Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän ketjuun elämän pieniä ärsytyksiä, joista haluat valittaa

Vierailija
12.03.2014 |

Tähän ketjuun pieniä asioita elämästä, jotka ärsyttää. Moralisoijat ja neuvojat olkoon hiljaa - vaikka ärsytykseen olisikin olemassa ratkaisu tai ongelma on jo ratkaistu, niin se ei tarkoita etteikö siitä saisi ärsyyntyä.

Minua ärsyttää se kun menkkojen aikaan nauraessa tai yskiessä tai aivastaessa vähän kovempaa, eikä satu just sillä hetkellä olemaan tamppoonia tai kuukuppia, vaan side niin sieltä solahtaa housuihin ihan hirveä määrä sitä verta. Hyi.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 13:28"]

Mua ärsyttää kutiava kurkku ja jatkuva yskä, joka johtuu kutinasta mutta pahentaa kutinaa samalla. En voi koko ajan litkiä mitään yskänlääkettä, joten tämän kanssa on vaan elettävä.

[/quote]

Kokeile gavisconia. Mulla oli tuo sama oire jota kestin ainaki vuoden ennenkuin tajusin et kyse oli refluksista.

Vierailija
82/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puraisin suuhun haavan muutama pv sitten syödessäni. Tämä oli jo melkein parantunut, kun toissapv söin tuoretta ananasta. Aaaarrgh! Kauhea kirvely siinä limakalvossa ja nyt en voi syödä mitään (enkä pestä hampaita) ilman tuskaa. Mikä siinä ananaksessa aiheuttaa tuon? Ikenet tosi arat nyt koko suussa. :'-c

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:57"]Puraisin suuhun haavan muutama pv sitten syödessäni. Tämä oli jo melkein parantunut, kun toissapv söin tuoretta ananasta. Aaaarrgh! Kauhea kirvely siinä limakalvossa ja nyt en voi syödä mitään (enkä pestä hampaita) ilman tuskaa. Mikä siinä ananaksessa aiheuttaa tuon? Ikenet tosi arat nyt koko suussa. :'-c

[/quote]

Johtuu ananaksen bromelaiinista. Eräänlainen "lihaa syövä" entsyymi. Siksi tuoreen ananaksen syömisen jälkeen sattuu suuhun - bromelaiini tuhoaa vähän kudosta.

Vierailija
84/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen kyynärsauvoilla ja ärsyttää, kun bussien ekan seniori-/invalidipenkin valloittaa terveet koululaiset tai ihan aikuisetkin. Parhaimmillaan varataan vielä se vieruspaikka ostoskassille eikä siirretä sitä, vaikka nähdään, että toinen tulee sauvojen kanssa. Kohta en jaksa enää huomauttaa ystävällisesti vaan ärähdän prkl!

Vierailija
85/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräs tuttuni. Vaihdeltiin kuulumisia, taas kerran kuuntelin pitkän listan hänen elämänkäänteistä. Kerroin mitä minulle kuuluu ja kappas ei enää vastausta. Mulla on nyt tälläinen ärsytys päivä, ärsyttää melkeen kaikki. =)

Vierailija
86/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ärsytän minua. Ja olen pieni.

Vierailija
87/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ärsyttää tällä hetkellä yksi työprojekti aivan järkyttävän paljon. Motivaatio nollassa, ja tekisi mieli vain hautautua kotiin peiton alle. Tämä kyseinen projekti on tietyistä jutuista johtuen paljon rasittavampi kuin muut projektit.

Mulla ärsyttää yksi ystävä, joka aina vitkuttelee! Jos laitan sille viestin, niin vastausta joutuu odottelemaan vähintään iltaan. Aikoinaan kun olimme samassa työpaikassa, niin hän aina hoiti kaiken viime tingassa alisuorittaen - jos hoiti. Unohtelut, viivyttelyt ja kuuntelemattomuus ovat tämän tyypin bravuureja. Olen alkanut ymmärtää, että hänellä vakavia ongelmia, ja tuolla tavalla ilmaisee tukahdetettua vihaansa.

Mulla ärsyttää se etten ikinä löydä täydellisiä kenkiä, kun on rahaa.

Ottaa päähän myös yksi tuttavani, joka vauvakuumeilee ja "unohtaa" huolehtia ehkäisystä. Noh, ei ehkä ottais niin paljon päähän, jos hänellä olisi elämäntilanne lapselle sopiva, mutta kun ei ole. Ei sitten millään muotoa. 

Kiitos anonyymin purkautumisen mahdollisuudesta!

Vierailija
88/90 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti hitokseen kun pesin kattilan, nostin sen astiakaappiin ja vesi rupes valumaan pitkin mun käsivartta kainaloa kohti.

Vierailija
89/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla lähdet itse kiertämään niitä kapeita hyllyvälejä järjestelmällisesti luontevaan kulkusuuntaan, mutta sitten on niitä poikkeavia jotka kulkevat valtavirtaa vastaan ja joka kerta joutuu väistelemään samat tyypit kierrellessään niitä hyllyjen välejä.

Vierailija
90/90 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien sotkujen siivoomatta jättäminen yhteisissä tiloissa, hidas netti ja liikenteen melu.