Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Vantaata pidetään jonain ihmeen köyhälistön asuinalueena?

Vierailija
20.03.2007 |

Asun Vantaalla ja ihan tavallista keskiluokkaista porukkaa täällä asuu. Lehtiä ja nettiä lukemalla Vantaasta saa kuitenkin lähes aina sellaisen kuvan että tää olis jotakin kakkosluokan asuinaluetta... hmph, ketuttaa tällaiset asenteet Vantaata kohtaan!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan taloudenpito on kurjaa. En kyllä haluaisi Espooseenkaan, enkä Helsingin lähiöihin.

Vierailija
22/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäväylää tänne tullaan, eikä se mene slummien läpi, mitä nyt Kulosaaren.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kyllä koko Töölö, paitsi tietty asuntoilmoituksissa.

Vierailija
24/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on kyllä slummina paljon pahempi kuin yksikään Itä-Helsingin alue.

Vierailija
25/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitkos nyt iha tosissasi listaavinasi espoon huonot alueet?

Vierailija:

Esimerkiksi Latokaski, Nöykkiö, Kivenlahti, Kauklahti, Jupperi, Sepänkylä, Viherlaakso, Laaksolahti ja kyllä Tapiolakin tuohon kategoriaan menee. Espoon maine tulee siitä kun siellä on niitä hienostoalueita rannoilla, mutta kaikki espoolaiset ei todellakaan niillä alueilla asu!

Vierailija
26/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin Vantaakaan. Molemmissa kehtaisin asua, siitä ei ole kyse. Mutta molemmat on niin outoja paikkoja, että kiitos mutta ei kiitos.

Paikka missä nyt asutaan on ihana, Tammisalo. Rauhallinen, merinäköala, oma laituri ym.

Espoossa ei tuu käytyä juuri koskaan. Vantaalla käytiin viimeksi Heurekassa ja Jumpossa. Kartanonkoski näyttää ihan kivalta, jos nyt kerrostaloelämästä tykkää. Uusi asuinalue ja ihanan värikkäitä taloja!

Vierailija
27/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkein mukavin on ollut asua Vantaalla. Ehkä mulla on vain käynyt tuuri, mutta täällä päin asuu aivan loistavaa porukkaa. Luontoa riittää ja palvelut lähellä. Ja esim neuvolapalvelut toimii n. 100 kertaa paremmin kuin Helsingissä (kokemusta on kahdesta eri neuvolasta Helsingin puolella).

Mutta hyvä vaan kun maine on huono, asunotkin on kohtuullisen hintaisia.

PS. Espoossa olen asunu Laaksolahdessa ja Lintuvaarassa, HElsingissä Itä- ja LÄnsiPakiloissa, Lauttasaaressa, Töölössä ja Kalliossa, ja nyt Vantaalla Myyrmäessä.

Vierailija
28/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tosin Vantaakaan. Molemmissa kehtaisin asua, siitä ei ole kyse. Mutta molemmat on niin outoja paikkoja, että kiitos mutta ei kiitos.

Paikka missä nyt asutaan on ihana, Tammisalo. Rauhallinen, merinäköala, oma laituri ym.

Espoossa ei tuu käytyä juuri koskaan. Vantaalla käytiin viimeksi Heurekassa ja Jumpossa. Kartanonkoski näyttää ihan kivalta, jos nyt kerrostaloelämästä tykkää. Uusi asuinalue ja ihanan värikkäitä taloja!

Vierailija
29/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juttua tästä. Helsingissä on tosi rikkaita, mutta myös tosi köyhiä, Vantaalta puuttuu ääripäät. Siis tottakai Vantaallakin on köyhiä, mutta suhteessa vähemmän kuin Helsingissä.

Vierailija
30/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko niin että saadaan vain itäkeskuksessa asioida, kun se kerta on lähin kauppakeskus?

Vierailija
31/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ankeat alueet ovat ihan jossain muualla Espoossa ;-)

Vierailija
32/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vantaan seutulan omakotitaloalueella asun kun jossain espoon lähiössä saatikka helsingissä. Malmilla on asuttu- kamala paikka. Espoossa ja helsingissä on inhottavia parkkipaikkaongelmia ja espooseen on järkyttävät ruuhkat mennen tullen kehä ykkösellä. Vaan tänne meille ei ole ruuhkia, on luontoa ympärillä ja rauhallista kun on pelkkiä omakotitaloja. Ajatelkaa nyt ihan mitä haluatte niissä helsingin ja espoon paikoissanne mutta me viihdytään täällä vantaalla :)

Vierailija
33/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinattiin ostaa asunto sieltä, mutta Espoon Nuottaniemi viehätti enemmän. :) Mun mielestä ei voida puhua Espoosta yleistäen, koska täällä on alueita niin laidasta laitaan! On kamalia slummeja, tavisalueita ja sitten ihan luksuspaikkoja, joissa asuu tosi rikkaita. Itse en asuis Espoossa muualla kun noilla viimeksimainituilla alueilla. .)

Vierailija
34/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä.

Me asutaan tällä hetkellä helsingissä ja vielä vuosi sitten katsottiin isompaa asuntoa. Myös vantaalta tuli asuntoja katsottua ja muutama olikin ihan varteenotettava. Espoo ei käynyt edes mielessä. Mun mielestä se on jotenkin ihan landea, liian kaukana.

On tietysti paikkoja mihin en vantaalla muuttaisi, heti tulee mieleen Hakunila, mutta noin muuten olisin ollut valmis muuttamaan Vantaalle.

Vierailija
35/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meinattiin ostaa asunto sieltä, mutta Espoon Nuottaniemi viehätti enemmän. :) Mun mielestä ei voida puhua Espoosta yleistäen, koska täällä on alueita niin laidasta laitaan! On kamalia slummeja, tavisalueita ja sitten ihan luksuspaikkoja, joissa asuu tosi rikkaita. Itse en asuis Espoossa muualla kun noilla viimeksimainituilla alueilla. .)

Vierailija
36/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vantaalla vuoden asunut, myös Espoossa ja Helsingissä. Helsinki on paras näistä.

Mulla ei ollut mitään ihmeempää asennetta Vantaata kohtaan ennen kuin sinne muutimme (ja siksi kai muutimmekin), mutta ei kiitos sinne koskaan enää.

Vierailija
37/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammisalo taas pikkuruinen sisäänpäinkääntynyt kylä, jossa on yksi kauppa ja yksi bussilinja, eikä mitään muuta.

Vierailija
38/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa tänne Tuusulaan. Täällä on tilaa, mutta silti ei olla korvessa. Helsinkiin pääsee parissakymmenessä minuutissa.

Kukaan ei pidä köyhänä mutta ei rikkaanakaan, saa olla mitä on!

Vierailija
39/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaalla viihtynyt paremmin. Ihmiset ovat rennompia, ja palvelt pelanneet paljon paremmin. Totta: ääripäät puuttuu, mikä todella hyvä. Pysykää vain moittijat poissa, emme haluakaan tuollaisia narisijoita tänne.

Vierailija
40/73 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä Oikotiellä katselemassa hintoja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme