Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1560-luvun aihe vapaa

Vierailija
06.08.2015 |

Isäntä sitten sairastui ruttoon ja kuoli.

Kommentit (2082)

Vierailija
221/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vihaiseksi siitä miten yksinäistä naista kohdellaan. Tein käsitöitä ja hieron pois ihmisten kipuja.

Nyt ovat minut leimanneet huonoksi naiseksi. Tehkööt mitä haluavat. Vihaan tuota miesten ylivaltaa. Kun tulevat minua hakemaan niin syljen niiden päälle.

Minä en sitä ehdi nähdä, mutta tiedän että jonain päivänä naisilla on samat oikeudet kuin miehillä.

Nyt te pidätte minua hulluna, mutta minä en ole ainoa. Naiset löytävät paikkansa

Vierailija
222/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cävin eilen cylvyssä. Haluatco cysyä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäcin yritin sanoa ^^^^ mutta isäntä alcoi minua hacata ja sylci: "Tasa-arwo?! Mitä sinä höliset? Oletco hullu waiko noita?"

Vierailija
224/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mixei siansuolest tehty cumi cestä mitään? Nyt on piica paxuna ja eucco ciuccuinen!

Vierailija
225/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliscos jacaa hywiä synnytys ja wauwanhoitowinccejä? Odotan esicoistani ja äitini cuoli jo cymmenen vuotta sitten wauwaa ulospusciessaan, olin silloin wiisiwuotias eicä äiti ehtinyt opettaa minulle cuinca wauwoja hoidetaan.

Tiedän ainoastaan että synnytycseen cuolee joca viides mamma ja se coscee pimpuliin. Ja sen tiedän että wauwalle tarjotaan hunajawettä juomacsi ja ruoacsi mitä nyt löytyy mutta mamman tulee ruoca ensin suussaan puresceltavan ja sitten wauwan suuhun laitettavan. Mitä muuta pitää huomioida?

Vierailija
226/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up :)

Vierailija
227/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt se Juhana-herttuan entinen salarakas, Kaarina mikälie, on muuttanut tänne Kangasalle! Ja uusi mies kainalossa. Laastarisuhde, ilman muuta. Ei tule pysyvä tuosta uusperheestä, ja sitten on yh meidän veronmaksajien niskoilla, sanokaa mun sanoneeni. Miksei voi tehdä niitä lapsia sen verran kuin on varaa itse elättää??

Vierailija
228/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julciset teloituxet owat rosca-wäen wiihdettä! 

Vierailija
229/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, jolla synnytyksessä jouduttiin tappamaan vauva, kun ei mahtunut. Kiitos tuesta. Menen siis hautaamaan huomenna Unikankareelle mahdollisimman lähelle alttaria. Eikö se ole paras paikka. Auttaakohan taivaaseen pääsemisessä? Varon yövartijoita. Onneksi on jo pimeää, mutta maa sulaa.

Vierailija
230/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se, jolla synnytyksessä jouduttiin tappamaan vauva, kun ei mahtunut. Kiitos tuesta. Menen siis hautaamaan huomenna Unikankareelle mahdollisimman lähelle alttaria. Eikö se ole paras paikka. Auttaakohan taivaaseen pääsemisessä? Varon yövartijoita. Onneksi on jo pimeää, mutta maa sulaa.

Cannattaa myöscin puceutua miehen asusteisiin! Minäcin puceuduin mieheni succahousuihin ja mustaan wiittaan. Hiucset tiucasti ciinni ja huppu päähän, wauwacäärö cainaloon ja puiccelehdi pimein caduin circonmaalle. Cucaan ei ciinnitä huomiota mieheen iltacäwelyllä mutta auta armias jos nainen siellä hortoilee, hän oncin huono nainen!

Cyllä, tuo paicca on wallan mainio, hautaa siihen pienocaisesi niin taiwaspaicca on lähes warma! Cannattaa lahjoittaa wielä jotain circolle, mitä wain pystyt, esim. wiljaa, wiiniä tai kuiwalihaa.

Toiwon sinulle parempaa lyccyä seuraawaan rascauteen! Cannattaa venytellä pimpulia caicin tawoin ennen seuraawaa rascautta niin ehcä seuraawa wauwa mahtuu sieltä eläwänä ulos!

Toiwoo se colme cääröä haudannut mamma

Vierailija
231/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua!

Cuinca on paras ehcäistä ettei rascaus ala? En ole naimisissa encä halua synnyttää bastardeja! Olen piicana suuressa cartanossa ja talon pojat käywät öisin aitassani. Pelcään että alan pian odottamaan wauwaa. Jos tulen siunattuun tilaan niin saan potcut! Miten estää se?

Vierailija
232/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nycyajan luotettawimmat rascaudenehcäisykeinot ovat cuivatut näädänciwexet nyörissä kaulalla secä catajanmarja ja noccosteen juominen. Ripusta siis näädänciwexet caulaasi ja juo joca päicä cupillinen cyseistä teetä niin rascaus ei sinua piinaa.

Jos unohdatcin lahopäisyyttäsi jocu päiwä teen juonnin tai häwität ciwexet niin sinun on tehtäwä äcciä abortus juomalla lientä mincä teet vedessä ceitetystä puolanmintusta secä pietaryrtistä. Toimi pian jos cuucautinen wuotosi ei saawu, ceitä heti liemi ja juo sitä ainacin colme cuppia päiwässä cunnes wuoto alcaa. Mitä picimmin abortoit sitä warmemmin ja helpommin se toimii. Civutcaan eiwät ole niin caameat tehdessäsi abortus aiwan alcurascaudessa.

Vierailija
233/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt se Juhana-herttuan entinen salarakas, Kaarina mikälie, on muuttanut tänne Kangasalle! Ja uusi mies kainalossa. Laastarisuhde, ilman muuta. Ei tule pysyvä tuosta uusperheestä, ja sitten on yh meidän veronmaksajien niskoilla, sanokaa mun sanoneeni. Miksei voi tehdä niitä lapsia sen verran kuin on varaa itse elättää??

No eiköhän sillä kartanolla kuitenkin muutaman äpärän elätä ja nythän ne loput on sit ihan kunniallisesti syntyneitä. Wääksy todennäköisesti elättää teitä pitäjäläisiäkin ison joukon, joten älä sinä narise.  Toivo vaan, että saatte olla rauhassa Katarinan kanssa, eikä uusi kuningas kuvittele mitään salaliittoja. Sillä on kuulemma taipumusta kuvitella kaikenlaista ja realiteetit muutenkin vähän hukassa.

Vierailija
234/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ompelin uccoräyhcälleni ja pojilleni pellawaliinasta condomipussucat.

Näin en saa joca wuosi uutta wauwaa ja poicani eiwät saa cuppaa piicalicoilta. Suosittelen coceilemaan! Cacsincertainen puuwillakangas on paras. Tee tiheitä pistoja niin elämänmehu ei pääse colosista naisen sisälle.

Vierailija
235/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä  mieltä nimestä William? Sukunimi alkaa S:llä.

Ihan hyva. Taidatte asua Stratfordissa?

Jos meidan lapsi on poika, niin nimeksi tulee Galileo. Sukunimi alkaa G:lla.

Vierailija
236/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mincänimisiä lapsia teidän pirteistä löytyypi?

Meillä on pojat nimeltään Pietari, Heikki, Paavali, Olavi, Maunu, Niilo, Juhana ja Pekka.

Tyttöjen nimet ei warmaan niin ciinnosta mutta niitä meille on tullut walitettavasti pari ja paccohan niille oli nimetcin miettiä,  Anna, Eewa ja Helena.

En ajatellut enää synnyttää cun tupa on jo täynnä ja cäytän näädänkiwexiä ja yrttiteetä ehcäisyceinona. Tiedän että se on syntiä mutta lahjon piispaa caicin hercuin ja annan hänen nostella sunnuntaisin hameeni helmoja niin saan cuulemma syntini anteexi :)

Vierailija
237/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kääröä haudanneelle: kiitos valtavasti neuvoistasi ja tuestasi. Ihanaa saada vertaiselta vinkkejä. En olisi pärjännyt ilman sinua. Laitan mieheni vaatteet päälle ja hautaan vauvani sinne. Annan myös kirkolle. Minulla on pieni hopearahalaatta. Sen voisin antaa. Taivaspaikkaa vauvalleni totisesti toivon.

Toivotan jumalan siunausta ja varjelusta sinulle ja perheellesi. Älköön Jumalan viha tai kadotus olkoon osanamme.

Anteeksi huono kirjoitusosaamiseni. Tulee vääriä kirjaimia. Esimerkiksi k tulee c:n tilalle. Pitäis olla cirijoitan ja tulee kirjoitan. Joku häiriö päässä varmaan.

Terveisin: Se murskatun synnyttänyt

Vierailija
238/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä corvata suola?

Olisi pacco suolata silacoita cun ei ne muuten säily mutta ei ole varaa ostaa suolaa!

Micä olisi hyvä corvice?

Vai pitääcö minun jättää silacat cauppaan ja tehdä jocapäiväistä huttua ja sylttyä aamusta iltaan? Perhe ei cyllä ilahdu jos on joca päivä sama ruoca!

Woe hyve Iesus tätä poruccaa, ilman muuta sinun tulee silaccasi cuiwattaman! Uus-awutonko lienet??

Vierailija
239/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannattaapi cincereillä cäymän, niin opit oicein secä cauniisti cirjoittaman!

Vierailija
240/2082 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16. Isäni on cihlannut minut porvari Jönssönille, joka on 55 vuotias lescimies ja seitsemän lapsen isä. Kuukautinen wuotoni on myöhässä. Olen ollut tallissa uuden rencin Antin kanssa viime cuunkierron aicana. Antti kyllä lupasi wetä ajoissa pois. Isä ei tiedä eicä saa tietääcään, hän surmaisi minut.  Minut ja Jönssön vihitään lauantaina.

Voinko olla rascaana? Jos olen , mitä teen? Onco jotain yrttiä?

Jönssön luulee että olen neitsyt? Miten saan vuoteen vereen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme