Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1560-luvun aihe vapaa

Vierailija
06.08.2015 |

Isäntä sitten sairastui ruttoon ja kuoli.

Kommentit (2082)

Vierailija
201/2082 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te estätte ettette ole koko ajan siunatussa tilassa? En jaksais millään...

t. kahdeksan äiti

Vierailija
202/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on meilläkin, rutto, viime yönä kuoli kaksi lasta ruttoon, tänään aamulla neljä yrjöää ja on täynnä paiseita. Mies, minä ja 3 lasta ollaan vielä okei. Mitä teen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo kokeilleet painaa ahterinne alas kehikolle, jota sanotaan tuoliksi? Olin eilen pappilassa ruustinnan apulaisena ja pääsin näkemään tuollaisen liikuteltavan, selkänojallisen irtohuonekalun, jossa istutaan yksin. Kun ruustinnan silmä vältti, niin kokeilinkin sitä ja se oli ihan jees; uskon, et tulee yleistymään.

Vierailija
204/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä corvata suola?

Olisi pacco suolata silacoita cun ei ne muuten säily mutta ei ole varaa ostaa suolaa!

Micä olisi hyvä corvice?

Vai pitääcö minun jättää silacat cauppaan ja tehdä jocapäiväistä huttua ja sylttyä aamusta iltaan? Perhe ei cyllä ilahdu jos on joca päivä sama ruoca!

Vierailija
205/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuulemma mieheni cäy caupungilla celtahameiden perässä. Naapurin emäntä näci tänääncin cuinca mieheni cirmasi leweäperäisen celtahameisen perässä ja he catosiwat metsään cicattaen vaicca ystäwällinen naapurini yritti estää ja haccasi miestäni harjalla. Minulla on jo viisi tytärtä ja muutaman cuuncierron culuttua syntyneepi seitsemäs, tuscin poicaa tuleepi cun ucconi parhaat siemenensä caupungilla cylwääpi. Joscus tuumin että ompa tämä epäreilua, mi3s saa mennä ja panna ympäriinsä, nainen casvattaa ja civulla synnyttää cacarat, hoitaa elicot, siiwoaa ja coccaa. En jacsa tälläistä. Cun puhelen naapurille tämä sanoo että ole iloinen että saat elää nycyaicana etcä joscus tuhatluwulla! Niin se cai on.

Vierailija
206/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuinca saisin suuremman rintawarustuxen? Pucuni caula-aucosta ei cohoa cummoisiacaan cumpuja cuten muilla neidoilla ja pelcään jääväni icäneidoxi.

Onco centies rohtoa tai yrttiä jolla saisin cummut cohoamaan? Ilman noituuxia ciitos!

Vierailija
207/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuinca monta cissaa teillä on puncanlämmittimenä?

Olisco jollain Savon alueella antaa cissoja?

Meillä on vain viisi cattia mutta ne eiwät riitä cuincaan perheemme lämmicceecsi.

Jocainen haluaisi oman catin säncyyn. Ainacin yhden. Mistä löytäisin lisää?

Vierailija
208/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju muutti täydellisesti kuvani AV-mammoista. 

Tehän ootte ihan helkutin nokkelia, hauskoja ja sivistyneitä.... 

:D

Vierailija
209/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteco jo coceilleet sahramia?

Olen cuullut cuinca maucas mauste se oncaan! Mutta joudun wielä ainacin puolisen wuotta cerätä rahaa että woin ostaa hyppysellisen sahramia. Halu on cova, tecee niin mieli maistaa sitä mistä toiset puhuwat. Joco olette coceilleet ja miltä maistuu? Mihin ruocaan laitoitte sitä?

Vierailija
210/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa synnytin saunassa 3 vrk. Se ei mahtunut ulos, vaan lapsenpäästäjän piti sen kallo murskata ja vetää kuollut vauva ulos. Kauheaa.

Mietin, että hautaan sen salaa tuohon kirkon viereen Unikankareelle. (Asun Turussa) Eihän sinne tietenkään luvalla saa haudata kuin rikkaat. Uskallanko? Pääsisikö taivaaseen? (Pappi ei kuollutta suostunut kastamaan tietenkään)

Ahdistaa, kun kova kuume ollut synnytyksestä alkaen 2 viikkoa, mies merillä ja 5 lasta ennestään.

Vierailija
211/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks av palstalla on nii sivystynyttä porukkaa, et ne oikeesti tietää, mitä 1560-luvulla tehtiin :DD naurattaa

Vierailija
212/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä pidetään kehitysvammaiset, jos niitä on?

Meillä on sikolätissä narulla kiinni, ettei karkaa. Naapurissa on samalla tavalla sikolätissä mielipuoleksi muuttunut mies. Se kuulee harhaääniä ja riehuu. Sillä on rautakahleet.

Ei olis kyllä varaa ruokkia tuottamatonta, mutta ei hirviä nälkäänkään tappaa.

Vierailija
213/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies lähti keväällä metsästämään Savon itäisiin erämaihin rajan taakse. Miehen serkku on sinne jonkun savupirtin rakentanut. Seudulla on kreikan uskoisten kyliä ja epäilen, että on toinen nainen siellä. Pelkään myös, että on joutunut venäläisten vangiksi. Kellään muulla tämmöstä?

Minä vähän kuulin notta se oli ukkosi hiilellä tuhertana siellä savusaunassa jostahi toisesta naisesta alastonkuvia.

Vierailija
214/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borgåssa joku akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Vierailija
215/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto toi sianrakko repeää koko ajan kun yritän venyttää sitä ikkunaan! Kaamea tuuli käy ikkunasta sisään enkä saa sianrakosta luukkua. Miten te saatte sen repeämättä? Naapurin eukollakin on niin siistit rakot ikkunoissaan että ihan silmä lepää!

Vierailija
216/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en voi kirjoittaa tähän mitään, koska en osaa lukea enkä kirjoittaa. 

Vierailija
217/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvaa synnytin saunassa 3 vrk. Se ei mahtunut ulos, vaan lapsenpäästäjän piti sen kallo murskata ja vetää kuollut vauva ulos. Kauheaa.

Mietin, että hautaan sen salaa tuohon kirkon viereen Unikankareelle. (Asun Turussa) Eihän sinne tietenkään luvalla saa haudata kuin rikkaat. Uskallanko? Pääsisikö taivaaseen? (Pappi ei kuollutta suostunut kastamaan tietenkään)

Ahdistaa, kun kova kuume ollut synnytyksestä alkaen 2 viikkoa, mies merillä ja 5 lasta ennestään.

Woi ei olen niin pahoillani :( Cyllä wain se onnistuu, salaa wain hautaat yöaicaan. Varo wain ettei yöwahti loihtunsa walossa sinua hawaitse. Minäcin olen sinne circon cylceen colme cääröä haudannut, oliwat raucat liian heiccoja. Cacsi kuoliwat kohdussa, ycsi weiwit syntyessään heitti.

Vierailija
218/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytäisin kunnollista miesseuraa? Lähin akateemisesti koulutettu asuu 600 km:n päässä.

Vierailija
219/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woi juma cuincahan nyt cäy! Uccoräyhcäni ja poicani oliwat tänään sitä uutta Espoon circcoa racentamassa. Heillä oli ycsi catti ja sica mucana ja poicani päästi elucat ruocatauolla vapaacsi ja ne curjat juocsivat märällä lattialla ja nyt tiilissä näcyy cissananturan ja siansorcan jälciä! Mitä piispa mahtaa sanoa... Hävettää.

Vierailija
220/2082 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin eilen yöllä jotain wallan järcyttävää! Piispa se siellä lycci ciccelillään circon cappelissa oppipoicaansa! Mitä teen???? Olin menossa tapaamaan muncci-Kalerwoa mutta yllätin piispan sieltä pöcsyt kintuissa!

t. nunna Ottiliaana

Älä twrhan cauhistele. Cyrpä se on circcoisälläcin. Mut jos asja sule painajazia aiheuda, lue parit loizut terveydexes!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä