Mitä haluaisitte syödä häissä, ja mitä ette?
Kommentit (136)
Jestas mitä vaatimuksia. Lohta, lakkatäytekakkua ja kolmen ruokalajin tarjoilua pöytiin. Ensin ihmetellään miksi joku laittaa rahaa haisemaan yhteen päivään ja samalla vaaditaan jotain gourmet ateriaa :D Minulle riittää, että ruoka on maukasta ja lämmintä oli mitä hyvänsä. Kuka kohta enää edes haluaa järjestää vierashäitä kun kaikelle nyrpistellään kiittämättöminä, huh huh.
Meidän häissä oli salaattibuffet eli feta-, caesar-, ja itsetehty perunasalaatti (tai no ei itse sitä tehty mutta pitopalvelun tekem, ei mistään litlistä). Perunat, kana- ja porsaanlihavartaat, erilaiset kalat ja tuoretta patonkia, erilaisia levitteitä. Raikas sitruunainen mansikkakakku ja tietenkin kahvit, viinit, oluet ja konjakit juomiksi. Ei haluttu mitään tylsiä keittoja tai muita arkiruokia mutta ei myöskään mitään liian erikoista jotta kaikille varmasti maistuisi.
Meillä oli karhunvatukkaa ja hiillostettua silliä
Mulle ei ruoalla ole hirveästi väliä, kunhan se on hyvin tehtyä ja tarjolla on myös riittävästi kasviksia. Viiniä on sen sijaan syytä olla ruokajn uomana, eikä mitä tahansa karseaa Chenet'n kuraa, vaan laadukasta, harkiten valittua viiniä! Usein suomalaisissa häissä joutuu juomaan melkoista kuraa, vaikka muka asiaan on panostettu.
Huonosti valmistettua, palanutta, pilaantunutta tai puoliksi jäistä ruokaa en haluaisi syödä.
Lohikeitto, joka oli yhden hääparin pääruokavalinta, oli täysosuma; hyvin valmistettua, sopi häiden teemaan, hääpaikkaan ja maistui kaikille vieraille. Yllättäen tämä on jäänyt mieleen, mutta ns. hienompien häiden noutopöytäruokia en muista yhtään.
Karrelle palanutta karitsan karetta, kurjaa kurkkupikkelssiä sekä naurava nakki!
Kari kanalaa havunneulaspedillä
Minun mielestäni häissä pitää olla sellaiset eväät mistä hääpari itse pitää. En minä ainakaan alkaisi mitään sushia tarjoilemaan omissa häissäni. Muiden häissä syön mukisematta sen mitä on tarjolla. Eikä kaikkea tarvitse ottaakaan jos on buffethenkinen ruokailu.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:39"]
Pöytiintarjoiltuna alkuruoka, keitto, pääruoka sekä juustot.
[/quote]
Juustot jättäisin suosiolla tarjoilusta väliin. Juustot haisevat, samoin niitä syöneet vieraat. Myöhemmin illalla haju vielä entisestään pahenisi vieraiden juustoisten ilmavaivojen myötä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:39"]
Pöytiintarjoiltuna alkuruoka, keitto, pääruoka sekä juustot.
[/quote]
Juustot jättäisin suosiolla tarjoilusta väliin. Juustot haisevat, samoin niitä syöneet vieraat. Myöhemmin illalla haju vielä entisestään pahenisi vieraiden juustoisten ilmavaivojen myötä.
[/quote]
Anna mun kaikki kestää. Käytkö usein ravintoloissa ja kärsit näistä hajuista? Suosittelen lääkäriä.
Kaikki kelpaa, kunhan muistetaan se, ettei joka ikinen ihminen halua syödä vain lihaa. Eli myös kasvisvaihtoehtoja ja se ei tarkoita vain jotain salaattia.
T: sekasyöjä
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 17:55"]
Ei liian erikoisia ruokia, minä en ainakaan niistä pidä (parmesaanit, tattirisotot, mäti jne..) Sen sijaan ruokia, mitä voisi olla ja mistä tykkään: graavilohi, loimulohi, raikasta vihersalaatti ja ehkäpä pastasalaatti. Mahdollisesti pari lämminruoka vaihtoehtoa: Jotain ulkofileetä/kanaa esim. pippurikastikkeessa ja vaikka kasvisgratiini. Uuniperunat erilaisilla täytteillä? Tulisi otettua huomioon myös erikoisruokavaliot.. Minä pitäisin myös siitä, että tarjolla olisi myös jonkinlainen suolainen iltapala, mikäli juhlat jatkuvat myöhään. Karjalanpiirakoita! Jälkkäriä ei mun mielestä tarvitse, hääkakku riittää hyvin ja sen kanssa muutama muu makea.
[/quote]
Onko oikeesti jonkun mielestä parmesaani ja tattirisotto "liian erikoisia"? :D:D:D:D:D:D
Mä syön kaikkea mitä tarjotaan, en ole mitenkään ruokarajoitteinen PAITSI sisäelimet ei kyllä mitenkään uppoa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:49"]
Käytkö usein ravintoloissa ja kärsit näistä hajuista? Suosittelen lääkäriä.
[/quote]
Käyn usein ravintoloissa. Kyllä, kärsin hajuista, jos koko ravintolan asiakaskanta mässyttää juustoja. Lääkäristä tuskin lienee apua, koska lääketieteen keinot vaikuttaa herkkään hajuaistiini ovat melko rajalliset. Oletko itse joku juusto-Jaana, kun viestini noin koville otti?
Voi vittu ihan oikeesti näitä suomalaisten käsityksiä juhlaruuista! Vattukiisseliä? Karpalojäädykettä? Rosollia? Siis häissä. En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kala- ja kasvisruokia. Kalalle olen allerginen ja kasvikset menevät vain salaateissa. Naudan sisäfilettä, uuniperuna ja valkosipulimousse olis jees.
Valkosipulimousse?
Meillä häät epäonnistui koska olimme varanneet ruo_
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kala- ja kasvisruokia. Kalalle olen allerginen ja kasvikset menevät vain salaateissa. Naudan sisäfilettä, uuniperuna ja valkosipulimousse olis jees.
Valkosipulimousse?
Lainauksesi kohde ei välttämättä ole enää paikalla kun aloitus on tehty v. 2015...
Tärkeintä on että hääpari tykkää. Itse voisin syödä häissä vaikka sushia, korealaisia ribsejä ja tom yam -keittoa. Monet eivät. Kun on niitä jotka ei syö kuin spagettia ja lihapullia.
Olen yleisesti ollut tyytyväinen ruokiin, pahaa en ole saanut missään häissä. Omissa oli pöytiin tarjoilu ja annokset oli vähän liian pienet osalle vieraista. Yksissä häissä ruoka oli yksinkertaisesti mautonta, mutta kyllä sillä nälkä lähti. Yksissä häissä loppui kaku kesken. Aika surkeat saa olla antimet et niiden takia jää paha maku suuhun. Mut toisaalta en ikinä missään "Satuhäissä" aka wt-häissä ole ollutkaan.