~~~ELOKUISET vko 20~~~
Uuteen viikkoon mennään ja taas ollaan hieman lähempänä pienokaisten syntymiä :)
Täällä ei uutta auringon alla, paitsi räkätauti jatkuu...Itellä neuvola tänään, palajan sen jälkeen päivitetyillä tiedoilla.
-AJ&Elli-
Kommentit (66)
Minäki tään viikon saikkarilla, melkonen huuliherpes iski lauantaina huuleen ja pakko oli eilen käydä lekurilla, kun eivät rasvat tehonneet. no, nyt sitte syödään sisäisesti aclovir-nimistä lääkettä. Viiden päivän kuurin sain ja kyllä jo huomaa sen tehonneen. Mahtaako tää raskaus vaikuttaa, ku koskaan ennen ei näin pahana meinaan tää iskeny. Melkeen puol naamaa oli turvoksissa, ihan järkyttävää. Lekurin mukaan oli fiksumpi ottaa tämä kuuri, ku tuo olis voinu levii sit vaikka mihin, sikiökuolemastakii puhu, et siin vaihees en miettiny että syönkö not lääkkeet vai en. Onks muilla iskeny samaa, ikävää vaivaa?Täälläkin supistelee edelleen, iskias hieman rauhottunut, kun ei pariin päivään oo tarvinnu töissä itsee rasittaa. Poitsu potkii melkeen koko ajan ja ärsyttävää, kun en osaa hahmottaa miten päin hää tuol mahassa on, potkui kun tuntuu joka paikassa.Meitsi nukkuu joko kyljellään tai sit just puoliks selällään ja puoliks kyljellään. Selällään oon joskus heränny, mut son kyllä epämiellyttävän tuntusta. Mut ei mee kovin kauaa, nii voi nukkua taas vaikka mahallaan :)Mulla on kans bikinit käytössä, kun uimassa oon käyny. Olis kyl kamalaa, jos uinti kiellettäis kokonaan, hui!Muuten vaatteet oon ostanu bebe`siltä, H&M:stä, jotain lindeksiltä ja paitoja sekä tunikoita ihan normi vaateliikkeistä, kun onneks on meitä mammoja suosima muoti tällä hetkellä.Nyt iltapalan laittoon, mukavaa illanjatkoa elomammoille!Violet ja Jampp rv 28+5
en nykyään millään tahdo ennättää istahtaa koneelle saati että jotain vielä kirjoittaisin. Nyt sitten ekaa kertaa testaillaan näitä uusia sivuja.Kurjaa, että monilla jo supistelee - mulla se vaiva onneksi loppui. Kaikkea muuta kyllä on suonikohjuista närästykseen. Vaan tätä tämä on. Mä juuri mietin tuota uikkariasiaa, että olen kyllä näine kohjuineni, raskausarpineni ja tässä vaiheessa tulleine 14 kiloineni niin hehkeä ilmestys että pitää tulla melkoinen helle, että näyttäydyn yleisellä uimarannalla :p Mutta siis, kiirettä pitää - koulussa tämä toukokuu on niin tolkuttoman kiireistä aikaa arviointien sun muiden retkien kanssa. Unohtuu välillä tämä oma olotila kaiken kiireen keskellä. Tosin nytkin tuo heppuli tuolla oikoo jäseniään niin, että eipä häntä oikein unohtaakaan voi.Kaunista keskiviikkoiltaa kaikille, pakko jatkaa töitä!anna ja rv 28+0
Että mie muuten kaipaan uimista - oon ollut aina melkonen vesipeto lapsesta saakka ja harmittaa, että tää harrastus on jäänyt unholaan. Viimeksi kävin uimassa poikien kans, ko ootin tota nuorimmaista. Ja uikkarina mulla sellasen Adidaksen kaks osanen, ei kuiten miksikään bikineiksi voi sanoa, ko housut on sellasta lahkeellista mallia ja yläosa sellanen toppimainen. Menipä vaikeeksi ;)Paino mulla noussut 2 kiloa tähän mennessä, mutta kuten sanoin joskus aikasemmin, nii kakkoselta jäi muutama kilo, joita vielä kannan matkassa, mutta syksyllä/talvella alotan treenaamisen - tosin eri asia, että missä välissä. Voi olla aikasta haipakkaa tuleva vuosi.Oi ja mie tunsin tänään ekan kerran, ko Ellillä oli hikka - suloista :) Ja tänään sitten räjähin miehelle oikein kunnolla, ekan kerran tän raskauden aikana. En oo vieläkään puhunut hälle sanaakaan iltapäivän jälkeen. Sattu jotain semmosta, josta ootan hänen anteeksipyyntöään, mutta miehet tuntien saan varmaan oottaa tuomiopäivään asti, hih!Ööh, nyt lähen tästä lätisemästä :p-AJ&Elli-
Mie olen ostanut mammavaatteita H&M, Lindex, parista nettikaupasta (googletin äitiysvaate), sitten pari paitaa ja masutuubeja olen ommellut itse, niin ja yhden hameen olen ommellut itse. Onneksi tosiaan nykymuoti on oikein mamma ystävällistä =) Tilasin juuri Hobbyhallin alelaarista alle 8 ¬ kietaisumekon, joka vielä on siinääsä hassusti leikattu ja ommeltu, että toistissistä imetystä voi näppärästi harrastaa =) Ainut vaan että täyty ajatella etukäteen että pukiessa sen on oltava imetysvuorossa vasenrinta =) Näissä trikoisissa mekoissa, hameissa ja paidoissa on etua että niitä voi sitten käyttää myös kun maha on v ä h ä n pienentynyt!! Joo nyt iltapuurolle, käytiin kylässä ja ollaan pahasti jäljessä ilta-askareista ja lapset hyppii ihan seinille, kun käyvät niin ylikierroksilla.-E- 24+
Täällä sateinen aamu - mutta ulkona on ihana keväinen tuoksu.Uikkareista - minä ostin juuri Change:sta bikinit kun en löytänyt muualta sopivia... Change on ainoa liivikauppa jossa asioin kun sieltä löytyy isorintaisellekin nättejä liivejä - mulla kun on vielä ympärys 75 ja kuppi I... H&M:n äitiysuikkareihin eivät nuo mun dollypartonit mahtuneet ja kokeilin sokoksessa bikinejä - on se vaan kumma, että jos housunpersaus on L niin liiviosa on silti postimerkin kokoinen... Noissa mun uusissa bikineissä on housuosassa joustava taitettava vyötärö ja se tuntui ihan kivalta tän massun kanssa.Uimisesta: lauantaina oltiin miehen kanssa kylpylässä ja pitkästä aikaa sai oikein uida - meillä kun pojat eivät vielä osaa uida, isompi opettelee ja on nyt kesäkuussa menossa uimakouluun - tuo uiminen on sellaista klottaamista matalassa lastenaltaassa. Jotenkin oli ihanaa uida kölin kanssa :) selällään kelluessa tosin näytin varmaan ihan päivää paistattelevalta hylkeeltä - mutta viis siitä, ihanan virkistävää ja rentouttavaa se silti oli.Vaatteita olen ostanut H&M:ltä, Lindexiltä, Oz-babysta ja sitten mulla on myös noita ihan tavisosastolta ostettuja yläosia. Leppoisaa torstaipäivää elomassuille!viltsu-inkeri rv27+6
huih kuinka aktiivisia olettekaan kaikki olleet, oli ihan hommaa lukea viikon viestit läpi! Meillä meni sokerirasitus viime viikolla puhtaasti läpi, (voi olla että tännekin sen jo mainitsin) nyt on vaivannut supistelut...pari päivää ihan napakoita suppareita niin ettei oikein mitään pysty tekemään...onneksi tänään on neuvolalääkäri jossa sitten kuulee tekeekö nämä jotain. Mun on erittäin vaikea asennoitua siihen että nämä olisivat harmittomia harjoituksia koska aiemmat kaksi raskautta ovat olleet supistusvapaita ja sitten kun on supparit lähteneet käyntiin ei ole mennyt montaa hetkeä synnytyssaliin.....toivotaan toki että tämä on vain harmitonta ja että laantuisikin, eihän kesästä kahden lapsen kanssa muuten tule mitään....no juu, mä palailen iltapäivällä tuoreiden neuvolakuulumisten kanssa, nyt paimentamaan noita kahta sankaria ulkovaatteisiin.....Mammeli ja laitataklaaja (näin lätkäkaudella) 27+2
Täällä silmät sikkurassa, en suunnitellut katsovani Suomen peliä, mutta kuopus herätti vähän kahden jälkeen ja kiukutteli toista tuntia ennen kuin suostui uudelleen kunnolla nukahtamaan, en sitten saanut siinä itkujen välissä unenpäästä kiinni joten katsoin pelin ja juuri kun olin itse nukahtamassa, puolustus väsähti ja peli tasan ja pitihän se jatkoaika sitten katsoa =)Onnittelut sokerirasituksesta selvinneille!! Itselläni se olisi uudelleen edessä parin viikon päästä, saa nähä, melkeimpä voisin vannoa että en läpäise. Nyt tämä makoilu on varmasti huonontanut tilannetta, kun ei ole tullut liikuttua normaali määriä! Ärsyttävää sinäänsä, mutta nyt täytyy yrittää käydä vaikka lenkillä tai jotain, normioloissa kun noita töitä tehdessä tulee vinttastua isomman lenkin tarpeet. Toivottavasti saan lääkäriltä luvan töitä jatkaa ensi viikolla.Supistusvapaata päivää toivottelee -H- 24+
Moikka vaan kaikille kanssasisarilleni!Aamulla kävin labrassa ja ainakin pissa on puhdas eikä hiivatulehdusta ole! Odotellaan viljelytuloksia, josko on clue-soluja, trikomonasta tai streptokokki B:tä.Nooh...itse ehkä epäilen tuota streptokokkia. Tällä välin terkka käski ostaa jotain Vagi-C-emätinpuikkoja ja kokeilla niiden tehoa...En tiedä olenko viisaampi yhtään, varmaan edelleen vasta lääkärireissun jälkeen ensi viikolla.Nukkumisasennoista; kyljellään tyyny polven alla tai selällään pari tyynyä pönkättynä polvitaipeiden alle...kun yritän nukkua mieheni selässä kiinni niin tuo poju alkaa potkimaan vimmatusti...:oÄitiyshousuja olen ostanut henkalta ja maukalta, paitoja normaalikaupoista. Äitiyspikkuhousuja olen ostanut EveLacelta muutamat. Uimapuvun ajattelin tilata henkalta ja maukalta, ellen löydä lindexiltä...Nimiehdotuksia tälle ryhmälle: ELOHIIRET tai ELOMUSSUKAT ja toivon, että jatkamme tätä samaa keskustelua myös synnytyksiemme jälkeen!Moi vaan.TarjaMamma rv 28+1
Mie oon nyt kieltämättä vähän kade kaikille teille, joilla onnistuu toi selällään nukkuminen :) Ite en pysty siihen normaalistikkaan ja nyt selälläänmakuu tekee pahaa. Viime neuvolassa alko tekeen heikkoa, ko nlantäti kuunteli sydänääniä.Ä-vaatteista: Ite oon ostanut H&M:lta ja viimeksi Huuto.netistä löysin parit hyvät H&M:n kotihousut. Nyt hieman harmittaa, ko menin viime syksynä myymään omia ä-vaatteitani siellä pois, ko nyt tarttisin niitä. Lauantaina ois meno kaksiin juhliin, nii nyt mulla ei oo vaatteita (ko pössi myin ne pois ;) Ja miehen t-paidat on mulla aina ajoittain päällä.ELOHIIRIÄ muuten kelasin tässä itekkin yks päivä :D Ja ilman muuta turinat jatkuu elokuunkin jälkeen. Nyt mentävä! Täällä sataa muuten nyt tällä hetkellä lunta! Ja vasta paisto arska.-AJ&Elli-
Eka kertaa kirjoittelen näille uusille sivuille, joita en alkuviikosta saanut edes auki. Katsotaan, kuinka käy...Viime viikon olin reissussa jos toisessa, ensin koko perheen voimin Tampereella ja sitten kaksi päivää laatulomalla Lappeenrannassa eli koulutusmatkalla. Oli luksusta olla itsekseen hotellissa, katsoa telkkaria ja lukea lehtiä rauhassa!Tänään aamulla oli lääkärineuvola, kohdunsuun tilanne ok, laskeumastakaan ei ollutnyt puhetta. Raivotarjonnassa epäilivät vauvelin olevan, mutta eivät olleet varmoja. Sf-mitta oli 22, mikä on alakäyrillä. Itsekseni mietin, voisiko liittyä siihen, että jos kohtu on laskeutunut, mutta en saanut suutani neuvolassa auki. Viime viikkoinen sokerirasitus oli ok, mutta kun minulla on kotona se mittari, niin tiedän, että tosi tarkkana pitäisi olla syömisten kanssa. Jälkiruoat pitäisi jättää väliin, tai ainakin siirtää välipalaksi eikä syödä ruoan päälle. Ja liikkua pitäisi, istumalla ei saa sokereita alas.Nukkuma-asennosta: Nukun kyljellään, toinen polvi koukussa, usein tyyny siinä polven alla. Toisinaan nukun selälläänkin, mutta kylkiasento tuntuu parhaalta.Pyöräilystä: Meinasin tänään esikon kanssa pienen matkan kispailla. Kertaalleen olen tänä keväänä ajanut parin kilometrin matkan, sujui ok, vaikka kunto on kadonnut jonnekin... Ainoa ongelma pyöräilyssä oli se, että housut painoivat vatsaa, kun eivät olleet varsinaiset äitiyshousut.Nimiehdotuksena tuo elohiiret olisi hyvä, ainakin minun mahassani myllää melkoinen elohiiri!Aurinkoista loppupäivää!
enpä ole ollut kovin ahkera kirjoittelija, enemmän oon lueskellut muiden kuulumisia.
Noista bikineistä/uikkareista tuli mieleen, että onko muilla ollut uiminen jotenkin paljon hankalamman tuntuista masun kanssa kuin normaalisti? Me kun oltiin tuossa huhtikuussa etelän lämmössä ja jo etukäteen hehkutin että pääsee uimaan, niin ei se niin mukavaa ollutkaan, tuntu jotenkin ikävältä vatsalihaksissa (ei siis mun mielestä suppareita kuiteskaan). Jotenkin tuntuu hassulta, kun kaikkialla sanotaan että uinti on tosi hyvä laji raskaana ollessa...
Bikinit ostin muuten funky lady:sta, vanhat ei menny, kun kuppikoko sen verran kasvanut. Mutta löysin hyvät, joissa tarpeeksi matala alaosa ja tukeva yläosa.
Mä nukun yleensä kylki/vatsa tai kylki/selkä -asennossa. Joskus täytyy vaihtaa kylkeä, kun asukki potkii kipeästi just siihen alapuolella olevaan kylkeen. Mun asukki tykkää myöskin kovasti potkia peräsuoleen (tai siltä se ainakin tuntuu).
Eli tänään oli neuvola, jossa ei oikeastaan mitään ihmeellistä ilmennyt, aika tökerö lääkäri oli eikä ottanut kantaa oikein mihinkään mitä kyselin. Supistuksista meinasi että jos jatkuvat niin otetaan tulehdusnäytteet, mutta vielä ei siihen ryhtynyt kun supistuksia lukuunottamatta on oireetonta tuolla saralla....
kaikki muu ok, hyvät paineet ja hemppa yms. Sf 27cm eli yläkäyrälle mentiin, mutta sitäkin vaan seuraillaan, kun koitin kysyä milloin tekevät päätöksen laittavatko lähetettä synnytystapa-arvioon vaiko eivät....ei taida selvitä kun vasta viimeisillä viikoilla tämä mysteeri....
Mä pystyn vielä nukkumaan selällään mutta pyrin välttämään sitä kun tiedän että kohtu painaa isoja suonia selällään ja voi vaikuttaa vauvankin hapetukseen, tosin eiköhän sitä tule silloin itsellekin huonoa oloa jos on suonet lytyssä...mutta siis nuku kyljellään tukityynyt jalkojen välissä ja välillä seläntakana toinen tyyny. lähes aina saa "herätä" jos haluaa kylkeä vaihtaa, ei oikein enää suju jouhevasti tuo kääntyminen.....
Vaatteita on lähinnä H&M ja Bebes mistä on tullut osteltua, eikä näitä niin kovin montaa eri vaatekertaa olekaan vaan pyörivät samat muutamat ympyrää...äitiysuikkarin ostin H&M:ltä mutta nyt jo askarruttaa mahtuuko se päälle, ensi viikolla ollaan lähdössä risteilylle ja oli suunniteltu että mentäisiin lasten kanssa laivalla kylpylään joten täytynee kokeilla miten on uikkarin laita....
- Mammeli - 27+2
Kävin eilen tosiaan uikkariostoksilla. Lindexiin oli tullu äitiysmalliston bikinin alaosa, johon löysin sitten yläosankin. Hihittelin itsekseni pukukopissa, sillä onhan sitä pursuava ja tursuava mahoineen ja makkaroineen kaikkineen. Mutta bikini tuntui mukavalta päällä... Mä oon joutunut ostamaan tosi vähän äitiysvaatteita, sillä olen saanut niitä ystäviltäni kasoittain lainaksi. Kesävaatteita äitini tilasi H&M:ltä..
Mahassa on ollu tosi kova meininki päällä viime päivinä. Välillä pitää oikein pysähtyä, kun niin vihloo. mutta hassulla tavalla siitä nauttii., Tietää, että sieltä sitä tullaan...
Ihanaa oli kuulla, että muutkin kokee itsensä ajoittain "valaskaloiksi" :=)
Lyle
Hitto mie olen nukkunut kaksi tuntia viime yönä, ja olo on sen mukainen! *haukotus*
Kiva sukuriita on menossa, johon minut täysin tahtomattania kiskottiin mukaan. Olin ihan puulla päähän lyöty kun kuulin asiasta. Mieheni suvusta on kyse ja hän sanoi että ei aio yöuniaan menettää ja ei kyllä menettänytkään, mutta mie menetin. Perinteisesti niin idiootista asiasta ja väärinkäsityksistä on kyse, kuten nyt yleensä sukuriidoissa!! Huoh!
Täälläkin, kuten Lyle sanoi on ollut kova jumppa mahassa, että ihan kirpaisee välillä, mutta kyllä siitä vaan nauttii, hassulla tavalla.
Kiva että muutkin tosiaan tuntevat aika ajoin valasolotilaa, mitenkä olisi nimeksi elovalaat =) Riittääkö kaikilla huumori moiseen nimeen ??? =)
Joo nyt ei voi oikeasti luottaa mitä kirjoittelee, pahoittelen virheistä, vetoan unenpuutteeseen!!
-E- 24+
Meidän porukka on kyllä tosi aktiivisia kirjoittelemaan...tai sitten meillä on tylsää...
Mulla on ainakin vieläkin ahdistus ajan kulumisen hitaudesta...kummallista vaikka on kolme ipanaa hoidettavanaan ja työt ja pihat ja kaikki. Nyt ollaan jo talon väriä valitsemassa...tai tarkemmin sanottuna sävyä. Keltainen tulee, mutta minä olen aikas tarkka siitä, että sen pitää olla sellainen auringon keltainen tai kuten minä itse sitä nimitän mangomelonijäätelön värinen!!! Ja siis sävyjä pitää mallailla oikein kunnolla. Päästäis sitten ostamaan maalit valmiiksi ja heti kun aikaa on ja ilmat sallii, niin alkais maalausurakka.
Mua on alkanut nyt askarruttaa vauvan ulkonäkö..kun on kolme lasta ennestään tulee olemaan jännittävää nähdä onko tulokas samannäköinen jonkun sisarensa kanssa vai onko heti ihan eri näköinen! Kaikilla tytöillä on ollut tumma, tuuhea tukka syntyessään joka on sitten vaalentunut pikapikaa. Mulla on ollut kanssa tumma tukka syntyessäni..mieheni sen sijaan on ollut kalju ja sitten kun tukka tullut niin vaaleaa kiharaa ( ei mikään afro...:)). Vauvan painokin pelottaa, jotenkin on sellainen tunne että hivotaan neljää kiloa kuitenkin, vaikka likat ovat olleet tätä luokkaa: 51 cm ja 3400 g, 50 cm ja 3540 g ja 50 cm ja 3430 g ----> todella tasaisen kokoisia.
Synnytys ei pelota, kaikki edelliset kokemukset hyviä vaikka keskimmäisen synnytys oli JÄRJETTÖMÄN kivulias ja nopea...vannoin kätilölle etten enää palaa synnärille ja kuitenkin olin siellä puolitoista vuotta myöhemmin ja nyt taas.
Nooh, kesä odotellaan. Huomenna olis töihin meno pitkästä aikaa ja jänskättää miten työ sujuu!
Terkkuja kaikille!
TarjaMamma rv 28+2 ja poju
Mie oon muuten miettinyt just tasan samoja juttuja, ko *TarjaMamma* viime aikoina eli just tota, minkä näkönen natiainen sieltä onkaan tulossa, ko ultrassa oli ainakin niin samat piirteet, kuin nuorimmaisellakin ja minkjä kokoinen tulee. Ja sitte vielä - meillä on tulossa myös keltanen talo ulkoväriltään, tosin aika vaalee. Enemmän on sellanen vaaleankeltasenkerma. Lämpenis vaan noi kelit nopeesti, nii pääsis maalaan.
Voi ei! Jaksamista oikein kovasti *Emma* sulle ton asian kanssa - ne on sitten inhottavia, ko niihin monesti ajautuu tahtomattaan mukaan, ko joku sukulainen jossain muodossa repii siihen. Toivottavasti asiat järjestyy, ettei sun tarttis huolehtia.
Tänään Elli innostu monotteleen mua oikein kunnolla tohon ylävattalle - tais tykätä vähän kyttyrää, ko istuin lattialla ja touhusin tyären kanssa, taisin olla liian kumarassa asennossa Ellin mielestä, ko alko heti potkimaan, että nyt takasin selkä suoraksi ;)
Nyt pyykkikone piippas, uutta putkeen siis!
-AJ&Elli-
Nyt on päättäjäiset takanapäin ja ammattitutkintopaperit taskussa, on tosi helpottunut ja vähän kyllä ylpeäkin olo..raskas aika takana työn ja perheen ja opiskelun myötä..eikä tule varmaan jatkossakaan ihan helppo olemaan..:)mutta eritavalla...
Mun esimies ei oikein pidä siitä että jäin pois töistä, ja eikä taida pitää must amuutenkaan.tuntu eilen tosi pahalta tuolla päätösjuhlassa, ei edes tervehtinyt minua, muiden opiskelijoiden esimiehet onnittelivat ja halailivat työntekijöitään ja halusivat nähdä todistuksen, mun esimies, ei edes vilkassutkaan muhun päin..
Se ei alunperinkään uskonut minun pärjääväni tuossa koulutuksessa, ja olen niin onnellinen kun sain parhaan mahdollisen todistuksen.
Nukuin viimeyön tosi huonosti, todennäköisesti johtuen tuosta eilis illasta, ja muutenkin olen vähän itkuinen..tekis mieli vaan vollottaa...:)
Jotenkin tää yksinäisyys välillä syö mua ihan kauheesti ja haen turvaa täältä teistä, ootte mun henkireikä välillä:)jotenkin tuntuu että olen erkaantunut kaikista , kun muilla on työ ja kiireet...ja kun itsellä ei oikein ole ajankulua, tekemistä ois vaikka kuinka ,mutta kun ei kykene tekemään...mielikuvitus ja ajatukset laukkaa välillä ihan ihmeasioissa, ja kauheita menettämisen pelkoja iskee, että jos mun miehelle, tytöille tai tälle vauvalle sattuu jotakin, ja välillä tuntuu että ne pelko tunteet kuristaa...ja ahistaa tosi paljon.
Mutta eiköhän se mieli virkisty tässä, kun mies tulee töistä ja päästään viettää viikonloppua...ja kattomaan illalla suomen peliä..:)
äitiysvaatteita olen ostanut aika paljon, koska h&m:ltä olen löytänyt tosi ihania vaatteita näinkin isolle ihmiselle..tuntuu että on tosi kiven alla löytää äitiysvaatteita kokoa 42-44 ja kun mulla tota pituutta on 179cm..niin lahkeet housuissa tuottaa ongelmaa..mutta onneksi tuolta olen löytänyt asuja eri tilanteisiin...
uimapuvun hankinta on minullakin edessä, tarviin sitä sinne kylpylään juhannuksen jälkeen, mutta vielä en uskalla ostaa, että en osta liian pientä..
bikineitä olen niin arka pitämään, muutenkaan joten en kyllä oikein mielelläni nytkään...vaikka eihän sitä tiedä kuinka kauniilöa tämä valas näyttäisi bikinit päältä..:)etenkin kun saa iholle sellaisen ärhäkän läikikkään aurinko ihottuman, niin eii siitä näky parane...:)
Mulla toi sf-mitta oli viikolla 27+, 27, suurempi se on ollut koko ajan mitä edellisissä raskauksissa, en tiedä onko normaalia...
No niin nyt ainakin helpotti kun sai kirjoitella..:)
Ei muuta kuin oikein hyvää viikonloppua kaikille...:)
ja toivottavasti sukuriidat selviää( en muista kenen murheena oli) ne on tosi kurjia, itse kansa käyn välillä sotaa "anoppipuoleni" kanssa...ja se on kurjaa...
Miijo 27+3
En olekaan aikoihin näillä sivuilla käynyt. Nämähän ovat vallan muuttuneet viime näkemältä. Raskausviikkoja on nyt kertynyt 28+4 ja tänään kävin äitipolilla ultrassa tarkastelemassa vauvelin kokoa, kun neuvolasta passittivat. Mulla on ollut pissassa sokerit neljällä plussalla melkein koko ajan ja sokerirasituksessa paastoarvo oli niukin naukin yli sallitun rajan. Sain sitten kotimittausvehkeet, mutta itse mittaillessa arvot on olleet ihan kohdallaan.
Noh, tän päivän ultrassa näytti vauva olevan juuri sopivan kokoinen, että sen puoleen voi huokaista helpotuksesta, toistaiseksi. Pitää kyllä edelleen katsoa, mitä suuhunsa tunkee. Painokaan ei ole päässyt vielä hirveästi nousemaan. Päinvastoin en edelleenkään paina enempää kuin ennen raskautta. Silloin kyllä olinkin ihan hyvässä lihassa, mutta alkuraskauden pahoinvointi verotti muutaman kilon, jotka on vasta nyt hitaasti tullut takaisin. Vaikka vielähän tässä ehtii...
Esikoinen veti kunnon lipat tänään suoraan naama edellä ulko-ovea päin ja hampaat huulesta melkein läpi. Huuto oli riipaiseva. Arvoin hetken lähdetäänkö päivystykseen, mutta tuntui olevan hampaat tallella ja leuatkin liikkuivat, niin jäimme sitten kotiin seurailemaan tilannetta.
Isäntä on tänään iltavuorossa ja uhkasi jäädä kaupungille katsomaan Suomen pelin loppuun, että tässä saa viettää perjantai-iltaa ihan keskenänsä. Eipä tuo minua haittaa. Viettelen tässä nimittäin jo kesälomaa (räntäsateissa ja raekuuroissa) ja sitten olis enää kahden viikon työrupeama ennen äippälomaa...
Että viehkeää viikonloppua vaan kaikille mammoille B-)
Miijoolle onnittelut valmistumisesta!!
Täällä ollaan edelleen kuin nukkuneen rukous, sukuriidat syvenee, mutta mie olen saanut pestyä käteni nyt onneksi siitä. Asiat on minun ja asianomaisten väillä selvitetty ja mitään ei jäänyt hampaan koloon!
Mutta jotta elämä ei tylsäksi käy, niin miehen kanssa alkoi pieni katastrofi!! Toinen nainen, ei ihan pettämisestä (seksistä) ole kyse, mutta vaatinee vähän selvittelyä. Mutta päätettiin että annetaan asian nyt muhia päivä kaksi, sillä olen niin rätti väsynyt ja hormoonit ei tilannetta auta, niin voi olla että tulee suurempia ongelmia jos nyt alkaa setvimään asiaa.
Muuten koko viikko on oikeastaan ollut supistuksetonta aikaa, joten hyvin on saikku purenut (tai se hiivalääke). Potkut ovat päivien pelastus!! Ja kauhistus, eihän tässä nyt ole tosiaan enää kauan kuin elokuisille alkaa nyyttejä syliin tippua!! =) Ihanaa!!! Monella äitiysloma/kesäloma häämättää jo ihan päivien päässä!!
Mutta nyt täytyy mennä nauttimaan auringosta, joka tänään lämmittää paljon enemmän kuin muina päiviä tällä viikolla, josko se kesä sieltä alkaisi häämöttää.
-E- 25+
Tänään tuli käytyä sokeritestissä ja huh helpotusta, kaikki arvot alle suositusten. Täällä päin raja-arvot paastolukemalle 4.8, tunnin lukemalle 11.2 ja 2 tunnin lukeman raja 9.9. Mulla oli paasto 4.6, seuraava 9.4 ja viimeinen 6.3. Ja sanoi terkkari, että jos kaikki arvot on yli noitten suositusten, niin sitten puhutaan raskausajan diabeteksesta. Mutta onneksi siis ei huolta siitä, vaikka sukurasitetta pukkaa kyllä ihan kiitettävästi joka suunnalta... Sainpahan yhdet hahtuvapöksyt neulottua puntteja vaille valmiiks siinä ootellessa.Kylmä keli jatkuu, tänään hain pitkästä aikaa puita liiteristä, yleensä mies on ne kantanut. Mutta ihan hyvin selvisin, kun oli nokkakärryt apuna ja vaan puoli kopallista toin kerrallaan. Piti tosiaan tänäänkin lämmittää uunia, hankala arvioida näillä keleillä lämmitystarvetta. Ikävä olla jos menee liian kuumaksikin.Mies tulee tänään kotiin, ja voi olla että jos lähden huomenna kaupunkiin hänen mukanaan. Tullaan sitten perjantai-iltana taas kotiin. Tai no, onhan se koti siellä kaupungissakin, mutta ööö... Joo, kyllä tämä enempi kodilta tuntuu. Nukkumisasennoista ollut juttua. Jos nyt en ihan väärin ole tuntemuksiani tulkinnut, niin siitä lähtiin kun Taavetti on ollut perätilassa, olen voinut nukkua selälläni. Ennen ei pystynyt ollenkaan, alkoi tuntumaan että happi loppuu. Taisin kirjottaakin tästä jossain vaiheessa tänne palstalle. Mutta nyt olen nukkunut myös selälläni, eikä vauvakaan tunnu siitä moittivan ainakaan vielä. Istukkakin tosiaan etuseinässä. Enimmäkseen kuitenkin tulee kyljellään nukuttua ja olenkin miettinyt, josko koittaisi tehdä tsi-Doomoo-imetystyynyn. Jotenkin olen ihastunut siihen, samoin sarjan sitteriin. Uinti ei oikein ole lempiharrastuksiani, varmaan 2 vuoden turkit niskassa... =) ! Mutta nyt lähden kahtelemaan vielä verottajalle tarvittavia lappuja, saapi huomenna sitten palauttaa senkin... Viimesenä päivänä tietty!Mimuska & Taavetti 25+6