Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:38"]Luulin pitkään että anjovis on jonkinmoinen kasvis tai juures. Olin aika ällikällä lyöty kun selvisi että kyseessä on kala.
[/quote]
Anjovis ei ole kala, vaan nimike säilötylle sardellille tai kilohailille, jotka puolestaan ovat kaloja.
Luulin, että siilit munii. Minulle selvisi lähes nelikymppisenä, että luuloni oli väärä.
Ihmettelin lapsena että miksi ne varkaat jättää niitä johtolankoja koska silloinhan poliisi löytää ne. Eikö olisi järkevämää olla jättämättä mitään. Luulin siis että rikolliset jättävät poliisille "aivopähkinän" eli pieniä vihjeitä itsestään ja olinpaikastaa mikä poliisin pitää sitten ratkaista :D Onpa tyhmiä ne rikolliset ;)
Joo tässä ketjussa kysyttiin sellaisia mitä on luullut aikuisuuteen asti. Kyllähän tää valkeni mulle jo hieman aijemmin.
Luulin pitkään että Kiera Knightley, Natalie Portman ja Scarlett Johansson ovat yksi ja sama henkilö.
Samoin Se alkuperäinen Vares ja Jussi Lampi
Mä juuri haukuin eksäni. Sanoin myös että noloa miten hänellä on vain yksi kives jäljellä... Kiva tietää näin jälkeenpäin. :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:09"]
Mitkään hedelmät eivät ole hedelmiä jonkin määritelmän mukaan, vaan just marjoja ja kaikkia hämärää.
Hedelmä se meloni siis on :)
[/quote]
Ei, vaan hedelmä on yläkäsite ja marjat ovat hedelmän alalaji. "Hedelmät jaetaan kasvitieteessä kuiviin ja meheviin hedelmiin. ... Mehevät hedelmät jaetaan marjoihin ja luumarjoihin."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hedelm%C3%A4
[/quote]
Heh, tiesin nämä asiat, mutta joskus luulin luumarjan olevan luumumarja. Onneksi tätä sanaa ei juurikaan tarvitse arkielämässä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:44"]
Luulin että poneista kasvaa isona hevosia.. Mies 20v
[/quote]
Tää on hyvä! Ja mä luulin lapsena, että naakoista tulee isona variksia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:45"]
Olen vasta aikuisena tiennyt, että makaroni kasvaa puussa.
Olen aina luullut, että se tehdään vehnäjauhoista! Kuvitelkaa !
Makaroonipuuthan kasvaa Italiassa. Onneksi selvisi, en ole vielä ehtinyt itseäni nolata tuon asian suhteen.
Sain ihan vahingossa selville, että tosiaan nämä makaronipuut kasvavat Italiassa. Olen niitä nähnytkin.
[/quote]
Italiassahan on makaroninporaajien ammattikunta, joka tekee sarvimakaroneihin reiät.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:20"]
Oletteko kokemattomia kaikki, jotka luulitte miehillä olevan kaksi kivespussia? Minulla on vähän kumppaneita ja olen melko kokematonkin mielestäni, mutta olen sen verran kiveksiä pyöritellyt käsissä ja suussa, että on ollut koko aikuisiän ihan selvää, että yhdessä pussissa ne kumpikin on. Miten se voi jäädä huomaamatta?
[/quote]
Kaikki ei tykkää imeskellä kiveksiä.
[/quote]
Onneksi sentään jotkut! Hyvältä tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:22"]
Etkö ole Aku Ankassa nähnyt kun Superhessu kuokkii pihamaalla maapähkinöitä kalsarit jalassa?
[/quote]Superhessun pähkinät kyllä kasvavat pensaissa.
[/quote]
Ja ne pähkinät heittävät Hessun ylle alusvaatteet ja viitan.
Mä luulin pitkään että se vastakappale joka kierretään pulttiin kiinni on nimeltään muntteri. Mutta se onkin mutteri. Ihan loogista sillä se on feminiininen mihin kierretään fatteri eli pultti tai ruuvi.
Lisäksi luulin että perunaleivos tehdään marinoimalla perunoita kaakaossa.
Luulin että poliisin johto on luotettavaa ja arvostettavaa väkeä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:05"]Luulin, että miehet saa aina erektion kun niillä on pissahätä.
[/quote]
Niin luulin minäkin ja luulin että miehellä on kaksi kivespussissa, no mutta olen itse 50 vuotias mies.
Minä luulin, että kellojen siirtäminen keväisin ja syksyisin perustuu johonkin järkevään.
Luulin ruotsin pakollisen opiskelun perustuvan perustuslakiin.
Luulin, että ambulanssit lähtee liikkeelle sairaalalta.
Luulin pitkälle aikuisuuteen asti, että minusta tulee vielä jotakin merkittävää.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"]
[/quote]
NO meillä lähtee.Tallit ja sosiaalitilat on meidän sairaalassa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"]
[/quote]
NO meillä lähtee.Tallit ja sosiaalitilat on meidän sairaalassa.
[/quote]
Mikä kaupunki?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna. [/quote] Siis apua.. Miksi sitten ravintoloissa esimerkiksi tarjotaan härkää ja nautaa eri ruokina? Sonnihan on urosnauta eli samaa kuin lehmä, mutta silti on erikseen naudan pihvit ja härkäpihvit. Maistuuko ne erille?
[/quote]
Maistuu ne erilaiselle,onhan kukko,kana ja broilerikin sama eläin(uros,naaras,"teini"),mutta erimakuisia lihoja.Sitä en tiedä,miksi sukupuoli vaikuttaa siihen miltä eläin maistuu :D
[/quote]
Pitääkö hakeutua jonnekin juttelemaan jos ensimmäinen ajatus on: "Onkohan ihmisillä samalla tavalla?"