Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonto tietää, milloin imetys kannattaa lopettaa! En voi edes kuvitella, että imettäisin enää nyt 1v. 2kk poikaani.

Vierailija
31.01.2006 |

Imetin lasta siihen saakka, kun hän täytti 9kk. En suunnitellut vielä lopettamista, mutta poika päätti itse, ettei rinta enää kiinnosta. Alkoi nauraa sille ja leikkiä, ei jaksanut pötkötellä sylissä eikä kiinnostanut imeä. Olin helpottunut, että kaikki meni niin luonnollisesti. Ei vierotusta, ei mitään.

Nyt kun poika on 1v.2kk, juoksentelee ja touhuaa ja on jo aika " iso poika" , tuntuu ihan mahdottomalta ajatelle, että imettäisin häntä enää. Ajatus on suorastaan hullunkurinen. Jopa vähän outo. Eikö luontainen (äidin)vaisto sano tässäkin kohtaa missä se imettämisen raja kulkee? Eikö sen ihan maalaisjärjellä tajua, kun katsoo omaa lastaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä imetyksen epäonnistuminen katkeroittaa ja se otetaan niin henkilökohtaisesti, että kaikki onnistujat on pakko lyödä lokaan.

Imettäkää tai olkaa imettämättä, ei sitä äitiyttä edelleen pelkällä tissimaidolla mitata!

Vierailija
22/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten he haluaisivat pitää isonkin lapsen vauvana mahdollisimman pitkään?

Hyi helvetti miten oksettavaa taaperoimetys voikaan olla!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin on teillä. Etkö ole vielä oppinut että lapset ovat yksilöitä? Älä huoli, kyllä ne pitkään imetetytkin lapset joskus vieroittuvat.

Vierailija
24/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin päätään pyöritellä ja kuvitteellisesti taputtaa päälaelle tuollaisiakin kommentoijia kuin tuo 26. Taitaa olla (toiv ainakin) yksi ja sama mentaalitapaus vauhdissa..

Vierailija
25/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tästä Extraordinary breastfeeding (epätavallinen imetys) dokumentista mainoksen eilen illalla ja siinä eräskin nainen imetti noin 6 vuotiasta tyttöään vielä. Lisäksi oli puolesta ja vastaan keskustelua julkisilla paikoilla imettämisestä.

Vierailija
26/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on katkeraa porukkaa! Mitä se teitä imettämättömiä kiinnostaa, jos joku muu imettää, olkoon lapsi minkä ikäinen tahansa. Mulla on kokemusta sekä tissi-, että pullovauvoista ja omalla kohdallani huomattavasti helpompaa on ollut imetys, sekä imetetyt lapset ovat olleet todella terveitä, pullovauvan kanssa on ollut yhtä jos toista. Mulle on yks lysti mitä muut tavoistani ajattelevat, mutta kumman katkeralta monen vuodatus täällä tuntuu. Asioilla on puolensa....ei se tuttelioksennusten putsaileminenkaan niin herkkua ollut=)

Vierailija
27/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:kin imetti lastaan 9kk ikäiseksi! Ja se on sitten vai " epäonnistunut" imetys?!!!

Vierailija
28/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eivät itse tajua tekevänsä hallaa lapselle. Ja äiti-lapsi suhteessa on jotain outoa, jos parivuotias roikkuu vielä rinnassa. Neuvolassa eivät vaan uskalla sanoa mitään...

Vierailija
29/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämän vaihe tuli lapsen ollessa 1 v 2 kk. Hän ei varmasti edes huomannut, etten enää imetä. ;)

Vierailija
30/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei edes haluta imettää, kun pitää ravata tupakalla....sitten määitään täällä kuinka 1-vuotiaan imetys on perverssiä...

Vierailija
31/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi voi, kyllä on surullista luettavaa, että jonkun mielestä 1-vuotiaan imetys on luonnotonta. :(

Kun lapselle puhkeaa hampaat, se on minusta sellainen luonnon antama pikku vinkki ;)

terv. biologi

Vierailija
32/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina lapsia on imetetty pitkään, ei ole muuta ollutkaan. Katselin juuri erästä Gallen-Kallelan maalausta, jossa poika seisoo ja imee rintaa. Miten joku voi sanoa, että se olisi luonnotonta, mitä on aikojen saatoissa tehty?

En ole taaperoimettäjä, mutten pidä sitä mitenkään pahanakaan. Itsestäni ei siihen olisi.

Vierailija
33/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenterista milloin on sopiva aika lopettaa.

Vierailija
34/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Voi voi, kyllä on surullista luettavaa, että jonkun mielestä 1-vuotiaan imetys on luonnotonta. :(

Kun lapselle puhkeaa hampaat, se on minusta sellainen luonnon antama pikku vinkki ;)

terv. biologi

Vierailija
35/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mielestänne imetys ilmeisesti on onnistunut vasta, kun lapsi on imetetty vähintään 2-vuotiaaksi.

Hyvä tuo biologin vinkki ;) Miettikääs sitä!

t. 10 kk:n ikään lapsensa onnistuneesti imettänyt (EN tupakoi -vinkiksi sille, joka epäilee tupakkataukoja imetyksen esteeksi... heh heh)

Vierailija
36/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä sitä mieltä, että vuoden ikään olisi hyvä imettää, mikäli se on mahdollista, sillä vältytään korvikkeilta ja päästään suoraan tavallisiin maitotuotteisiin. Sellainen juttu vaan, että se lopettaminen ei aina suju äidin suunnitelmien ja aikataulujen mukaan.

Vierailija
37/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun eivät itse tajua tekevänsä hallaa lapselle. i]

Vierailija
38/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani puhjenneet ensimmäiset hampaat jo 4-5kk iässä eli mielestäsi minun olisi pitänyt lopettaa imetys jo silloin vaikka lapseni olivat tuossa vaiheessa vielä pelkällä äm:lla. Joten..

Uusimmassa 2+ lehdessä muuten juttu imetyksestä ja hampaista eikä siinä(kään) taas(kaan) kerrota yhtäkään syytä miksi imetys pitäisi hampaiden tuloon lopettaa.

Vierailija
39/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toivonut, että voisin imettää noin 1-vuotiaaksi, mutta olin asennoitunut myös vähempään aikaan, jos se olisi tuntunut sopivalta. Olin myös varautunut siihen, että imetys jostain syystä ei onnistu.

Kuopus on nyt 1v. 4kk vanha ja hänen suuri ilonsa on saada tissiä. Itse olisi toki valmis lopettamaan, nutta en ole vielä hennonut, koska helppoa se ei tule olemaan. Varmaan täytyy lähteä muutamaksi päiväksi matkoille ja jättää lapsi isän hoitoon.

Vierailija
40/43 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siitä on hyötyä äidille. eikä siitä ole mitään haittaa lapsellekaan. tuskin kukaan väkisin lapsiaan imettää, niinkuin tässä ketjussa on väitetty. eiköhän ne lapset sitä itse vaadi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä