Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ja kotityöt

Vierailija
05.08.2015 |

Minkä verran mieheltä voi olettaa/pyytää osallistumista kotitöihin? Mun päivät menee pitkälti kodinhoitamiseen ja lasten tarpeiden täyttämiseen. Mulle on tärkeää, että koti on siisti. Mies ei pyytämättä tee juuri mitään. Viime aikoina on katsonut jotain älytöntä sarjaa Netflixistä ja nyt tekee jotain työjuttua, vaikka on vielä lomalla. Kun pyydän tekemään jotain, hän suuttuu. Ollaan keskusteltu asiasta, mutta ei vaan muutosta tule. Eli jos mä haluan kodin olevan siisti, niin se on yksin mun homma, vai? Haluaisin, että tämä perhe ja koti olisi meidän yhteinen juttu, josta yhdessä huolehditaan. Miehelle tuntuu olevan omat jutut tärkeämpiä. Jos tekee jonkun kotihomman tai hoitaa pienintä hetken, niin sillä voi sitten ratsastaa kevyesti pari päivää, kun on osallistunut. Miten tämä menee muissa perheissä?? Onko teidän miehet paljon koneella/tv:n ääressä?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!

Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta?
[/quote]

Tyhjien koneiden pyörittäminen on turhaa. Ne vaatteet täytyy laittaa sinne, laittaa kuivamaan ja viikata kaappeihin. Tiskikoneeseen täytyy laittaa likaiset astiat ja puhtaat kaappeihin. Kysyppäs vielä äiteeltäs kuinka nää hommat tehdään.

Vierailija
42/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, peset omat vaatteesi ja JOITAIN lasten vaatteita.

Oikea ratkaisu on, että peset, ripustat, viikkaat ja laitat paikoilleen KOKO perheen vaatteet.

Käsittämätöntä laiskottelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä miehen pyykit pesemättä äläkä koske miehesi tavraoihin.. kohta luulisi huomaavan että puhtaat vaatteet loppu ja tavarat menee hukkaan.. :P

Se että on kotiäiti ei tarkoita sitä että teet ihan kaiken yksin. Toki kotona oleva tekee enemmän kotihommia mutta miehen tullessa töistä on kodin- ja lastenhoito yhteistä hommaa.

Vierailija
44/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:16"]

Jätä miehen pyykit pesemättä äläkä koske miehesi tavraoihin.. kohta luulisi huomaavan että puhtaat vaatteet loppu ja tavarat menee hukkaan.. :P Se että on kotiäiti ei tarkoita sitä että teet ihan kaiken yksin. Toki kotona oleva tekee enemmän kotihommia mutta miehen tullessa töistä on kodin- ja lastenhoito yhteistä hommaa.

[/quote]

Ap ei ole kotiäiti vaan käy töissä ja ansaitsee enemmän kuin mies.

Vierailija
45/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä on nyt ensimmäinen vaimo menossa jonka mielestä: "tämä ei ole hotelli".. Ja viimeinen.

Osaan siivota, mutta kotityöt eivät ole mikään taistelutanner jossa otetaan toiselta henkistä kanttia pois. Olen tottunut siihen, että muija tekee ja hän kokee sen nöyryyttväksi ja vääryydenmukaiseksi joten tämä juttu on pikkuhiljaa tässä. Puhuimme asiasta viimesi eilen yöllä ja hän totesi, ettei halua olla piika ja minä siihen, että parempi se olisi haluta. En näe miksi teidän pitää olla suhteessa jos yhteiset halunne eivät kohtaa?

Toki myös ruokailu aiheuttaa ongelmia koska toinen ei syö lihaa ja toinen ayö, niin tästä tulee sitten väkisinkin sanomista, sillä seurauksella että on: Omat ruuat, omat rahat ja kohta omat elämät koska hänhän ei ole mikään kokki! Sammalla vaivalla niin itse kun sinäkin voimme elää sinkkuina.

Vierailija
46/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:28"]

No itsellä on nyt ensimmäinen vaimo menossa jonka mielestä: "tämä ei ole hotelli".. Ja viimeinen.

Osaan siivota, mutta kotityöt eivät ole mikään taistelutanner jossa otetaan toiselta henkistä kanttia pois. Olen tottunut siihen, että muija tekee ja hän kokee sen nöyryyttväksi ja vääryydenmukaiseksi joten tämä juttu on pikkuhiljaa tässä. Puhuimme asiasta viimesi eilen yöllä ja hän totesi, ettei halua olla piika ja minä siihen, että parempi se olisi haluta. En näe miksi teidän pitää olla suhteessa jos yhteiset halunne eivät kohtaa?

Toki myös ruokailu aiheuttaa ongelmia koska toinen ei syö lihaa ja toinen ayö, niin tästä tulee sitten väkisinkin sanomista, sillä seurauksella että on: Omat ruuat, omat rahat ja kohta omat elämät koska hänhän ei ole mikään kokki! Sammalla vaivalla niin itse kun sinäkin voimme elää sinkkuina.

[/quote]

Kyllä vaimokulta pääsee helpolla, jos pääsee kaltaisestasi hoidokista eroon. Jos et halua kotitöiden olevan taistelukenttä, tee osasi itse.

Sinä taas sinkkuna joudut itse tekemään kotityösi, jos mammakulta ei ehdi aikuista poikaansa paapomaan ja haukkumaan kanssasi "nykynaisia".

Vierailija
47/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]

Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!

[/quote]

No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella.

[/quote]

Näin teenkin. En ulise ja ruikuta siitä. Millainen urotyö pyykinpesu on omasta mielestäsi?

Vierailija
48/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote] Tyhjien koneiden pyörittäminen on turhaa. Ne vaatteet täytyy laittaa sinne, laittaa kuivamaan ja viikata kaappeihin. Tiskikoneeseen täytyy laittaa likaiset astiat ja puhtaat kaappeihin. Kysyppäs vielä äiteeltäs kuinka nää hommat tehdään.

[/quote]

Näin teenkin. En uhriudu siitä ja vikise siitä palstalla. Mitaliako odotat?

Pyyhitkö itse pyllysi, vai vaaditko miestäsi pyyhkimään puolet?

Vierailija
49/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on miehen kanssa erilaiset siisteyskäsitykset: minä tykkään siististä kodista, miestä ei sotku haittaa. Olemme ratkaisseet asian niin, että mies hoitaa tiskit ja pyykit, ja minä imuroinnin ja kaiken muun yleisen järjestelyn ja pölyjen pyyhkimisen tms. Jokainen hoitaa omat tavarat paikoilleen.

Vierailija
50/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä miehen osallistumattomuus tuli täydellisenä yllätyksenä? Lapset eivät sitten varmaan ole yhteisiä, kun huomasit sen vasta nyt.

Näin paljon elämää nähneenä neuvoisin itseäni nuoremmille: älkää muuttako yhteen sellaisen miehen kanssa, josta ette tiedä mitään. Älkää luottako siihen, että kyllä se muuttuu sittenkun. Ei se muutu kuin ehkä pahemmaksi! Haluatteko tietää, monenko miehen otokseen tämä tulos perustuu?

Vierailija
51/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"]

Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!

[/quote]

No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella.

[/quote]

Näin teenkin. En ulise ja ruikuta siitä. Millainen urotyö pyykinpesu on omasta mielestäsi?

[/quote]
Teetkö sen pyykinpesun lisäksi jotain muuta? Huomaa että ap hoitaa KAIKKI kotityöt. Pyykinpesu on vain yksi pieni osa...

Vierailija
52/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole järin tarkkaavainen sillä joudun tekemää omat kotityöni omassa kodissani, sekä vaimon mielestä vielä hänekin töistään 50% joten taitaapi jäädä tekemättä.

Vierailija
53/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:41"]

Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta?

[/quote]No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella.

[/quote]Näin teenkin. En ulise ja ruikuta siitä. Millainen urotyö pyykinpesu on omasta mielestäsi?

[/quote]

Edistääkö pelkkä napinpainaminen hyvinkin paljon vaatteiden siirtymistä likapyykistä puhtaana vaatekaappiin siinäkin tapauksessa, että talossa ei ole vaimoa?

Vierailija
54/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:16"]

Jos sinä olet kotona ja mies töissä niin arkena riittää että mies siivoaa omat sotkunsa ja on lasten kanssa iltaisin eli voi laittaa iltapalaa, kylvettää ja lukea iltasatua. Viikonloppuisin sitten teette kotihommat yhdessä niin jää aikaa puuhata jotain kivaa koko perheellä.

Lomalla teette tietysti kotihommat ja lastenhoidon puoliksi sillä muutenhan äidillä ei olisi lomaa ollenkaan vaan arki jatkuisi 24/7!

[/quote]

Näin meillä tehdään! Kun miehellä alkoi kesäloma, ilmoitin hänelle ja 10-vuotiaalle koululaiselle, että kotityöt jaetaan nyt kristillisen tasan, sillä minäkin olen lomalla enkä piikomassa. Tein meille kotityölistat ja sanoin, että toisten kanssa voi neuvotella vuorojen vaihtamisista, mutta että hommat pitää hoitaa.

Kymmenenvuotias tyhjentää tiskikoneen ja sen tehtyään lataa pöydällä olevat likaiset koneeseen + laittaa aina omat astiansa koneeseen. Vie roskat, minä laitan täydet pussit eteiseen keittiötä muuten siivotessani. Pitää oman huoneensa siistinä ja kerää omat pyykkinsä kuivumasta ja laittaa vaatekaappiinsa.

Mies imuroi ja pesee lattiat (imurointi pari kertaa, moppaus kerran viikossa), kokkaa pääosan ruuista ja kerää yksivuotiaan lelut. 

Minä siistin keittiön muuten, pidän jää- ja ruokakaapit järjestyksessä ja kirjoitan ostoslistaa eli tiedän, mitä meillä milloinkin on ja mitä puuttuu. Hoidan pyykit. Siivoan vessan ja kylppärin. Pitkin päivää siistin kämppää, keräilen tavaroita ja vaatteita, kastelen kukat, pyyhkäisen pölyjä, huolehin lakanoiden vaihtamiset yms. 

Näin kellään ei ole liikaa hommaa päivän mittaan. Kun koulu ja työt alkavat, minä teen kotitöistä leijonanosan eli sen mitä päivän mittaan yksivuotiaan vahtimiselta ehdin. Iltaisin ja päiväuniaikaan ei tehdä kuin aivan pakolliset. Sotkut pysyy kyllä paikoillaan!

Vierailija
55/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"] Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote]   No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella. [/quote]   Näin teenkin. En ulise ja ruikuta siitä. Millainen urotyö pyykinpesu on omasta mielestäsi?   [/quote] Teetkö sen pyykinpesun lisäksi jotain muuta? Huomaa että ap hoitaa KAIKKI kotityöt. Pyykinpesu on vain yksi pieni osa...

[/quote]

Ihan normaalisti hoidan kotityöni. Miksi sinä ja aloittajan kaltaiset kitisjät teette siitä niin ison numeron?

Naisena on niin ihanaa uhriutua? Mitenkähän isoäitisi on mahtanut selvitä kotitöistään? Uhriutuiko mummosikin? Nyt teet samat kotityöt nappia painamalla. Byhyy, pitää ihan pesuainekin annostella.

Julma ja rankka elämä sulla.

Vierailija
56/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:48"]

Tuollaista listaa olen vähän suunnitellutkin. Ajattelin sisällyttää siihen hommia myös kouluikäisille lapsille. Olen kyllä niin kyllästynyt riitelemään aiheesta ja jotenkin tämä kodin ilmapiiri on vähän nuutunut. Mulla on ehkä liian suuret odotukset ja toiveet sellaisesta aktiivisesta iloisesta perheestä. Pitää tosiaan laskea rimaa! Ap

[/quote]

Minulle kyllä tulla "akitiivisesta" perheestä mieleen kyllä ihan jotain muuta kuin perhe, joka tekee paljon kotitöitä ja pitää kodin siistinä. Meille "aktiivisuus" on sitä, että ollaan paljon liikenteessä, käydään matkoilla, ostoksilla, pyöräilemässä, leffassa, ulkona syömässä... Tai jos ollaan kotona, niin tehdään ruokaa, leivotaan, pelataan lautapelejä. Tehdään jotain kivaa yhdessä. Kotitöitä pitää toki tehdä ja siivotakin, mutta en pidä sitä perheen onnellisuuden ja iloisuuden mittarina. Eikä siihen lomapäiviä kannata tuhlata! Mitäpä jos ehdottaisit miehellesi, että lähdette käymään jossain? Koko perhe tai te kaksin, kun lapsetkin ovat jo isoja? Jos mies kyhjöttää mieluummin koneella, niin lähde sitten yksin, äläkä jää sinne stressaamaan kotitöistä.

Vierailija
57/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekeekö oikeasti joidenkin miehet jopa puolet kotitöistä?!? Uskomatonta sanoisinko.

Teen itse ihan kaiken, pyykit, tiskit, siivous, roskat jne. Näin ollut jo kymmenen vuotta. 

Teen myös töitä enemmän kuin mieheni. Ei mulla kyllä ole muita harrastuksia kotitöiden lisäksi :x mutta enpä mä oikein mitään kaipaakaan. Leipominen ja lemmikeistä huolehtiminen riittää mun harrastuksiks :)

jos joskus sais lapsia niin ne vois olla seuraava "harrastus"

N29

Vierailija
58/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:41"]

Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta?

[/quote]No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella.

[/quote]Näin teenkin. En ulise ja ruikuta siitä. Millainen urotyö pyykinpesu on omasta mielestäsi?

[/quote]

Edistääkö pelkkä napinpainaminen hyvinkin paljon vaatteiden siirtymistä likapyykistä puhtaana vaatekaappiin siinäkin tapauksessa, että talossa ei ole vaimoa?

[/quote]

Niin, sinkkumiehethän eivtä koskaan pese pyykkiä, eivätkä tiskaa astioita?

Paskaisin ja järkyttävin läävä missä olen käynyt, oli yhden sinkkunaisen asunto.

Vierailija
59/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"] Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote]   No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella. [/quote]   Näin teenkin. En ulise ja ruikuta siitä. Millainen urotyö pyykinpesu on omasta mielestäsi?   [/quote] Teetkö sen pyykinpesun lisäksi jotain muuta? Huomaa että ap hoitaa KAIKKI kotityöt. Pyykinpesu on vain yksi pieni osa...

[/quote]

Ihan normaalisti hoidan kotityöni. Miksi sinä ja aloittajan kaltaiset kitisjät teette siitä niin ison numeron?

Naisena on niin ihanaa uhriutua? Mitenkähän isoäitisi on mahtanut selvitä kotitöistään? Uhriutuiko mummosikin? Nyt teet samat kotityöt nappia painamalla. Byhyy, pitää ihan pesuainekin annostella.

Julma ja rankka elämä sulla.
[/quote]
Mitähän nämä "normaalit kotityöt" ovat? En pidä itseäni kitisijänä, mutta muutaman koti-isä vuoden jälkeen tajusin millainen homma siinä kodin pitämisessä oikein on. Ennen luulin tekeväni paljon, mutta ollessani päävastuullisena kotitöistä, tajusin että ihan lurto-osanhan minä silloin niistä hoidin. Ja edelleen ole kiinnostunut tuosta, että mistä noita kodinkoneita löytyy jotka hoitaa "nappia painamalla" kaiken.

Vierailija
60/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:46"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:05"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"] Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote]   No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella. [/quote]   Näin teenkin. En ulise ja ruikuta siitä. Millainen urotyö pyykinpesu on omasta mielestäsi?   [/quote] Teetkö sen pyykinpesun lisäksi jotain muuta? Huomaa että ap hoitaa KAIKKI kotityöt. Pyykinpesu on vain yksi pieni osa... [/quote]   Ihan normaalisti hoidan kotityöni. Miksi sinä ja aloittajan kaltaiset kitisjät teette siitä niin ison numeron? Naisena on niin ihanaa uhriutua? Mitenkähän isoäitisi on mahtanut selvitä kotitöistään? Uhriutuiko mummosikin? Nyt teet samat kotityöt nappia painamalla. Byhyy, pitää ihan pesuainekin annostella. Julma ja rankka elämä sulla. [/quote] Mitähän nämä "normaalit kotityöt" ovat? En pidä itseäni kitisijänä, mutta muutaman koti-isä vuoden jälkeen tajusin millainen homma siinä kodin pitämisessä oikein on. Ennen luulin tekeväni paljon, mutta ollessani päävastuullisena kotitöistä, tajusin että ihan lurto-osanhan minä silloin niistä hoidin. Ja edelleen ole kiinnostunut tuosta, että mistä noita kodinkoneita löytyy jotka hoitaa "nappia painamalla" kaiken.

[/quote]

Jankutijankuti. Olen oppinut kotitöiden tekemisen jo lapsena. Sinäkö teit kotitöitä ensimmäisen kerran vasta lapsen saatuanne? Lapsen tuloon asti ostit aina uusia kalsareita joka päivä ja söit kertakäyttölautasilta?

Mikä helvetin uhriutumis-glooriaa haette kotitöitänne liioittelemalla ja itseänne ylistämällä?

Ja mies et muuten varmasti ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan