Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutustukea: BMI21 -> BMI20!

Vierailija
12.07.2015 |

Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, johon vielä etsitään sopivaa lääkitystä. Painoni on noussut nyt tämän vuoden puolella jo lähes 3 kiloa, joita nyt yritän epätoivoisesti saada karistettua. Vaikeaa on, vaikka liikun 10 tuntia viikossa (pyöräilyä, juoksua, salia, pilatesta...) ja syön vain yhden "kunnon" aterian päivässä. Toinen ateria on salaatti, välipalaksi otan rahkaa ennen treeniä. Olen normaalipainoinen ja BMI on noussut vain yhden pykälän 20:stä 21:een, mutta olo on turpea enkä tunne itseäni hyväksi tässä kropassa. En myöskään halua odottaa, että kertyneitä kiloja tulee yhtään lisää, vaan tarkoitus on ennaltaehkäistä ylipainoa. Onko kellään muulla kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta tai antaa vinkkejä ensimmäistä kertaa laihduttavalle kohta nelikymppiselle naiselle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olivat ap:n kilpirauhasarvot?

Vierailija
2/6 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit normaalipainoinen vielä 10 kg nykyistä painavampanakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Vierailija
4/6 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta, kuin että tiedän tunteen. Mulla todettiin vaikea kilpirauhasen vajaatoiminta puolitoista vuotta sitten, ja lääkityksen aloittamisen jälkeen paino nousi lähes 6 kiloa (bmi 20 -> bmi 22). Normaalipainoinen olen juu edelleen, mutta en yhtään koe oloani omaksi itsekseni tässä kehossa. Olen koko ikäni ollut hoikka, ja on ollut vaikea yhtäkkiä tottua tälläiseen 'pehmeyteen'.

Kai syöt muutakin päivän aikana? Jos noin vähään nimittäin ruokasi päivän aikana jätät niin...

t. 21v

Vierailija
5/6 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:13"]

Ei mulla muuta, kuin että tiedän tunteen. Mulla todettiin vaikea kilpirauhasen vajaatoiminta puolitoista vuotta sitten, ja lääkityksen aloittamisen jälkeen paino nousi lähes 6 kiloa (bmi 20 -> bmi 22). Normaalipainoinen olen juu edelleen, mutta en yhtään koe oloani omaksi itsekseni tässä kehossa. Olen koko ikäni ollut hoikka, ja on ollut vaikea yhtäkkiä tottua tälläiseen 'pehmeyteen'.

Kai syöt muutakin päivän aikana? Jos noin vähään nimittäin ruokasi päivän aikana jätät niin...

t. 21v

[/quote]

Oletko yrittänyt saada painoa pois? Onko kilpirauhasarvosi normalisoituneet?

Syön aamupalaksi usein kaksi ruiskeipää juustolla ja kurkulla, lounas on tonnikala- tai lohisalaatti, välipalaksi rahka marjoilla ja myslillö, illalla sitten normaalia ruokaa kuten tomaattipastaa tai riisiä ja kasviksia. Joka päivä koen näläntunnetta ennen aterioita ja siedänkin sitä mielestäni hyvin. Silti paino vain nousee :( AP

Vierailija
6/6 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yrittänyt. Tosin nyt kun väsymys on väistynyt ja olen hiljalleen palannut takaisin elävien kirjoihin, olen aloittanut pilateksen. Olen yrittänyt olla kiinnittämättä liikaa huomiota siihen vaa'an lukemaan, koska se nyt ei kerro paljoakaan kehon tilanteesta. Se keho tässä enemmän ahdistaa, kun painonnousun myötä maha ja kaikki ovat löystyneet ja pehmentyneet. Ehkä liikunnan myötä palaudun normaalimittoihin, mutta jos en niin pakko se vaan on opetella elämään tämänkin kehon kanssa.

Kilpirauhasarvot saatiin nelisen kuukautta sitten raja-arvojen sisälle.

Koita olla ottamatta liikaa stressiä aiheesta. Se paino ei kuitenkaan ole koko elämä. Tsemppiä meille molemmille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan