En jaksais odottaa että alan odottaa....
Miten tämä raskautumisen odottaminen onkin niin raskasta? Jatkuvasti saa pohtia ja tunnustella oman kehon tuntemuksia, vaikka lupasin itselleni, että otan rauhallisesti enkä ala tekemään mitään diagnooseja aina, kun olo hiukan muuttuu. Jatkuva toivominen ja menkkojen pelkääminen tekee minut vielä hulluksi. Ehkä se on tässä alussa sitten tällaista.
Mutta pirulauta kun aina kun jotain toivoo tosi kovasti, niin aina menee mönkään. Siksi olisi helpompi olla vaan eikä odotella sen enempää. Ja kun ystäviä ja ympäristöä katsoo, niin on olo, että ohhoh kun on helppoa tuo raskautuminen, mutta sitten täällä herää todellisuuteen.. :)
Kommentit (20)
en millään jaksais oottaa!! Meillä yk 7 lopuillaan, huomenna kp 30/33-34. Ovis oli tikutettuna kp 23 tai 24..jännittää siis aivan sairaasti!!!en millään malttais olla testaamatta, että joko se näkyis..toisaalta menkat ei oo niin suuri pettymys kuin nega testi..näkyisköhän se jo clearbluen testillä..mulla on 1 laatikos ;))
Tuntuu, ettei ainakaan tästä kierrosta tärpännyt.. Menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi viikolla, mutta nyt jo tuntuu alavatsassa menkkamaista fiilistä. Kiertopituudet vaihtelee minulla jonkin verran. Valkovuodossa on ollut verensekaisuutta inan verran muutamana päivänä.
Noh, mutta ehkäpä ensi kierrolla :) taidan oikein tikuttaa, niin ei tarvitse pohtia tuleeko sitä ovulaatiota lainkaan ja milloin se tulee..
Minäkään en malttais odottaa, viimekuukausina tehny 4testiä yhteensä ja toivon tosiaan niin paljon että olen voinut jo pahoinkin näiden kuukausien aikana vaikka menkat sitten alkaneetkin..nyt olis laskureiden mukaan ovis-hetki ja ollaankin pupuiltu joka päivä. Meillä mölemmilla 2 lasta edellisistä liitoista ja nyt ekaa yhteistä yritetään. Näin kovassa vauvakuumeessa en ole koskaan aikaisemmin ollutkaan!!
odotellaan odotusta... Ensimmäinen yrityskierros menossa ja yksi lapsi on jo ennestään. Tuntuu, että tämä "vauvattomuus" haittaa elämää - en voi keskittyä oikein mihinkään muuhun kuin ajattelemaan vauva-asioita. Luulen, että tilanne helpottuu sitten jos/kun joskus raskaudun... On itsensä pettämistä ajatella, että yhdestä kierrosta homma lähtisi alulle ja enhän saa muuta kuin itselleni pahan mielen ristimällä täällä sormia ja varpaita, mutta... Onneksi ensi kuussa on taas aika uusi! Nyt kp 17/28, ja paikat menneen yrityksen jäljiltä hellinä :)
Tsempit muille kuumeilijoille!
Täällä myös yksi, joka kovasti jo kuumeilee. Menkkojen olisi pitänyt alkaa vkonloppuna, eipä vaan tulleet, mutta en millään voi vielä olla raskaana, koska ollaan tähän saakka käytetty ehkäisyä koska nyt vasta äskettäin päätettiin, että aletaan yrittää vaavia (olipas pitkä lause :D). Nyt odotan kuumeisena että menkat alkaisi, että sen jälkeen sitten pääsisi tähtäämään yrityksen parhaaseen mahdolliseen ajankohtaan. :) Eli tulevien menkkojen jälkeen siis eka yrityskierros.
vaikka poika on vasta 9kk:den ikäinen niin siitä huolimatta on kauhea vauvakuume. Ennen juhannusta lopetin yhdistelmäpillerit ja neljä viikkoa sitten lopetin imettämisen. Menkkoja ei ole näkynyt tähän päivään mennessä. Jotain pientä tuhrua tuli heinäkuun 19.-20.7. paperiin tuli vain vähän verta, mutta muuten ei mitään. Alamaha on välillä turvoksissa ja välillä nippailee.
Poika tärppäsi heti toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Saa nähdä miten käy tämän toisen kanssa. Hyvänä ehkäisynä on ollut myös tietokone. Mies on ennemmin netissä illat myöhään kuin minun tai pojan kanssa. Joskus teksi mieli laittaa tietokone piiloon ja antaa käyttöön vasta sitten kun tarvii laskut maksaa.... Toisaalta on sellainen tunne, että mussa ei ole vetovoimaa niinkuin ennen raskaaksi tuloa. Voi niitä aikoja, ihan ikävä... Ei pidä valittaa kun on ihana muksu....
Toivottavasti sun onni kääntyy paremmaksi pikku-ruu.....
Meillä yritystä tulee nyt täyteen vuosi ja mieli käy tukalammaksi koko ajan. Nyt taas ihan varma, että nyt ole raskautunut, ovis oli viikonloppuna (kai). Menkat tulleet aina miten sattuu nyt syönkin sitten Primolut + Clomifenia jo toista kiertoa ?:| Noh, ehkä se päivä vielä koittaa ja positiivista on, että tiedän monta jotka ovat alkaneet odottamaan vaikeuksista huolimatta.
Tärppäsikö tästä kierrosta? ?:|
Meillä meni eilinen totaalisesti pilalle ja itkuksi, kun menkat alkoi... olin jo kuvitellut... kuten useasti aiemminkin :_| Ei auta kuin yrittää kahta kovemmin tässä kierrossa! :p
Meillä tärppäs tästä kierrosta, nyt vaan kovasti toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä selvän plussan olen nyt testannut 3 kertaa :) kp 30/28?
plussatuulia myös muille! Kyllä ne sieltä tulee, meilläkin tosiaan meni se vuosi.
Meillä tärppäsi. Nyt viikot 6+2 ja todella toivotaan, että kaveri pysyy mukana loppuun asti.
Kaikille hurjasti tsemppiä yritykseen, toivotaan kaikille pikaista plussaa!
Aluksi onnittelut plussasta!
Minulle määrättiin myös Primolut menkkojen aikaansaamiseksi ja sen jälk. clomit (kp 3. - 7.). Mielenkiinnosta kysynkin, että minä päivinä sinun määrättiin ottamaan ko. tabut ja millä määrillä?
Lämpimät onnittelut myös toiselle plussanneelle (olikohan se pikku-ruu)! :)
Minä söin samoina kiertopäivinä kuin sinä. Ensin yhden kierron 1 tbl/pv, mutta kun ei tuottanut mitään tuloksia niin määräsi gyne 2 tbl/pv ja tässä sitä nyt ollaan. Toivotaan vaan, että pysyy kyydissä. Kahden viikon päästä ultra ja vähän jännätään, että onko asukkaita kenties enemmän kuin yksi.
Kiitos vastauksestasi! Tasasiko clomit sinulla kierron vai pitikö sinun syödä vielä clomien rinnalla primoja (esim. 3.- 7. clomit + 15. - 24. primot)? Entä mille kp:lle löysit oviksen? Olen jotenkin kovin epävarma näiden tabujen suhteen, toivotaan kuitenkin että toimisivat kuten sinulla ovat toimineet!
Tulethan kertomaan sitten montako asukkia kyydissä on! :)
Ei ainakaan tuon ensimmäisen clomi-kierron jälkeen tasannut, kerkesin odottelemaan menkkoja muistaakseni 50 päivää ja sitten gyne määräsi taas primot. Oviksesta en osaa sanoa, kun en sitä tikutellut toivoin vain, että tärppää kun touhusimme 3 päivän välein, kuten oli määrätty :)
Toivottavasti toimii myös sulla, plussaonnea!
Täällä on menossa yk 8. Eilen päätettiin että nyt aletaan yrittään ihan tosissaan. Tähän asti on menty TJOT:taillen. Harmi vaan että ukko on reissussa parhaimmat päivät.
Sivistä tyhmää vähän :D
ONNEA PLUSSANNEILLE! Täällä jatkuu aherrus ja ähkinä ja mekaaniset vauriot :)
Täällä on menossa yk 8. Eilen päätettiin että nyt aletaan yrittään ihan tosissaan. Tähän asti on menty TJOT:taillen. Harmi vaan että ukko on reissussa parhaimmat päivät.
=Tulee Jos On Tullakseen (siis raskautuminen, ei yritetä siis yrittämällä vaan jätetään ehkäisy pois ja vauva saa tulla)
Eli ultrassa tuli nyt käytyä ja taskussa on ensimmäiset kuvat pienoisesta. Nyt ainakin näkyi vain yksi, mutta uuteen ultraan menen 3 viikon päästä, kun näkyi toinenkin pussi?? Lääkäri sanoi, että sinne on meinannut tulla toinenkin. En nyt ihan ymmärtänyt, että vieläkö on mahdollista, että toinenkin olisi kun sanoi vain, että katsotaan onko tuolloin 3 viikon päästä kuihtunut.
Noh, mutta tyytyväinen olen tuohon yhteenkin matkustajaan :)
Mul on ollu tajuton vauvakuume jo pitkää.. kaikista tuskallisinta kuitenki on et mies ei haluu viel lasta.. Ehkä muuten mut sitä taitaa arveluttaa taloudellinen toimeentulo.. tai ota siitä ny sit selvää. Saako kysyä et minkälai tilanne sul on? Yritättekö molemmat tosissanne lasta? Me ollaa jätetty ehkäisy pois eli mulla on mahdollisuus tulla raskaaks mut mies ei kuitenkaa haluu "yrittää".. Ja on kuitenki sanonu et ei tietenkää jättäis mua yksin lapsen kans jos yllättäen tulisin raskaaks. Ja on se ihan isä tyyppiäkin.. Eli toivon aina että "vahingossa" tulisin raskaaks. Tuntuu vaa et oon nii yksin tän asian kans, rakastan lapsia ja olisin henkisesti valmis äidiks mut mies haluis viel odottaa. on nii lohdutonta. tää on mulle hirvee murhe. en pystyis enää elää ilman omaa lasta mut en voi muuttaa toisen mieltä tommoses asias.. KAUHEETA! :(
Meillä on eka yrityskierto menossa...Mutta kyllä sitä kovasti odottaa että odottaako... :-)
Esikoinen sai alkunsa toisesta yrityskierrosta...
Mutta olinkin nuorempi silloin.
Saas nähdä mitä sitten nyt tapahtuu vai tapahtuuko...
Tsemppiä Pikku-Ruu!