Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ja kotityöt

Vierailija
05.08.2015 |

Minkä verran mieheltä voi olettaa/pyytää osallistumista kotitöihin? Mun päivät menee pitkälti kodinhoitamiseen ja lasten tarpeiden täyttämiseen. Mulle on tärkeää, että koti on siisti. Mies ei pyytämättä tee juuri mitään. Viime aikoina on katsonut jotain älytöntä sarjaa Netflixistä ja nyt tekee jotain työjuttua, vaikka on vielä lomalla. Kun pyydän tekemään jotain, hän suuttuu. Ollaan keskusteltu asiasta, mutta ei vaan muutosta tule. Eli jos mä haluan kodin olevan siisti, niin se on yksin mun homma, vai? Haluaisin, että tämä perhe ja koti olisi meidän yhteinen juttu, josta yhdessä huolehditaan. Miehelle tuntuu olevan omat jutut tärkeämpiä. Jos tekee jonkun kotihomman tai hoitaa pienintä hetken, niin sillä voi sitten ratsastaa kevyesti pari päivää, kun on osallistunut. Miten tämä menee muissa perheissä?? Onko teidän miehet paljon koneella/tv:n ääressä?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut pitkä ketju :) Ihan asiallisiakin huomautuksia ja kommentteja. Kiitos niistä. Mies on kyllä aiemmin ollut aktiivisempi. Nämä kaikki hienot älylaitteet, tv-kanavapaketit jne alkaneet vaan viedä enemmän aikaa kuin olisi tarpeen. Olen yrittänyt olla napisematta kotitöistä. Sillä seurauksella, että todellakin teen kaiken, koska muuten jäisi tekemättä. Poikkeus:mies hoitaa nurmikon. Aktiivisella perheellä en siis tarkoittanut sitä, että ainoa aktiviteetti olisi kotityöt. Vaan että ne tehtäisiin yhdessä ja näin kaikille jäisi aikaa ja energiaa muuhunkin. Sellainen digimaailmassa eläminen pitäisi jotenkin saada vähemmäksi! Ehkä yritän ottaa asian puheeksi, vaikka riita siitä voi kyllä tulla. Toisaalta enpä paljon voi hävitäkään. Perheen pyörittämiskustannukset menee tasan.

Vierailija
2/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on niin että me molemmat miehen kanssa haluamme että koti on siisti, joten molemmat tekevät kotitöitä silloin kun niitä eteen tulee, asiasta ei tarvitse keskustella. Oikeastaan mieheni ei halua että reen kaikkea ja itse tykkään tehdä paljon eli pikemminkin joskus tulee sanomista siitä että kuka saa imuroida, ripustaa pyykit ym. :D lapsella on sitten omat tehtävänsä joita tekee päivittäin. Eli kämppä pysyy erittäin siistinä koko ajan.

Tänäänkin kun tulin töistä kotiin lapsen kanssa, oli mies ennen iltavuoroon lähtöä siivonnut kämpän tip top niin saatiin tulla siistoin kotiin. Itse teen samoin jos vuorot on toisinpäin. Ja vaikka itse olisin vapaalla ja mies töissä niin osallistuu silti kotitöihin ennen/töiden jälkeen.

Vierailija
4/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:53"]

Siis tekeekö oikeasti joidenkin miehet jopa puolet kotitöistä?!? Uskomatonta sanoisinko.

Teen itse ihan kaiken, pyykit, tiskit, siivous, roskat jne. Näin ollut jo kymmenen vuotta. 

Teen myös töitä enemmän kuin mieheni. Ei mulla kyllä ole muita harrastuksia kotitöiden lisäksi :x mutta enpä mä oikein mitään kaipaakaan. Leipominen ja lemmikeistä huolehtiminen riittää mun harrastuksiks :)

jos joskus sais lapsia niin ne vois olla seuraava "harrastus"

N29

[/quote]

Mitä miehesi tekee sillä aikaa, kun teet enemmän töitä ja hoidat kaikki kotityöt?

Vierailija
5/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulle. Silti mies jaksaa valittaa jos näkee jossain tekemättömän kotityön. Sanon että ota se tavara siitä ja vie mihin kuuluu. No, ei ota :D

Vierailija
6/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tyhjän kanssa olis ottaa mies, joka ei mitään kotitöitä tee. Inhoan itsekin kotitöitä ja voisin elää paskan keskellä, mutta varsinkin asuinkumppania ja terveyttä ajatellen niin ei voi tehdä. Tuollainen mies toisi vain lisää siivottavaa ja stressiä mulle työssäkäynnin ja opiskelun ohella.
Siinä tapauksessa se olisi ok, että haluaisin vain olla kotona ja mies kävisi töissä tienaamassa molemmille, jolloin itse puunaisin kaikki paikat ja tekisin ruoat jne. Mutta en halua tuollaista, joten lorvija ei sovi mieheksi.

Vierailija
7/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken pidä siivoamisesta ja muusta kodinhoidosta, en todellakaan kehtaa antaa toisen tehdä kaikkea. Edes kaverin luona pidempään kuin päivän kyläillessä en vain pysty laiskana katsomaan kun kaveri tiskaa käyttämämme astiat, mun on pakko osallistua jotenkin. Joillain kai on pokkaa, mutta aika häikäilemätöntä se musta on.

Vierailija
8/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kannattanut tarkkailla miehesi siivoustahtia silloin kun ei ollut vielä lapsia? Ois ollut helpompi jättää/lähteä kuin nyt.

Vierailija
9/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:16"]

Siis mitä logiikkaa edustaa se, että naisten tulee tehdä kaikki kotityöt, koska niistä ei ole mitään vaivaa? Jos niistä ei ole mitään vaivaa, niin miksi monet miehet lopettavat niiden tekemisen kokonaan ja keskittyvät telkkariin ja tietokoneeseen?

Tällä logiikalla miehet haluavat kotiin myrkyllisen ja tulehtuneen ilmapiirin, joka on luonnollinen seuraus siitä, ettei näitä "ei mitään vaivaa vaativia" -kotitöitä ei jaeta. Siis miehet nimenomaan haluavat olla naisen "nalkutuksen uhreja".  Eikö se ole lähinnä uhriutumisen ennätys miehiltä?

[/quote]

Onko se napin painaminen niin raskasta, että jaksat siitä uhriutua?

Aika helppo elämä sulla vissiin.

[/quote]

"Napin painaminen sitä, napin painaminen tätä, nainen on aina uhri hyhyy, jankuti jankuti, olen vitun taliaivo"

Vedä nyt vittu päähäs ja sulje turpas, mitään järkevää kontribuutiota sulta ei keskusteluihin koskaan saa.

Vierailija
10/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:01"]

Siis mitä logiikkaa edustaa se, että naisten tulee tehdä kaikki kotityöt, koska niistä ei ole mitään vaivaa? Jos niistä ei ole mitään vaivaa, niin miksi monet miehet lopettavat niiden tekemisen kokonaan ja keskittyvät telkkariin ja tietokoneeseen?

Tällä logiikalla miehet haluavat kotiin myrkyllisen ja tulehtuneen ilmapiirin, joka on luonnollinen seuraus siitä, ettei näitä "ei mitään vaivaa vaativia" -kotitöitä ei jaeta. Siis miehet nimenomaan haluavat olla naisen "nalkutuksen uhreja".  Eikö se ole lähinnä uhriutumisen ennätys miehiltä?

[/quote]

[/quote]

"Napin painaminen sitä, napin painaminen tätä, nainen on aina uhri hyhyy, jankuti jankuti, olen vitun taliaivo"

Vedä nyt vittu päähäs ja sulje turpas, mitään järkevää kontribuutiota sulta ei keskusteluihin koskaan saa.

[/quote]

Ah, ihanan rakentavaa. Laita kuva siitä sun kuluneeesta napinpainosormesta, niin voidaan kaikki ihastella sun uhriutumista?

Vierailija
11/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ah, ihanan rakentavaa. Laita kuva siitä sun kuluneeesta napinpainosormesta, niin voidaan kaikki ihastella sun uhriutumista?

[/quote]

Minä en mitään nappeja painele enkä uhriudu, vituttaa vaan että tahallasi et muka ymmärrä mitään ja vastaat kaikkeen samalla tavalla. Ei ole yhtään sen rakentavampaa urpo.

Vierailija
12/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä en mitään nappeja painele enkä uhriudu, vituttaa vaan että tahallasi et muka ymmärrä mitään ja vastaat kaikkeen samalla tavalla. Ei ole yhtään sen rakentavampaa urpo.

[/quote]

Uijuujujuuiuuuiii. Oletko kuohinnut miehesi kotitalouskoneeksesi?

Vierailija
13/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee jotakuinkin yhtä paljon kotitöitä ja hoitaa lapsia kuin minä. Silloin kun lapset olivat avan pieniä, minä tein enemmän. Mieheni on kotona televisioin tai koneen ääressä puolesta tunnista kahteen tuntiin päivässä.

Keskustelun paikka teillä. Mies toki voi osallistua myös palkkaamalla apua. Ja voidaan neuvotella siitä, mitkä työt kummallekin ovat mieleisimpiä tai inhokkeja.

Vierailija
14/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:16"]

Älä ny viiti kukaan miehistä ei tee naisten töitä. Päädytte eroon feministinä, kainalosta kainaloon, teitä ajetaan kuin polkupyörää. Jo haluat olla yhdessä älä ole feministi.

[/quote]

Olen täysverinen feministi. Ei ole ollut mitään vaikeutta saada miestä eikä pysyä yhdessä. 

Vierailija
15/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan saatanan ärsyttävää, että tuo yks uhriloisjankkaaja pilaa joka ketjun. Eikö sillä TODELLAKAAN ole mitään muuta tekemistä? Menis nyt vaikka sitten niitä nappejaan painelemaan, kun se on niin helppoa ja mukavaa, ja jättäis tään palstan rauhaan. Mutta ei, täällä pitää päivystää 24/7/365.  -.-

(Sitä kai se sitten teettää, kun ei mitään muuta elämää ilmeisesti ole. Surettais sen puolesta kyllä, jos se olis yhtään sympaattisempi tyyppi.)

Vierailija
16/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Uijuujujuuiuuuiii. Oletko kuohinnut miehesi kotitalouskoneeksesi?
[/quote]
Nostalgista :) Tuota "uijuijuijuijujuuii" ölinää kuuli lippikset väärinpäin kulkevilta ja niin kovaa jätkää esittäviltä 10-vuotiailta pojilta joskus 2000-luvun alussa. Onko toi taas tulossa muotiin vai onko tämä kommentoija jäänyt ajatusmaailmoineen viime vuosikymmenelle?

Vierailija
17/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei tee kotitöitä mutta älä valita sillä kohta voi olla moskeijat Suomessa, nauti vapaudestasi sillä aikaa.

Vierailija
18/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä kuuluu tasan puolet miehelle. Miehesi on lapsellinen aikuinen kun suuttuu kun pyydät tekemään hänelle kuuluvaa hommaa. Jos olet lasten kanssa kotona niin työviikon aikana mies voi tehdä pienempää mutta viikonloppuna ja lomien aikana kaikki kotihommat kuuluu kyllä ihan tarkalleen puoleksi hänelle. Aikuinen ihminen ihan itse sen käsittää. Miehesi pitää sinua äitinään.

Vierailija
19/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on alkanut pitämään sinua omana "mammanaan" lasten syntymän jälkeen. Jos keskustelu ei tehoa (ja sehän ei yleensä tehoa), lähde ilman lapsia reissuun pariksi päiväksi ja jätä lapset isälle. Kun tulet reissusta, jätä tavarasi levälleen ja ala katsomaan telkkaria.

Jos itsenäinen vastuu miehelle ei tehoa, kerro suoraan, ettet halua tällaista parisuhteen mallia ja jos miehen meno ei muutu, jatkat mieluummin elämää toisessa osoitteessa lasten kanssa. Tarvittaessa toteutat muuton ja eron.

Vierailija
20/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet kotona ja mies töissä niin arkena riittää että mies siivoaa omat sotkunsa ja on lasten kanssa iltaisin eli voi laittaa iltapalaa, kylvettää ja lukea iltasatua. Viikonloppuisin sitten teette kotihommat yhdessä niin jää aikaa puuhata jotain kivaa koko perheellä.

Lomalla teette tietysti kotihommat ja lastenhoidon puoliksi sillä muutenhan äidillä ei olisi lomaa ollenkaan vaan arki jatkuisi 24/7!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan