Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä sit kokeilin juoksemista, lähtö nollasta.

Vierailija
06.05.2014 |

Ja kevyesti, puhelimeenkin samalla puhuen, 3,4km yhtä soittoa kunnes alkoi pistää kyljestä. Wtf!? Miten se on edes mahdollista???

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:48"]Kiitos ap aloituksestasi! Minäkin vedin kamat niskaan ja lähdin juoksemaan. Mies kysyi hölmistyneenä että mitä teen. Sanoin että menen juoksemaan. Tämän jälkeen mies ei sanonut mitään vaan tuijotti suu auki. :D

Lähdin liikkeelle aika hitaasti hölkkäilen mutta kuitenkin niin että se selkeästi oli juoksua. Kiihdytin vauhtia lenkin edetessä Lenkin pituudeksi tuli noin 3,2 kilometriä. Testasin tuota puhumistakin niin että juttelin muka jollekin puhelimeen ja hyvin se itselleen puhuminen ainakin sujui. :D Siis minäkin olen hämmästynyt! Ajattelin että jaksan juosta ehkä juuri ja juuri 300 metriä. Minulla on kyllä liikunnallinen tausta. Pari vuotta sitten harrastin paljon pyöräilyä, hiihtoa ja kuntosalia mutta varmasti kolmeen vuoteen en ole tehnyt yhtäkään kunnollista sykettä nostattavaa treeniä. Toki käyn kävelyllä mutta lähinnä löntystän lenkin ja pysähdyn tuon tuosta ihailemaan jotain mitä näen. Harrastan kuitenkin paljon hyötyliikuntaa. Asun keskustassa joten kävelen käytännössä kaikki matkat. Normaalin päivän aikana tulee käveltyä ehkä 3-4 km ja satunnaiset iltalenkit tämän päälle.

Kiitos ap kun innostit minutkin ulos pinkomaan. Olen aina silloin tällöin miettinyt että juokseminen voisi olla hauskaa mutta en ole uskaltanut lähteä juuri siksi, että olen pelännyt hyytyväni kulman taakse. :D

[/quote]Loistavaa!! :) Kiitos kirjoituksestasi! Nyt funtsin että mies voi lähteä äitienpäivänä mummulaan edeltä autolla lasten kanssa ni mää juoksen ite perästä ~3km :) Päivän lenkki tulee tehtyä. Ehkäpä meikälle uni tulee hyvin kohta ;) Alko syömisetkin ramasee, se tosin vähän harmittaa kun meni ahmimaan. Ehkä opin vielä senkin, hillitsemään itteeni. Tottunu syömään mitä tykkään. Reidet alkaa olla tuusan nuuskana että niin hyvä kunto ;) Ja juoksutossut täytyy ostaa kuten jo joku mainitsikin, kiitos siitä! Ap

Vierailija
2/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitten kotiin tultuani kyllä vedin ähkyt, 3 tonnikalajuustoleipää, jätskin, ompun ja pari mandariinia ja juoksin äkkiä pesemään leegot etten enempää vedä :D Tais kuluttaa pikkasen energiaa kun ei oo tottunu. Mut nyt löytyi "se fiilis" :D Ja olen ihmeissäni.

[/quote]

Mä juoksen 8-10 km:n lenkkejä kympin kilometrivauhdilla ja päälle punnerrus- ja vatsalihastreeni. Syön rahka-ananashässäkän siihen päälle ja sit nukkuun. Tuolla ruokamäärällä saat kyllä aika äkkiä lisättyä painoasi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tarpeeksi painottaa: kunnon kengät! :D

3

Vierailija
4/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:03"]Vaikka sitten kotiin tultuani kyllä vedin ähkyt, 3 tonnikalajuustoleipää, jätskin, ompun ja pari mandariinia ja juoksin äkkiä pesemään leegot etten enempää vedä :D Tais kuluttaa pikkasen energiaa kun ei oo tottunu. Mut nyt löytyi "se fiilis" :D Ja olen ihmeissäni.

[/quote]

Mä juoksen 8-10 km:n lenkkejä kympin kilometrivauhdilla ja päälle punnerrus- ja vatsalihastreeni. Syön rahka-ananashässäkän siihen päälle ja sit nukkuun. Tuolla ruokamäärällä saat kyllä aika äkkiä lisättyä painoasi...

[/quote]No joo tiedän. Oon yleensä suht pieniruokanen.. Mielestäni. Päivällä ei kyllä oo ehtiny tänää uppoo niin paljoo sapuskaa et ei kai tää nyt maailmaa kaatanut..? Ap

Vierailija
5/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:07"]En voi tarpeeksi painottaa: kunnon kengät! :D

3

[/quote]Perjantaina haen!! Ihan pakko nyt kun innostuin :) Ap

Vierailija
6/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:03"]Vaikka sitten kotiin tultuani kyllä vedin ähkyt, 3 tonnikalajuustoleipää, jätskin, ompun ja pari mandariinia ja juoksin äkkiä pesemään leegot etten enempää vedä :D Tais kuluttaa pikkasen energiaa kun ei oo tottunu. Mut nyt löytyi "se fiilis" :D Ja olen ihmeissäni.

[/quote]

[/quote]

Possu! Minä juoksen 20 kilometrin lenkkejä 13 kilometrin tuntivauhtia ja syön päälle vain herneitä.

Vierailija
7/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietty yks kerta runsaampaa syömistä mihinkään vaikuta, mutta jos tavaksi otat, niin pitemmän päälle kyllä vaikuttaa. Useinhan käy niin, et kun aloittaa liikkumisen, niin ruokahalu kasvaa. Sitten syödään isoja määriä ja paino alkaakin nousta. Liikunta ei kuitenkaan niin paljoa kuluta... Mutta tsempit sulle! Jatka vaan juoksemista!!

Vierailija
8/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko painua unille. He jotka innostuivat myös, tänne juoksukokemukset, kärsitään yhessä ;) Moni muukin juoksemaan! Nyt meen juokseen uniin pienen tuhisijan viereen. Täytynee kokeilla miltä juoksu vaunujen kanssa tuntuu joku päivä, kuhan oon saanu rakot ja lihakset paremmiks :D Ap

Vierailija
9/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa mammat! Innostuin itsekin nyt, pitäisi vaan saada kunnolliset juoksulenkkarit ensin. Nollasta tosiaan lähdetään liikenteeseen, toivottavasti en kaadu raatona ekan 100metrin jälkeen :) keveitä askelia jokaiselle ja tsemppiä juoksuun!

Vierailija
10/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:03"]Vaikka sitten kotiin tultuani kyllä vedin ähkyt, 3 tonnikalajuustoleipää, jätskin, ompun ja pari mandariinia ja juoksin äkkiä pesemään leegot etten enempää vedä :D Tais kuluttaa pikkasen energiaa kun ei oo tottunu. Mut nyt löytyi "se fiilis" :D Ja olen ihmeissäni.

[/quote]

[/quote]No joo tiedän. Oon yleensä suht pieniruokanen.. Mielestäni. Päivällä ei kyllä oo ehtiny tänää uppoo niin paljoo sapuskaa et ei kai tää nyt maailmaa kaatanut..? Ap

[/quote]

Imetätkö?? Synnytyksestä 3kk, vai ymmärsinkö väärin? Jos imetät ni tuo ei ollu paljon.. Jos et syö riittävästi, ei maito riitä vauvalle..

Mä jotenki ajattelin, että nollasta lähtemiben olis samoin ku miehellä: ei mitään liikuntaa pohjalla.. No, kirvesmies, että voimaharjoittelua siinä mielessä että työ fyysistä, mutta ei muuta.. Alko vuosi sitte lenkkeillä ja syyskuussa juoksi puolimaratonin. Iteki innostuin silloin ja jaksoinki juosta miehen kans jotai vajaan tunnin lenkkejä, mutta jäi, ku lähdin töihin ja työpäivät oli pitkiä: 6.30-18.30.. Nyt sit lomalla, mutta viimeisillään raskaana, etten paljon haaveile juoksemisista..

Vierailija
11/63 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen reipasta sauvakävelyä, ei rasita niveliä eikä tule pistosta. Sitten kun kunto sopivasti nousee, voi juoksuakin ajatella.

Vierailija
12/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän kyllä. Tarvii siis syödäkin. Ap

Vierailija
13/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:08"]Hassua, kun monet puhuvat juoksevansa, mutta kuitenkin näkyvät hölkkäävän.

[/quote]niin hölkkäähän se on, jos on yli 5 min / km. Varmaan sit on helpompi vaan puhua yleensä juoksuharrastukse.sta. ei tartte vaihtaa nimeä hölkkäharrastukseksi. Toisaalta itsekin meinaan "juosta" maratonin.

Vierailija
14/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:08"]Hassua, kun monet puhuvat juoksevansa, mutta kuitenkin näkyvät hölkkäävän.

[/quote]niin hölkkäähän se on, jos on yli 5 min / km. Varmaan sit on helpompi vaan puhua yleensä juoksuharrastukse.sta. ei tartte vaihtaa nimeä hölkkäharrastukseksi. Toisaalta itsekin meinaan "juosta" maratonin.

Vierailija
15/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:22"]Hölkkäkin on juoksua! Miksi joka ketjuun pitää tulla joku ääliö? Kuntoplussan sivuilta:

Reipas kävely: Rivakkaa kävelyä, jossa myös kädet ovat mukana.

Kevyt hölkkä: Juoksua rauhalliseen tahtiin niin, että pystyy puhumaan samalla.

Kohtuuvauhtinen juoksu: Juoksua, jonka aikana hengästyy, mutta pystyy puhumaan vielä lyhyitä lauseita.

[/quote]kuntoplussahan se on kaikkein tietävän ja juoksupiireissä arvostetuin lehti.

Vierailija
16/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:22"]Hölkkäkin on juoksua! Miksi joka ketjuun pitää tulla joku ääliö? Kuntoplussan sivuilta:

Reipas kävely: Rivakkaa kävelyä, jossa myös kädet ovat mukana.

Kevyt hölkkä: Juoksua rauhalliseen tahtiin niin, että pystyy puhumaan samalla.

Kohtuuvauhtinen juoksu: Juoksua, jonka aikana hengästyy, mutta pystyy puhumaan vielä lyhyitä lauseita.

[/quote]kuntoplussahan se on kaikkein tietävän ja juoksupiireissä arvostetuin lehti.

Vierailija
17/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksin täysin kylmiltään naisten kympin työporukan kanssa, ei mitään lenkkipohjaa. En kehdannut pysähtyäkään ennen kuin kuin oli 5 kilometriä mennyt, sitten oli pakko. Kävelin pari kilometriä ja juoksin aika lujaa loput kolme kilometriä. Tahdonvoimalla meni koko lenkki. Tosin en meinannut päästä sängystä ylös seuraavana päivänä, lihakset huusi hoosiannaa.

Olen harrastanut kyllä liikuntaa koko elämäni jossain muodossa mutta en käynyt lenkillä.

Vierailija
18/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksin täysin kylmiltään naisten kympin työporukan kanssa, ei mitään lenkkipohjaa. En kehdannut pysähtyäkään ennen kuin kuin oli 5 kilometriä mennyt, sitten oli pakko. Kävelin pari kilometriä ja juoksin aika lujaa loput kolme kilometriä. Tahdonvoimalla meni koko lenkki. Tosin en meinannut päästä sängystä ylös seuraavana päivänä, lihakset huusi hoosiannaa.

Olen harrastanut kyllä liikuntaa koko elämäni jossain muodossa mutta en käynyt lenkillä.

Vierailija
19/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Älä tapa alkuinnostusta liian kovalla aloituksella, vaan muista lepo. Itselleni tärkein opetus jo muutamaan pitkän matkan kisaan osallistuneena oli opetella hölkkäämään myös h i t a a s t i (=pk lenkki). Pohjakunto kasvaa, eikä paikat tule kipeiksi.

Vierailija
20/63 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin pitkälle kun ei tuntunut ollenkaan pahalta kunnes se pistos laittoi kävelemään. Tiedä miten pitkälle olis jaksanut :) Mut hyvä niin koska nyt on alaselän lihaksetkin kipeänä, huomas kyllä et on nekin lihakset huonona :) No tänään on lepopäivä lasten hoitoa lukuunottamatta! Ap