Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusallisin tilanne lääkärissä ?

Vierailija
15.07.2012 |

Mikä on kiusallisin tilanne mikä sinulle on sattunut lääkärissä?

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin asunut kymmenisen vuotta sitten muutaman vuoden USA:ssa ja käynyt siellä lääkärissä. Nämä kaapujutut osoittavat hyvin, miten intimiteettisuojan loukkauspelkoisia amerikkalaiset ovat. Eihän meillä Suomessa tuollaisia käytetä paitsi jossain leikkauksissa tai isommissa tutkimuksissa. Normaalien lääkärintarkastusten yhteydessä potilaan ei tarvitse käyttää mitään sairaalakaapua.

Jenkeissä se on normaalia kun menet vähänkin perusteellisempaan lääkärintarkastukseen. Näin minulle kertoivat paikalliset ystävät kun lyhyesti heiltä asiasta kysyin käyntini jälkeen.

t. se vaihto-oppilaana tarkastuksessa käynyt :)

Pakko kysyä sinulta, että tiesitkö etukäteen yhtään millainen tämä tarkastus tulisi olemaan vai tuliko se sinulle täytenä yllätyksenä?

En tiennyt sikälaisestä proseduurista etukäteen yhtään mitään. Kuten edellä kirjoitin, niin otaksuin sen olevan lyhyt läpihuutojuttu samana tapaan kuin ajokorttitarkastus täällä Suomessa. No, todellisuus olikin vähän toista.

Vierailija
142/200 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli aika noloa, kun lääkäri halusi imeä munaani, jotta voisi selvittää onko virtsarakontulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui jo 80-luvun lopulla. Menin ensimmäiseen gynekolokiseen perustutkimukseen 17-vuotiaana.

Äitini oli sitä mieltä, että on hyvä aloittaa tutkimukset ajoissa (joka vuosi) ja hyvä niin.

Mutta, mutta. Gynekoloki oli poikaystäväni isä!!!

Tiesin kyllä, että hän on lääkäri, mutta tsiisus.

Olin NIIN nolona, kilttinä pikkuteininä.

En ikinä puhunut äitini tai poikaystäväni kanssa asiasta, ja kyllä hän oli todella ammattilainen ja asiallinen. Helppo ajtella nyt näin pitkän ajan jälkeen:)

Ps. seurustelua kesti noin puoli vuotta tuon jälkeen.

Vierailija
144/200 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5-luokan lääkärintarkastuksessa, paita piti ottaa pois ja samalla hetkellä kun otin pois, aloin täristä ihan hulluna! Se huone oli viileä ja jännitin kovasti, siinä kai syy. Lääkäri ei sanonut mitään, toivoin että olis jonkun rauhoittavan sanan edes sanonut. No, eipä tuosta onneksi kammoa jäänyt.

Vierailija
145/200 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Turkki-tarina ihan kauhea, syvimmät osanottoni. :D

Vierailija
146/200 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta TOTTA KAI lääkärissä pitää riisua! Ja ammattitaitoinen lääkäri riisuttaa. Joskus diagnoosiin pääsee kun näkee ihon kunnon, eikä potilas itsekään välttämättä huomaa esim. selän puolella iho-ongelmaa.

Lisäksi keuhkojen kuuntelu ei onnistu paita päällä, myös rintaliivit häiritsevät joten pyydän nekin yleensä pois. Kauhean häveliäitä teinityttöjä joskus säästän tältä, jos en epäile erityisesti keuhkoissa ongelmaa. Liivien hankaus ihoa vasten hengitysliikkeiden aikana häiritsee kuuntelua.

Ihme nykymaailma, jos ei kehtaa lääkärillekään riisua!

t. naislääkäri

Vierailija
147/200 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käskee aina kaikkia naisia ottamaan napaan saakka paljaaksi (meni valittamaan ihan mitä tahansa !) Onneksi muut varoittivat ja tiedän varoa häntä ja vaadin saada ajan toisen nimiselle lääkärille

Ei se riitä, että keskenään varoittelette. Virallinen yhteydenotto potilasasiamieheen ja Valviraan.

Aiemmin oli julkisuudessakin se tapaus, jossa vanha röntgenlääkärimies ryhtyi imemään nuoren naispotilaan nänniä, muka tutkiakseen. Tuli kyllä sanktiot.

Älkää, naiset, olko niin alamaisia.

Vierailija
148/200 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärille rintaa kun oli rintatulehdus ja hän tietysti tunnusteli sen.. Ei muuten paha mutta päivystävä lääkäri sattui olemaan ystäväni isä ja erittäin tuttu! Pienellä paikkakunnalla asutaan.

Vierailija
149/200 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haagan lääkärikeskus Alexander Paile.

Siellähän minä kävin,

terveisin se joka kävi raskaana ajokorttitutkimuksessa.

Nimeä en muista, mutta Haagassa oli ja rinnat paljaina piti olla.

Jestas sentään, pitikö tälle tyypille siis olla rinnat paljaana koko sen tarkastuksen ajan? Uskomatonta!

Vierailija
150/200 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräiseen ja tarpeettomaan riisumiseen liittyvät tilanteet lääkärissä ovat kiusallisia. Näitä kokemuksia on ollut. Toisaalta on ollut myös myönteisiä kokemuksia lääkäreistä, jotka ovat osanneet hoitaa tämän asian asiallisella tavalla.

Vierailija
151/200 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä naurut tästä sai. :) pelasti päivän, kiitos.

Vierailija
152/200 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä naurut tästä sai. :) pelasti päivän, kiitos.

Tämä siis numerolle 7. :)

Vierailija
153/200 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko yhtään valottaa näitä tarkemmin? Eihän tuo kerro ulkopuoliselle mitään.

Kaikki ylimääräiseen ja tarpeettomaan riisumiseen liittyvät tilanteet lääkärissä ovat kiusallisia. Näitä kokemuksia on ollut. Toisaalta on ollut myös myönteisiä kokemuksia lääkäreistä, jotka ovat osanneet hoitaa tämän asian asiallisella tavalla.

Vierailija
154/200 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2000-luvun alkupuolella vaihdossa jenkeissä ja siellä heti opiskelun alkuvaiheessa piti käydä lääkärintarkastuksessa. Luulin tietysti, että se olisi samanlainen läpihuutojuttu kuin ajokorttiin vaadittava tarkastus täällä Suomessa mutta olin väärässä.

Ilmoittauduin koulun medical centerissä ja pian hoitaja tulikin opastamaan minut eteenpäin. Kuljimme pitkän käytävän toiseen päähän ja menimme yhteen tutkimushuoneeseen. Siellä hoitaja antoi minulle jenkkityylin sairaalakaavun ja pyysi riisuutumaan. Hän ilmeisesti huomasi, että olin yllättyneen näköinen ja lisäsi perään, että kaikki vaatteet pois ja kaapu ylle. Hän poistui huoneesta ja antoi minulle aikaa riisuutua. Kuteet veks ilkosilleen ja kaapu ylle.

Hoitaja palasi hetken päästä ja teki alustavan haastattelun (lukematon joukko kysymyksiä terveydestä, sairauksista, allergioista jne.). Hän mittasi sen jälkeen pituuden ja painon, kokeili pulssin ja otti verenpaineen. Sen jälkeen odotin lääkäriä. Tämä tuli sisään ja teki taas koko joukon kysymyksiä ja kirjoitti kynä sauhuten muistiinpanoja. Sitten hän pyysi minua laskemaan kaavun yläosan (mikä koko kaapu pysyi muutenkin huonosti päälläni) ja näyttämään rinnat. Hän tutki rinnat perusteellisesti ensin istuallani ja sen jälkeen maatessani tutkimuspöydällä.

Lisää oli tulossa. Hän veti pöydän päästä esiin metalliset jalkatuet jolloin tiesin mitä seuraavaksi. Gynekologinen tutkimus. Jalat tukiin ja haralleen, niinhän se menee. Hän teki sisätutkimuksen sekä emättimen ja peräsuolen kautta. Jälkimmäinen oli minulle ensimmäinen kerta ja oloni sen mukainen.

Tuo sessio päättyi viimein ja sain taas pukeutua rauhassa. Lääkäri palasi sen jälkeen takaisin huoneeseen ja kertoi, että kaikki on ok.

Kaiken tämän koin siinä vaiheessa vähän kiusalliseksi joskin kaikki tapahtui niin nopeasti etten sitä ehtinyt siinä paikassa enempää ajatella.

Vierailija
155/200 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissanäytteen antaminen kun hoitaja seisoi vieressä ja katseli toimitusta. Todella inhottavaa ja yksityisyyden loukkaamista!

Vierailija
156/200 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tutkimuspöydällä ja kun sanottiin että koetetaan peräsuolen kautta niin minäpä pyörähdin mahalleni ennen kuin ehtivät aata sanoa.

Kyllä nolotti sairaasti kun pyydettiin kääntymään takaisin selälleen. Siinä olin sitten pää punaisena tutkimuksen loppuajan ja aivan nolona.

Tuosta on aikaa yli 30-vuotta. Olin nuori ja kovin kokematon.

Vierailija
157/200 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään syystä

ei liioin alushousuja

Vierailija
158/200 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käskee aina kaikkia naisia ottamaan napaan saakka paljaaksi (meni valittamaan ihan mitä tahansa !)

Onneksi muut varoittivat ja tiedän varoa häntä ja vaadin saada ajan toisen nimiselle lääkärille

Vierailija
159/200 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo nolostuttanut lääkärissä enää mikään. Tosin jatkossa asioin vain naislääkärillä.

Vierailija
160/200 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käskee aina kaikkia naisia ottamaan napaan saakka paljaaksi (meni valittamaan ihan mitä tahansa !)

Onneksi muut varoittivat ja tiedän varoa häntä ja vaadin saada ajan toisen nimiselle lääkärille

Näitä vanhan kansan lääkäreitä esiintyy aina silloin tällöin. Intimiteettiasiat ovat 60-luvulta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän