Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisitte syödä häissä, ja mitä ette?

Vierailija
12.08.2015 |

Onko kivoja/kauheita muistoja häistä?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:17"]Kahvin kanssa ainoastaan täytekakku lakkatäytteellä.

[/quote]

Miksi todella monet ihmiset kuvittelevat lakan olevan sitä "kaikkein parasta ja hienointa" mitä kakun täytteeksi voi laittaa ja vieraille tarjota? Hyi yök...

Vierailija
82/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohta, uunijuureksia, perunoita, hirvipaisti, broileriaurajuustopullia, rosollia, sienisalaattia, vihersalaattia, puolukkasurvosta, kantarellikastiketta, kermaviilikastike kalalle.  Graavilohta, savuporoa leikkeleenä.

Savolaista ohrarieskaa, kotikaljaa, puolukkamehua ja maitoa.  Vattukiisseli.

Kahvipöydässä lakka- ja mansikkakakku.  Suklaata ja hyvää kahvia  :)

NAM!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:28"]

Kalapöytä pitää olla, kesähäihin kuuluu kalapöytä. Juhlat menee pilalle jos ei ole kalapöytää.

:D

[/quote]

Toivottavasti tämä kommentti oli kirjoitettu kieli poskessa, olihan...?

Vierailija
84/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, laatu on tärkeämpää kuin itse ruoka. Kyllä minäkin, tapaksien ja sushin ystävä, voin sitä paahtopaistia syödä, jos se on huippulaadukasta ja tarjoillaan hyvin. Siis jos on arkipäiväinen ruoka, se pitää tarjoilla michelintasoisesti.

Vierailija
85/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:33"]esim:kinkkisarvet 

koska minä pidän nuista ♡

[/quote]

Anteeksi, tämä nauratti, ja oli myös jotenkin suloinen kirjoitusvirheineen :)

Vierailija
86/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaan lihaa olen saanut muutamissa häissä nyt, hyi! Ei yhtään juhlavaa. Kalaa tai nautaa mielummin. Antipastot ois mun suosikki, sushia, karitsaa

Vierailija
87/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskassa marinoitua karhun virtsarakkoa, tulinen sinappikastike, pehmeäksi muhennutta syyskurpitsaa + valkosipulipyré, hillottua säynävää. Juomana kirpsakka Valdemar.

Vierailija
88/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähes kaikki on arkiruokaa. Loppujen lopuksi, kuka teistä oikeastaan sitä karjalanpaistia kotona tekee? Luulenpa, että oikeasti aika harva. Mutta onhan se vähän tylsä sapuska. 

Ei sellaista olekaan, että kaikki voisi miellyttää. 

Vierailija
89/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten yksissä käymissäni häissä hyvin haudutetut lammasrullat oli todellakin positiivisesti yllättävä ja erilainen liharuoka.

Vierailija
90/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva, jos juhlaruoka kuvastaa jotenkin hääparia (siis kalastamisesta tykkäävillä kotimaista kalaa, karjalalaisista sukujuurista tulevalle karjalaisia piirakoita (vatruskoita jne), tulevan häämatkakohteen mukaan kiinalaista tms). On myös kiva, jos ruoka sopii häiden teemaan, pitopöytätyylistä maalaishäissä, vati- tai annostarjoilua paremmassa ravintolassa jne. (olen ns. kaikkiruokainen, joten sushi on ihan yhtä mieluista kuin karjalanpaistikin)

Vierailija
91/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykäisin buffetista, jossa on vaikka sitä nautaa/karitsaa/riistaa/kylmäsavulohta. Lisukkeiksi hyvin tehtyjä salaatteja, ja bataattilohkoja hyvin maustettuina. Jälkkäriks jotain muuta kuin perus täytekakkua.

JOS juhlissa olisi alkuruoka, pääruoka ja jälkkäri, voisi vaihtoehtoina olla kasvis/nauta/joku kanapasta. Mutta tässä tapauksessa ruoan täytyy olla todella hyvin tehtyä. Nälkäisenä en halua olla.

Vierailija
92/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin syödä laadukasta ruokaa missä kypsyysasteet ei ihan metsässä. Pöytiintarjoiltuna alkuruoka, keitto, pääruoka sekä juustot. Se että tuleeko makea jälkiruoka vai ei on itselle sama kun en pidä makeasta. Tällä sapluunalla meidän häät juhlitaan melkein tasan vuoden päästä.

Vierailija
93/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan ötökkä-aiheiset häät, joten mun häissä tarjoillaan punkkeja matopedillä, kuivattuja lukkeja, kärpäshyydykettä ja rapeaksi paahdettuja leppäkerttuja. En kutsu sinne kuin 400 ihmistä, joten luultavasti keräilykokoelmani riittää kaikkien ruokkimiseen. :)

Vierailija
94/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:39"]Haluaisin syödä laadukasta ruokaa missä kypsyysasteet ei ihan metsässä. Pöytiintarjoiltuna alkuruoka, keitto, pääruoka sekä juustot. Se että tuleeko makea jälkiruoka vai ei on itselle sama kun en pidä makeasta. Tällä sapluunalla meidän häät juhlitaan melkein tasan vuoden päästä.
[/quote]

Lisäksi ruoka on vain osa kokemusta. Käyttäisin aikaa myös juomien pähkäilyyn.

Vierailija
95/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastiketta kun sais ja kahvit ni avot.

Vierailija
96/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g makaronilaatikkoa riittäisi ihan hyvin. Saisko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa?

Vierailija
97/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen mustaksi paahdettu porsas jolla omena suussa NAMM!!1!

Vierailija
98/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki käy!

Makit ja nigirit, liha- ja lohisopat, pitkään haudutettu karjalanpaisti, juustot, karkkibuffa ja kaneliässät, macaronsit ja lihaton makaroonilaatikko. Kunhan on oikein ja hyvin valmistettua.

Ei minun makunystyröissäni sushi sulje karjalanpaistia pois. Kummallekin on paikkansa. Hyvää karjalanpaistia saa uunissa vasta 12 tunnissa, joten sushia tulee syötyä huomattavasti useammin kuin tuota tylsää ja perinteistä arkiruokaa.

Vierailija
99/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:17"]Kahvin kanssa ainoastaan täytekakku lakkatäytteellä.

[/quote]

Miksi todella monet ihmiset kuvittelevat lakan olevan sitä "kaikkein parasta ja hienointa" mitä kakun täytteeksi voi laittaa ja vieraille tarjota? Hyi yök...
[/quote]

Kallein ja harvinaisin luonnonmarjoistamme. Vaikea poimia ja rajattu kasvualue. Ja hyvää.

Vierailija
100/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:56"]

Ihan kaikki käy! Makit ja nigirit, liha- ja lohisopat, pitkään haudutettu karjalanpaisti, juustot, karkkibuffa ja kaneliässät, macaronsit ja lihaton makaroonilaatikko. Kunhan on oikein ja hyvin valmistettua. Ei minun makunystyröissäni sushi sulje karjalanpaistia pois. Kummallekin on paikkansa. Hyvää karjalanpaistia saa uunissa vasta 12 tunnissa, joten sushia tulee syötyä huomattavasti useammin kuin tuota tylsää ja perinteistä arkiruokaa.

[/quote]

Ja kärpänen!