Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1649)

Vierailija
161/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:22"]

Etkö ole Aku Ankassa nähnyt kun Superhessu kuokkii pihamaalla maapähkinöitä kalsarit jalassa?

[/quote]Superhessun pähkinät kyllä kasvavat pensaissa.

Vierailija
162/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi vasta n vuosi sitten, että NHL ei olekaan jalkapalloa vaan jääkiekkoa :o
N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen.
M34

Vierailija
164/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:30"]

Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34

[/quote]

Mitä!? :o

Vierailija
165/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:21"]

Kyllä se on ihan oikein niin sanoa. Kielitieteellinen käsite futuuri ei viittaa liittomuotoihin.

[/quote]

Uskottava kai se sitten on, kun niin sanot. Ikävää, että muutamakin Helsingin yliopiston suomen kielen professori ehti eläkkeelle asti toisenlaisin luuloin.

Vierailija
166/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että poutasää tarkoittaa aurinkoista säätä.

Vierailija
167/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen.
M34

Sori nyt, mutta miten olet saanut vaimosi raskaaksi, kun naisen anatomia on noin heikosti hallussa?

Vierailija
168/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:22"]

Luulin itseasiassa ihan tähän kesään saakka ettei kaupungissamme ole moottoripyöräkerhoja (luulin niitä vain isojen kaupunkien sekä tv-sarjojen jutuiksi). Luulin itseasissa että koko suomessa on vain tyyliin 2 tai 3 kerhoa. Nyt käytiin juhannuksena tyttäreni kanssa katsomassa kokkoa paikassa jossa en ole aiempina vuosina käynnyt. Kuulin paikasta kaverilta ja päätettiin mennä katsomaan (oli sellaiseen lapsille sopivaan aikaankin). Ihmettelin kun oli kovasti sellaisia isoja partasuisia ukkoja ja hoikkia, vahvasti meikattuja pimatsuja ympäriinsä (ihan samanlaisia ihmisiä kuin vaikka sons of anarchy sarjassa) ja myöhemmin kuulin että oli paikallisen mc:n järjestämä kokko :D Ihan yleinen ilmoitus siitä oli lehdessä eli sai sinne mennä eikä siinä nyt mitään muutenkaan pahaa ollut, paljon lapsia ja ihan rauhallista meininkiä, grillailivat makkaraa siinä jne. :D

[/quote]

Nii ja siis jäi se tässä sanomatta että juhannuksen jälkeen kun puhuin tästä isäni kanssa niin hän kertoi että kerhoja on kaupungissamme ainakin 2 tai 3. Tämä kyseinen kerho on ihan tavallinen moottoripyöräharrastajien laillinen kerho mutta ainakin yksi rikolliskerhokin kaupungissamme on. Isäni vanha työkaveri on kuulunut tähän kokon järjestäneeseen kerhoon ja vanhempanikin ovat kuulemma käyneet heidän salakapakassa kerhotiloilla ennen syntymääni :D En olisi ikinä uskonut omista niin tunnollisista, rehellisistä ja kunnollisista vanhemmistani.

Vierailija
169/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi vasta hiljattain erästä kielioppiin liittyvää artikkelia lukiessani, että sana "konjuktio" onkin oikeasti konjuNktio... Tuo n-kirjain kun ei kuulu selkeästi sanaa lausuttaessa. Kukaan opettaja ei myöskään ole koskaan korjannut, jos olen kirjoittanut tuon sanan esim. jossain aineessa väärin, tai ei ole itsekään kirjoitusvirhettä huomannut. 

Vierailija
170/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Thaimaa tai Taiwan ovat sama asia... Luulin että "Taiwan" on vain joku muunkielinen kirjoitusmuoto :D

Vierailija
171/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:30"]

Luulin vielä n. Viikko ennen vaimoni synnytystä, että vauva syntyy virtsarakosta ja että siksi puhutaan synnytyskivuista ja repeämisistä, koska reikä josta vauva tulee on n nuppineulanpään kokoinen. M34

[/quote]

Oletko nukkunut peruskoulun biologian tunnilla? Etkö koskaan ihmetellyt että miten se sun sperma tai saatikka vauva kulkeutuu vaginasta ja kohdusta virtsarakkoon/virtsaputkeen? :D Luulisi aika itsestään selväksi että vauva tulee ulos samaa kautta kun on 9kk sitten mennyt sisäänkin (tai siis se siittiö on mennyt).

Vierailija
172/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin todella pitkään että aikuiset eivät näe unia. Siis jonnekin 19v asti. Ehkä se johtuu siitä, kun aikuiset eivät oikeastaan paljoakaan kerro unistaan, varsinkaan lapsille. Ainakaan ei minun lähipiirissä.

Vierailija
173/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella, vielä nelosella, ihmettelin milloin käydään läpi mitä maapallon toisella puolella on. Ei jotenkin käynyt tajuntaan, että karttakuva maailmasta on se koko maapallo...

Vierailija
174/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan lapsena säikähtäneeni kun joskus kiinnostuin jostain syystä jumalasta ja uskonnosta kauheasti ja kyselin aiheesta äidiltäni (meillä ei oltu mitenkään uskonnollisia mutta äitini kuulemma ainakin nuorena uskoi ja esim isänsä kuoltua rukoili paljon). Äiti sanoi että jumala kuulee ja näkee kaikki mun ajatukset. Sitten kävin miettimään ihan häpeissäni että mitä kaikkea mä olen ajatellut ja mitä unia olen nähnyt. Meni pitkään ennen kun uskalsin taas luottaa siihen että omat ajatukset on yksityisiä eikä niitä kukaan vakoile. Voi että sitä ahdistusta!! Äiti ei varmaan tiedäkkään että toi jäi vaivaamaan mua kun en koskaan sanonut mitään. Uskonnot voi olla aika pelottavia jos niistä puhuu väärin tai väärässä iässä. Nykyään en enää usko kristin uskon jumalaan.

Vierailija
175/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:11"]Reilu parikymppikseks luulin et kaikki pähkinät kasvaa puussa/pensaassa.. Kunnes matkustellessani päädyin maapähkinäviljelmälle.. Sieltä niitä kuokittiin ylös ku perunoita..
Nimi tietty voi antaa viitteitä, mutten ollu koskaa ajatellu niin pitkälle..

Etkö ole Aku Ankassa nähnyt kun Superhessu kuokkii pihamaalla maapähkinöitä kalsarit jalassa?
[/quote]
Skippasin Akusta aina superhessut ja taikaviitat

Vierailija
176/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:21"]

Kyllä se on ihan oikein niin sanoa. Kielitieteellinen käsite futuuri ei viittaa liittomuotoihin.

[/quote]

Uskottava kai se sitten on, kun niin sanot. Ikävää, että muutamakin Helsingin yliopiston suomen kielen professori ehti eläkkeelle asti toisenlaisin luuloin.

[/quote]

Ja ketkäköhän nämä olivat? Minulla ei ainakaan ollut yhtään sellaista professoria opettamassa.

Vierailija
177/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:15"]

Tiedät varmaan kuitenkin, että savun hengittäminen ei ole kovinkaan terveellistä ja homma menee entistä pahemmaksi lähes suljetussa tilassa.

Toki savusauna on sisältä ihan musta, koska kiukaan lämmittämisen aikana savu kulkee saunan "läpi", mutta tulen on oltava sammunut ennen saunomista.

[/quote]No joo, kieltämättä. Toisaalta vanhalla kansalla oli paljon muitakin epäterveellisiä tapoja. Ehkä ajattelin, ettei pieni savu haittaa menoa. Savuaahan nuotiokin.

[/quote]

Mutta kyllä se savu tuntuu aika ikävältä silmissä ja keuhkoissa jos oikein sopivasti hönkäsee sisäänpäin. Ja sitten sama asia pienessä suljetussa tilassa...
[/quote]

No.jooo mutta kyse onkin VÄÄRISTÄ luuloista. Tuli selväksi että savun hengitys on vaarallista.

Vierailija
178/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:35"]Luulin että kiivi-linnut ovat pieniä, päästäisen kokoisia. Oikeasti ne ovat yli puoli metrisiä.
[/quote]

Höpspöppöö, kiivilintu on oma lahkonsa, johon kuuluu useampi kiivilaji. Löytyy pienempää ja löytyy isompaa.

Vierailija
179/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin vielä reilu parikymppiseksi että Jyväskylä on jossain pohjois-Suomessa... asuin Tampereella.

Vierailija
180/1649 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:38"]Luulin pitkään että anjovis on jonkinmoinen kasvis tai juures. Olin aika ällikällä lyöty kun selvisi että kyseessä on kala.
[/quote]
Vihdoinkin! Joky sielunsisarus löytyi! Kaverit nauro mulle hirveenä kun selvis, että luulin anjovista kasvikseksi. Ei se kyllä kalalta kuulosta... Ja asia selvis siis noin 19v... No, muita noloja sekaannuksia ei hirveesti oo ollu onneks :)