Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF / ICSI vko 10

31.01.2006 |

En ole nähnyt vielä kenenkään aloittavan tätä pinoa..

Aloitan sumut ensi vkolla 9.2. ja siitä lähdetään liikkeelle. Tämä on eka IVF meille. Viime vuonna tehtiin VL:ssä kolme IUI - kaikki negoja. Siirryimme Naistenklinikalle IVF:ää varten, kun hoidot vievät pienen omaisuuden yksityisellä.

Nyt on kiva, kun alkaa vähän tapahtumaankin, koska odotimme tätä IVF -hoitoa viime toukokuusta lähtien. Odottavan aika on pitkä tässäkin. Joka kuukausi sitä toivoo, että mitäs jos nyt tärppäisi, ja vielä sitä ihmettä ei ole tapahtunut. Olemme selittämättömästi lapsettomia. Varsinaista vikaa meistä ei ole löytynyt.

Olisi kiva jakaa hoidon vaiheita muiden kanssasisarten kanssa, joille osuu IVF / ICSI ko. vkolle. Tulkaa mukaan!

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta tähän pinoon vielä, lääkäriaikaa odotellessa... mutta nostan ettei tiputa kauheen pitkälle!

Vierailija
62/94 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaudun tähän mukaan kun sattui niin sopivasti.. Minulla myös IVF viikolla 10 tai 11, riippuen miten munikset kasvavat.. Synarelat aloitan 15.2. Tämä on kolmas IVF. Eka tärppäsi, mutta loppui keskenmenoon ja toinen viime syksynä ei tuottanut tulosta, kun kiinnittymistä ei tapahtunut joten tässä ollaan. PAS:it eivät ole myöskään onnistuneet koska sulatukset ovat menneet mönkään....

Meillä syy lapsettomuudessa minussa.. Kohdunulkoisten raskauksien takia on molemmat munatorvet poistettu eikä muuta keinoa raskaaksitulemiseen ole kuin nämä IVF-hoidot, tavallaan helpottavaa kun ei tarvitse joka kuukausi miettiä onko raskaana vai ei.. Lasta yritetty elokuusta -01.

Minä olen mukana enemmän sitten kunhan hoidot konkreettisesti alkavat ja siihen asti pidän hiljaiseloa...jos maltan : )

Tsemppiä ja iloista mieltä kaikille mukana oleville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla icsi myös joko vkolla 10 tai 11. Lapsettomuutta ollaan kärsitty 4.5 vuotta. Pitkä hoitohistoria takana, yhteensä tehty 5 hoitoa ja 1 pas.

3xivf/icsi ->kaikista puhdas nega

4.icsi -> km rv5, pas -> nega

5.icsi -> km rv 7

vika on miehen siittiöissä. itselläni on toinen munatorvi poistettu, mutta muuten kaikki ok.

nyt siis aloitellaan 6. hoitoa, ja ilmeisesti myös viimeistä.

progrenin eli jarrupiikin pistän ensi viikolla torstaina 9.2.

Vierailija
64/94 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että pinossa on näinkin monta samassa aikataulussa menevää, toki toivoisi että ei olisi kun eihän tätä kenellekään toivo...

Mutta siis kuitenkin, kivaa että on piinailukavereita=)

Tänään varmistui aikataulu, eli sumut alkaa 9.2 ja pistokset joskus parin viikon päästä siitä. Kontrolliultra on 21.2 ja samalla myös pistoskoulutus. Punktio siis viikolla 10 näillä näkymin.

Tsemppiä kaikille mukana oleville! Jännittää sumujen aloitus, tuossa ne pöydällä odottelee valmiina. Jännittää että miten ihmeessä muistan ottaa joka päivä samaan aikaan, täytyy pistää puhelin muistuttamaan. Ja jännittää että miten ne muhun vaikuttaa, kun ensimmäinen IVF meneillään.

Vierailija
65/94 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että saimme oman pinon kasaan! Pian päästään pähkäilemään yhdessä. Odotan tätä hoitoa mielenkiinnolla, koska sitä ei olla tehty meille koskaan ja prosentuaaliset mahdollisuudet ovat siinä kuitenkin huomattavasti paremmat kuin inseminaatioissa. Mennään Naistenklinikalle siis nyt to ja saamme käteen kaikki reseptit + tarkemmat hoitoajat.

Toivotaan, että me kaikki päästään alkion siirtoon saakka ja että mahd moni plussaisi. Pidetään peukkuja yllä!!!

Possukka, onko sinun hoitosi vahvistunut vielä?

Mukavaa viikkoa kaikille =)

Vierailija
66/94 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope66: kirjotettiin edelliset viestit näköjään ihan samaan aikaan, nyt vasta huomasin kirjoituksesi, luulin että omani oli viimeinen=)

Hoidon varmistuminen lukeekin tuossa edellisessä viestissäni. Tänään siis alkoi sumut ja ensimmäiset suihkaukset vetäisin aamulla. Kohta on toisten suihkausten aika. Jännittää että muistanko aina varmasti samaan aikaan, lääkäri tähdensi että heittoa ei tosiaan pitäisi olla yhtään ja 12 tunnin välein pitää ottaa. Puhelin on siis pirauttamassa seuraavat 4 vk aamulla ja illalla=)

Pistoskoulutus on parin viikon päästä, eli vähän alle kaksi viikkoa vedän sumuja ja sitten on kontrolliultra ja samalla pistoskoulutus. Katsotaan sitten alkaako pistokset siitä. Mikä teillä muilla on aikataulu?

Ensimmäinen hoito menossa joten kovasti jännittää ja täytyy yrittää pitää tassut maan pinnalla ettei pety liikaa jos epäonnistutaan...

Vierailija
67/94 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä sumuttelen jo viidettä päivää. Yök, kun maistuu tuo Synarela inhottavalle valuessaan nenästä nieluun... Arkisin olen ottanut sumut suht samoihin aikoihin, mutta minä en kyllä viikonloppuna ajatellut pistää kelloa soimaan. Vai onko tunnin parin heitosta oikeasti merkittävästi haittaa? Minulle ei lääkäri aikataulun tarkkuudesta sanonut mitään, ainoastaan antoi ohjeeksi sumutella aamulla herätessä ja sitten taas illalla. No, pitää pohtia asiaa vielä. Edellisessä ivf:ssä minulla ei ollut sumuja käytössä, joten kokemusta ei ole. Muita lääkkeitä olen kyllä aina ottanut miten sattuu :) aikatauluista välittämättä... ehkä nyt olisi terästäytymisen paikka. Tosin vuosi sitten pas-plussa tuli juuri tuollaisesta huolettomasta hoitokierrosta, jossa lääkkeet otin silloin kun satuin muistamaan, mutta sehän menikin kesken.

Vierailija
68/94 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAW: Mulle lääkäri sanoi että pitää muistaa ottaa tosi tarkalleen samaan aikaan sumut 12 tunnin välein, mitään tunnin heittoa ei kuulemma saisi olla.. en sitten tiedä kuinka tarkkaa se oikeasti on. Mutta aion pistää kellon herättämään viikonloppuna, koska arkisin olen ottanut puol 7 aamulla ja jos viikonloppuna ottaisin sitten kun herään itsekseen niin menis MONTA tuntia pidemmälle=)

Maistuu joo tosi pahalle, ja tuntuu ettei nenän limakalvot oikeen tykkää, niistäessä tulee verta. No, " jo" neljän viikon päästä se on ohi, eiköhän sen kestä...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
69/94 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi vuoto perjantaina, viisi päivää sumujen aloittamisesta ja pari päivää e-pillereiden lopettamisesta. Minulla oli tiputellut jo muutaman viikon vähän reilumminkin ja mietin jo, että onkohan siellä enää mitään mitä vuotaa, mutta näköjään oli. Ja reilusti. Minulla on endon takia ollut aina vuodon ajan aivan järkyttävät kivut, mutta nyt selvisin melko vähällä! Ihanaa, tavallinen burana 600 ja naxopren tehosi särkyihin, kun tavallisesti edes tramal ei ole auttanut. Marraskuun laparotomiasta on siis ollut hyötyä. Toivottavasti auttaisi raskautumisessakin.

Niin, ja laitoin sitten viikonloppuna herätyskellon soimaan sumuja varten. Iltaisin tosin tuppaa oikea aika unohtuvan...

Vierailija
70/94 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee menkat alkoi ajallaan, pääsen siis piikittelemään aikataulussa. Ensi viikolla kontrolliultra ja sitten piikitykset. Sumut ei ole aiheuttaneet mitään ihmeellistä, alkuviikosta olin tosi kiukkunen ja itkuinen ja turvonnut, mutta nyt taas ei tunnu että vetäisin mitään ylimääräistä.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
71/94 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vkoa olen nyt sumutellut ja huomenna on lääkärin vast.otto + pistoskuvion harjoittelu jne. Olen tosi iloinen, että pääsemme jo tähän vaiheeseen. Menkat oli tosi kipeät ja runsaat, tulivat melkein ajallaan. En ole koskaan vuotanut niin paljon kuin nyt. Mikään särkylääke ei tuntunut auttavan. Mutta menkkojen alkaminen avasi uuden oven ja pääsemme eteenpäin. Jotain positiivistakin..

Synarela-sumutteet ovat ärsyttäneet mun nenääni + pää on ollut kipeänä + kuumia ja kylmiä aaltoja on ollut ihmettelemiseen saakka. Kauankohan nämä oireet kestävät? Vai tuleeko oireita vielä lisää pistosten myötä. Kääääk! Mahani ei ole vielä kovin turvoksissa, vielä mahdun housuihini, mutta pistosten myötä täytyy siirtyä väljempiin housuihin.

Olen ymmärtänyt, että pistoshoito alkaisi heti huomenna ja Naikkarille käyntiä varten pitäisi ottaa myös Puregonkynä + ampulli. Meneeköhän tuo ampulli huonoksi, jos sitä täytyy pitää monta tuntia huoneenlämmössä? Paketin kyljessä luki säilytystä varten +2 - +8 ja olen nyt säilyttänyt Puregon 900 jääkaapissa. Onko teillä tietoa tästä?

Meidän pinokin varmaan tästä aktivoituu, kun pääsemme tosissaan hoidossa eteenpäin =)

Terkkuja kaikille ja paljon tsemppiä!

Vierailija
72/94 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen nyt sumutellut reilu pari viikkoa. Minulla ei ole ollut mitään oireita, ei edes nenä ole ärsyyntynyt kuten Hope66 taisi kertoa. Ja ei kai Synarelan pitäisi vatsan turvotusta aiheuttaa? Ehkä se sinulla Hope66 johtuu jostakin muusta. Minäkin menen huomenna naikkarille pistosopetukseen. Meillä lääkkeenä on menopur ja se säilötään huoneen lämmössä, joten en osaa Hope66 sinua tuossa kuljetusasiassa neuvoa. Sinänsä vähän ihmettelen, että miksi lääkkeet pitää ottaa mukaan, koska ainakin viime kerralla pistosopetuksessa käytettiin neuloja heidän varastostaan. Ja lääkettähän ei neuloissa harjoitellessa ole, vaan harjoittelu tapahtuu tyjillä neuloilla. Mutta tietenkin minäkin toimin ohjeen mukaan ja otan lääkkeet mukaan. Ja minun kohdallanihan harjoittelu ei tapahdu kynän avulla, koska menopuria ei annostella kynästä vaan pitää itse pelleillä ampullien kanssa samalla lailla kuin irroituspiikinkin kanssa.

Vierailija
73/94 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli edellisessä ivf:ssä minulla alkoi oireet (lievät) vasta pistosten alettua. Ja sittenkin vasta lähempänä punkiota. Jarrujen aikaan ei ollut silloin eikä ole nytkään oireita. Pistosten aiheuttamat oireet johtuivat ainakin minulla munarakkuloiden määrästä ja niiden kasvusta. Vatsa turposi ehkä hieman ennen punktiota, mutta selvemmin vasta punktion jälkeen.

Vierailija
74/94 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään VL:llä pistosopetuksessa. Piikittely alkaa torstaina, eli huomenna pitäisi mennä köyhtymään apteekkiin...

Kaikki oli ultrassa niinkuin pitääkin tässä vaiheessa olla, ihanaa että pääsee jo kohta piikittelyvaiheeseen.

Meikäläisellä on ollu tosi pahat oireet sumuista, kuumia aaltoja, hikoilua, ihan kaikkea mahdollista. Toivottavasti piikittely tasaa oireita! Ja nenä kipeänä mulla ollut myöskin. Niin ja menkat oli runsaammat kuin koskaan, ja kipeät, yleensä särkylääkettä on pitänyt ottaa vain ekana päivänä ja nyt kolme päivää.

Mutta kyllä tämä tästä! Tsemppiä teille kaikille!

Vierailija
75/94 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo pelästyä tänään, että koko hoito menee mönkään! Aamulla kävin ultrassa ja heti näin lääkärin ilmeestä, että kaikki ei ole kunnossa. Limakalvo on hiukkasen liian paksu ja lisäksi kummassakin munasarjassa näytti olevan jo kaksi munarakkulaa kehittymässä hyvää vauhtia... Vaikutti siltä, että sumut eivät olisi toimineet. Ja eihän mulla ole edes ollut mitään oireita, joten se tuntui aika todennäköiseltä. No, kävin kuitenkin varmuuden vuoksi pistosopetuksessa (pistäminen ja ampullien kanssa plärääminen sujuivat ihan hyvin, omia lääkkeitä en olisi tarvinnutkaan mukaan) ja sitten verikokeessa. Iltapäivällä soittivat verikokeiden tuloksen ja sen mukaan kaikki oli ok ja sumut olivatkin tehonneet. Nyt sitten ei vaan tiedetä, että mitä ihmeen mönttejä munasarjoissa näkyi, eivät kuulemma olekaan munarakkuloita! Pistokset aloitan huomenna torstaina ja maanantaina sitten taas verikokeeseen. Silloin katsotaan myös tulehdusarvot, jos niistä löytyisi selitystä. Endoa se tuskin on, koska siitä minulla on munasarjat aina olleet kohtuullisen puhtaat ja leikkaushan oli vasta marraskuussa. Lääkärikin oli hieman ymmällään ja sanoi vaan, että toivotaan ei ole mitään vakavampaa.

Vierailija
76/94 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pääset jatkamaan hoitoa! Samassa mennään, huomenna alkaa piikitys. Mä menen ens tiistaina labrakokeisiin ja sitten viikon päästä perjantaina ultraan ja silloin määrätään punktiopäivä.

Millä annoksella piikittelet? Mulla on 150IU ja labrakokeissa sit kai annostus tarkastetaan. Toivottavasti ei tarvii lisätä, sit pitäis mennä taas apteekin kautta...

Mites muilla menee?

Vierailija
77/94 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin aloitan tänään pistelyn annoksella 150IU:ta. Pistän siis kerran päivässä ja ajattelin ottaa ajankohdaksi illan, jotta ei tarvitse viikonloppuisin nousta pistämään. Varsinkin kun pitää katkoa niitä ampulleja, niin ajattelin että illalla on skarpimpi kuin aamupöpperössä :) Synarela jatkuu samalla annostuksella kuin tähänkin asti (minulla vain yksi suihke toiseen sieraimeen aamuin illoin). Minulla on maanantaina labra, jonka perusteella menopurin annostusta tarpeen mukaan muutetaan. Ja sitten perjaina 3.3. on ultra, jonka perusteella punktiopäivä päätetään. Minä yritän nyt kuitenkin koko ajan varmuuden vuoksi varautua siihen, että hoito saattaa vielä keskeytyy niiden himskatin munasarjojen oikkujen takia...

Vierailija
78/94 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis eilen Naikkarilla. Kaikki ok ja pääsimme pistosvaiheeseen heti. Varsinaista pistosharjoitusta meillä ei ollut ollenkaan, vaan pistimme eilen aamulla samantien ekan annoksen sairaanhoitajan läsnäollessa. Annokseni määrä on sama kuin teilläkin, se 150 IU. Synarelan määrä puolittui eli nyt yksi suihke aamuin illoin.

Verikokeet otetaan ensi ma 27.2. aamuna ja niiden vastaukset saan samana iltapäivänä, niin sitten tiedän millä annoksilla piikitän ekan kuuden päivän jälkeen. Ultra on 3.3.

Pitkän odottamisen jälkeen on tosi hieno tunne, että nyt alkaa oikein kunnolla tapahtumaan. Koko iso ruljanssi on ohi jo parin vkon päästä! Toivottavasti me kaikki pääsemme siirtovaiheeseen ja tulee mahd. moni plussa!!!

Ihanaa, kun huomenna on perjantai ja sitä saa levätä kunnolla. Olen hoitanut koko vkon kahden kollegani töitä omieni ohessa ja kieltämättä väsymystä on kehossa.. Mutta nyt menen tekemään jo hyvää iltapalaa ja sit on virkeämpi olo.

Tsemppiä =)

Vierailija
79/94 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis kaikilla sama annos 150iu ja sumut 2 suikausta päivässä. Ja menemme näköjään 3.3 kaikki ultraankin, missä päätetään punktiopäivä. Toivottavasti kaikki päästään siirtoon asti, meillä katsotaan vasta punktiopäivänä simppanäytteestä laitetaanko IVF vai ICSI, on just siinä rajalla että kumpi.

Flunssaa pukkaa päälle, nyt olis pakko pysyä terveenä, kun pitää sitten vähän yli viikon päästä olla töistä poissa.. en ole töissä kertonut kellekään mitään ja olis vaikeampi selittää sairasloma jos olisin nyt ensin flunssassa ja sitten vielä toinen saikku heti perään=(

Piikitys oli yllättävän helppoa, pelkäsin sitä kauheesti mutta hyvin se meni, piikki oli niin ohut.

Mukavaa viikonloppua ja jännittävää urheiluiltaa! =)

Vierailija
80/94 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino oli taas tipahtanut jonnekin pitkälle...

Tehän olitte molemmat eilen verikokeessa, miten meni? Kävin itse myös tänään ja koska soittoa ei kuulunut, kaikki on kunnossa ja jatkan samalla 150iu annoksella perjantaihin asti. Perjantaina onkin jännä ultra edessä, näkee kuinka paljon muniksia on kehittynyt. On tää ihanaa kun on vihdoin päästy tositoimiin pitkän odottamisen jälkeen.

Puregon ihan selkeästi on parantanut oloa, eli synarela oli meikäläiselle se pahempi aine. Nyt on kuumat aallot ja järkky hikoilu poissa, vatsa aika pömppö mutta ei kipeä kuitenkaan. Mikäs teillä olo?

Jännittää perjantai, sitä niin toivoisi että saataisiin iso saalis että pakkaseenkin voisi jäädä jotain. Uutta tällaista hormonihoitoa en kyllä halua enää nimittäin ennen kesää, haluun sitten nauttia kesästä ihan rauhassa jos ei ensimmäinen hoito onnistu, passia voi toki kokeilla. No, eipä mennä asioiden edelle, jospa nyt katsoisin tämän ensimmäisen hoidon ensin loppuun=)