Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:08"]
Mun mies ainakin odottaa että laskee sen verran että saa virtsattua (esim heti seksin jälkeen). Miehellä tulee kyllä joskus erektio jos on tosi kova pissahätä esim aamulla mutta ei ilmeisesti yhtä kova kuin seksiä harrastaessa.
[/quote]
Minä ainakin pystyn virtsaamaan myös erektion aikana, en tosin heti siemensyöksyn jälkeen.
Mun eräs tuttu ei tiennyt vielä 25 vuotiaana että urosleijona on se sellainen jolla on se harja (tämä tapahtui siis 90-luvun alussa, ennen syntymääni). Luuli vielä jotenkin niin että oisko oranssi-musta-raidalliset (eli tiikerit) olleet uroslaijonia ja naarasleijonat sitten naarasleijonia. Ei kuulemma meinannut millään uskoa kun kaverit kertoivat hänelle uroslaijonasta, väitti että huijaavat häntä kun eihän sellaista eläintä ole olemassakaan millä olisi tuuhea harja pään ympärillä. Vasta leijonakuningas vuonna 1994 paljasti totuuden hänelle. Ja tällainen ihminen on nyt sitten hyvin koulutettu akateeminen (mitä av:lla niin kovin arvostetaan) korkeassa virassa ;)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:28"]Vesimeloni ei ole hedelmä.
[/quote]
Mikä se sitten on..? :O
Kesti kauan ennenkuin tajusin että radion mestariurheilija Elmo ja Armas J. Pullan kirjojen Ryhmy ja Romppainen eivät ole oikeita henkilöitä. Varsinkin se että Ryhmy ja Romppainen ovat fiktiohahmoja oli kova pala, kun se sota kerran oli totta niin pakko noiden henkilöidenkin on olla.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:13"]
Ja milläköhän ihmeellä sinä sen sinne saat kokonaan
[/quote]
Minkä minne?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:35"]
Luulin että kiivi-linnut ovat pieniä, päästäisen kokoisia. Oikeasti ne ovat yli puoli metrisiä.
[/quote]
Minäkin luulin vielä minuutti sitten, ennen kuin luin viestisi. :D
[/quote]
En ole koskaan aikaisemmin kuullut kiivi-linnuista.
N40v
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:28"]Vesimeloni ei ole hedelmä. [/quote] Mikä se sitten on..? :O
[/quote]
Vesimeloni.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:40"]
Luulin pitkään desibelien menevän siten, että 3:n muutos kuulostaa korviin kaksinkertaiselta äänenvoimakkuudelta. Se onkin 10:n muutos... Opin tänään.
[/quote]
Sitten olit aiemmin oikeassa ja opit puuta heinää.
Desibeliasteikko on logaritminen asteikko, joten yhden belin eli 10 desibelin lisäys äänen intensiteettiin tarkoittaa kymmenkertaista meteliä. Kone, jonka arvokilvessä lukee 80 dB, meluaa saman verran kuin kymmenen 70 dB:n konetta yhtä aikaa.
Tästä voidaan laskeskella, että äänen intensiteetin tuplaamiseen tarvitaan noin 3 dB:n lisäys.
-fysiikanope
[/quote]
10 decibelin lisäys tarkoittaa subjektiivisesti äänitason tuplausta, ihmisen korvalla on tietty herkkyyskäyrä näitä vastaan. Itsekin liputan 3 dB:n puolesta, kun tuo on laskennallisesti oikein, mutta toinen info antaa toisen kuvan asiaan.
-arkkitehtiyo parin akustiikan kurssin käyneenä
Vasta 18-vuotiaana sain tietää, että Titanicin Jack ja Rose ovat keskittyjä hahmoja :D Järkytys oli suuri.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:11"]
Reilu parikymppikseks luulin et kaikki pähkinät kasvaa puussa/pensaassa.. Kunnes matkustellessani päädyin maapähkinäviljelmälle.. Sieltä niitä kuokittiin ylös ku perunoita.. Nimi tietty voi antaa viitteitä, mutten ollu koskaa ajatellu niin pitkälle..
[/quote]
Maapähkinähän ei ole pähkinä, vaan kuuluu hernekasveihin.
[/quote]
Opin nyt, ettei maapähkinä ole pähkinä.
N40
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:08"]
Mun mies ainakin odottaa että laskee sen verran että saa virtsattua (esim heti seksin jälkeen). Miehellä tulee kyllä joskus erektio jos on tosi kova pissahätä esim aamulla mutta ei ilmeisesti yhtä kova kuin seksiä harrastaessa.
[/quote]
Minä ainakin pystyn virtsaamaan myös erektion aikana, en tosin heti siemensyöksyn jälkeen.
[/quote]
Mäpä pystyn kumpaankin. Saamaan myös erektion.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:40"]
Luulin pitkään desibelien menevän siten, että 3:n muutos kuulostaa korviin kaksinkertaiselta äänenvoimakkuudelta. Se onkin 10:n muutos... Opin tänään.
[/quote]
Sitten olit aiemmin oikeassa ja opit puuta heinää.
Desibeliasteikko on logaritminen asteikko, joten yhden belin eli 10 desibelin lisäys äänen intensiteettiin tarkoittaa kymmenkertaista meteliä. Kone, jonka arvokilvessä lukee 80 dB, meluaa saman verran kuin kymmenen 70 dB:n konetta yhtä aikaa.
Tästä voidaan laskeskella, että äänen intensiteetin tuplaamiseen tarvitaan noin 3 dB:n lisäys.
-fysiikanope
[/quote]
Tuo 10 desibelin virhe oli tänään Ylen jutussa, jossa kerrottiin tuulivoiman meluhaitoista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:44"]Luulin että poneista kasvaa isona hevosia.. Mies 20v
[/quote]
Ja minä luulin että ponit on pikku hevosia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:50"]
Ja ketkäköhän nämä olivat? Minulla ei ainakaan ollut yhtään sellaista professoria opettamassa.
[/quote]
P.L ja A.H 90-luvulla ainakin.
[/quote]
Oho! Veditpä suuret nimet esiin. Enpä kuitenkaan usko sinua. Sekoitat asiat. Seuraavassa tulee lainaus VISK:stä. Olen varma, että tajuat, että futuuria ilmaiseva ei tarkoita samaa kuin futuuri.
> futuuria ilmaiseva tulla tekemään -verbiliitto
> Verbiliittojen nimitykset koostuvat apuverbistä ja tehdä-verbin muodosta, mutta osalla liitoista on vanhastaan muitakin nimityksiä.
> RakenneNimitysEsimerkit
> on ‑vAolla tekeväHän on saava osakseen valtaa ja kunniaa.
> tulee ‑mA+Antulla tekemäänTämä syksy tulee olemaan rankka.
> Futuuria ilmaisevalla tulee tekemään -verbiliitolla
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:05"]Luulin, että miehet saa aina erektion kun niillä on pissahätä. [/quote] Mutta kyllähän niillä miehillä aina muna seisoo pissatessa, vaikkei se seksuaalisesti kiihottava tilanne heistä ole.
[/quote]
Mit vit? Itseasiassa on mahdotonta kusta, jos on oikein kunnolla erektio päällä.
[/quote]
Kyllä pystyy kusemaan, mutta se lentelee ihan minne sattuu.
Luulin, että monikulttuuri on rikkaus.