Kertokaa, minkälaista on omistaa kissa? :) Olisin kiinnostunut!
Olen koiraihminen henkeen ja vereen. Nytkin mulla on 3 koiraa. Kissasta olen kuitenkin alkanut haaveilemaan, mutta en viitsi sellasta nyt ottaa, koirani eivät ole kissaa nähneetkään eivätkä tulisi kuitenkaan toimeen. Mutta, joskus otan kissan!
Minkälaista on omistaa kissa? Onko olemassa erikseen ulko ja sisäkissoja? Haluaisin kissan, joka on sisällä, enkä haluaisi päästää sitä yksinään ulos (voi jäädä auton alle jne). Mutta onko kissa tarkotettu elämään sisällä, se kuulostaa kauhealta? Eikö kissat tarvitse liikuntaa myös, yhtä lailla kuin koirat?
Vai onko kissa sellanen, joka voi elää sisällä, eikä se siihen tylsisty? Siis toki kissalle pitää olla raapimispuu ja jotain leluja, mutta ettei siis kärsi siitä että ei voi tallustella ulkona?
Onko kissoillakin kiima ajat? Kumpi ois ensikertalaiselle parempi, tyttö vai poikakissa?
Onko kissoista seuraa ihmiselle? Tykkäävätkö rapsutteluista? Oppiiko kissat mitään käskyjä? Miten kissat eroaa koirista? Ovat varmaan helpompia ainakin?
Mitä kissat tekee sisällä? Mulla esim. koirat paljon luonnollisestikin nukkuvat ellei lenkillä olla :D Nukkuuko kissatkin suurimman osan ajastaan? Tai raapivat raapimispuutaan?
Mitä kaikkea aktiviteetteja kissalla tulee olla?
Kommentit (62)
Riiviö ja rakastettava karvapallo samassa paketissa. 😻
Suurin osa kissoista saa hellyysähkyjä. Eli alkuun tykkäävät omistajansa silittelystä, mutta yhtäkkiä käyvät kivuliaaati kynsillä kiinni, kun ovat saaneet tarpeekseen. Eli ovat arvaamattomia.
Tiedän vain 2 kissaa, jotka eivät tuollaisia hellyysähkyjä saa.
Mielestäni pitäisi alkaa jalostaa juuri tuollaisia ähkyä saamattomia kissoja.