkäri oli tyrinyt tehden reiän suoleen, mistä nyt oli valunut nestettä vatsaonteloon ja ystävälleni oli tullut samassa rytäkässä kehoon streptokokkibakteeri ja yleinen verenmyrkytys. Ystäväni edelleen teholla jo viidettä päivää. Olen ollut tunteideni kanssa ihan pihalla. Samaa aikaan olen pelännyt saavani keskenmenon, kun olen itkeskellyt näiden kaikkien takia. Miksiköhän ihmiselle pitää kaikki tapahtua samaa aikaa --jotain kohtuutta edes!

Tuntuu niin ihanalta, kun olen saanut teiltä paljon onnitteluita ja tsemppausta. Aitoa vertaistukea. En tätä pysty saamaan edes sellaisilta ystäviltäni, jotka eivät tiedä lapsettomuuden suossa rämpimisestä.

Kiitos vielä kerran teille kaikille. Olette olleet ihania. Toivon teille oikein paljon tsemppiä ja auringonpaisteisia kevätpäiviä.

Vierailija
59/94 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös ensimmäinen IVF luultavasti viikolla 10, ensi viikolla mennään kyllä vasta lääkäriin lopullisesti päättämään hoitomuoto, mutta mikäli päädymme IVF:ään eikä IVM:ään, niin sumut alkavat myöskin ilmeisesti 9.2 ja näin ollen punktio viikolla 10!

Meillä siittiöissä vikaa elikkä suoraan ICSIin. Olemme myöskin odotelleet toukokuusta lähtien, on tämä ihanaa kun vihdoinkin tapahtuu jotain!

Tsemppiä teille hoitoon, ja piinaillaan sitten yhdessä...

Vierailija
60/94 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pinoudun tähän pinoon! Meillä käynnistymässä toinen ivf:mme, hoidossa olemme Helsingin nkl:lla. Synarela-sumut aloitan ensi maanantaina 6.2. Olen syönyt e-pillereitä nyt tauotta putkeen 5kk, ja sumuja ja pillereitä otan kolme päivää samanaikaisesti ja sitten torstaista 9.2. jatkan pelkkiä sumuja. Menopur-pistokset aloitan näillä näkyminen 22.2. ja punktio sitten alkuviikosta viikolla 10.

Taustaa: minulla hankala endo ja pco-maiset munasarjat + ovuloimattomuus. Miehestä ei suurempaa vikaa ole löytynyt, simpat ei nyt aivan priimaa kai ole, mutta normaalin rajoissa kuitenkin. Lapsettomuutta takana nyt neljättä vuotta, joista kolmatta vuotta ravataan nkl:lla. Endoa on leikattu kahdesti laparoskopiassa ja nyt marraskuussa oli laparotomia, jossa jouduttiin myös suolta poistamaan. Ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta kemiallinen raskaus ja yhdestä pakastesiirrosta raskaus, mutta sikiön kehitys loppui viikolla 7. Keskeytynyt keskenmeno, jonka seurauksena ensin lääkkeellinen tyhjennys, jonka epäonnistuttua vielä kaavinta.

Nyt odotukset ovat korkealla, laparotomian ja 5kk:n endon kuivattelun jälkeen mahdollisuutemme ovat kai suuremmat kuin koskaan aiemmin. Toivottavasti ei taas tarvitse pudota korkealta.

Tsemppiä meille kaikille!