Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet

Vierailija
19.07.2015 |

Mitä olette bonganneet?

Kommentit (5379)

Vierailija
941/5379 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:33"]

Kyllä tuohon "verisyyteen" vaikuttavat muutkin sukupolvet kuin omat vanhemmat! Esimerkiksi Harry oli PUOLIVERINEN eikä PUHDASVERINEN, vaikka molemmat tämän vanhemmat osasivatkin taikoa. Itse olen ajatellut, että puhdasverisyys vaatii ainakin pari-kolme sukupolvea noitia ja velhoja. Harryn ja Ginnyn lapset olisivat kuitenkin luultavasti lähempänä puhdasveristä kuin puoliveristä, mutta kirjassahan puhdasverisinä velhosukuina puhuttiin lähinnä suvuista, joissa ei ole ikinä ollut lähes yhtäkään jästiä, esim. Malfoyn ja Weasleyn suvut. Eli kyllä se puhdasverisyys vaatii vähän enemmän, kuin yhden sukupolven: esim. kahden jästisyntyisen velhon/noidan lapsi ei kyllä olisi puhdasverinen - eihän Harrykään muuten olisi puoliverinen.

Tämä siis lähinnä tuolle "SUOMALAINEN" inttäjälle - velhojen "verisyydet" eivät ole ihan verrattavissa kansallisuuksiin ;)

[/quote]

Missä kirjassa Harryn sanotaan olevan puolierinen? Malfoyhan esim pilkkaa kyllä Harrya siitä että tämän äiti oli kuraverinen, mutta itse en ainakaan ole huomannut kohtaa jossa Harrya olisi sanottu puoliveriseksi. Ja ihan vain huomautuksena niin Weasleyn suvussa oli joku kaukainen sukulainen joka nai jästin.

Vierailija
942/5379 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:08"]

Mitä, jos kaksi kuraveristä, velho ja noita, saavat lapsen, joka pystyy taikomaan? Miksi tämän lapsen verisyyttä sanotaan? :D

[/quote]

Eikös se ole puoliverisyyttä? :o Kun ei ole kura- eikä puhdasverinen niin välimuodot on kaikki vaan puoliverisiä? Tai näin mä olen ajatellut.

[/quote]

tälläisten henkilöiden "puhdasverisyyttä" ei kirjoissa mielestäni kertaakaan kyseenalaistettu, joten heidät ilmeisesti ajatellaan ns. puhdasverisena ja kuittailu keskittyy ainoastaan heidän vanhempiensa puoli- tai kuraverisyyteen.

[/quote]

Siis yksinkertaisesti:

Kahden velhovanhemman velholapsi on puhdasverinen VELHO

Kahden jästivanhemman velholapsi on jästisyntyinen/kuraverinen VELHO

Kahden velhovanhemman jästilapsi on SURKKI

noidan ja jästimiehen tai velhon ja jästinaisen velholapsi on puoliverinen VELHO.

Ihan sama siis mitä isovanhemmat ovat, jos kumpikin vanhempasi, sekä sinä osaatte taikoa, olet puhdasverinen VELHO.
[/quote]

Minun käsittääkseni surkki ei ole jästi. Jästi on taikomatonta, tavallista väkeä ja surkki velhosukuun syntynyt taikataidoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/5379 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa puoliverinen prinssi.

Vierailija
944/5379 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:33"]

Kyllä tuohon "verisyyteen" vaikuttavat muutkin sukupolvet kuin omat vanhemmat! Esimerkiksi Harry oli PUOLIVERINEN eikä PUHDASVERINEN, vaikka molemmat tämän vanhemmat osasivatkin taikoa. Itse olen ajatellut, että puhdasverisyys vaatii ainakin pari-kolme sukupolvea noitia ja velhoja. Harryn ja Ginnyn lapset olisivat kuitenkin luultavasti lähempänä puhdasveristä kuin puoliveristä, mutta kirjassahan puhdasverisinä velhosukuina puhuttiin lähinnä suvuista, joissa ei ole ikinä ollut lähes yhtäkään jästiä, esim. Malfoyn ja Weasleyn suvut. Eli kyllä se puhdasverisyys vaatii vähän enemmän, kuin yhden sukupolven: esim. kahden jästisyntyisen velhon/noidan lapsi ei kyllä olisi puhdasverinen - eihän Harrykään muuten olisi puoliverinen.

Tämä siis lähinnä tuolle "SUOMALAINEN" inttäjälle - velhojen "verisyydet" eivät ole ihan verrattavissa kansallisuuksiin ;)

[/quote]

Missä kirjassa Harryn sanotaan olevan puolierinen? Malfoyhan esim pilkkaa kyllä Harrya siitä että tämän äiti oli kuraverinen, mutta itse en ainakaan ole huomannut kohtaa jossa Harrya olisi sanottu puoliveriseksi. Ja ihan vain huomautuksena niin Weasleyn suvussa oli joku kaukainen sukulainen joka nai jästin.
[/quote]

Puoliverinen prinssi

Vierailija
945/5379 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:14"]

Se, että he eivät käyttäneet sähköä.

[/quote]

sähkö tuotetaan pääsääntöisesti ydinvoimalla, joka ei ole maapallolle kovin hyvä juttu. myös tuulivoiman, vesivoiman yms kerääminen vaatii resursseja, työntekijöitä, sähkö maksaa rahaa jne... miksi käyttää sitä, kun valoa ja energiaa saa taiottua ilmaiseksi ja ekologisesti tyhjästä? jos oikeassa maailmassa enrgiaa saisi taiottua tyhjästä, tuskin täälläkään kukaan enää käyttäisi sähköä :)

[/quote]

Tiedätkö sinä edes mitä sähkö, energia tai "valo" ovat. Koska kommentissasi ei ole järkeä. 

Vierailija
946/5379 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 13:33"] Kyllä tuohon "verisyyteen" vaikuttavat muutkin sukupolvet kuin omat vanhemmat! Esimerkiksi Harry oli PUOLIVERINEN eikä PUHDASVERINEN, vaikka molemmat tämän vanhemmat osasivatkin taikoa. Itse olen ajatellut, että puhdasverisyys vaatii ainakin pari-kolme sukupolvea noitia ja velhoja. Harryn ja Ginnyn lapset olisivat kuitenkin luultavasti lähempänä puhdasveristä kuin puoliveristä, mutta kirjassahan puhdasverisinä velhosukuina puhuttiin lähinnä suvuista, joissa ei ole ikinä ollut lähes yhtäkään jästiä, esim. Malfoyn ja Weasleyn suvut. Eli kyllä se puhdasverisyys vaatii vähän enemmän, kuin yhden sukupolven: esim. kahden jästisyntyisen velhon/noidan lapsi ei kyllä olisi puhdasverinen - eihän Harrykään muuten olisi puoliverinen.

Tämä siis lähinnä tuolle "SUOMALAINEN" inttäjälle - velhojen "verisyydet" eivät ole ihan verrattavissa kansallisuuksiin ;) [/quote] Missä kirjassa Harryn sanotaan olevan puolierinen? Malfoyhan esim pilkkaa kyllä Harrya siitä että tämän äiti oli kuraverinen, mutta itse en ainakaan ole huomannut kohtaa jossa Harrya olisi sanottu puoliveriseksi. Ja ihan vain huomautuksena niin Weasleyn suvussa oli joku kaukainen sukulainen joka nai jästin. [/quote] Puoliverinen prinssi

[/quote]

Nyt en varmanksi muista, mutta Kalkaroshan oli puoliverinen Prinssi. Sirius taas naureskeli, että meinaako Harry ottaa tämän lempinimekseen kun Harry kyseli tältä asiasta. Harrya ei siis suoraa sanottu puoliveriseksi kirjassa?

Vierailija
947/5379 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tajua että Kalkaros piinasi Harrya minkä hiukankin pystyi ja silti suojeli.

Vierailija
948/5379 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
949/5379 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tän keskustelun kautta ihan uutena juttuna toi, et Dumbledore ois homo. Tuli selväks täälä, et Rowling on haastatteluissa kertonut näin, mut miten se kirjoissa sitten "ilmenee" vai ilmeneekö?

Vierailija
950/5379 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Grindelwaldista tuli seljasauvan haltija? Eikös se vain varastanut sen siltä sauvasepältä, ilman aseistariisuntaa tai tappoa.. joten miten sauvasta tuli hänelle uskollinen ja oli näin loppujen lopuksi Dumledoren voitettavissa??

Vierailija
951/5379 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
952/5379 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:26"]Mutta toisaalta ois ihan kaksosten tapasin jos ne olis vaan naureskellu Ronin yölliselle unikaverille ja vitsaillu pikkuveikan salaisesta homorakastajasta XD
[/quote]

En usko, että kaksosia on yhtään kiinnostanut Ronin menemiset öisin, mutta luulisi että he olisivat Percyä stalkanneet oikein urakalla. Ja hänelle olisivat varmasti kuittailleet vieraasta pojasta sängyssä, kaksoset eivät kuitenkaan jättäneet yhtään tilaisuutta kiusata Percyä väliin.

Vierailija
953/5379 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien Harry Potter -fanien Kalkaroksen ihannointi ärsyttää. Mies ei saanut rakastamaansa naista, roikkui hänen perässään vuosia, ei välittänyt, vaikka Lilyn koko perhe murhattaisiin vaan pyysi itsekkäästi vain Lilyn pelastamista, piinasi Harrya seitsemän vuotta yrittäen järjestää potkut joka vuosi ja lopulta Potterin penska on niin typerä, että nimeää kersansa hänen mukaansa. Jos Voldemort olisikin käynyt Nevillen kimppuun, olisi Kalkaros luultavasti yhä onnellisena kuolonsyöjien riveissä tuntematta syyllisyyttä mistään tekemästään.

Vierailija
954/5379 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No James ulkonäöllisesti Kalkaroksen kouluaikainen kiusaaja niin tottakai ärsyttää mutta you have your mother's eyes...

Vierailija
955/5379 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:23"]No James ulkonäöllisesti Kalkaroksen kouluaikainen kiusaaja niin tottakai ärsyttää mutta you have your mother's eyes...
[/quote]

Vastauksena siis viestiin 963

Vierailija
956/5379 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:18"]

Mä en vaan tajua että Kalkaros piinasi Harrya minkä hiukankin pystyi ja silti suojeli.

[/quote]

Elämän katkeroittama ihminen, joka kuitenkin lopulta teki velvollisuutensa, sen mikä oli oikein. Minusta hieno hahmo, tällaisia ihmisiä on maailmassa paljon. Täysiä kusipäitä, joilla on menneisyydessä karuja pettymyksiä, mutta jotka kuitenkin tekevät velvollisuutensa eivätkä loppujen lopuksi ole pahoja ihmisiä, inhottavia vaan. 

Vierailija
957/5379 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
958/5379 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:18"]

[/quote]

Elämän katkeroittama ihminen, joka kuitenkin lopulta teki velvollisuutensa, sen mikä oli oikein. Minusta hieno hahmo, tällaisia ihmisiä on maailmassa paljon. Täysiä kusipäitä, joilla on menneisyydessä karuja pettymyksiä, mutta jotka kuitenkin tekevät velvollisuutensa eivätkä loppujen lopuksi ole pahoja ihmisiä, inhottavia vaan. 
[/quote]
Mä tuun varmaan aina muistamaan sen, kun 15v teininä luin Kuoleman Vaejeluksia ja Kalkaroksen tarina paljastui. Kyyneleet valui poskilla, enensimmäinen kerta kun kirja sai minut itkemään. Ja "After all this time? Always." saa kyyneleet aina silmiin, oli kyseessä kirja tai leffa <3

Vierailija
959/5379 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen jatkaa, huomasitteko jk:n tweetit että James aloitti tänään koulun, ja hänet lajiteltiin rohkelikkoon? Teddy Lupin on puuskupuh ja johtajapoika :D ihanaa, kun vielä vuosien jälkeen saadaan tietää uusia asioita!

Vierailija
960/5379 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:57"]Ja edellinen jatkaa, huomasitteko jk:n tweetit että James aloitti tänään koulun, ja hänet lajiteltiin rohkelikkoon? Teddy Lupin on puuskupuh ja johtajapoika :D ihanaa, kun vielä vuosien jälkeen saadaan tietää uusia asioita!
[/quote]

Voi kun tulis vielä näistä kirjoja ♡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme