Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1560-luvun aihe vapaa

Vierailija
06.08.2015 |

Isäntä sitten sairastui ruttoon ja kuoli.

Kommentit (2082)

Vierailija
181/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulitteko mitä tekstiilikaupan Kustaava oli tehnä? Oli nähty kulkevan piispan kanssa ilman esiliinaa pitkin pitäjää! Aikamoinen portto kyllä! Jos olis minun tytär, saisi kyllä korville!

Vierailija
182/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö täältä vaimoa minulle. Olen 28-vuotias mies, kolme vaimoa olen jo joutunut hautaamaan ja mukuloita on iso liuta, joista nyt pitäisi jonkun pitää huolta. Jos osaat pitää lapset hengissä ja kurittaa niitä ja et ole huora tai noita, ota yhteyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö täältä vaimoa minulle. Olen 28-vuotias mies, kolme vaimoa olen jo joutunut hautaamaan ja mukuloita on iso liuta, joista nyt pitäisi jonkun pitää huolta. Jos osaat pitää lapset hengissä ja kurittaa niitä ja et ole huora tai noita, ota yhteyttä. 

On siinä isä, kun etsii uutta Iitaa vain toisen perään! Opettaisit lapset pitämään pienemmistä huolta, niinkuin tapana on! Tuolla kasvatuksella ei tuu kui puukkojunkkareita, kyläjuoppoi ja porttoja koko katraastasi! Ikääkin jo sen verran että uuvelle vaimoollesiko meinasit perintönä pelkät äpäräsi jättää? Pthyi! HÄPEÄ!

Vierailija
184/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Mielikki oli pahottanut siveän mielensä, kun miehekkeeni piereskelee ja röyhtäilee pihamaallamme.

Kävin huutelemass hälle että me ei tollasia nykyajan hömpötyksiä jakseta. Aina ennenki on näin tehty toreilla ja mannuilla. Pieraisin vielä kaljaisen kipunoivan päästön ja sanoin että jos torilla tavataan, niin törähtää. Sitten palasin kotio.

Vierailija
185/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mestari kuoli ja nyt näyttää siltä, että joudun naimaan sen nelikymppisen lesken, itse 19.

t. kisälli

Ole iloinen, että saat noin helposti porvarioikeudet! Jos nuorta naisseuraa kaipaat, niin palkkaa nätti piika.

Vierailija
186/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päästä eroon kirpuista? Tuntuu että kaikkea on jo kokeiltu.

Vierailija
187/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä isä, kun etsii uutta Iitaa vain toisen perään! Opettaisit lapset pitämään pienemmistä huolta, niinkuin tapana on! Tuolla kasvatuksella ei tuu kui puukkojunkkareita, kyläjuoppoi ja porttoja koko katraastasi! Ikääkin jo sen verran että uuvelle vaimoollesiko meinasit perintönä pelkät äpäräsi jättää? Pthyi! HÄPEÄ!

Akat hiljaa siellä!

Vierailija
188/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä serkumpi, sen herkumpi. Näin meidän kylässä.

Vierailija
189/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
190/2082 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päästä eroon kirpuista? Tuntuu että kaikkea on jo kokeiltu.

Vaattehet haudatahan päiväksi muurahaiskekoon.

Murhahaiset syövät kaikki loiset.

Vierailija
191/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että viikatemies vaanii jo tuvan oven takana isääni. Hän on kyllä jo iäkäs, 42-vuotias mutta tarvitsemme ehdottomasti hänen tulonsa lasinpuhaltajana  elämiseen. Äidiltä syntyy joka vuosi uusi vauva ja meitä on jo 14, uusin kasvaa jo äidin sydämen alla.

Poikia on viisi mutta he ovat vasta ihan pieniä. Minä olen esikoinen mutta nainen.

Pelottaa ihan että mistä saamme tuloja kun isä makaa mullan alla?

Mietin jo hädissäni suunnitelmaa, että emme kertoisi kellekään isän taivaslähdöstä, piilottaisimme isän vaikka liiteriin ja minä aloittaisin lasinpuhaltajana. Minuthan kirottaisiin ja haukuttaisiin noidaksi jos joku tietäisi, että nainen kehtaa toimia miehen ammatissa. Mutta se olisi ainoa toimeentulo, ainoa keinomme!

Olen avustanut isääni vuosikaudet ja tiedän tarkkaan miten lasia puhalletaan. En vain ole itse kokeillut sillä eihän nainen saa. Mutta jos tekisin sitä öisin salaa? Kertoisin vain äidllle? Ja väittäisimme isän tekevän työt ja minä veisin niitä aina perjantaisin markkinoille myyntiin, kuten ennenkin.

Mitä mieltä olette, onnistuukohan? Joudunko helvettiin jos puhallan lasia? Entä joudummeko me kaikki jos piilotamme ruumiin liiteriin?

t. Esteri 16v

Vierailija
192/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen ei lähde käyntiin. Mitä rohtoa kannattaisi ottaa. Entäpä maidon heruttamiseen. Auttaako kilju?

Vierailija
193/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Olin lauantaina tansseissa ja naapurin Kaapro viehätteli minua ja leperteli ja kehui niin että ihan punastuin. Hän lupasi viedä minut vihillekin jos vain nostaisin vähän hameen helmoja. Sanoin ettei se käy, olen vielä impi. Kaapro innostui vielä enemmän ja alkoi uhkailla että vie sitten Eufrosiinan vihkipallille jos minä en suostu. Säikähdin sillä olen jäämässä ikäneidoksi, olen jo 17-vuotias, ja sanoin että ihan nopeasti sitten vain.

Menimme kuusen alle pensaan taakse ja Kaapro luikahti hameeni alle ja kaiveli siellä jotain ja se kutitti ja tunsin jotain märkää ja lämmintä (kieli???) ja Kaapro ähisi ja puhisi. Tunsin miten se  yrittää työntää sormia sisääni ja kiljuin että ei saa, en saa alkaa odottamaan jotain bastardia. Kaapro jatkoi kutittelua mutta ei työntänyt mitään enää sisälle ja se kutitti niin että minulta pääsi vahingossa vähän pissaa. Kaapro sukelsi äkkiä ulos hameideni alta ja näytti nyrpeältä. Nyt se sanoo ettei ole varma viekö minua sittenkään vihille. Minua hävettää niin miten likainen ja syntinen olen! Mitä olenkaan tehnyt?

Minä pelkään että odotan nyt bastardia!!! APUA!!!! Mitä teen?????

Vierailija
194/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä, että sais lisää painoa. Näytän surkealta ja köyhältä, kun oon niin riuku. Olen jo 27-vuotias ja talon emäntä, ja se ei kyllä näy yhtään päälle. Tässä vieraatkin luulee mua piiaksi. Harmittaa, että emmännöitsijäkin on paksumpi kuin minä.

Vierailija
195/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan seitsemättä lasta ja hengissä on vain yksi tyttöpahanen. Raskaus on jo pitkällä, joten nyt tarvis vinkkejä, miten varmistaa, että lapsi varmaan syntyy poikana. Onko jotain keinoja, jolla voisi taata tulevan vauvan sukupuolen. Rohtoja? Miksi Herra on ottanut multa jo kolme poikaa ja jättänyt tuon tytönräähkän vaan... Oon kyllä nyt kutonut uuden polvisuojan papille ja rukoillut viisi kertaa päivässä, että saisin syntini anteeksi ja pojan.

Vierailija
196/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivaan tähen tätä vauvapalstan jumalatonta menoa, kun nais ihmiset harrastavat kirjoitusmerkkien kirjoittamista. Tokko edes ehditte lehmiänne lypsämän ja lapsetkin ilman velliä jäävät, kun kaikki illat pitää syntiä sulkakynän kanssa harrastaman. Neitsykäisten huikentelevaisuuden vielä ymmärtäisi, mutta ihan äiti ihmisetkin ja talon emännät, ei ole kunnon naisen paikka sellainen toiminta.

Rakkaat sisaret, nöyrä ja hengellisesti vaatimatoin pastorin emäntä näin teitä kaikessa rakkaudessa lähestyy: jättäkää julkijumalatoin elämänne ja keskittykää miehenne ja elukkanne ruokkiman. Muutoin tulee Herran viha teidän päällenne ja liekkö musta surma jälleen tänne tuleman ja teitä syntisiä rankaiseman. Ja muistakaa, että myös kylienne pastorit tulevat kernaasti teidät jalkapuuhun määrämän pyhiksi kaikkien pilkattavaksi.

Kirjurina käytän esikoistani, joka on pappiskoulussa kirjoitusmerkit oppinut, sillä tottahan tulee minun pastorinnanna olla hengellisenä esikuvina teille vähäväkisimmille.

Deus protector noster, Herran haltuun, vauvapalstan hengellisestä tilasta huolestuneen äitini pastorinnan puolesta,

- Johannes Johanneksenpoika

Vierailija
197/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain euroopasta kantautui kylämme akoille tieto uudesta harrastusmahdollisuudesta. Sanovat sitä kyykkyvatkaukseksi.

Nyt 3 viikkoa myöhemmin nkylän yhteispäätöksestä nuo eukot on lukittuna kirkkoon ja kyykkyvatkaavat Pyhällä Vedellä ja Viinillä jotta paholainen heistä poistuisi.

Vierailija
198/2082 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:18"]

Muita jotka oli kattomassa kyläkauppiaan hirttoa? Mitä mieltä? Mun mielestä ei ollu ihan yhtä viihdyttävä ku alkuviikon mestaukset.

Ihan paska. Ei kyllä osannut kyläkauppias ottaa yleisöä.

Repesin tälle ääneen!!!!!! :DDD

Vierailija
199/2082 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin eilen yöllä jotain wallan järcyttävää! Piispa se siellä lycci ciccelillään circon cappelissa oppipoicaansa! Mitä teen???? Olin menossa tapaamaan muncci-Kalerwoa mutta yllätin piispan sieltä pöcsyt kintuissa!

t. nunna Ottiliaana

Vierailija
200/2082 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitä teen! Minulla on ollut jo pari viikkoa huimausta ja oksentelua ja tänään huomasin nauriin kokoisen paiseen karvakolmioni uumenissa! Mitä tuo tarkoittaa????

Minä menen lauantaina naimisiin että apua!!!!! Olen impi. Mikä tuo paise on? Miten saan sen pois? APUA!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme