Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ja kotityöt

Vierailija
05.08.2015 |

Minkä verran mieheltä voi olettaa/pyytää osallistumista kotitöihin? Mun päivät menee pitkälti kodinhoitamiseen ja lasten tarpeiden täyttämiseen. Mulle on tärkeää, että koti on siisti. Mies ei pyytämättä tee juuri mitään. Viime aikoina on katsonut jotain älytöntä sarjaa Netflixistä ja nyt tekee jotain työjuttua, vaikka on vielä lomalla. Kun pyydän tekemään jotain, hän suuttuu. Ollaan keskusteltu asiasta, mutta ei vaan muutosta tule. Eli jos mä haluan kodin olevan siisti, niin se on yksin mun homma, vai? Haluaisin, että tämä perhe ja koti olisi meidän yhteinen juttu, josta yhdessä huolehditaan. Miehelle tuntuu olevan omat jutut tärkeämpiä. Jos tekee jonkun kotihomman tai hoitaa pienintä hetken, niin sillä voi sitten ratsastaa kevyesti pari päivää, kun on osallistunut. Miten tämä menee muissa perheissä?? Onko teidän miehet paljon koneella/tv:n ääressä?

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny viiti kukaan miehistä ei tee naisten töitä. Päädytte eroon feministinä, kainalosta kainaloon, teitä ajetaan kuin polkupyörää. Jo haluat olla yhdessä älä ole feministi.

Vierailija
22/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä nalkuttajia, ilmankos teillä vaihdetaan kuskia kuin paitaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä... Sehän menee nykyään niin että, naiset tuo rahan ja me miehet siivotaan :)

Vierailija
24/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos enemmän se miehesi tekee muuten töitä ja kantaa rahaa talouteenne?

Vierailija
25/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei juurikaan koskaan tee kotitöitä. Joskus petaa sängyn ja osallistuu kyllä ruoan laittoon. En ole asiasta vielä alkanut 'nalkuttamaan'. Sinänsä asia ei häiritse, kunhan mies pitää minut muuten onnellisena. Olen parempi siivoamaan.

Vierailija
26/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vain suostuisit myöntämään että teillä on erilaiset arvomaailmat kodin kanssa? Ja jos sinä kerta hääräät niin hemmetisti, niin mitä tekemistä siellä miehelle jää? Lisäksi kaikesta päätellen sinä olet päivät kotona, eli sulla on aikaakin siivoilla. Mutta miten hemmetin sotkuista teillä sitten on, jos et ehdi miehen seuraksi istumaan sohvalle ja katsomaan sitä samaa sarjaa hänen kanssaan?

Vierailija
27/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisit kotona, ja valitat kotitöistä?

Muumilaulujen laulaminen ei ole työtä, sen imurin liikuttaminen on sulle liian raskasta?

Miehelläsi on ansaittu loma, sinä loisit kuukaudesta toiseen.

Vierailija
28/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!

Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta?
[/quote]
Jaa mistäs tollasia koneota saa, jotka napin painalluksella lataa likaiset tiskit/pyykit koneeseen, annostelee pesuaineet ja pesee, tyhjentää koneen kaappiin tai pyykkinarulle?

Vierailija
29/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote] Jaa mistäs tollasia koneota saa, jotka napin painalluksella lataa likaiset tiskit/pyykit koneeseen, annostelee pesuaineet ja pesee, tyhjentää koneen kaappiin tai pyykkinarulle?

[/quote]

Oijjjoiijjjjoiiiii! Raskasta! Pyydä sossusta apua ?

Vierailija
30/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:11"]

Kotitöistä kuuluu tasan puolet miehelle. Miehesi on lapsellinen aikuinen kun suuttuu kun pyydät tekemään hänelle kuuluvaa hommaa. Jos olet lasten kanssa kotona niin työviikon aikana mies voi tehdä pienempää mutta viikonloppuna ja lomien aikana kaikki kotihommat kuuluu kyllä ihan tarkalleen puoleksi hänelle. Aikuinen ihminen ihan itse sen käsittää. Miehesi pitää sinua äitinään.

[/quote]

Kotitöistä kuuluu puolet miehelle, jos molemmat on samaa mieltä vaatimustasosta.

Vierailija
31/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote] Jaa mistäs tollasia koneota saa, jotka napin painalluksella lataa likaiset tiskit/pyykit koneeseen, annostelee pesuaineet ja pesee, tyhjentää koneen kaappiin tai pyykkinarulle?

[/quote]

Oijjjoiijjjjoiiiii! Raskasta! Pyydä sossusta apua ?
[/quote]
Apua mihin? Kysyin vaan että mistä noita mainostamiasi koneita saa. Itse aika harvoin pyykkään/tiskaan mutta uskoisin että vaimoa vois kyllä tuollaiset koneet kiinnostaa.

Vierailija
32/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:31"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote] Jaa mistäs tollasia koneota saa, jotka napin painalluksella lataa likaiset tiskit/pyykit koneeseen, annostelee pesuaineet ja pesee, tyhjentää koneen kaappiin tai pyykkinarulle? [/quote]   Oijjjoiijjjjoiiiii! Raskasta! Pyydä sossusta apua ? [/quote] Apua mihin? Kysyin vaan että mistä noita mainostamiasi koneita saa. Itse aika harvoin pyykkään/tiskaan mutta uskoisin että vaimoa vois kyllä tuollaiset koneet kiinnostaa.

[/quote]

Voi jeesus. Pidätkö pyykinpesua jonain saavutuksena? Newsflash, kaikki tekee sitä.

Vierailija
33/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:31"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!     Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta? [/quote] Jaa mistäs tollasia koneota saa, jotka napin painalluksella lataa likaiset tiskit/pyykit koneeseen, annostelee pesuaineet ja pesee, tyhjentää koneen kaappiin tai pyykkinarulle? [/quote]   Oijjjoiijjjjoiiiii! Raskasta! Pyydä sossusta apua ? [/quote] Apua mihin? Kysyin vaan että mistä noita mainostamiasi koneita saa. Itse aika harvoin pyykkään/tiskaan mutta uskoisin että vaimoa vois kyllä tuollaiset koneet kiinnostaa.

[/quote]

Voi jeesus. Pidätkö pyykinpesua jonain saavutuksena? Newsflash, kaikki tekee sitä.
[/quote]
Yritätkö olla jotenkin nokkela ;) Ja eihän tuo ap:n mieskään sitä tee, itsekin aika harvoin.

Vierailija
34/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienataan suurinpiirtein saman verran miehen kanssa. Minä vähän enemmän, kun saan vuorolisät. Mulla on siis arkivapaita, jolloin puuhastelen ja mies jotenkin kokee, että mulla on enemmän vapaa-aikaa. Todellisuudessa teen siis töitä kuukaudessa ihan saman verran kuin hänkin. Ap

Vierailija
35/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet tällä hetkellä piika. Et vaimo.

Kuten moni jo totesikin, niin mies tietenkin hoitaa sinun kanssasi lapsia iltaisin ja tekee puolet kotitöistä viikonloppuisin. 

Sinullakin on oikeus lepoon ja vapaa-aikaan.

Teillä on lapsia, joten mielestäni sinun kannattaa tinkiä siisteyskäsityksestäsi. Jakakaa jatkossa työtehtävät miehen kanssa. Tee lista tehtävistä ja kysy, mitä hän haluaa tehdä. 

Hidasälyisten ja heikkolahjaisten - ja vailla parisuhdetta olevien - "miesten" hokemaan täysin naurettavaan lompakkoloiset-kommenttiin ei kannata kiinnittää mitään huomiota. Sinä hoidat teidän YHTEISIÄ lapsianne.

Jos kotityöt ovat niin helppoja ja yksinkertaisia kuin kyseiset "miehet" jaksavat toitottaa päivästä toiseen, niin sinun miehesi voi jatkossa hoitaa mm. kaiken pyykinpesun ja tiskauksen. Ihan vaan nappia painamalla.

Vierailija
36/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista listaa olen vähän suunnitellutkin. Ajattelin sisällyttää siihen hommia myös kouluikäisille lapsille. Olen kyllä niin kyllästynyt riitelemään aiheesta ja jotenkin tämä kodin ilmapiiri on vähän nuutunut. Mulla on ehkä liian suuret odotukset ja toiveet sellaisesta aktiivisesta iloisesta perheestä. Pitää tosiaan laskea rimaa! Ap

Vierailija
37/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaistutkimuksen mukaan seksiä harrastetaan vähemmän perheissä, joissa kotityöt jaetaan tasa-arvoisemmin.

http://www.hs.fi/tiede/a1305643373631

Vierailija
38/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:43"]

Jos kotityöt ovat niin helppoja ja yksinkertaisia kuin kyseiset "miehet" jaksavat toitottaa päivästä toiseen, niin sinun miehesi voi jatkossa hoitaa mm. kaiken pyykinpesun ja tiskauksen. Ihan vaan nappia painamalla.

[/quote]

En kyllä ymmärrä miksi noista saadaan niin helkutin iso soppa aikaiseksi.

Tiskit kukin vie itse koneeseen. Napista käyntiin ja sitten tyhjennys 1 min. Pyykit koneeseen 1 min, napin painallus ja 1,5 tunnin päästä vaatteet rumpuun tai narulle, 2 min. Koneellisen viikkaus 2 min.

Ja toisekseen vaimoni on pilannut muutaman vaatteeni pesemällä niitä ihan älyttömissä lämpötiloissa, joten en todellakaan annan hänen enää pestä vaatteitani. Pesen siis omat vaatteeni ja välillä lasten vaatteita. Pyykinpesu nyt ei ole mikään kovin suuri ponnistelu.

Ja imuroinnissa rouvan jälki ei ole kovin hyvä, koska hän ei jaksa siirrellä huonekaluja.

Lasten kanssa vaimo ei jaksa käydä juuri missään, joten hoidan senkin ja ihan mielelläni.

No mutta kukin valitsee puolisonsa itse, joten ihan turha sitä on täällä itkeä.

Vierailija
39/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keskustelua sanoa että HALUAT siistin kodin piste ja miehesi harrastukset on turhia. Sinä haluat niin sinä teet kuten haluat. Suosittelisin että otat toisenkin huomioon niin voit saada enemmän ystävällisellä lähestymisellä aikaiseksi kuin negatiivisella. Sinä huom haluat joten pallo on sinulla miesi on saatava haluamaan ensin samaa, pakottamalla et etene asiassa vaan pahennat sitä. Saa alapeukuttaa. Meillä kumpikin siivoaa mutta nainen esittää marttyyriä siivotessaan tämä saa minut pelkästään ärsyyntymään ja johtaa aika varmasti riitaan ja pahaanoloon kummallekkin. Jos sitä riitaa haluaa niin sitten kannattaa esittää marttyyriä ja nalkuttaa, mutta kannattaa tietää mitä tilaa. Mieskin on ihminen ja haluaa ehkä erilaista lähestymistä jota pystyt tarjoamaan. Huom hän on tyytyväinen vaikka elämisen merkkejä näkyisi kotona sinä et joten sinä vaadit ja sinun on joustettava ja ymmärrettävä tilanne.

Vierailija
40/115 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:20"]

Tiskikoneen ja pyykkikoneen napin painaminen on tosi raskasta? Byhyy. Nainen on aina uhri! Äitimyytti perään!

Miten te jaksatte vinkua tästä aiheesta?

[/quote]

No sittenhän miehet voivatkin ryhtyä tekemään ne kotityöt, kun niistähän pääsee pelkällä napinpainalluksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi