~~~ELOKUISET vko 20~~~
Uuteen viikkoon mennään ja taas ollaan hieman lähempänä pienokaisten syntymiä :)
Täällä ei uutta auringon alla, paitsi räkätauti jatkuu...Itellä neuvola tänään, palajan sen jälkeen päivitetyillä tiedoilla.
-AJ&Elli-
Kommentit (66)
Ja taas yksi nukkumaton yö takana... Eilen iltapäivästä alkoi tuntua jo että mun lihakset ei oikeesti toimi enää, vapisee vaan, saa nähä mitä tänään käy. Auton rattiin en kyllä uskalla mennä. Tietääkö joku voiko, ainakin sairaalassa annettavia nukahtamislääkeitä saada myös kotiin ? Vai onko niitä vain sairaalassa "tarjolla" raskaana oleville ? Pakko kohta jotain oikeesti keksiä, ei onnistu enää kauan näin ja haluaisi apua ennen kuin on liian poikki huolehtiakseen lapsista. =(
TarjaMamma: Kirjoitit että sulla tuntuu supistusten (lisäksi ??) polttelua ? Meikällä on tuntunut sellaista nyt parina päivä, ihan kuin menkat olisi alkamassa, samanlaista, mahan puolella ei selässä. Oletko sie sitä mieltä että se liittyy supisteluihin ? Mie olen ajatellut että se on kohdunkasvu"kipua". Ja olehan sitten varovainen talonmaalaus urakassa!! Ei tikapuille kiipeilyä
Huomenna pitäisi meikän saada se parvotulos! Suutun kyllä jos en saa, ihan niin kuin siitä olisi hyötyä ;) Kuinkas Viltsu-Inkeri ja Mammeli_x2 ? Mikä teidän tilanne ?
Tällä viikolla joukkoon "eksyi" uusiakin, ihanaa!!! Oma napaisena en ole tainnut muistaa toivottaa tervetulleeksi, kivaa kun on paljon porukkaa ja keskustelu rönsyää.
G: Minkälaisia töitä te teette ? Ja kuinka kauan "joudutte" olemaan töissä, ennen kuin kesälomat/äitiyslomat alkaa ?
Itse hoitelen lemmuja ja vielä heinäkuun viimeiseen päivään pitäisi töitä tehdä, toivottavasti, sillä se tarkoittaa että ei ole suurempia vaivoja. Lomat meinasin että pidän tässä pikku hiljaa pois, en putkessa äitiyslomaa ennen.
Ja nyt viikon kokonais "neuvona", antakaapas niiden kasvimaiden ja kukkapenkkien nyt olla ihan rauhassa!! Jokainen jolla on supistuksen puolikas ja pienikin selänjomotus!!!! =) Eikun reilusti kintut kohti kattoa, ensi keväänä sitten kukkapenkit loistoonsa!! =)
AJ: Hyvä että löysit listan.. Taisi kyllä jo hävitä =) Mutta voisiko siihen lisätä kumpaa odotetaan tulevaksi, tyttöä vai poikaa ? Kaksosia ei taida meidän porukassa nyt olla ???
Nyt mie muuten hokasin, että miksi neuvolantäti aina kysyy että tuleeko huono olo kun sydänääniä kuunnellaan. =) Olen vähän ihmetellyt että miksi hitossa se sellaista kysyy, mutta jos teille useammalle tulee jo niin äkkiä verenkierto ongelmia että huono olo tulee, niin ei ihmekkään että moista kysellään =) Itse pystyn vielä joskus jopa nukahtamaan selälleen ja reilun puoli tuntia olin hierojalla selällään, sitten alkoi jaloissa tuntua ettei veri kunnolla kierrä. Mutta mulla auttaa paljo kun laittaa tyynyn polvitaipeen yläpuolelle ja jalat niin kuin olisi risti-istunnassa. Okei ei onnistu neuvolan pedillä =) Mutta sängyssä kyllä.
Hitsi, tää sivusto varoitti, että istunto on venynyt pitkäksi, paina jatka jos et halua kirjautua ulos!! MAraton viesti siis näyttäisi olevan tulossa... =) Mutta kiva näin, eikä sitten kun lähettää viestin ja se häviää jonnekkin bittiavaruuteen..
Aamumamma: Hienoa että laskeumaa ei ollut!! Ja sokerit ok!!
Matuz: Oletko sinä sokerirasituksessa käynyt ? Onko kotiarvot pysyneet hyvinä ? Toivottavasti esikoisenne ei saanut hirveän pahoja arpia kaatumisesta!!
Mutta nyt lopetan tämän romaanin, ja toivon hartaasti että tämä tulee sivustolle, eikä häviä
-E- 25+
Eilinen meni parin juhlien parissa - ensin meillä oli miehen kummitytön rippijuhlat ja sitten naapurinpojan 1 vee synttärit. Ja arvatkaas vaan, tuliko mätettyä ihania voileipäkakkuja naamatauluun :p Oijoi!
*Miijolle* erittäin suuret onnittelut valmistumisen johdosta. Se on mahtisuoritus ja elä välitä siitä, ettei työnantajasi onnitellut sinua - se on hänen tappionsa eikä sinun, vaikka tietenkin sitä pahoittaa mielensä tollasesta. Olet jo noussut hänen yläpuolellensa.
*Emma* Voi ei! Kamalasti jaksamisia nyt! Inhottavaa, ko pitää tollasia ylimääräsiä ressinpoikasia tulla eteen, ko raskaudessahan kuitenkin on aina ihan omat "ressinsä" (kuten sullakin ne supparit).
*Viltsu-Inkeri* Sun varmaan kannattais pyytää neuvolasta lähetettä sinne synnytystapa-arvioon. Valitat oikein hirveesti, nii eiköhän se lähete heru sieltä ;)
Noista nimistä - Elohiiret mullakin tuli mieleen, mutta sitten pasahti just sellanen mieleen, ko Elotähkät. Elonkorjuu mullakin oli ekana mielessä, mutta siitä tuli heti mieleen Lauri Tähkä ja Elonkerjuu - sitä vähän mielessä pyörittelin, nii iski toi *Elotähkät*. Elovalaista ite en tykkää lainkaan :/
ON: Elli on alottanut nyt aivan hirveen monottamiset, että ei tartte enää olla huolissaan siitä, onko masussa elämää. Kyllä sitä tuntuu olevan ja oikein urakalla onkin. Eilenkin kirkossa oli sellasta menoa, että liekkö sitten tyttö sai sätkyt kirkkomusiikista tai sitten vastaavasti nautti - en tiiä. Nuorimmaisen tytön nostamiset alkaa jo tuntumaan mahassa. Vielä 13 viikkoa jäljellä, tosin ite en usko, että ihan niin pitkään pysyy tuola yksiössään....
-AJ & Elli-
Täällä ollaan niin aktiivisia että mä en pysy perässä....
oisin nyt uudemman kerran kysellyt porukan kiinnostusta kirjoitella tuolla suljetun yhteisön puolella, kun osa meistä jo on sielläkin jäseninä, ja sitten välillä tuntuu ihan hölmöltä kirjoittaa samoja kuulumisia kahteen paikkaan....
lähinnä itse pidän siitä että yhteisössä ei viestit katoa viikkojen edetessä vain siellä voi palata vanhoihinkin viesteihin katsomaan mitäs tuli sanottua, vaikka eipä siihen ole paljoa ollut tarvetta...
tällä ei uusia kuulumisia olekaan näin viikon loppua kohden, supparit on laantuneet ja vointi muutenkin hyvä, vauva meuhkaa välillä niin kovaa että tuntuu ihan tekevän kipeää...parvon tuloksen saan keskiviikkona....
kokeilin sitä uikkaria ja mahtui vielä mahan kanssa päälle, eli risteilyn uintireissu on mahdollinen....tänään pitäisi pakata kun en ole varma miten huomenna ehdin ja tiistaina en ehdi....tiistaina siis lähtö sinne tukholmaan....
Mammeli
ja tässä nyt sitten tuo yhteisön linkki, jos se nyt oli tämä missä voi hakemuksen jäseneksi täyttää....mun muistini kun on susihuono tällä tekniikan saralla....tähän tarvitsee siis msn:n tunnukset jotka voi hankkia esim msn.com:n kautta....tai jos ne on esim. mesen takia jo hankittuna niin samat toimii näihin yhteisöihinkin.... [http://groups.msn.com/Elokuiset2008]
Mä olen nyt saanut ne valkovuodon viljelytulokset ( tai siis täällä töissä itse katoin omat labratulokseni) ja niinhän siellä oli positiivisenä se STREPTOKOKKI B...osittain ottaa aivoon ja pelottaa se ennenaikainen synnytys, mutta TOISAALTA: olen helpottunut, koska välistä aloin pelätä, että supistelut ovat oman mielikuvitukseni tuottaita!!! Tää streptokokki aiheuttaa ennenaikaisia supisteluja, on riski ennenaikaiseen synnytykseen ja vesien ennenaikaiseen menoon... Nooh, joudun odottamaan keskiviikkoon ennen kuin tiedän onko tapahtunut vahinkoa alakertaan eli onko kohdunsuun tilanne mikä...
Mulla ne poltot selässä tuntuu supistelujen yhteydessä (ei koko ajan eikä aina), mutta pahimpien supistelujen yhteydessä reisien yläosassa ja alaselässä aivan niinkuin kuukautiskivut ja synnytyspoltot...eli kyllä ne mulla on ihan sellaisia kunnon polttoja.
Minä olen nyt toista päivää töissä ja kyllä on vaikeata olla ja särkee joka paikkaa ja supistelee, mutta ainon sinnillä olla siihen keskiviikkoon ja luulen, että lääkäri pistää mut saikulle tod.näköisesti loppuajaksi.
18.6. on vimppa työpäivä ja työsuhde virallisesti 22.6. loppuu. Olen kirurgisella vuodeosastolla lähihoitajan ammatissa ja on koko aika nostamista, kyykkimistä yms. raskasta hommaa.
Nyt täytyy lopetella, palaillaan astialle.
TarjaMamma rv 28+4 ja poju
En tiedä, olen lukenut välillä viestejä, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Johtuneeko uusista sivuista. Jotka on minusta kyllä ihan kivannäköiset, mutta edelleen liikaa mainoksia!? =)
Monella on niin paljon kremppaa, että ihan hirvittää. Eikai muuta voi sanoa kuin että yrittää levätä.
Omalla kohdalla tämä kolmas raskaus on ollut kyllä maailman helpoin. Yhtään supistustakaan ei ole tullut eikä kyllä mitään muutakaan oiretta, muuta kuin turpoaminen.
BIKINI G Ostin jo maaliskuussa matkalle pari yläosaa, jotka oli kokoa 40 (sopivia aiempiin bikinihousuihin ja rantahameisiin) ja uskon, että se menee koko kesän. En ole ikinä ostanut äitiysuimapukuja tai -alushousuja. Kuulostaa kamalalta, anteeksi. =) Rintaliivit on kyllä pakko vaihtaa imetysliiveihin, kun en raaski enää ostaa seuraavaa kokoa isompia liivejä.
Muuten normaalit vaatteet menee huonosti, samoin äitiysvaatteetkin. Olen vääränkokoinen kaikkiin vaatteisiin! Maha on liian iso normaaleihin vaatteisiin ja äitiysvaatteissa pitäisi olla pullukka joka puolelta, että istuisivat kauniisti. Vali vali.
Kesäloma alkaa 1.6.2008 ja sitten voi juosta trikoisessa tunikassa ja legginseissä, niin ei ole vaateongelmaa. Töissä pitäisi pukeutua siistimmin. Toimin projektipäällikkönä. Se TYÖ G:n.
Joka tapauksessa voimia kaikille tasapuolisesti!
täällä päivä alkanut taas seitsemältä - arkisin on herätys siihen aikaan, joten eipä tuo sisäinen kello anna nukkkua viikonloppuisinkaan pidempään, etenkin kun on nuo kaksi ihmisvekkaria pitämässä huolen, että takuulla herään ajoissa :)
Miijolle onnea valmistumisen johdosta!
Ja Emmalle voimia...
Paljon oli kirjoituksia ja multa ehti jo unohtua, että mihin kaikkeen en ole vielä kommentoinut...
Massun kasvusta mietin, että mahtanenko tässä raskaudessa päästä kokoarvioon kun esikoisesta olin synnytystapa-arviossa ja kakkosesta sokereiden ja ison sf-mitan takia kokoarviossa viikkoa ennen synnytystä. Vaikka olikin iso vatsa niin kakkonen oli syntyessään n.3700g eli sentään suht normaalin kokoinen. Nyt oli sf-mitta 30cm keskiviikon neuvolassa, jolloin oli siis rv27+5, ja vertailin aiempiin kortteihini, että tämä kumpu kasvaa vissiin vielä isommaksi, aiemmissa näillä viikoilla ollut näemmä 28cm. Huvitti kun tämä vatsa hämää neuvolan tätiäkin joka lohdutti kun valitin selkäkipuja, että onneksi sulla ei oo enää montaa viikkoa. Johon minä tuumasin, että onhan tässä vielä pari kuukautta ennnen laskettua-aikaa...Täti katsoi korttia ja sanoi, että ai niin kun sulla on la elokuussa vasta :)
Ai niin, minä kannatan sitä elovalaat -nimeä. Elohiiret vaikka söpö nimi onkin niin mulle tulee väkisinkin mieleen joko silmän kiusallinen nykiminen tai sitten hiiret - joista en tykkää yhtään enkä osaa kuvitella vauvaa hiirenä... mutta kyllä sekin nimi mulle kelpaa. Itse kun koitin miettiä mikä kuvais elokuuta niin tuli mieleen loppukesä: elosalamat, auringonkukat, sadonkorjuu eikä mieleen tuu oikeen mitään järkevää omaa ehdotusta - no elomassut...
Mutta nyt pitää jatkaa siivoustouhuja :)
Hauskaa lauantainjatkoa kaikille!
viltsu-inkeri rv28+1 - 2 viikkoa vielä ja sitten on 30 täynnä :)