Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisitte syödä häissä, ja mitä ette?

Vierailija
12.08.2015 |

Onko kivoja/kauheita muistoja häistä?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se ruoka on sivuseikka, kunhan saan kahvia ja kakkua. Jotain perus normi liharuokaa ja salaattia ja perunoita, siinä se.

Vierailija
42/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan häistä ja vieraista. Meillä karjalainen pitopöytä toimi hyvin, aika paljon iäkkäitä vieraita. Mutta toisenlaisella ikäjakaumalla itse tykkäisin kyllä jostain modernimmasta tarjottavasta. Sellaista kuitenkin, että nälkä lähtee koko perheeltä, jos myös lapset on kutsuttu.
Jos häät ovat toisella puolen maata, kaikki sikäläinen perinneruoka olisi kiinnostavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanpihvi pippurikastikkeella ja salaatteja olisi itselle hyvä. Ei kalaa, varsinkaan mätiä. Hyi yök

Vierailija
44/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään "selkeistä" ruuista, joista myös erityisruokavalioinen löytää helposti itselleen syötävää.

Vierailija
45/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tulokseen ap päätyy tämän keskustelun tuloksella? Minä vastaan, että tarjoa sitä, mitä haluaisit itse syödä. Näin saat omannäköiset häät. 

Vierailija
46/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan pääruuaksi tarjotko eineslihapullia!

Vierailija
47/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kelpaa.

Vierailija
48/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin joulukinkkua? Sillähän helposti syöttäisi isomman porukan.

Vierailija
49/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kaikesta erikoisesta. Tykkään kokeilla uusia makuja. Ei mitään perusmömmöä, josta tietää jo etukäteen, miltä maistuu.

Vierailija
50/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:41"]

Mihin tulokseen ap päätyy tämän keskustelun tuloksella? Minä vastaan, että tarjoa sitä, mitä haluaisit itse syödä. Näin saat omannäköiset häät. 

[/quote]

Noh, todennäköisesti kalaa (lohta) ja jotain lihaa, mutta se onkin auki sitten mitä; paahtopaisti olisi varmaan aika varma. Jälkiruoka on vähän kysymysmerkki. Salaatteja tietenkin, ja hedelmät voisivat olla piriste vaikka juuri sinne jälkiruokapöytään. Ei keittoja, eikä karjalanpaistia (vaikka onkin ihan hyvää). Lisää ideoita otetaan mielellään vastaan! :)  

Vierailija
51/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:41"]

[/quote]

Noh, todennäköisesti kalaa (lohta) ja jotain lihaa, mutta se onkin auki sitten mitä; paahtopaisti olisi varmaan aika varma. Jälkiruoka on vähän kysymysmerkki. Salaatteja tietenkin, ja hedelmät voisivat olla piriste vaikka juuri sinne jälkiruokapöytään. Ei keittoja, eikä karjalanpaistia (vaikka onkin ihan hyvää). Lisää ideoita otetaan mielellään vastaan! :)  

[/quote]

Tämä siis ap. 

Vierailija
52/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhanen on yhdysvaltalainen, vieraita ei ole valitettavasti sieltä suunnalta paljon tulossa, mutta kyllä sieltäkin voisi ammentaa ideoita ruokapöytään. Toisaalta olisi kiva, että anoppi saisi tuntumaa suomalaiseen ruokaan (siinä mielessä paahtopaisti vähän tylsä). -ap

Vierailija
53/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liian erikoisia ruokia, minä en ainakaan niistä pidä (parmesaanit, tattirisotot, mäti jne..) Sen sijaan ruokia, mitä voisi olla ja mistä tykkään: graavilohi, loimulohi, raikasta vihersalaatti ja ehkäpä pastasalaatti. Mahdollisesti pari lämminruoka vaihtoehtoa: Jotain ulkofileetä/kanaa esim. pippurikastikkeessa ja vaikka kasvisgratiini. Uuniperunat erilaisilla täytteillä? Tulisi otettua huomioon myös erikoisruokavaliot.. Minä pitäisin myös siitä, että tarjolla olisi myös jonkinlainen suolainen iltapala, mikäli juhlat jatkuvat myöhään. Karjalanpiirakoita! Jälkkäriä ei mun mielestä tarvitse, hääkakku riittää hyvin ja sen kanssa muutama muu makea.

Vierailija
54/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi syödä häissä mitään arki- tai ns. kouluruokia. Ainakin mun mielestä häät ovat juhlallinen ja tavallaan ainutlaatuinen tapahtuma (vaikka monet myöhemmin sitten eroavatkin), jossa ruokatarjoilulla on iso rooli. Ja ainakin omissa häissä panostaisin ruoka- ja juomapuoleen, koska se vaikuttaa todella paljon vieraiden viihtyvyyteen.

Monet keitot (paitsi jos kyseessä on alkuruoka), kiusaukset, raasteet, perunat ja ruskea kastike, palapaisti, jauheliharuoat yms. ovat mielestäni todella arkisia ja ei-juhlavia tarjottavia. Vaikka ei olisikaan kovin eksoottisten tai tulisten makujen ystävä, hääruokien ei silti tarvitse olla tylsiä ja mauttomia mössöjä.

En myöskään haluaisi, että kahvipöydässä on tarjolla kaurakeksejä, kääretorttua, korvapuusteja tai vaikka kaneliässiä vaan jotain vähän juhlavampaa herkkua.

Vierailija
55/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:28"]

Ihmisillä tuntuu näköjään olevan joku harhaluulo siitä, että KAIKKI rakastavat kalaa/mereneläviä. Alkuruokana graavia/kylmäsavua, sillejä, katkarapuja, sitä sun tätä sun tota ja päälle vielä se ihana uunilohi. Kala on osana buffaa ihan jees, mut rajansa nyt kaikella.

[/quote]

No, ihan sama juttu lihan suhteen. Etenkin maaseudulla kuvitellaan, että todellakin kaikki syövät lihaa ja sitten esim. kasvissyöjille ei löydy yhtään mitään. Kyllä siinä nälkä jää kaivelemaan, kun yrittää selvitä voileivillä ja jollain ihmeen salaatilla. Minä muuten syön kalaa ja katkarapuja, mutta en lihaa.

Vierailija
56/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merenherkut ovat mielestäni ylellistä ja hääjuhlaan sopivia. Kasvikset ovat raikkaita ja keveitä, niiden syönnin jälkeen jaksaa vielä juhliakin. Lisäksi jokin murea lihavaihtoehto lisökkeineen sekä apetariivit ovat kiva lisä.

Vierailija
57/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjänä toivoisin vain, että löytyy jotakin mullekin sopivaa :D Perinteinen ruoka on ok valinta jos se on oikeasti tehty hyvin eikä muistuta koulun ruokalaa. Erikoisempaakin syön mielelläni

Vierailija
58/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi pöytiin tarjoiltu kolmen ruokalajin menu. Valittavana liha tai kala

Vierailija
59/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:55"]

Ei liian erikoisia ruokia, minä en ainakaan niistä pidä (parmesaanit, tattirisotot, mäti jne..) Sen sijaan ruokia, mitä voisi olla ja mistä tykkään: graavilohi, loimulohi, raikasta vihersalaatti ja ehkäpä pastasalaatti. Mahdollisesti pari lämminruoka vaihtoehtoa: Jotain ulkofileetä/kanaa esim. pippurikastikkeessa ja vaikka kasvisgratiini. Uuniperunat erilaisilla täytteillä? Tulisi otettua huomioon myös erikoisruokavaliot.. Minä pitäisin myös siitä, että tarjolla olisi myös jonkinlainen suolainen iltapala, mikäli juhlat jatkuvat myöhään. Karjalanpiirakoita! Jälkkäriä ei mun mielestä tarvitse, hääkakku riittää hyvin ja sen kanssa muutama muu makea.

[/quote]

Ei ainakaan sitä mielikuvituksetonta kasvisgratiinia, se on niin tylsää kuin vain tylsää voi olla. En tee sitä kotonakaan edes arkiruoaksi, vaikka mieluiten kasvispainotteista ruokaa syönkin.

Vierailija
60/136 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sinänsä ihan sama, mitä morsiuspari tarjoilee, kunhan se on heille mieluista, he ovat ottaneet huomioon vieraat (erikoisruokavaliot, vieraiden määrän) ja laittavat ns. parastaan. En edes pahastu jos hääparilla ei ole perinteistä hääkakkua, vaan jotain muuta jälkiruokaa. Pääasia on, että ruoka on rakkaudella laitettu hyvistä raaka-aineista ja sitä on tarpeeksi. Mieluummin siis laadukasta ja yksinkertaista kuin paljon sitä sun tätä mahdollisimman halvalla.