Harry Potter -kirjojen epäloogisuudet
Kommentit (5344)
Voisiko joku minua viisaampi ihminen kertoa, miksi niin moni sanoi Harrylle, että hänen olisi pitänyt päästä Luihuiseen ja hän olisi ollut hyvä siellä? Minusta Harryssa ei ole mitään luihuismaista, on läpeensä hyvä ihminen, rohkea ja aina valmis auttamaan heikoimpia. Vai olenko lukenut eri kirjoja? Ja tiedän, tiedän, sääntöjen rikkominen, mutta se ei tarkoita että ihminen olisi viekas luonteeltaan. Itsekin olen rikkonut monia typeriä sääntöjä tietoisesti. Ja kyllä, Harry on ja tulee olemaan lempihahmoni aina ja ikuisesti. Voisin lisätä tähän loppuun myös sanan Always, mutta koska inhoan Kalkarosta, niin en tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku minua viisaampi ihminen kertoa, miksi niin moni sanoi Harrylle, että hänen olisi pitänyt päästä Luihuiseen ja hän olisi ollut hyvä siellä? Minusta Harryssa ei ole mitään luihuismaista, on läpeensä hyvä ihminen, rohkea ja aina valmis auttamaan heikoimpia. Vai olenko lukenut eri kirjoja? Ja tiedän, tiedän, sääntöjen rikkominen, mutta se ei tarkoita että ihminen olisi viekas luonteeltaan. Itsekin olen rikkonut monia typeriä sääntöjä tietoisesti. Ja kyllä, Harry on ja tulee olemaan lempihahmoni aina ja ikuisesti. Voisin lisätä tähän loppuun myös sanan Always, mutta koska inhoan Kalkarosta, niin en tee sitä.
Ei se luihuisuus ole pahuutta vaan joitain ominaisuuksia joita on monillakin. Pahoja taikureita löytyy paitsi luihusesta niin muualtakin esim. piskuilan oli rohkelikko. Hyviä luihuisia oli taas esim. kutoskirjan kuhnusarvio, kalkaroskin tavallaan, andromeda tonks joka oli feeniksin killassa ja tonksin äiti, leta lestrange joka vastusti grindevaldia näissä uusimmissa leffoissa, siriuksen veli regulus joka yritti tuhota hirnyrkin kun tajusi tuon suunnitelman, etc.
Hattu ehdotti harrylle luihusta sen volttimortin hirnyrkin vuoksi. Muista en muista kuka tuota olisi oikeasti ehdottanut paitsi ehkä se yksi taulu siriuksen talossa. Ex rehtori mikälie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se luihuisuus ole pahuutta vaan joitain ominaisuuksia joita on monillakin. Pahoja taikureita löytyy paitsi luihusesta niin muualtakin esim. piskuilan oli rohkelikko. Hyviä luihuisia oli taas esim. kutoskirjan kuhnusarvio, kalkaroskin tavallaan, andromeda tonk
Ex-rehtori oli Phineas Nigellus, kaikista vähiten rakastettu rehtori koskaan Tylypahkan historiassa.😅 Siriuksen isoisoisoisoisä tai jotakin.
Olenko ihan kauhea ihminen, jos en pidä Hermionesta? Liian sääntöjä noudattava tiukkapipo.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ihan kauhea ihminen, jos en pidä Hermionesta? Liian sääntöjä noudattava tiukkapipo.
Koulu-Hermione oli tosiaan niuho. Viides kirja oli poikkeus kun muuten skarppina valvojaoppilaana itse halusi aloittaa kapinan Pimentoa vastaan.
Minusta tuntui aina siltä, että Sirius vihasi enemmän äitiään kuin isäänsä. En tiedä, miksi tuntuu näin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntui aina siltä, että Sirius vihasi enemmän äitiään kuin isäänsä. En tiedä, miksi tuntuu näin.
Vihasi kuitenkin jos isäkin oli Voldemortin puolella.
Mulle jäi vähän sellainen fiilis, että Siriuksen äiti oli pahempi kuin isä. En tiedä miksi. Varmaan myös äiti kohteli Siriusta huonommin. Tästä kertoo myös se miten se Kreacher kotitonttu kunnioitti enemmän Siriuksen äitiä kuin isää. Se on oikeastaan aika kummallista, koska eikö Siriuksen vanhemmat olleet serkuksia? Vai muistanko ihan väärin? En nyt jaksaa alkaa googlettamaan. Muistan vain sen, miten Kreacherin mukaan Siriuksen äiti vihasi poikaansa ja kertoi minkälainen pettymys hän oli. Taisi olla jotenkin näin, että " nuoriherra ei ole edes sen arvoinen, että puhdistaisi likaa emännän saappailta" tai jotakin. Pyydän anteeksi huonoa suomennosta jos meni väärin, olen nimittäin lukenut Potterit omalla äidinkielelläni, joka ei ole suomi.
Kerrottiinko kirjoissa, minkä näköinen oli Rodolphus Lestrange? En muista missään olleen mitään kuvausta hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrottiinko kirjoissa, minkä näköinen oli Rodolphus Lestrange? En muista missään olleen mitään kuvausta hänestä.
Neloskirjan oikeudenkäyntimuistossa kerrottiin toisen veljeksistä olleen laihempi ja toisen vantterampi. En muista, kävikö se ilmi, että kumpi oli kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä ei köyritä?
Koska ne ovat lastenkirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että äiti oli voimakastahtoinen ja isä vastaavasti tossukka, koska eihän kaksi voimakastahtoista pariutuisi. Eli äiti määräsi ja isä meni mukana. Todennäköisesti.
Tiesiköhän Borgin jälkikäteen että heidän vanhasta juoksupojastaan tuli Voldemort?
Vierailija kirjoitti:
Tiesiköhän Borgin jälkikäteen että heidän vanhasta juoksupojastaan tuli Voldemort?
Olen muutenkin miettinyt, että ketkä kaikki Valedron tunteneista tietävät hänen olevan Voldemort (Dumbledoren, Kuhnusarvion ja alkuperäisten kuolonsyöjien lisäksi)? Ainakin Hagrid tiesi Voldemortin kuuluneen Luihuiseen "hyvin kauan sitten", joten voisikohan siitä päätellä, että ainakin hän tietää? Ja Ollivander tiesi Voldemortin sauvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muutenkin miettinyt, että ketkä kaikki Valedron tunteneista tietävät hänen olevan Voldemort (Dumbledoren, Kuhnusarvion ja alkuperäisten kuolonsyöjien lisäksi)? Ainakin Hagrid tiesi Voldemortin kuuluneen Luihuiseen "hyvin kauan sitten", joten voisikohan siitä päätellä, että ainakin hän tietää? Ja Ollivander tiesi Voldemortin sauvan.
Hagrid toki tietää koska Valedrohan se hänelle järjesti potkut. Harryn ensikohtaamisella vain ei vielä kertonut potkujensa syytä.
Rowling on kommentoinut ettei osaa laskea oppilaiden lukumäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hagrid toki tietää koska Valedrohan se hänelle järjesti potkut. Harryn ensikohtaamisella vain ei vielä kertonut potkujensa syytä.
En nyt olisi varma että hagrid tai moni muukaan tuonaikaisista koulua käyneistä tajuaa valedron olevan voldemort. Potkunsa tuo toki muistaa mutta en tiedä pitääkö tuo valedroa syypäänä kun itsehän tuo salakuljetti jättiläishämähäkin kouluun. Ei tuo ainakaan luihusen petoa tunnistanut vaikka mukamas taikaeläinekspertti olikin. Mutta eipä sitä näyttänyt tunnistavan dumbledorekaan tai kukaan muukaan niiden satojen vuosien ajalta jolloin tuosta on ollut tarinoita koulussa. 769
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt olisi varma että hagrid tai moni muukaan tuonaikaisista koulua käyneistä tajuaa valedron olevan voldemort. Potkunsa tuo toki muistaa mutta en tiedä pitääkö tuo valedroa syy
Kieltämättä jännä ettei kukaan älykkökään tajunnut että jos Luihuisen kammiossa joku hirviö on niin tottakai käärme.
Kyllä lähes kaikki AK:n jäsenet tuntuivat oppivan sellaisen.